Dünyaya yayılma süreci hızla devam eden Çin malı ürünler ülkemizde de etkili oluyor.Bilinen büyük markalara üretim yaptıkları gibi kimi kendine has, kimi lisansla kimide kopya veya esinlenmeyle! yeni ürünler ve markalar ortaya çıkıyor.Yerli üretim, yerli marka dendiğinde geç kalındı şeklinde konular gündeme gelirken elin Çinli'si kimi 1950'li yıllardan, kimi de dün sayılacak yakın zamanlardan yeni markalarla dünyaya
satış yapıyorlar.Türkiye'ye ye Çin malı , Türkçe markalı Çin malı
motosikletlerden sonra hafif kamyonlar, otomobiller derken şimdi de ağır kamyonlar gelmek üzere..
CHINA NATIONAL HEAVY DUTY TRUCK GROUP CO. LTD (CNHTC) gruba ait
SinoTruk HOWO markasının A7 modeliçekicisi Türkiye'de görülmeye başlandı.
İstanbul İzmit arası yollarda marka amblemi sökülmüş olarak yollarda görülen araçlar, büyük olasılıkla Türkiye şartları için test ediliyor.
Bu konu ilk olarak geniş kapsamlı olarak Magazin Ulaşım'da gündeme geldi.
İthalatçı firma hakkında bilgi yok.
Ancak ülkemizin önde gelen firmaları da bu işin içinde olabilir.
SinoTruk Çin'in önde gelen firmalarından biri olup
Howo, Steyr, Steyr King, Hoka, Golden Prince ve Hoyun gibi araç markalarına sahip.DAF, MAN, İveco ve Volvo veya benzeri kabinler kullanan firmaya ait A7'de de Volvo ve Renault izlerini görmemek imkansız!!!
Kısaca bazı teknik bilgiler
SINOTRUK HOWO-A7 6X4 TRAKTÖR
Model: ZZ4257V3247N1B
Sürücü Tipi: 6X4
Motor: SINOTRUK 420bg EUROIII
Vites Kutusu: HW16A (16F & 2R, SmartShift)
Direksiyon: ZF8098
Arka Akslar: ST16
Lastik: 315/80R22.5
Kabin: A7-G
Marka: HOWO
Model NO: ZZ4257V3247N1B
Menşei: Çin
Şirket: Çin Ulusal Ağır Kamyon Group Corp, Ltd.
Sinotruk ile ilgili bağlantılar
http://sinotruk-china.en.made-in-china.com/product/sqXxNpeTAihI/China-Sinotruk-HOWO-A7-6X4-Tractor-ZZ4257V3247N1B-.html
http://www.howoqg.com/howoa7.asp
http://www.magazinulasim.com/showthread.php?tid=1232&pid=47917#pid47917
http://www.chinatrucks.com/product/truck/88.html
http://www.cnhtc.com.cn/
http://www.sino-truckpart.com/
http://www.sino-truckpart.com/
Tip olarak fena degil ama akibeti diger cinli ürünler gibi olur ,Türk insani Cin malina önyargili, kalite sorunu var.. Jac is yapmadi, zonda otobüsleri trafikten cekildi...sinotruck bakalim ne yapar Ülkemizde ..
YanıtlaSilMetin Bey
Radikal Haber
YanıtlaSilTürkiye ağır ticari araç sektörüne ilk kez Çinli bir firma giriyor. Bu durum sektörün '7 kız kardeşi' olarak bilinen Mercedes, MAN, Scania, Renault, Volvo, DAF ve IVECO'da panik yarattı
Türkiye ağır ticari araç sektörüne ilk kez Çinli bir firma giriyor. Bu durum sektörün '7 kız kardeşi' olarak bilinen Mercedes, MAN, Scania, Renault, Volvo, DAF ve IVECO'da panik yarattı.
Türkiye’nin giderek büyüyen ağır ticari araç pazarında ‘Çin’ korkusu baş gösterdi. 1956’dan beri üretim yapan ve 30 ülkede faaliyet gösteren Çinli Howo, Türkiye pazarına girmek üzere harekete geçti. Son 1 aydır Çiftçiler Holding’e bağlı Askam Kamyon ile distribütörlük anlaşması imzalama hazırlığında olan Çinli devin Türkiye’de üretim yapan bir firmadan treyler satın alarak Türkiye yollarında test sürüşüne başladığı belirtiliyor.
Ağır ticari araç pazarında ‘7 kız kardeş’ olarak bilinen Mercedes, MAN, Scania, Renault, Volvo, DAF ve IVECO’nun ise Çinli firmaya karşı nasıl bir strateji uygulayacağı merakla bekleniyor.
SEKTÖRDE REKOR SATIŞ VAR
Türkiye’de geçen yıl 15 bin adet treyler satılırken, 13 binden fazla da çekici satıldı. Şirketlerin kriz döneminde rafa kaldırdığı yatırımlar için düğmeye basması ve Ulaştırma Bakanlığı’nın 85 model araçları satın almaya başlaması ile filo yenilemeye ağırlık verilmesi, bu rekor satışlarda etkili oldu. Ayrıca iç pazarda yakıt masrafları nedeniyle 2 kamyonunu satıp TIR alanların sayısı artmaya başladı. Tüm bu gelişmelerin ardından 2011’in ilk üç ayında 16 ton ve üzeri araç satışlarının 10 bine, treyler satışlarının ise 3 bin 500’e ulaşması uzun zamandır Türkiye pazarına girmek için can atan Çinli firmaları harekete geçirdi. Bu firmalardan biri olan Howo’nun ortalama bir çekicinin 60-100 bin euroya satıldığı Türkiye pazarına “düşük fiyat-çevreci yakıt tüketimi” stratejisi ile girmesi bekleniyor.
‘7 kız kardeş’ olarak tanımlanan firmaların sektörde lider konumda olduğunu dile getiren Treyler Sanayicileri Derneği (Treder) Başkanı Recep Serin, Çin malı çekicilerin Türkiye pazarına girmesi halinde pazar paylarında dalgalanma olacağını söyledi. Serin, “Eğer Çin malı çekiciler yakıt tasarrufu sağlar ve mevcut markalardan az fiyata satışa çıkarsa, pazarı kasıp kavurur. Üstelik yakın zamanda Çin’den treyler ithalatının da önü açılır” diye konuştu.
ukada.
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&Date=&ArticleID=1055561&CategoryID=80
YanıtlaSil<< 08/07/2011 9:04 --Türkiye’nin giderek büyüyen ağır ticari araç pazarında ‘Çin’ korkusu baş gösterdi. 1956’dan beri üretim yapan ve 30 ülkede faaliyet gösteren Çinli Howo, Türkiye pazarına girmek üzere harekete geçti. Son 1 aydır Çiftçiler Holding’e bağlı Askam Kamyon ile distribütörlük anlaşması imzalama hazırlığında olan Çinli devin Türkiye’de üretim yapan bir firmadan treyler satın alarak Türkiye yollarında test sürüşüne başladığı belirtiliyor.
Ağır ticari araç pazarında ‘7 kız kardeş’ olarak bilinen Mercedes, MAN, Scania, Renault, Volvo, DAF ve IVECO’nun ise Çinli firmaya karşı nasıl bir strateji uygulayacağı merakla bekleniyor. >>
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?a...egoryID=80
Bunun arkasından Sino'nun montajıda gelecektir. Askam-Fargo- Desoto tarih oldu Belkide bu markaları farklı versiyon olarak ta kullanacaklar.
Bunun arkasından SinoTruk'un montajıda gelecek gibi...
YanıtlaSilMetin Can Mehmet; 7KIZ kardese rakip olacagini tahmin etmiyorum, dile kolay karsinizda avrupanin en kaliteli ve
YanıtlaSilbasarlili Avrupa markalari..
eger gelirse rakibi Cargo ve Bmc olur.
Ama ülkemizde üretim yapilmasi biraz zor gibi zira
son 5- 6 sen nice cinli fabrika kurmak istedi ama neticede hepsi yalan haber olarak patlak verdi.
Otomobil ve kamyonet yapamayan cinlilerin Kamyonu Türkiye sartlarinda 2-4 sene iceresinde dagilir, Bence.
Lisanlı çin malı ürünler tercih edilebilir ama acaba ülkemizdeki servisçiliği nasıl olacak önemli olan satış sonrası teknik hizmetleri.
YanıtlaSilDaha öncekiler gibi saman alevi yada sabun köpüğü gibi kalırsa ekonomi için zarardan başka bir şey değil..
YanıtlaSilÇiftçiler Askam Hino veya hiex gibi gebze fabrikasında montaj yaparsa kaliteyede özen gösterirse yine eski dönemlerindeki gibi önemli pazar payına ulaşması çok kolay olur. Mehmet Mert
YanıtlaSilarkasına askam gebze fabrikasını alırsa hino tarzı bi kalite yaparsa yine sektörün lideri olur onun yokluğunu değerlendiren ford cargo ve bmc ye olanlar olur ama biraz acele etmeleri gerekir.barış kuyu
YanıtlaSilUzun süredir testleri yapılıyor, gebzede sıklıkla görebiliyoruz. Eğer Türkiyede montajı yapılırsa kalite
YanıtlaSilsorunları ortadan kalkar Askam SatışSonrası da ortalamanın
üzerinde kabul edilebilir...Ne kaldı? Fiyat...fiyat önemli
Mercedes 180bin liraya el öptürüp veriyor :) Hikmet Başar
Araçı test edip Görmeden kullanmadan konuşmayalım cin malı dıye kotulemeyelım araç tamamen alman ztn fabrıkanın %49 kısmı man ıle ortak motor sanzıman şase ve yürüyen aksam komple alman kabin içi ve dışı gercekten cok guzel ve kullanışlı 440 pslik euro 5 motor kullanılmıs araç uzerınde ayrıca ASKAM A.Ş montaj ve şatış sonrası destek verıcek unutmayalım eski gunlerını ASKAM A.Ş nin
YanıtlaSilBu konu hakkında daha detaylı bilgi verseniz de aydınlansak çok harika olacak!Ayrıca ismininizi yazarsanız daha gerçekçi fikirlere sahip olabiliriz..Askam'ın eski günlere dönmesini, kendini geliştirmesini bizlerde çok istiyoruz..
YanıtlaSilmercedes 180 bin tl ye veriyorsa 140 bin tl ye sinotruck alınmaz gider mercedes alırım ayrıca satış bayilerini kökten değişikliğe gitmeli askam kullanıcılarını küstürdüler askam öncelikle satış ve servis istasyonları kullanıcı memnuniyeti anketi düzenlemeli ayrıca fiyat konusunda kullanıcıyı kendisine çekmek istiyorsa ona göre fiyat belirlemeli biran önce MEMNUNİYET ANKETİ DÜZENLEMELİLER
YanıtlaSilÖNCELİKLE SATIŞ SERVİS İSTASYONLARINI KÖKTEN DEĞİŞTİRMENİZ GEREKİR BUNLAR ZAMANINDA MÜŞTERİLERİ KÜSTÜRDÜ AYRICA MEMNUNİYET ANKETİ DÜZENLEMELİSİNİZ
YanıtlaSilsayın askam yöneticileri bir askam kullanıcısı olarak sizden ricam yurt genelinde bayiler ve servisler için memnuniyet anketi düzenlemenizi rica ederim.
YanıtlaSilEvet Askam bir çok şeyi elden geçirmeli...
YanıtlaSilhttp://www.otometre.com/2013/01/toyota-birinci-askam-uretime-basliyor.html
SAYIN ASKAM YÖNETİCİLERİ İNŞALLAH BU YAZILAN YORUMLARI DİKKATE ALIRSINIZ DİYE UMUYORUM ÇÜNKÜ BİR İŞ YERİNDE MİSYON VİZYON VE DEĞERLER OLMAZSA O İŞ YERİ BATMAYA MAHKUMDUR ÖYLE BİR ŞEY YAPMALISINIZ Kİ HEP AYAKTA KALMALISINIZ VE ÜLKEMİZ KAZANSIN.
YanıtlaSilevet şubatın yirmisi gelmek üzere umarım askam birçok şeyi elden geçirmiştir ilk gelen parti kamyonları kime dağıtacak daha önceki gibi hi-exlerde olduğu gibi torpillilere mi verecek bence böyle bir hataya yeniden düşmemeliler toplamda üçyüz adet gelecekse seksenbir ile göre dağıtım yapmalılar tanıtım iyi olmalı örneğin bir adamın dört adet askam kamyonu varsa bu adama bence bir adet verilmesinde fayda vardır çünkü böyleleri yıllarca askam kamyonla çalışmış bu türde olanları bence değerlendirmek gerekir
YanıtlaSilUmarım her açıdan sıkıntılı bir durum olmaz. Ve yerli imalat adına, çalışanlar ve ekonomi adına iyi bir çalışma ortay çıkar..
YanıtlaSilsiz yerli yada çin malı ağır araçlardan medetmi umuyorsunuz size tavsiyem ford bmc hino iveco bu çin malı olan bunlardan ekmek yiyemezsiniz on lira ucuza alıyorsunuz diye kendinizi akıllımı sanıyorsunuz ülkemizde kamyonda tercihiniz öncelikle mercedes olmuyorsa man bu araçların reklama ihtiyacı yok mercedes mandan daha akıllı tercih sebebi yedek parçasının çok ucuz olması vede mercedesin yakıt donanımı inanılmaz dayanıklıdır man ın yakıt donanımı bilhassa enjektörleri (commonrail) çok hassas vede 5-6 bin tl civarındadır parçası çok pahalı olsada bunun dışında araç genelde randımanlı ve dayanıklıdır çünkü mercedes ve man dünya devidir 30 yıllık kamyoncuyum herçeşit kamyonum oldu 2006 yılında mercedes aldıktan sonra yaptığım işten keyif almaya başladım
YanıtlaSilne demiş atalarımız
ucuz etin yahnisi yavan olur
Çin malı araçlardan medet ummuyoruz.Yasalar çerçevesinde herkes standartları karşılayan araç satmak isteyebilir.
YanıtlaSilEsasında yerli ve iyi araçlar olmasını isterim - isteriz..
Siz birde adınızı bağışlayabilseydiniz?
yukarıda kendini akıllı zanneden şahıs on lira ucuza alıyorsam benim insanım kazanıyor parçası dışardan gelebilir ama montajda benim insanım vatandaşım kazanıyor sen ona bak keşke ülkemde üretim olsa param dışarı çıkmaz mercedes bana göre araba değil ülkemde en sağlam kamyonu askam üretmiştir keşke askam yerli üretim yapsa bak bakalım o zaman mercedes alanlar bir daha mercedes alıyormu herkesin aklını yüce ALLAH vermiştir herkes ne yapacağını kendisi daha iyi bilir kimse kimseyi bu konuda yadırgaması yanlıştır haddimizi bilelim
YanıtlaSilaskam tamamen bitti mi kapandı mı
YanıtlaSiloto askam tamamen bitti ..! çinli hiç bir firma ile anlaşma yok. faprikayı satışa çıkaraçaklardı , oda olmadı . maddi sıkıntıları atlatırsa 2018 de man motorlu yeni askamları piyasada görme şansımız olur.
YanıtlaSilMaddi sıkıntı büyük olasılık olacaktır. Yıllradır üretim yok.İyi ihtimalle eski ürünleri biraz makyajlayıp dediğniz motorlarla veya Montajla yollara dönebilirler. İnşallah yerlilik oranı en yüksek çekilde ve kendielrine has bir tasarımla ekonomiye katılırlar..
YanıtlaSilİnşallah hadi hayırlısı
YanıtlaSilAskam dükkanı kapatmış Sinotruk ise maliyet ve Euro 6 normlarıyla Türkiye ye gelmesi zor görünüyor...
YanıtlaSilmerhabalar sinotruck için türkiye distrübitörü varmıdır ?
YanıtlaSilŞu anda SinoTruk ile ilgili bir haber internet ortamında görülmüyor, distribütör de yok!
YanıtlaSil