Sürücüler destek sistemlerini bilmiyor!

Bosch Türkiye, halkın araç kullanım alışkanlıklarını ve sürücü destek sistemleri ile ilgili bilgi seviyesini ölçümlemek amacıyla “Bosch Türkiye Otomotiv Araştırması”na imza attı.
 Araştırmaya göre, sürücülerin çoğu son bir yıl içerisine kendilerini tehlikeye sokacak ve büyük ölçüde bir sürücü destek sistemi ile önlenebilecek bir durumla karşı karşıya gelmiş.
Otonom sürüşü son derece cazip bulan sürücülere hangi sürücü destek sistemlerini bildikleri sorulduğunda, otomatik far, park sensörü ve hız sabitleyici dışındaki sürücü destek sistemlerini bilmedikleri ortaya çıktı.

Park sensörü ve acil frenleme desteğini kadın sürücülerin daha fazla kullanması dikkat çekti.
Bosch Türkiye tarafından gerçekleştirilen ve sürücü destek sistemlerinin bilinirliğine ışık tutan “Otomotiv Araştırması”na göre, katılımcıların yüzde 62’si, aracın sürüş kontrolünü tamamen eline almasını ve belirtilen adrese tamamen kendi kendine gitmesini cazip buluyor. Otonom sürüş olarak adlandırılan bu sistem, şu an otomotiv sektöründe geleceğin teknolojisi olarak göze çarpıyor. Yüzde 41’i dur-kalk durumunda aracın kontrolü ele almasını ve 60 km. üzerindeki hızda kontrolü sürücüye vermesine (Yoğun Trafik Destek Sistemi) sıcak bakarken, yüzde 40’ı ise, belirli bir hızın üzerinde giderken aracın kontrolü almasına olumlu bakıyor.
Sürücülerin çoğu son 1 yılda tehlikeli durumlarla karşılaşmış
Araştırmaya katılan sürücülere son 12 ay içerisinde trafikte karşılaştıkları durumlar sorulduğunda, yüzde 77’si önüne çıkan bir engelden dolayı sert fren yaptığını, yüzde 54’ü kritik bir durumda fren yapmak mı yoksa kaçış için manevra yapmak mı emin olamadıklarını, yüzde 48’i şerit değiştirirken arkadan gelen aracı görmediğini, yüzde 44’ü park yerinden çıkarken yoldaki aracı görmediğini, yüzde 31’i dönüş sırasında gelen araçları görmediğini ifade etti.
Temel sürücü destek sistemleri dışındakileri bilmiyoruz
Araştırmaya katılan sürücülere hangi sürücü destek sistemlerini bildikleri sorulduğunda, ilk üç sırayı otomatik farlar, park sensörü ve hız sabitleyici alıyor. İlk üçü, otomatik silecekler, acil frenleme desteği, mesafe uyarı sistemi, park desteği, yoğun trafik desteği takip ediyor.
Adaptif hız sabitleyici kontrol, şeritte kalma desteği, elektronik denge kontrolü, arka araç trafiği algılama, trafik işaretleri algılayıcısı, kaçış manevra desteği, kavşak desteği, yol bakım çalışması desteği ise çok az biliniyor.
En önemli sürücü destek sistemleri olarak ise, acil frenleme desteği, park sensörü, şerit koruma destek sistemi, yoğun trafik destek sistemi ve otomatik farlar görülüyor. Araştırma katılımcıları, sürücü destek sistemlerinin araç güvenliğini ve sürüş konforunu artırdığını, basit sürüş görevlerinin sürücü destek sistemleri ile yönetilebileceğini düşünüyor.
 
 Bosch Otomotiv Araştırması, Yöntem Araştırma ve Danışmanlık’a, Türkiye’nin 15 yaş üstü kentsel nüfusunu temsil eden 1.010 kişiye yüz yüze anket yoluyla yapılmıştır. Türkiye istatistiki bölge birimleri sınıflandırmasında yer alan 12 bölgenin tamamının temsil edildiği araştırma, aynı zamanda 7 coğrafi bölgeyi de kapsamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara