Koluman Motorlu Araçlar A.Ş. Otomobil Satış ve Pazarlama
Direktörü Altuğ Erciş, 5
yıl öncesine göre Premium segmentte satışların iki kat arttığına da dikkat
çekerek “Bu segmentte markalar Türkiye’deki vergi sistemine uygun motor hacimli
araçlardan oluşan ürün gamını sunmaya başladılar ve üretim kapasitelerini
artırdılar. Bu durum satışlara direkt olarak yansıdı” diye konuştu.
Türkiye’deki Mercedes marka algısının
değiştiğine de dikkat çeken Erciş şunları söyledi;
“Şu an gençlere
hitap eden, sportifliğe önem veren yeni jenerasyonun talep ettiği, yüksek
teknoloji ve güvenlik unsurlarını barındıran otomobilleri müşterilerimize
sunuyoruz. Türkiye
Mercedes Dünya satışlarında ilk 20 arasında ve 17’nci sırada bulunuyor.
Ülkemizdeki vergi sisteminden dolayı üretici firmalar satışlarını arttırabilmek
için kendi karlılıklarından ciddi fedakarlıkta bulunuyorlar. Daimler A.G. için de bu geçerli. Türkiye genç nüfusa sahip
çok önemli bir pazar ve bu pazarda premiumsegment içerisinde liderlik hedefleri
de var. Lüks pazarın oranı toplam pazar içerisinde gün geçtikçe yükseliyor. Şu
an yüzde 10 olan oran yakın gelecekte yüzde 15’lere çıkacaktır.”
Halen İstanbul, Ankara, Mersin ve Gaziantep olmak
üzere dört ana bölgede otomotiv perakendeciliğini sürdüren Koluman Motorlu
Araçlar, bu yıl genişlemeyi de gündemine aldı. Mevcut
bayiliklerini fiziksel anlamda genişletmeyi planlayan Koluman, aynı zamanda
müşteri memnuniyetine yönelik çalışmalarını da hızlandıracak. Şirket, bu
kapsamda bayilerinin
teknolojik altyapılarını da geliştirerek, müşteri memnuniyetini artırmayı
hedefleyen Koluman, yapay zeka altyapı uygulamaları üzerine çalışmalar yapıyor.
Otomotiv
perakendeciliğinin yanı sıra holding bünyesinde üretim faaliyetlerini yürüten
Koluman Otomotiv Endüstri A.Ş, 2015’te üretim kapasitesini arttırmaya yönelik
yatırımlar da planlıyor. Tataristan’da çok yakın zamanda kamyon üst yapı ekipmanları
ile ilgili bir montaj fabrikası kurmaya yönelik çalışmalar yapan Koluman,
böylelikle Rusya pazarında etkin bir oyuncu haline gelmeyi öngörüyor.
Aynı
zamanda Mercedes-Benz'in Türkiye'de yeniden yapılanmasında görev alan ve marka
ile ortaklığı bulunan Koluman, inşaat ve mühendislik, pazarlama ve dış ticaret
alanlarını kapsayan geniş bir alanda faaliyet gösteriyor. Geçen yıl toplamda
5.235 yeni otomobil,1.100 adet 2.el Mercedes otomobil satışı gerçekleştiren
Koluman, 2015 yılında bu performansını sürdürmeyi de hedefliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder