ALLiSON HiBRiD TEKNOLOJiSi

Avrupa'daki otobüs işletmeleri, emisyon değerlerini ve yakıt tüketimini azaltmak için Allison hibrid teknolojisini tercih ediyor. 2011'de Avrupa'daki otobüs pazarında Allison hibrid sisteminin satışları arttı. Otobüs pazarı için hibrid tahrik sistemlerinde lider olan Allison Transmission, deneme amaçlı satın alımlar ve demolardaki performansıyla işletmecilerden birçok sipariş almaya devam ediyor. Allison’ın hibrid sistemi, Avrupa uygulamalarında standartların üstünde güvenilirlik ve kayda değer yakıt tasarrufu sergiliyor.

İstanbul, Türkiye - Norveç ve Almanya'daki otobüs işletmeleri kısa bir süre önce Allison H50EP ile donatılmış otobüsler ile hizmet vermeye başladı. Allison’ın hibrid tahrik sistemi ile donatılmış beş adet
körüklü Solaris Urbino 18 model otobüs, Oslo, Norveç'te yolcu taşıyor. Unibuss'un filosuna katılan bu otobüsler, Ruter Ulaşım adına şehir içi ulaşım hizmetinde kullanılıyor. Dresden, Munih, Bochum, Leipzig, Düsseldorf ve Neuss'ta birçok otobüsün test sürüşleri ise devam ediyor.
Diğer Alman şehirlerinde olduğu gibi, Hanover'deki Allison hibrid sisteminin satışları da test döneminden sonra artış gösterdi. Yılda 159 milyon yolcu taşıyan Üstra Verkehrsbetriebe AG, hepsi yenilikçi Allison H50EP hibrid tahrik sistemiyle donatılmış 10 adet daha Solaris Urbino 18 hibrid otobüsü daha hizmete sundu. Daha önce, Allison H50EP Sistemiyle donatılmış ilk Solaris körüklü otobüsler Üstra ve Fraunhofer Ulaşım Enstitüsü tarafından Dresden'de bir yıl boyunca denenmişti. Test sürüşlerinin sonuçlar etkileyiciydi. Eşdeğer dizel otobüslerle karşılaştırıldıklarında, Allison hibrid sistemi ile ortalama olarak, şehirde %23 ila %30'a varan yakıt tasarrufu sağlandı. Aynı zamanda, CO2 salınımı da şehir merkezinde yakıt tüketim oranlarıyla yaklaşık olarak aynı oranlarda azaltılabildi.
Üstra, Alman hükümetinin çevre, doğa koruma ve Nükleer Güvenlik Federal Bakanlığı'nın finansman sağlama şartlarını yerine getiren tek seçenek olması nedeniyle Allison hibrid sevkli Solaris hibrid otobüsleri seçti. Bakanlığın sağladığı finansmana hak kazanmak için, Almanya'daki toplu taşıma kurumlarının hibrid teknolojiye sahip olmayanlarla kıyaslandığında en az yüzde 20 daha düşük yakıt tükettiği kanıtlanmış hibrid otobüsler satın alması gerekiyor. Bu nedenle Allison hibrid sistemi, yakıt tasarrufu ile Üstra için ilk tercih oldu.
Allison hibrid sistemi ile donatılmış otobüsler hem yolcular, hem de şehirde yaşayan halk tarafından da yakıt verimliliği sağlaması, düşük salınımlı ve sessiz olması nedeniyle destekleniyor. Yeni otobüslerin azot oksit salınımı EEV standardını karşılıyor ve yeni bir kapalı parçacık filtre sistemi de bulunuyor.
Düsseldorf Rheinbahn ise Ağustos 2010'dan bu yana Allison hibrid sistemiyle donatılmış ilk iki otobüsünü kullanıyor. Paralel hibrid teknolojisinin bölgesel yerel ulaşım için uygun olduğunu belirten Rheinbahn, 2011’de Allison H50EP hibrid sistemli beş adet daha Solaris Urbino 18 Hibrid şehir otobüsünü teslim aldı. Düsseldorf'un şehir merkezinden başlayan ve aynı zamanda düşük salınım bölgesinden geçerek çevresindeki şehirlere ulaşan hatlarda, paralel teknolojiye sahip olan hibrid otobüsler kendini kanıtladı. Dizel tüketimi ve salınımlar azaltıldı.
Allison Transmission, bu gelişmeler ile dünyada hibrid otobüs pazarında lider olmaya devam ediyor. Şu anda, dokuz ülkede toplam 216 şehirde hizmet veren Allison H40EP ve H50EP İki Mod Paralel Hibrid Sistemine sahip 4,600'ün üzerinde otobüs bulunuyor. Bu otobüsler 600 milyon kilometrenin üzerinde kullanılarak 75 milyon litrenin üzerinde yakıt tasarrufu sağladı ve 197.000 ton CO2'yi ortadan kaldırdı.
Allison Transmission, A.Ş. hakkında

Allison Transmission, A.Ş (Allison) orta ve ağır ticari araçlar, Amerika Ordusu orta ve ağır askeri araçlar için dünyanın en büyük tam otomatik şanzıman üreticisi ve transit otobüsler için hibrid sevk sistemleri sağlayıcısıdır.  Allison şanzımanları, uzun yol kamyonları (dağıtım, atık, inşaat, itfaiye ve ambulans), otobüsler (çoğunlukla okul otobüsleri ve transit), karavanlar, uzun yol harici araçlar ve ekipman (çoğunlukla enerji ve madencilik) ve askeri araçlar (tekerlekli ve tırtıklı) gibi farklı alanlarla kullanılmaktadır. 1915’te kurulan Allison’ın Genel Müdürlüğü Indianapolis, Indiana, A.B.D.’dedir ve yaklaşık 2,750 çalışanı bulunmaktadır. Çin, Hollanda, Brezilya, Hindistan ve Japonya’da ise kendini işine adamış destek çalışanlarının bulunduğu Bölgesel Genel Müdürlükler faaliyet göstermektedir. Allison global olarak 80 ülkede, 1,500 bağımsız distribütör ve bayi lokasyonuna sahiptir. Allison hakkında daha fazla bilgi, www.allisontransmission.com’dan edinilebilir. 
Bu basın bülteninde geleceğe yönelik beyanlar bulunabilir. Geçmişle ilgili gerçekler dışındaki beyanlar, geleceğe yönelik beyanlardır.  Bazı durumlarda, geleceğe yönelik beyanları; "labilir," "lacak," "meli," "beklemek," "planlar," "proje," "beklemek," "inanmak," "tahmin etmek," "öngörmek," “niyetlenmek,” “önceden tahmin etmek,” “olabilir,” "olası," "devam" gibi terminoloji veya bu terimlerin olumsuz veya benzerleriyle anlayabilirsiniz. Geleceğe yönelik beyanlar gelecekteki performansı garantilemez ve bilinen veya bilinmeyen riskleri içerebilir.  Gerçek sonuçların geleceğe yönelik beyanların yapıldığı zamandan farklı olmasına neden olan etkenler aşağıdakileri içerir ve onlarla sınırlı değildir: önemli müşterilerimizden birinin kaybı veya konsolidasyonu; finansal sağlığımızı kötü şekilde etkileyebilecek, faaliyetlerimizi kısıtlayacak ve yükümlülüklerimizi yerine getirmemizi engelleyecek olan büyük miktarda borçlanmamız; rakiplerimizin hareketlerinin ters etkileri; önemli bir tedarikçisi olduğumuz bir araç modelinin üretiminin durdurulması; yeni modellerin piyasaya sunulmasının gecikmesi, kampanyaların durdurulması ve/veya artan garanti maliyetleri ve gelecekteki satışların azalmasına neden olacak ürünlerimizde hataların bulunması; hammaddelerin temininde aksaklıkların veya maliyetlerin artması; ham petrol ve enerji fiyatlarının artması ve genel ekonomik koşullar ve küresel ekonomik ortamda dalgalanma.  Bu tür geleceğe yönelik beyanların makul tahminlere dayandığına inanmamıza rağmen, beklentilere ulaşılacağı ve sapmanın gerçekleşmeyeceği konusunda garanti veremeyiz. Tüm bilgiler bu basın bülteninin tarihi esaslıdır ve hiçbir geleceğe yönelik beyanı gerçek sonuç veya beklentilere uydurmak için güncelleme yükümlülüğü altına girmiyoruz. 

1 yorum:

Bu Blogda Ara