Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin (ODD) markaların Satış ve İletişim başarılarını ödüllendirmek için 4 kez düzenleyeceği ODD Gladyatörleri, bu yıl da heyecanlı ve güçlü bir rekabete sahne olacak. ODD Gladyatörleri 2013’de bu kez toplam 17 dalda ödüller sahiplerini bulacak. Ödüllerin seçiminde ilk aşama olan halk oylaması web sitesi üzerinden 1 Ekim tarihinde başladı.
Otomotiv sektöründeki 49 markayı temsil eden Otomotiv
Distribütörleri Derneği’nin (ODD) sektörel büyümeye ivme katmak için ilkini
2010 yılında organize ettiği ODD Satış ve İletişim Ödülleri’nin dördüncüsü için
hazırlıklar sürüyor. “Satış” ve “İletişim” kategorilerinde toplam 17 dalda ödül
verilecek olan ODD Gladyatörleri 2013’de çok daha büyük bir rekabet yaşanması
bekleniyor. www.oddgladyator.com sitesinde 1 Ekim tarihinden itibaren oylamaya katılanlar,
anlık değişimleri takip ederek, heyecana ortak olacaklar. Kategorilere başvurular
ve halk oylaması 31 Aralık 2013 tarihine kadar devam edecek.
6 Ocak Pazartesi gecesi gerçekleşecek olan finalde ise jüri, her kategoride en
iyi 5 aday arasından ödül kazanan markaları canlı olarak
belirleyecek.
17 kategoride büyük heyecan
Satış Ödülleri kategorisinde, “En Hızlı Büyüyen Hafif Ticari Araç Markası”, “En Hızlı Büyüyen Otomobil
Markası”, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Modeli”, “En Çok Satılan Otomobil
Modeli”, “En Çok Satılan Hafif Ticari Araç Markası”, “En Çok Satılan Otomobil
Markası” ve “En Çok Satılan Marka (Otomobil+Hafif Ticari Araç)”
belirlenecek.
İletişim Ödülleri kategorisinde ise “Yılın TV Uygulaması”, “Yılın Gazete Uygulaması”, “Yılın Radyo
Uygulaması”, “Yılın Dergi Uygulaması”, “Yılın Dijital Uygulaması”, “Yılın Outdoor Uygulaması”, Yılın Basın Lansmanı”, “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın
PR/Etkinlik Uygulaması” ve “Yılın
Entegre İletişim Kampanyası” seçilecek.
Otomotiv basını oy verecek
“Satış Ödülleri” kategorisinde birinciler, ODD veri
tabanına işlenen yıllık satış adetlerine göre belirlenecek. Ödül kazanan
firmalar, ODD tarafından onaylanan logoların kullanım hakkına da bir yıllığına
sahip olacaklar. “Yılın Sosyal Sorumluluk Projesi”, “Yılın PR/Etkinlik Uygulaması”,
“Yılın Entegre İletişim Kampanyası” ve “Yılın Basın Lansmanı” kategorileri halk
oylaması dışında değerlendirilecek. “Yılın Basın Lansmanı” ödülünü ise otomotiv
basınının değerli temsilcileri belirleyecek.
Geçen yıllarda olduğu gibi tüm otomotiv basınına isme
özel şifreler verilecek. Herkes kendisine ulaşan şifre aracılığı ile Yılın
Basın Lansmanı ödülünü almayı hak ettiğini düşündüğü marka/modeli bildirecek.
Jüri saygın isimlerden oluştu
ODD Gladyatörleri 2013’de
değerlendirme yapacak saygın isimlerden oluşan jüri de belli oldu. Türkiye
Halkla İlişkiler Derneği Başkanı Fügen
Toksü başkanlığındaki jüri şu isimlerden oluşuyor;
Prof. Dr. Suat
Gezgin (İstanbul Üniversitesi İletişim
Fakültesi Gazetecilik Bölüm Başkanı), Prof.
Dr. İbrahim Kırcova (Yıldız Teknik Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü
Öğretim Üyesi), Prof. Dr. Melda Cinman
(Şimşek) (Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler ve
Tanıtım Bölümü Öğretim Üyesi), Doç. Dr.
Steven Seggie (Özyeğin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler
Fakültesi, Pazarlama Bölümü Öğretim
Üyesi), Dr. Cüneyt Evirgen (Sabancı
Üniversitesi Yönetici Geliştirme Birimi Direktörü), İsmail Hakkı Polat (Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Yeni
Medya Bölümü Öğretim Üyesi), Şafak Şahin
(Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü Öğretim Üyesi), Emine Pura (Doğrudan Pazarlama
İletişimcileri Derneği Başkanı), Zehra
Öney (Mobil Pazarlama Derneği (MMA) Türkiye Başkanı), Egemen Atış (Brisa Bridgestone Tüketici Ürünleri Pazarlama
Direktörü), Selen Kocabaş (Turkcell Kurumsal Pazarlama ve Satış Genel Müdür
Yardımcısı), Emre Ilgaz (Castrol Binek Araç ve Motorsiklet Yağları Kategori
Müdürü), Dilek Telkeş (Google
Türkiye Otomotiv Sektör Lideri)
Otomotiv
sektörünün yol arkadaşları destek vermeye devam ediyor
Türk otomotiv sektörünün aktörlerini bir araya getiren
ODD Satış & İletişim Ödülleri, 2013 Gladyatörlerinin bu yılki destekçileri
arasında Bridgestone, Lassa, Castrol, Mapfre Genel
Sigorta, Turkcell, BASF-The Chemical company, Gefco ve Koç Finans bulunuyor.
“Heyecan ve rekabet” artıyor
ODD Yönetim Kurulu
Başkanı Mustafa Bayraktar, ODD Gladyatörleri’nin
otomotiv sektörü tarafından beğenilen ve
sabırsızlıkla beklenen bir organizasyon olduğunu belirterek, bu yılki ödül
gecesi hakkında şu değerlendirmeyi yaptı:
“Bu yıl dördüncüsünü yapacağımız geleneksel ODD Satış ve İletişim Ödülleri,
yılın Gladyatörleri için yeni yılın ilk Pazartesi günü olan 6 Ocak akşamı yine
bir araya geliyoruz. Hepimiz, sektörün ve markaların satış performanslarını
öğrenmek için nefeslerimizi tutuyoruz. Aynı zamanda bir yıllık zorlu bir
maratonun finali olan, iyisiyle kötüsüyle emeklerimizin masaya
yatırıldığı, daha başarılı olanların taçlandırıldığı bu akşamda, bir sonraki
yıl için ise, yeni bir maraton başlayacak. Bundan 4 yıl önce bir hayalin fikre
dönüşmesiyle tasarlanan yarışmamız, bugün tüm sektör tarafından beğenilen ve
sabırsızlıkla beklenilen bir organizasyon haline geldi.
İletişim kategorilerinde, başvurusunu halihazırda yapmış
olan birçok markamız olduğu gibi, yarışmaya katılacak olan projelerini
hazırlamakta olan markalarımız da mevcut. Satış kategorilerinde ise “Bu yıl ipi
kimler göğüsleyecek?” tartışmaları halen devam ediyor, bu sorunun cevabını 6
Ocak gecesi hep birlikte öğreneceğiz.
Satış ve iletişim cephelerinde çalışmalar devam ederken,
davetlilerimize unutulmaz bir gece yaşatmak için arkadaşlarımız çalışıyorlar.
Bu sene de yine sürprizlerimiz olacak. Türkiye’de otomotiv rekabetin çok yoğun
olduğu bir alan ve şunu söyleyebilirim ki heyecanın
eksik olmadığı bir sektör. Bu dinamizmin hakkını verecek coşkulu bir gece
hazırlığı içindeyiz.
ODD Gladyatörlerinde ilgi, heyecan ve
rekabetin her geçen yıl artmasındaki en önemli unsur, halk oylaması ile otomotiv
sektörü meraklılarını da seçim sürecine dahil etmemizdir. Geçen yıl
markalarımızın iletişim çalışmaları yaklaşık 55 bin oy almıştı. Bu yıl
katılımın daha da artmasını bekliyoruz ve bunun için çalışıyoruz. Bu yolla
otomotiv sektörünün büyüme hedeflerine katkı sağlamaktan dolayı da mutluluk duyuyoruz.
2013 Gladyatörlerinin bu yılki destekçileri arasında
yer alan Bridgestone’a, Lassa’ya, Castrol’e, Mapfre Genel Sigorta’ya,
Turkcell’e, BASF-The Chemical Company’ye, Gefco ve Koç Finans’a teşekkürlerimi
sunuyorum”.
ODD Genel Koordinatörü Dr.
Hayri Erce ise otomotiv sektörünün geniş
katılımlı ödül organizasyonu ile ilgili şu açıklamayı yaptı: “Katılımcılar
geçtiğimiz yıl olduğu gibi www.oddgladyator.com sitesi üzerinden oy kullanabilecek
ve değişimleri anlık olarak takip edebilecekler. Sitede yer alan aday
çalışmalar arasından halk oylaması gerçekleştirilecek. 31 Aralık 2013 tarihinde
sona erecek halk oylamasının ardından her kategoride finale 5 çalışma kalacak. Halk
oylamasına açık olmayan kategorilerde ise jüri, başvuruların hepsini
değerlendirecek. Bu yıl da jüri üyelerimiz, ödül töreninden bir hafta önce
finale kalan çalışmaları inceleyecek ve oylama, ödül gecesinde keypad
aracılığıyla canlı olarak gerçekleşecek.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder