internetten en sık araştırılan 3. ürün

Türkiye'nin lastik pazarı lideri Brisa tarafından geliştirilen ‘Lastik.com.tr’ web sitesi, müşteri öneri ve talepleri doğrultusunda tamamen yenilendi.IPSOS araştırma şirketiyle birlikte gerçekleştirilen bir araştırma müşterilerin internetten lastik alırken önemli bulduğu kriterleri ortaya koyarken, Lastik.com.tr de bu sonuçlar çerçevesinde yeni tasarım ve özelliklere sahip oldu.Lastik.com.tr’de tüm Bridgestone – Lassa lastikleri internet üzerinden seçilerek, ödemesi de yine site üzerinden anında yapılabiliyor. İnternet üzerinden satışı yapılarak en yakın bayiye yönlendirilebilen lastikler, böylece müşteriye daha hızlı şekilde ulaşabiliyor.

Brisa için araştırma şirketi IPSOS tarafından 437 kişiyle gerçekleştirilen 'İnternetten Araç Lastiği Araştırma Bariyerleri & Motivasyonları' konulu araştırma, ortaya çarpıcı sonuçlar çıkardı. Lastik.com.tr'nin yenilenme sürecinde büyük role sahip olan araştırma, ayrıca lastik sektörüne ve müşteri tercihlerine yönelik de önemli veriler içeriyor.

Araştırma, internetten araç lastiği araştıranların oranının yüzde 36, lastik satın alanların oranının ise yüzde 10 olduğunu gösterdi. Lastik içerikli siteleri ziyaret etmek için önemli bulunan unsurların başında yüzde 62 oranla ‘sitenin bireylerin arabalarına uygun lastiği bulma konusunda yönlendirme yapması’ geliyor. ‘Lastiklerin detaylı tanıtımının yapılması’ da yüzde 59 ile önemli bulunan bir diğer unsur olarak görülüyor.

Ayrıca, internetten araç lastiği almış kişilerin önemli bulduğu unsurlar; güncel olması, lastiklerle ilgili zengin içeriğe sahipliği, tasarımı, kolay satın alma ve ödeme seçeneklerine sahip olması olarak öne çıkıyor.

Lastik, internetten en sık araştırılan 3. ürün

Araştırmada, araç sahiplerinin lastik alma sürecinde en çok dikkat ettiği kriterler, ‘lastiğin emniyetli olması’, ‘uzun ömürlü olması’ ve ‘sağlam olması olarak öne çıktı. İnternetten en sık araştırılan hizmet ve ürünler arasında ise araç kategorisi %23 ile üçüncü sırada bulunurken, erkekler kadınlara göre daha yüksek orana sahip.

Araştırmaya göre; araçlar 50.000 km’nin üzerinde olduğunda lastiklerin, değişmesi gerekecek kadar aşındığı varsayılıyor. Öte yandan hiç kullanılmasa da 5 yaşını doldurmuş lastiklerin ömürlerini tamamladığı algısı da hâkim bulunuyor. Bu süre sonunda kauçuğun sertleşme, parça parça kopma ve çatlama yapacağı düşünülüyor.


Lastik.com.tr, yeni yüzü ve özellikleriyle yayında…


Yenilenen Lastik.com.tr uygulaması, aranılan ürün için ebat ve özelliklere göre en kolay arama - satın alma imkanını sunarken, müşterileri yönlendirerek araçları için gerekli olan lastikleri de gösteriyor.

Lastik Kullanım Rehberi, Sık Sorulan Sorular gibi sürekli güncellenen detaylı içerikler sunan Lastik.com.tr, yüksek güvenli bir ödeme sistemine sahip bulunuyor. Ayrıca, kişiye özel kampanya tasarımı ve aktif Müşteri İlişkileri Yönetimi - CRM kullanılırken, düzenli olarak müşteri memnuniyeti anketi de yapılıyor.


2020’de lastik satışlarının yaklaşık %10’u online yapılacak


Türkiye'de toplam online perakende oranında %1,7 oranına sahip olan lastik sektörünün, 2018 yılında %4 oranına yükselmesi öngörülüyor. Ayrıca, 2020 yılına gelindiğinde binek araçlar için lastik pazarında satışların %6 ile 10'u arasında bir oranın internet üzerinden yapılması öngörülüyor. Bu oran bugün itibarıyla İngiltere ve Fransa’da %12, Almanya’da ise %11 civarında bulunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara