Formula 1’de 2016 sezonunun 19. yarışı olan Meksika Grand Prix’i heyecanı başlıyor.

Mercedes AMG Petronas Meksika'da ikinci dubleyi arıyor
· Meksika’da geçen sene yarış birinciliğine erişen Nico Rosberg, bir kez daha podyumun en üstüne çıkarak şampiyonluk için önemli bir adım atmak istiyor. Geçen sene Hermanos Rodriguez Pisti’nde ikinci olan Lewis Hamilton ise takım arkadaşıyla arasındaki farkı azaltmak niyetinde. Markalar şampiyonluğunu ilan eden Mercedes AMG Petronas, üst üste ikinci dublesini arıyor.

Formula 1’de 2016 sezonunun 19. yarışı Meksika Grand Prix’i heyecanı bugün başlıyor. Toplamda 71 turdan oluşan 305.354 km’lik yarışta, Mercedes AMG Petronas, üst üste ikinci dublesini arıyor. Meksika’da geçen sene yarış birinciliğine erişen Nico Rosberg, bir kez daha podyumun en üstüne çıkarak şampiyonluk için önemli bir adım atmak istiyor. Geçen sene Hermanos Rodriguez Pisti’nde ikinci olan Lewis Hamilton ise takım arkadaşıyla arasındaki farkı azaltmak niyetinde.
Meksika’daki yarış öncesinde Rosberg, 331 puanla sürücüler sırlamasında birinciliği elinde tutuyor. Hamilton ise 26 puan gerisinde 305 puanla ikinci sırada. Markalar şampiyonluğunu daha önce ilan eden Mercedes AMG Petronas’ın ise 636 puanı var.
Son 3 yarış öncesinde liderliği elinde tutan Nico Rosberg “Amerika’da kazanma şansım vardı ama işler istediğim gibi gitmedi. Bu işin doğasında bu tür durumlar var. Ben artık önümdeki yarışa yani Meksika GP’sine bakacağım. Sezonun sonu yaklaştığında hâlâ şampiyonluk yarışının içinde olmak harika. Ama şunu eda biliyorum. Yatış hafta sonlarında senin kontrol edemeyeceğin birçok olay yaşanabiliyor. O sebeple ben onları düşünmemeye ve kendi işime odaklanmayı seçiyorum. Kendimce güçlü gördüğüm yanım da bu. Olabileceklere değil elimdekine ve yapabileceklerime odaklanıyorum. Yeniden Meksika’da olmak harika bir duygu. Bu pistte yarışmak yeniden yarışmak karting pistinde olmak gibi. Dar virajlar, ses, stadyum bölgesindeki atmosfer, burayı fenomenleştiriyor. Geçen sene podyumda olmak hayatımın en özel anlarından biriydi. Umarım bu sene de aynı tecrübeyi yaşarım. Gümüş Ok’un (Silver Arrow) keyfine varmak için 3 yarışımız kaldı. Ben de bunu yapmaya çalışacağım” diye konuştu.
ABD’deki yarışı kazanarak şampiyonluk umudunu sürdüren Lewis Hamilton ise “Zorlu birkaç hafta sonunda kariyerimin 50. yarış birinciliğini kazanmak harika. Ben pozitif düşünerek, geçmişi aklımdan atarak, çok çalışarak yoluma devam ediyorum. İnanıyorum ki böyle olunca sonuçlar da gelecektir. Vazgeçtiğiniz an kaybettiğiniz andır. Ben hiçbir zaman vazgeçmedim, şimdi de vazgeçmeye niyetim yok. Hâlâ alınabilecek çok puan var ve her şey olabilir. Sırada, geçen sene harika bir tecrübe yaşadığım Meksika var. Bu yükseklikte bu kadar kaygan bir pistte yarışmak çılgıncaydı. Çok zorlu bir mücadeleydi. Biraz da zorlayıcıydı ama eğlenceliydi. Bütün bunların dışında gördüğüm en keyifli seyirci topluluğu önünde yarıştık. Üzerinde adım yazan birçok Meksika Bayrağı da gördüm. Umarım bunları bir kez daha olur ve bana yarış için ekstra katkı sağlar ” dedi.

Meksika Grand Prix’inin Türkiye saati ile ayrıntılı programı;

28 Ekim 2016 Cuma;
· 18:00- 19:30 1. Antrenman Turu

· 22:00- 23:30 2. Antrenman Turu

29 Ekim 2016 Cumartesi;
· 18:00- 19:00 3. Antrenman Turu

· 21:00- 21:00 Sıralama Turları

30 Ekim 2016 Pazar;
· 21:00 Meksika Grand Prix

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara