AVL Türkiye ilk yerli hibrit ve sürücüsüz araç prototiplerini sahaya çıkarmaya hazırlanıyor

Otomotiv teknolojileri alanında dünyanın en büyük mühendislik firması olan AVL’nin 2008’den bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren kuruluşu AVL Türkiye, 2016 itibariyle ikinci AR-GE merkezinde ilk yerli sürücüsüz ve hibrit elektrikli araç teknolojilerini geliştirmeye başladı. Bu kapsamda AVL Türkiye Genel Müdürü Dr. Umut Genç’in katılımıyla 5 Nisan 2017, Çarşamba günü İstanbul Swissotel’de bir basın toplantısı düzenlendi.

Otomotiv teknolojileri alanında 65 yılı aşkın deneyimiyle her türlü güç aktarım, ölçüm ve test sistemlerinin geliştirilmesi ve iyileştirilmesi konusunda hizmet veren AVL, bugün Türkiye’deki iki
AR-GE Merkezi ve 130 kişilik mühendislik ekibiyle Türkiye’nin ileri otomotiv teknolojileri alanındaki global mühendislik üssü olma yolunda ilerliyor. Bu kapsamda AVL Türkiye Genel Müdürü Dr. Umut Genç’in katılımıyla, AVL Türkiye’nin otomotiv sektöründeki yatırımları ve Ar-Ge çalışmaları ile ilgili 5 Nisan 2017, Çarşamba günü İstanbul Swissotel’de bir basın toplantısı düzenlendi.

AVL Türkiye, bir yandan tüm dünyada yer alan 30’dan fazla AVL merkezi arasında Avusturya’daki ana merkeze düzenli teknoloji ve mühendislik sağlayan iki merkezden biri olma özelliğini gösterirken; bir yandan da AVL’nin global bilgi ve uzmanlığını, milli sanayi ve özel sektörün hizmetine sunmaya devam ediyor. AVL Türkiye bu kapsamda, Türkiye’de yerli tasarım mekanik ve elektrikli sistemler üzerinde çalışmalarını arttırmaya karar vererek, ilk Ar-Ge merkezinin açılmasından çok kısa bir süre sonra Haziran 2016’da ikinci Ar-Ge merkezini faaliyete geçirdi. 1000 m2’lik bir alanda, 2 milyon TL’lik bir yatırımla kurulan ikinci Ar-Ge Merkezi, Kartal Sultanbeyli’de 100 kişilik mühendis ekibi ile Türkiye’de otomotiv alanında ilk olacak projelere imza atmaya hazırlanıyor. AVL Türkiye, bugün Türkiye’de mühendislik hizmeti, test sistemleri ve mühendislik yazılım paketlerini bir arada sunan tek çözüm ortağı olarak sektörde fark yaratıyor.

AVL Türkiye, son 3 yılda yaşanan ekonomik ve siyasi dalgalanmalara rağmen şirket cirosunu 2016 yılında 2015 yılına oranla Euro bazında yüzde 14 büyüterek 5.2 milyon Euro’ya ulaştırmayı başardı. Bu güçlü büyüme grafiği sayesinde AVL Türkiye, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) tarafından “Türkiye’nin en hızlı büyüyen 100 şirketi” arasında otomotiv mühendisliği alanında ödül alan tek şirket oldu. AVL Türkiye’nin 2017 sonundaki hedefi ise, yaklaşık yüzde 20 oranında bir büyüme ile cirosunu 6 milyon Euro’nun üzerine çıkartmak.

AVL Türkiye Genel Müdürü Umut Genç toplantıda şöyle konuştu, “AVL Türkiye olarak 2008 yılında 6 mühendis ile başladığımız yolculuğumuzda 2010’dan bu yana her yıl yüzde 39 olmak üzere toplamda ciromuzu 8 kat, çalışan sayımızı 7 kat arttırmayı başardık.
Türkiye’de otomotiv mühendisliği alanında mühendislik hizmeti, test sistemleri ve mühendislik yazılım paketlerini anahtar teslim sağlayan tek çözüm ortağı olarak, hem Türkiye’de hem de uluslararası otomotiv pazarında dünyanın önde gelen otomotiv firmalarının tercih ettiği mühendislik firması konumundayız.

Türkiye’nin otomotiv endüstrisindeki cari açığının iyileşmesi için motor, transmisyon ve kontrol yazılımı gibi ara ürünlerde yerlilik oranının artması çok önemli. Bu sayede hem ithalatın azalacağına hem de katma değerli ürünlerin ihracatının artacağına biliyoruz. Biz AVL Türkiye olarak bu doğrultuda Türkiye’nin yerli motor, transmisyon, elektronik kontrol ünitesi gibi kritik otomotiv alt sistemleri tasarımında öncü mühendislik firması olduk. İkinci Ar-Ge merkezimizde yapacağımız çalışmalarla 2018’de hibrid elektrikli, 2020’de ise otonom sürüş özellikleri olan (sürücüsüz) ilk yerli prototip araçları tamamlayarak İstanbul’da saha testlerini yapmayı planlıyoruz.”

AVL 2018’de ilk yerli ileri hibrit elektrikli, 2020’de ilk yerli otonom araç prototipini sahaya çıkaracak
AVL Türkiye tarafından geliştirilecek ilk yerli ileri hibrit elektrikli sistemin saha testlerinin 2018 yılında tamamlanması hedefleniyor. Otonom sürüş özellikleri olan prototip aracın ise üç yıl içinde tamamlanması ve testlerinin 2020 yılında yapılması planlanıyor. Tasarlanan hibrit elektrikli sistemin özellikle yakıt tüketimini yüzde 5-15 oranında azaltarak önemli ölçüde ekonomik fayda sağlaması bekleniyor. Bunun yanı sıra karbon ve diğer zehirli emisyonların ciddi şekilde azaltarak temiz ulaşıma ve insan sağlığını olumlu yönde katkı sağlaması öngörülüyor.

AVL Türkiye tarafından geliştirilecek bu otonom araç sayesinde sürüş güvenliği ve sürüş konforu optimum seviyeye taşınacak. Bunun yanında şerit uyarı ve takip, platooning (sıralı peş peşe gitme), acil durum freni, otomatik park etme gibi özellikler aracın öne çıkan özellikleri olacak. Bu teknoloji sayesinde şoförler seyir halindeyken dinlenebilecek, kaza oranları azalacak, hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlanacak.

Editöre not:
Cirosunun yüzde 10’unu şirket içi ar-ge çalışmalarına ayıran AVL, Avusturya’da her yıl en çok patent başvurusu yapan firma unvanını elinde bulunduruyor.
AVL Türkiye, Türkiye nin otomotiv sektöründe ilk uluslararası mühendislik firması
Türkiye den uluslararası hibrit ve elektrik araç geliştirme projelerine düzenli destek veren ilk firma
Yüzde 100 yerli Eco-drive teknolojisi patentinin sahibi (Sürüş sırasında sürücüye vites tavsiyesi ve sürüş kalitesi puanı vererek yüzde10 gibi bir yakıt tasarrufu sağlayan ve bunun yani sıra tehlikeli sürücüleri de kotu sürüş puanı ile belirleyebilen teknoloji)
Yüzde 100 yerli akıllı araç ağırlık tahmin eden algoritma yazılımı
TÜBİTAK desteğiyle yüzde100 yerli dizel EKÜ (beyin) geliştirme çalışması
Türkiye’nin önde gelen otomotiv firmalarıyla iş birliğini sürdüren şirket, aynı zamanda AVL Global’e elektronik ve kontrol sistemleri konusunda mühendislik desteği veriyor.
AVL Türkiye su anda 123’ü mühendis toplam 130 kişilik bir ekiple (yüzde 50 si Master’lı ve yüzde 4‘ü Doktoralı) çalışmalarına devam etmektedir.
AVL Türkiye birinci Ar-Ge merkezini Nisan 2015’te 2 milyon TL yatırımla Kartal - Sancaktepe’de 700 m2’lik bir alanda hayata geçirildi.
AVL Türkiye 2010’dan bu yana çalışan sayısını 7 kat, cirosunu 8 kat arttırdı.
AVL Türkiye’nin 2010’dan bu yana yıllık ortalama büyüme oranı yüzde 39.
2010’dan bu yana toplam 8 kat büyüme gösterdi.
AVL Türkiye’nin teknoloji ihracatının yüzde 75’ini Almanya, İngiltere ve ABD, geri kalan ihracatı Avusturya oluşturuyor.

AVL hakkında
Otomotiv teknolojileri alanında dünyanın en büyük mühendislik firması AVL, 1948 yılında Avusturya’da Prof. Hans List tarafından kurulmuştur. 8600 çalışanı ile dünyanın en büyük otomotiv teknolojileri ve güç aktarma organları geliştiren mühendislik şirketi AVL’nin ABD, Çin, Japonya, Hindistan, İngiltere başta olmak üzere 30’un üzerinde mühendislik ofisi bulunmaktadır.
AVL Türkiye ofisi 2008 yılında Dr. Umut Genç liderliğinde 6 mühendis ile faaliyet göstermeye başlamıştır. AVL Türkiye, bugün toplam iki Ar-Ge merkezi ve 120’si mühendis 130 kişilik ekibiyle motor, araç ve mobilite konularında yeni ve akıllı teknolojiler geliştirmek, ar-ge projeleri yapmak ve otomotiv sanayi için mühendislik desteği sağlamak üzere hizmet vermektedir.

AVL Türkiye Genel Müdürü Dr. Umut Genç hakkında
Kabataş Erkek Lisesi’ni bitiren Dr. Umut Genç, ODTÜ Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü’nden mezun oldu. TEV ve British Council’den yüzde 100 burs alarak Manchester Üniversitesi’nde lisansüstü, Cambridge Üniversitesi ve Ford Motor Company’den de yüzde 100 bursla Cambridge Üniversitesi’nde doktora eğitimi tamamladı. Pek çok konferansta sunum yapan ve makaleler yayımlayan Dr. Genç, İngiltere’de dünyanın önde gelen mühendislik firmaları dSPACE UK Ltd ve IAV UK Ltd de çalıştı. 2005 yılında AVL İngiltere’de göreve başlayan Dr. Umut Genç, AVL Basildon mühendislik merkezinde Kontrol, Elektronik ve Hibrit ekiplerini kurdu. 2008 yılında AVL İngiltere Kontrol – Elektronik Müdürü iken, AVL Türkiye’nin Genel Müdürü olarak Türkiye’ye geri döndü. 1975 doğumlu olan Genç evli ve iki çocuk babasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara