Karsan ve Bozankaya’dan Yerli Elektrikli Otobüs

Bozankaya ve Karsan Otobüsü Birlikte Elektriklendirecek
Bozankaya ve Karsan,kentiçi ulaşımda, yerel yönetimler tarafından büyük ilgi gören elektrikli otobüsün üretimi için stratejik işbirliği anlaşması imzaladı.Yapılan işbirliği kapsamında 50 yıllık deneyimiyle sektöre öncülük eden Karsan’ın Bursa’daki üretim tesislerinde, Bozankaya’nın Ar-Ge imkanlarıyla geliştirip batarya yönetim sisteminin patentini aldığı ve 2016 yılında ticarileştirdiği ilk milli elektrikli otobüs E-Karat
üretilecek.Karsan, Bozankaya ile yaptığı bu işbirliğiyle 3 yıllık sözleşme süresince 900 adet elektrikli otobüsün üretimini gerçekleştirmeyi hedefliyor.

Bozankaya ve Karsan, çevreci özellikleriyle toplu ulaşımın en önemli gündem konularından biri olan ve yerel yönetimlerin büyük ilgi gösterdiği elektrikli otobüs için güçlerini birleştirdi. Türk otomotiv sektörünün köklü ve güçlü ismi Karsan ile Ar-Ge yatırımlarıyla ilklere imza atan Bozankaya stratejik işbirliği anlaşması imzaladı.Bu işbirliği çerçevesinde; Bozankaya 3 yıldan uzun süren Ar-Ge çalışmaları sonucu, üretim bandından 2014 tarihinde indirdiği ve batarya yönetim sistemini patentle tescillediğielektrikli otobüsünün üretimi, Karsan’ın Bursa tesislerinde yapılacak. Karsan’ın modern, esnek ve yüksek kalite standartlarında hizmet veren üretim tesisinde, 2017’nin sonundan itibaren 3 yıl süreyle 900 adet elektrikli otobüsün üretiminin gerçekleştirilmesi hedefleniyor.

Özellikle şehir içi toplu taşımacılığında elektrikli araç tercihlerinin yoğunlaştığını ve bu anlamda yapılan yatırımların hızla arttığını vurgulayan Karsan CEO’su Okan Baş, “Şehirlere yönelik geliştirdiğimiz çözümlerle geçtiğimiz yıl dünyanın en önemli ticari araç fuarlarından biri olan IAA Hannover Fuarı’nda seri üretime hazır hale getirdiğimiz, Türkiye’nin ilk yerli ve elektrikli minibüs konseptiyle büyük ilgi görmüştük. Bu alandaki yatırımlarımızı hız kesmeden sürdürmek amacıyla Bozankaya’nın elektrikli otobüsü E-Karat’ı üretim tesislerimizde üretmek için yeni bir işbirliği yapmaktan memnuniyet duyuyoruz” diye konuştu.

Son dönemde tüm dünyada elektrikli araç projelerinin yükseldiğine ve İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri Genel Müdürlüğü’nün (İETT) de 2017 yılında elektrikli otobüs almayı planladığına dikkat çekenKarsan CEO’su Okan Baş, “Bozankaya’nın Ar-Ge alanındaki yakaladığı avantajı, Karsan’ın üretimdeki güçlü ve deneyimli altyapısıyla birleştirerek elektrikli otobüste hem Türkiye’de hem yurtdışında pek çok fırsat yakalayacağımıza inanıyoruz. Karsan’ın üretim kabiliyeti ve deneyimiyle, Bozankaya’nın mühendislik ve know-how gücünü birleştirerek hayata geçireceğimiz yeni üretim, şehiriçi taşımacılığına ve sektörümüze yeni bir ilham verecektir” bilgisini verdi.

İthalata dur diyecek milli işbirliği

Sektörün geleceğini öngörerek 2010 yılında Ar-Ge çalışmalarına başladıklarını belirten Bozankaya Yönetim Kurulu Başkanı Aytunç Günay ise, “İlkelektrikli otobüsümüz olan E-Karat’ı2014IAA Hannover Fuarı’nda tanıttık. 2016’da Konya ve Eskişehir’de yolcu taşımaya başlayan E-Karat, 2017 ilk yarısındaİzmir’de faaliyette olacak. Almanya’da da 17 adet E-Karat’ımız yollarda ve ihracatımız en kısa zamanda bu sayının birkaç katına ulaşacak” ifadelerini kullandı.

Karsan’ın 50 yılı aşan sektör tecrübesi, üretim kalitesi, yüksek üretim kapasitesive marka güvenilirliğinin işbirliği kararlarında belirleyici olduğunu vurgulayan Günay, “Biz üretimimize hız kesmeden devam edeceğiz. Bunun yanı sıra elektrikli otobüse olan talebin artarak devam edeceğini biliyoruz ve yaklaşan bu sürece hazır olmak istiyoruz. Bunca yıllık emeğimizin sonucu, göz bebeğimiz E-Karat’ı, Karsan’ın üretim tesislerindeen iyi şekildeüretilebileceğini biliyorduk.İşbirliği anlaşmamızı bu güven duygusuyla imzaladık. Bu işbirliğinde, elbette yurtdışından gelen talepleri takip edeceğiz ama özellikle yurtiçinden gelecek taleplere de yüzde 100 yerli tasarım vemilli üretimle cevap verebilmeyi hedefliyoruz. Karsan ile işbirliğimizin, bu anlayış üzerine inşa edildiğini ve elektrikli otobüs ihtiyacı olanyerel yönetimleri ithalata mecbur bırakmamayı amaçladığını vurgulamak isterim. Biz ülkemizin milli servetinin yurtdışına harcanmasını istemiyoruz, bilakis bu işbirliği ile ülkemize döviz kazandıracağız” dedi.


Kısaca Karsan
1966 yılında kurulan Karsan Otomotiv Sanayii ve Ticaret A.Ş., 1979-1998 yılları arasında Koç Grubu çatısı altında faaliyet göstermiş, 1998’de İnan Kıraç’ın çoğunluk hisselerini almasıyla birlikte Kıraça Holding bünyesine dahil olmuştur. 1981 yılından itibaren %100 yerel sermayeyle ticari araç üreten bir firmadır. 2009 yılında belirlediği “Sınırsız Ulaştırma Çözümleri” vizyonu doğrultusunda, binek araçtan otobüse, minivandan ağır kamyona geniş bir yelpazede ürün geliştirip üretmeyi hedefleyen Karsan; bugün Bursa’da yer alan modern ve esnek tesislerinde lisans altında Hyundai Motor Company’ye ait H350 model panelvanları, minibüs ve şasi kamyonetleri, Menarinibus marka otobüsleri ve kendi markası altında Karsan JEST, Karsan ATAK ve Karsan STAR araçları üretmekte ve Karsan marka ürünlerin yurtiçi ve yurtdışında pazarlama, satış ve satış sonrası hizmet faaliyetlerini yürütmektedir.

Kısaca Bozankaya
1989 yılında Almanya’da bir Ar-Ge şirketi olarak hizmet vermeye başlayan ve hızla gelişen Bozankaya, raylı sistem ve lastik tekerlekli toplu taşıma araç tasarım ve üretimi alanında faaliyet göstermektedir. Bozankaya Türkiye ise Almanya’da bulunan Bozankaya GMBH’in gerek alt yapısı gerekse bilgi ve birikiminin ülkemize transferi ile 2003 yılında Ankara’da kuruldu. Son iki yılda cirosunun ortalama yüzde 6,2’sini Ar-Ge yatırımlarına ayıran Bozankaya, bu oranla binde 9 olan Türkiye ortalamasının çok ilerisinde yer alıyor. Ayrıca hali hazırda devam eden 14 Ar-Ge projesiyle de Türk otomotiv sektörünün bu alandaki ortalamasını ikiye katlıyor. Ar-Ge alanındaki bu üstünlüğü Bozankaya’ya; elektrikli otobüsü E-Karat’ı, en ileri teknolojilerle donatılmış modern troleybüs sistemi olan Trambus’ı ve yüzde 100 düşük tabanlı (yolcu dostu) tramvayı üreten şirket olma gururunu ve onurunu yaşattı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara