TRAMVAY SEÇİN!

Ulaşım A.Ş. yeni tramvayını internet üzerinden oylamaya koyarak seçecek.
Daha önce İDO şimdilerde ise Şehir Hatları adını alan şirketin
 yaptırdığı gemiler  anket sistemiyle seçilmişlerdi.
Şimdi sıra tramvayda.Doğrusu tasarımın pek o kadar resimlere göre cazibesi yok.
 Daha önce bahsedilen lale tasarımlı tramvay aracı daha iyiydi.
Oylamaya katılmak isterseniz 
 adresine gitmelisiniz.
Üstteki A, diğeri B olarak adlandırılmış (şimdilik).

Genel Bilgiler

Araç Tipi                    Yüksek Tabanlı Tramvay Aracı
Model                         Tek Kabinli , Çift Yönlü
Tren Seti                     2 , 3 , 4 lü dizi

Donanım ve özellikler

CPU esaslı  araç kontrol bilgisayarı
Çevre dostu elektrik tahrik sistemi
Düşük enerji tüketimi
Otomatik  frenlemeye geçen güvenlik sistemi
GPRS  LCD ekran yolcu bilgilendirme sistemi
CCTV  sürücü kamera sistemi
Bağımsız yolcu ve sürücü kabin klimaları
Elektrik kontrollü kapılar
Dinamik süspansiyon sistemi
Endirek Aydınlatma
Sirkulasyonu kolaylaştıran yolcu kabin tasarımı
Özel engelli  alanı
Kompozit kaplamalar
Ergonomik  dashboard tasarımı
Darbe azaltıcı  tampon tasarımı

Temel Boyutlar

Araç boyu                                                      25 m
Araç genişliği                                           2650 mm
Aracın yüksekliği (Raydan, çatıya)       3360 mm
        
Elektrikli kapılar

Kapı boşluğu genişlik                          1400 mm
Minimum yatayda dönme yarıçapı           25  m
Maksimum eğim                                        %6
Ray açıklığı                                               1435 mm

Araç boş ağırlığı                                         30 t
Araç dolu ağırlığı(7 kişi/m²)                      50 t

Yolcu Kapasitesi

Oturan yolcu sayısı                                      40       
Ayakta yolcu sayı(7 kişi/m²)                      245
Toplam yolcu sayısı(7 kişi/m²))               285

Araç Performans Bilgileri

Maksimum hız                                         80 km/h
Maksimum İşletme Hızı                          50 kmh
Maksimum hızlanma ivmesi                1.2 m/s²
Max Acil frenleme ivmesi(AW0)           2,8 m/s²

Fren ve Süspansiyon Sistemi

Servis Freni                                       Elektrodinamik +Elektropnömatik frenleme
Acil Durum Freni                              Elektrodinamik +Elektropnömatik+ Manyetik Frenleme
Dinamik Süspansiyon                    Dinamik Hava yastığı
Birincil süspansiyon                       Çevron/kauçuk eleman

Elektrik ve Tahrik  Sistemi

Nominal hat gerilimi                         750 V DC
Bir araçta                                            4  asenkron motor                             
Motor invertörü                                   IGBT esaslı
Motor  gücü                                         120  kW

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara