Türkiye’de üretilen ilk hibrit ve crossover; Toyota C-HR

Türkiye’de üretilen ilk hibrit ve crossover araç olan Toyota C-HR, 9 Kasım 2016 tarihinde gerçekleştirilen törenle üretim hatlarından çıkmaya başladı.Toyota C-HR ile Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Japonya dışında “Yeni Global Platform”da (TNGA) araç üreten ilk denizaşırı üretim tesisi oldu.C-HR üretimi ile birlikte ABD,
Kanada, Tayvan gibi ülkelere ilk kez ihracat yapmaya başlayacak olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin toplam ihracat yaptığı ülke sayısı ise 52’den 97’ye çıktı.

Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, 9 Kasım 2016 tarihinde Sakarya’da bulunan üretim tesislerinde Toyota C-HR’ın seri üretiminin başlaması vesilesiyle bir tören düzenledi. Törene, Sakarya Valisi Hüseyin Avni Coş, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakan Yardımcısı Hasan Ali Çelik,Toyota Motor Corporation İcra Komitesi Üyesi Moritaka Yoshida ve Toyota Motor Avrupa Genel Müdür ve CEO’su Dr. Johann van Zyl katıldı.


Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin 22 yıldan beri devam eden yüksek kaliteli otomobil üretim tecrübesinin ve yüksek mühendislik kabiliyetinin bir göstergesi olan Toyota C-HR projesi 350 milyon Euro’luk yatırımla gerçekleştirildi. Toyota C-HR ile yıllık 150 bin adet olan üretim kapasitesi 280 bin adede çıkarken, İŞKUR programları aracılığıyla 2 bin kişi için ek istihdam olanağı yaratıldı. Yaratılan ek istihdamla birlikte Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye çalışanı sayısı 5 binin üzerine çıkarken, önümüzdeki dönemde işe alımların devam edeceği belirtildi. Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin 22 yılda gerçekleştirdiği toplam yatırım tutarı ise 1.7 milyar Euro’ya ulaştı.




Toyota C-HR’ın yanı sıra aynı hatta Corolla ve Verso modellerinin de üretimine devam edecek olan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, Eylül ayında üç vardiya üretime geçerek, günlük üretimini 960 adede çıkardı.


ABD ve Kanada’nın da dahil olduğu 45 ülkeye ihracat

Toyota C-HR’ın, Avrupa pazarından sonra, en büyük ihracat pazarı Amerika Birleşik Devletleri, Kanada gibi Kuzey Amerika ülkeleri olacak. Toyota C-HR, Tayvan, Afrika ve Ortadoğu ülkelerinin de aralarında olduğu toplam 45 yeni pazara daha Sakarya’dan ihraç edilecek. Üretim bu yıl yüzde 33, 2017 yılında ise yüzde 140 oranında artacak, ihracat oranı ise yüzde 90’a çıkacak. Böylece Toyota Otomotiv Sanayi, Toyota C-HR ile Türkiye’nin otomotiv ihracatına büyük katkı sağlayacak.



Türkiye’de üretilen ilk hibrit ve crossover



Toyota C-HR, Türkiye’de üretilen ilk hibrit ve ilk crossover olurken, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye ise Yeni Global Platform’da (TNGA) Japonya dışında üretim yapan ilk fabrika oldu. Gövde dayanıklılığını daha da artıran Yeni Global Platform, sağladığı düşük ağırlık merkezi sayesinde daha güvenli ve keyifli sürüş imkanı sunarken, diğer yandan aynı platform üzerinde ortak parçaların kullanılabilmesine olanak vererek verimlilik artışı da hedefliyor.



Toyota C-HR’ın barındırdığı Yeni Global Platformun gereksindirdiği yeni teknoloji yatırımları da yan sanayiler tarafından bu süreçte gerçekleştirildi. Buna paralel olarak kaliteli ve istenilen miktarda üretim yapılabilme potansiyeli artırılmış oldu. Toyota C-HR projesi ile birlikte mevcut durumda, ilave 8 firma dahil olmak üzere toplam 87 yerel yan sanayi ile çalışma gerçekleştiriliyor.



Gerçekleşen törende konuşan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye Genel Müdür ve CEO’su Hiroshi Kato, ”Ürettiğimiz araçların yüksek kalitesi sayesinde bu önemli projeye Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye atandı. Bu Toyota’nın fabrikamıza olan bakışının ve güveninin en önemli göstergesidir. Sadece Avrupa’da değil, global düzeyde de en iyi fabrikalardan biriyiz. Çalışmalarımızın bir ödülü olarak, bugünkü tarihi dönüm noktası, bizim için yeni bir dönemin başlangıcını işaret ediyor. Toyota C-HR ile şirketimizin Türkiye’nin önde gelen ihracatçıları arasındaki konumu daha da ileriye taşınacak. Proje için, hükümetimiz ve yerel yöneticilerimizin yatırım ve istihdam ekseninde çok önemli destekleri oldu. Bunun için kendilerine müteşekkir olduğumuzu ifade etmek istiyorum. Bu güvene ve desteğe layık olmaya çalışacağız. Bugün bulunduğumuz yere; yetenekli, kalifiye ve işine yürekten bağlı çalışanlarımızla geldik. Hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyorum. Ayrıca yan sanayilerimize de bir ekip ruhu içerisinde yakın işbirlikleri ve katkıları için çok teşekkür ediyorum” dedi.



Toyota Motor Avrupa Genel Müdür ve CEO’su Dr Johan van Zyl ise “Crossover segmenti çok hızlı bir şekilde büyüyor. Toyota, C-HR ile kompakt crossover pazarına çok güçlü bir giriş yapmış olacak. Hibrit teknolojisi, Avrupa ve global stratejimizin temelini oluşturuyor. 2020 yılına kadar, Avrupa’da sattığımız her iki araçtan birinin hibrit motorlu olmasını planlıyoruz. Toyota C-HR, bu hedefe ulaşmamıza çok büyük katkı sağlayacak. Sakarya’ya ve Türk otomotiv sanayine bu yatırım ve istihdam ile katkıda bulunuyor olmaktan son derece memnunuz. Bize bu konuda büyük katkıları olan Türk yan sanayimize ve güvenleri için Türk halkına çok teşekkür ediyoruz” dedi.



Toyota Motor Corporation İcra Komitesi Üyesi Moritaka Yoshida ise “Toyota, üçüncü ve yepyeni bir modeli Türkiye’de üretme kararı aldığında, bu benim için hiç sürpriz olmadı. Toyota global anlamda, Toyota Türkiye’nin kalite konusundaki üstünlüğünü, çalışma azmini ve güvenli çalışma konularına olan bağlılığını takdirle karşılıyor. Bu yeni modelle birlikte, küresel üretim haritasında Toyota Türkiye’nin artan önemini de belirtmek istiyorum. Bize göre otomobil üretimi anlamında Türkiye gerçekten önemli ve doğru bir yer. Sonuç olarak, biz Toyota Türkiye’nin Toyota C-HR’ı sadece Avrupa için değil, dünyanın başka bölgeleri için de üretebileceğine güvendik ve inandık. Bu inancın somut bir çıktısı olarak, 2017 yılı başından itibaren Toyota Türkiye’nin, bizim en önemli pazarlardan biri olarak gördüğümüz Kuzey Amerika pazarına da ihracata başlayacağını açıklıyor olmaktan büyük mutluluk duyuyorum ” şeklinde açıklama yaptı.



Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye 1990 yılında kuruldu. 1994 yılında ilk defa Corolla sedan ile üretim faaliyetine başlandı. 2004 yılında Türkiye’de üretilen ilk MPV olarak üretimine başlanan Verso ile fabrikanın üretim kapasitesi yılda 100 bin adetten 150 bine çıktı. 2014 yılında üretimde 20. yılını kutlayan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye, 2016 Şubat ayında üretmeye başlayacağını duyurduğu Toyota C-HR’ın 9 Kasım 2016 tarihi itibarıyla seri üretimine geçti. Böylelikle yıllık üretim kapasitesi 280 bin adede çıktı.


TOYOTA C-HR FİYAT VE DONANIMI İLE İDDİALI GELİYOR
Türkiye’de üretilen ve tüm dünyada merakla beklenen Toyota C-HR, cazip fiyatları ve giriş seviyesinden itibaren zengin donanım özellikleriyle dopdolu geliyor! Toyota C-HR, özel lansman fiyatı, tasarımı, teknolojisi, sürüş keyfi ve gelişmiş çevreye duyarlı motorlarıyla segmentinde farkını ortaya koymaya hazırlanıyor. Türkiye’de bu güne kadar 6 bin kişi Toyota C-HR hakkında bilgi aldı ve yoğun bir ön talep gerçekleşti.

Türkiye’de üretilen C-crossover segmentinin en yeni modeli Toyota C-HR’ın satış fiyatı açıklandı. Bazı Avrupa ülkeleriyle eş zamanlı olarak Türkiye’de de satışa sunulan Toyota C-HR’ın 1,2 litrelik turbo benzinli motor versiyonu 83 bin 850 TL’den, 1,8 litre VVT-i yeni hibrit motora sahip versiyonu ise 98 bin TL’den başlayan fiyatlar ile 15 Kasım’dan itibaren Türkiye’deki tüm Toyota plazalarda yeni sahiplerini bekliyor.

“2017’de Satışların Yüzde 72’si Yerli Üretim Olacak”
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Türkiye’de üretilen ilk crossover ve hibrit otomobil olan Toyota C-HR’ın fiyatlarını belirlerken tüm imkanların sonuna kadar zorlandığını ve ortaya çok cazip fiyatlar çıkartmaya çalıştıklarını belirtti. Bozkurt “Toyota C-HR’ı aynı segmentte bulunan benzer otomobillere göre çok daha ulaşılabilir bir fiyat ile sunuyoruz. Toyota C-HR’ın Türkiye’de üretiliyor olması da bizim için ayrı bir gurur kaynağı. Henüz üretim başlamamışken bile yoğun bir ön talebin yaşandığı Toyota C-HR, markamıza yeni müşteri kitlesi getirmenin yanısıra, Türkiye’de Corolla’dan sonra en çok satan ikinci modelimiz olacak” dedi.

Bozkurt, C-HR’ın üretilmeye başlamasıyla birlikte 2017 yılında Toyota’nın Türkiye satışlarının yüzde 72’sinin yerli üretim olacağına da dikkat çekerek “En çok satan modelimiz Corolla’dan sonra C-HR’ın Türkiye’de üretilmesiyle birlikte ülkemizde satılan her 100 Toyota’dan 72’si yerli olacak. Bu Türkiye’deki yatırıma iyi bir örnek ve teşvik edici bir durum” şeklinde konuştu.
Bozkurt, Toyota C-HR için 2016 yılı sonunda 2 bin 650 adetlik kısıtlı sayıda bir satış planları olduğunu da kaydederek “Bu modelimiz özellikle 2017 yılı hedeflerimize ulaşmamızda büyük katkı yapacaktır. Gelecek yıl yalnızca Toyota C-HR’ın 10 bin adet bandında bir satış gerçekleştirmesini bekliyoruz” diye konuştu.

“Hibrit Teşviği ile Dizelin Tahtı Sallanıyor”
Bozkurt, hibrit teşviğinin hayata geçmesiyle birlikte dizel araç satışlarında bir düşüş yaşanmasını beklediklerini de belirterek şunları söyledi;
“Hibrit otomobillere verilen teşviklerden sonra Toyota C-HR’ın 1,8 lt otomatik vitesli hibrit versiyonunun fiyatı, benzer 1,6 dizel otomatik vitesli otomobillerden yaklaşık olarak 15 bin TL daha ucuz durumda. Tüm dünya ile birlikte Avrupa’da da dizel ile ilgili yeni düzenlemeler olduğu, hibrit teknolojilerinin desteklendiği ve hibrit araç satışlarının arttığı bir dönemde Türkiye’de de hibrit araçlarla ilgili yapılan bu düzenlemeyi çok olumlu buluyor ve hükümetimize teşekkür ediyoruz. Bu teşvik ile birlikte halkımızın hibrite karşı yakın ilgisini gözlemlemekteyiz. Çevre dostu ve ekonomik bu teknoloji, Türkiye’de dizeli tercih eden müşteriler için çok iyi bir alternatif olacaktır. Orta ve uzun vadede hibriti çözüm olarak gören Toyota, bugün tüm dünyada 9,5 milyon adete yakın hibrit araç satışını gerçekleştirmiştir. 2020 yılına gelindiğinde de her Toyota modelinin bir hibrit versiyonu olacaktır.”

Lansmana Özel Fiyatlar
Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt, Toyota C-HR için yoğun bir ilgi ile karşılaştıklarını da dile getirerek “Otomobilimizi ilk müşterilerimize kasım ayı sonuna kadar özel lansman fiyatıyla sunacağız. Bu fırsattan yaklaşık ilk bin kişi faydanalabilecek. Modelimiz Türkiye’de satışa çıkmadan önce 600 kişilik özel bir müşteri kitlesi tarafından da test edildi ve onlardan tam not aldı. Uzun süredir heyecanla beklenen Toyota C-HR, tasarım aşamasındayken bile büyük ilgi çekiyordu. 6 binden fazla kişinin Toyota’ya ulaşarak bilgi aldığını ve ön talepte bulunduğunu gördük. Segmentinde yeni bir çağın öncüsü olan Toyota C-HR, farklı olmak isteyen, yeni ürünleri deneyimlemekten hoşlanan ve görsel çekiciliğe önem veren dinamik kullanıcıları hedefliyor” dedi.

Toyota C-HR Dolu Dolu Geliyor
Toyota C-HR, hedef müşteri kitlesinin beklentilerini yansıtacak şekilde birçok üstün ve farklı özelliklerle donatıldı. Toyota C-HR, giriş seviye olan “Advance” ile birlikte tüm versiyonlarında son derece zengin bir ekipman seviyesi sunuyor. Giriş seviyesi Advance; 17 inçlik alüminyum alaşımlı jantlar, Çift Bölgeli Otomatik Klima, 8 inç Toyota Touch 2 multimedya sistemi, geri görüş monitörü, yağmur sensörü, Cruise Control, Otomatik yanan farlar, LED gündüz yanan farlar ve elektronik park freni gibi üstün donanım özelliklerine sahip. Toyota C-HR’ın üst donanım seviyelerinde ise ek olarak; ısıtmalı koltuklar, akıllı giriş sistemi, karartılmış yan ve arka camlar, yarı parçalı deri koltuklar, Kolay Akıllı Park Destek Sistemi (S-IPA), 18 inç alüminyum alaşımlı jantlar ve çift renkli gövde gibi özellikler de bulunuyor.

Toyota C-HR Çekici Tasarımıyla da “Farklı”
Türkiye’de üretilen Toyota C-HR, coupe hatlarıyla sportifliğini öne çıkarırken, ön bölümdeki sert hatlar ve yan gövdedeki şişkin çamurluklarla güçlü ve kaslı bir görünüm sergiliyor. Heyecan uyandıran elmas şeklindeki dış tasarımı ile, C-crossover segmentinde yeni bir sayfa açmaya hazırlanan Toyota C-HR, Toyota’nın yakın gelecekteki tasarım anlayışının ilk ipuçlarını da veriyor.

Toyota ‘Sensual Tech’ adını verdiği yeni iç mekan tasarım konseptiyle teknoloji, fonksiyonellik ve görsel şöleni C-HR’da bir araya getiriyor. Sürücü ve yolcuları modern, çekici ve son derece ferah bir kabin karşılıyor. Sınıfının en iyi kalite algısını (SQ-Sensory Quality) hedefleyen Toyota C-HR’ın premium kokpit mimarisi yüksek kalite algısını karakteristik özellikleriyle öne çıkarıyor. Dış gövdede kullanılan elmas tasarımı; kapı döşemelerinde, tavan döşemesinde, JBL marka hoparlör kapaklarında ve analog göstergelerin ibresinde de kullanılıyor.

Gelişmiş ve Çevreye Duyarlı Motorlar
Toyota C-HR’ın 1,2 litrelik turbo benzinli motoru yüksek yakıt verimliliği sunarken, hibrit versiyonu ise yakıt verimliliğine yeni bir boyut kazandırıyor ve son derece sessiz ve sarsıntısız bir sürüşün önünü açıyor.

1,2 litrelik turbo benzinli motor 116 HP güç ve 185 Nm tork üretiyor. 100 km’de ortalama 5,9 litre yakıt tüketen motor ortalama 134 gr/km CO2 salınım değeriyle çevreci ve tutumlu bir yapı vaat ediyor. 122 HP güç üreten yeni hibrit motor 1.8 litre VVT-i motora sahip. Toyota’nın gelişmiş hibrit güç ünitesi, sadece daha yüksek bir verimlilik seviyesi sunmakla kalmıyor aynı zamanda çok daha etkin bir performans sağlıyor. Toyota C-HR 3,8 lt/100 km ortalama yakıt tüketirken 86 gr/km ortalama CO2 emisyon salınımı gerçekleştiriyor.

Toyota C-HR’ın 1.2T CVT şanzımanlı versiyonu, Dinamik Tork Kontrollü 4x4 sistemiyle donatılabiliyor.

Hibrit Aküsüne 10 Yıla Kadar Garanti İmkanı
C-HR ile birlikte Toyota’nın tüm hibrit modelleri 3 yıl/100 bin km mekanik garantisine sahip. Hibrit versiyonlarda ayrıca; hibrit aksamı ile hibrit aküsü de 5 yıl/100 bin km için garanti kapsamına alınmış durumda. Hibriti tercih eden Toyota kullanıcıları, garanti süresi olan 5 yılın bitiminden hemen önce 25 Euro+KDV tutarındaki hibrit check-up menüsünü yaptırarak, bunu takip eden 1 yıl/15 bin km boyunca hibrit aküsünü garanti altına almayı sürdürecekler.
Bu check-up’ı her yıl yaptırarak hibrit aküsünü toplamda 10 yıl boyunca garanti altına almak mümkün olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara