20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi Başladı

Klasik otomobil tutkunlarını bir araya getiren Tarihi Batı Anadolu Rallisi’nde çok sayıda katılımcı, Bursa ve çevresinde 320 km’lik bir parkuru tamamlayarak nostalji dolu bir hafta sonu geçirecek.
Bursa’da Gezici Klasik Otomobil Müzesi edasıyla klasik rüzgârları estiren Oyak Renault 20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi, ralliyi izlemek ve birbirinden ilginç hikâyeleri


olan klasik otomobilleri yakından görmek isteyen otomobil severlerin katılımına açık olarak gerçekleşiyor.
Oyak Renault 20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi’ne, aralarında otomotiv sektörünün önde gelen isimleri, klasik otomobil sahipleri ve koleksiyonerleri, müze sahipleri, sanatçılar ve iş dünyasından isimlerin bulunduğu Klasik Otomobil Kulübü’nün üyeleri birbirinden özel otomobilleriyle katılım gösteriyorlar.

50 klasik otomobilin katıldığı Oyak Renault 20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi'ne, tarihe şahitlik etmiş 1958-1978 yılları arasında üretilmiş farklı Renault klasik otomobiller yarışıyor. Oyak Renault 20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi'ne Ondine, Gordini, Dauphine ve 12 TL model Renault klasik otomobillerin yanı sıra birbirinden özel Mercedes Benz, Dodge Charger, BMW, Peugeot, Volkswagen Karmann Ghia, Citroen 2CV, Pontiac Transam, Ford Anglia, Chevrolet Camaro, Corvette C1, Alfa Romeo Giulia, Cadillac, Rolls Royce gibi klasikleşmiş otomobiller de katılıyor. Klasik Otomobil Kulübü Başkanı Aydın Harezi ralli startında yaptığı açıklamada, “Klasik Otomobil Kulübü rallileri, geçtikleri yerlerde festival havasında karşılanıyor ve adeta Gezici Klasik Otomobil Müzesi gelmiş gibi ilgi çekiyor” dedi.

27 Mayıs Cumartesi sabahı, Oyak Renault Bursa fabrikasındaki idari ve teknik kontrolün ardından start alan Tarihi Batı Anadolu Rallisi’nde, Oyak Renault Motorlu Taşıt ve Otomobil Tutkunları Kulübü MOT’OR, 6 araçlık mini bir Turing ekibi ve çok sayıda klasik otomobil yarışa katılıyor. Rallide ayrıca Tohum Otizm Vakfı Bursa öğrencileri ve velileri, klasik otomobillerde pilot ve co-pilotlara eşlik ediyor. Gün boyu süren rallide yarışın ilk günü finishin ardından otomobil tutkunları günlük 1.300 araç üretim kapasitesi olan Oyak Renault Fabrikası’nı gezerek günü tamamlayacak. İkinci gününde ise Merkezi Crowne Plaza Bursa’dan start alacak ralli, yine aynı noktada finiş görecek ve gala yemeği eşliğinde kazananlara kupa takdimleri yapılarak son bulacak.





Rallide, Oyak Renault üretim bantlarından çıkıp 2011 yılında şampiyon olmuş bir klasik olan Renault 12 TL ile yarışan Oyak Renault Genel Müdürü Tunç Başeğmez yaptığı açıklamada, “Oyak Renault olarak gelenekten geleceğe bir köprü kuran Tarihi Batı Anadolu Rallisi’ne sponsor olmaktan gurur duyuyoruz. Üretimi 1969’da başlayan ve 2000 yılına dek devam eden Renault 12, performansı ve tasarımıyla bir döneme damgasını vurmuş otomobillerden biri olarak şimdi vazgeçilmez bir klasik. Bu nedenle, nostalji dolu bu yarışta, Oyak Renault üretim bantlarından çıkan eski dost Renault 12 ile yarışmak bizim için ayrı bir mutluluk” dedi.

Klasik Otomobil Kulübü'nün gelenekselleşen sosyal sorumluluk felsefesi çerçevesinde, Oyak Renault 20. Tarihi Batı Anadolu Rallisi, ralli gelirlerinden bir kısmını Tohum Otizm Vakfı'na aktaracak.

Kadın yarışmacı oranının en yüksek olduğu bilinen motor sporları disiplini klasik otomobil rallisinde, yüzde altmış araçta kadın katılımcı bulunuyor. Bu yarışta bir ilk olarak TOSK (Türk Otomobil Sporlarında Kadın) Özel Etabı yer alıyor. TOSK tarafından hazırlatılan Günay İnan tasarımı özel kupalar sahiplerini bulacak. Genel Klasman ve Oyak Renault kupaları ise ünlü tasarımcı Mehmet Erkök imzası taşıyor.

Klasik Otomobil Kulübü Hakkında
Klasik Otomobil Kulübü 1990 yılında bir avuç Klasik Otomobil meraklısının bir araya gelerek kurduğu, bu günlerde ise üye sayısının 400´ü aştığı bir kulüptür. Kulübün amacı; otomobillere, bilhassa döneminde belirli özelliklere sahip olan ve artık caddelerde sıkça görülmeyen klasikleşmiş araçlara ilgi duyan, bunları korumak ve tekrar çalışır hale getirebilmek için uğraşı gösteren ve bu doğrultuda fikir alışverişinde bulunmak isteyen insanların bir araya gelmelerini sağlamaktır. Daha fazla bilgi için lütfen ziyaret edin; www.klasikotomobil.org.
Oyak Renault Hakkında
Bursa'da bulunan Oyak Renault Otomobil Fabrikaları, yıllık 360 bin otomobil ve 750 bin motor üretim kapasitesi ile Renault'nun Batı Avrupa dışında en yüksek kapasitesine sahip üretim tesislerinden biridir. Oyak Renault; Clio HB, Clio Sport Tourer ve Mégane Sedan modellerini ve bu modellerde kullanılan motor ve mekanik aksamları üretmekte ve ihraç etmektedir.
Tohum Türkiye Otizm Erken Tanı ve Eğitim Vakfı Hakkında
Türkiye’de "otizm spektrum bozukluğu" olan çocukların erken tanısının konulması, özel eğitimi ile topluma kazandırılmasına öncülük edilmesi, tanı alan çocukların ve ailelerinin sağlık, eğitim, meslek edinimi, istihdam, bağımsız yaşam ve kaynaştırma gereksinimlerinin dünya standartlarında karşılanması, kaynaştırmadaki diğer özel eğitim gerektiren çocukların ve gençlerin ilgili gereksinimlerinin karşılanması ve bunun yurt çapında yaygınlaştırılması amacıyla, kar amacı gütmeyen ve kamu yararını gözeten bir sağlık ve eğitim vakfı olarak 2003 yılında kurulmuştur. Daha fazla bilgi için lütfen ziyaret edin; www.tohumotizm.org.tr
TOSK Hakkında
TOSK, Türkiye’de Trafikte ve Otomobil Sporlarının her alanında kadınların katılımını arttırma amaçlı bir platform oluşturmak için 2015 yılında TOSFED bünyesinde kuruldu. Hedefleri, kadınların otomobil sporlarına katılımlarını destekleyecek projeler üretmek, bu projeleri Türkiye genelinde organizasyonlar, sosyal medya ve basın yolu ile gündemde tutmak, eğitim, güvenlik ve sosyal programları destekleyen strateji ve politikalar üretmek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara