NiSSAN TÜRKiYE; 2011 - 2012

Tüm zamanların en çok otomobilinin  satıldığı Türkiye pazarında Nissan;
Micra, Note, Juke, Qashoai, Pick up, Navara ve X-Trail ile temsil ediliyor..
Nissan Türkiye,  otomobil segmentini biraz daha geliştirmeli, doldurmalı...
2011 yılını geçen yıla göre yüzde 53 oranındaki artışla
 20 bin 319 araç satışı ile kapatan Nissan Türkiye
 otomotiv pazarı genelinde pazar payını da 2010’a oranla yüzde 35 artırarak 
yüzde 2,4 seviyesine getirdi. 



Binek araç segmentinde 3,13’lük pazar payına sahip olan Nissan Türkiye, 2012 yılında toplam pazar payını yüzde 3’ün üzerine çıkmayı hedefliyor. Öte yandan tüketiciler tarafından ilgi ile uzun zamandır beklenen Nissan Qashqai’nin otomatik vites versiyonu da Şubat ayında satışa çıkıyor Nissan Türkiye, 2011 yılına ait verileri açıkladı. 2011 yılını beklenenin üzerinde bir başarı ile kapatan Nissan Türkiye satışlarını 20 bin seviyesinin üzerine çıkardı. 
2010 yılını 13 bin 264 adetlik araç satışı ile kapatan Nissan Türkiye 2011 yılını geçen yıla göre yüzde 53 oranındaki artışla 20 bin 319 araç satışı ile kapattı. 2 yıl ardarda pazarın üzerinde büyüme gösteren Nissan Türkiye 2011’de otomotiv pazarı genelinde pazar payını da 2010’a oranla yüzde 35 artırarak yüzde 2,4 seviyesine getirdi. Yıl içerisinde binek segmentindeki pazar payını yüzde 3 seviyesine çıkarmak olarak açıklayan ve ilk 10’daki yerini koruyan Nissan Türkiye hedefini aşarak bu segmentte yüzde 3,13’lük pazar payına sahip oldu. 
İlk 5’e 2 farklı modelle giren tek marka
 Nissan Türkiye Genel Müdür Yardımcısı İlkim Sancaktaroğlu 2011 yılındaki performanslarını şöyle değerlendirdi; “Öncelikle Nissan Türkiye olarak son derece başarılı bir yıl geçirdiğimizi söylemek isterim. Yılın son döneminde, Aralık ayı içerisinde, binek segmentinde Qashqai, Juke ve Micra ağırlıklı olmak üzere 2 bin 823 adetlik satışla yüzde 3,17'lik pazar payı elde ettik. Yine geçtiğimiz yıla bakarsak, 2010 yılı Aralık ayında binek araç segmentinde pazar payımız yüzde 2,22 idi. Pazar payımızda da önemli bir artış elde ettik. ODD verilerine göre SUV segmentinde ilk beş içerisinde iki modelimizle yer alırken A segmenti dışındaki tüm segmentlerin ilk beş sıralamasında iki model ile yer alan tek marka olduk. Açıklamalar doğrultusunda pazar payını oransal olarak en fazla yükselten marka Nissan Türkiye oldu. Yakın rakibimizin pazar payı artışının yüzde 20 düzeyinde olduğunu belirtebilirim.” Nissan Türkiye model performansında da istikrarlı yükselişini sürdürdü. 3 yıldır segmentindeki liderliği bırakmayan Qashqai, standart ve +2 versiyonu ile yüzde 25’lik büyüme göstererek 9 bin 406 adetlik satışla yüzde 15,6’lık pazar payına sahip oldu. Markanın yükselen başarısındaki önemli rol oynayan modellerden Juke 5 bin 276’lık satış adedi ile yüzde 8,8’lik Pazar payına sahip olurken segmentinin en çok tercih edilen modelleri arasına girdi. Micra ise 3 bin 137 adetlik satışla yüzde 2,51’lik Pazar payına ulaştı. Nissan Türkiye 2011 yılında pick-up pazarında da bin 746 adet araç satışı gerçekleştirdi. “Avrupa sıralamasında 2’inci olduk” 
İlkim Sancaktaroğlu Avrupa’da Nissan’ın değerlendirmesi hakkında ise şöyle konuştu; “Biz yüzde 53’lük büyümemiz ile Nissan’ın Avrupa genelindeki büyüme ortalamasının iki katından fazlasına ulaştık. Bu büyüme oranı ile Avrupa ikincisi olma başarısını elde ettik. 2011 yılı itibarı ile 20 bini geçen satış adedimizle Nissan'ın Avrupa'daki en büyük 7’inci pazarı konumuna geldik. Nissan, Avrupa'da en başarılı dönemine imza attı ve satışlarını bir önceki yıla oranla 140 bin adet artırdı. Bu, yüzde 25'lik bir büyümeye tekabül ediyor. Ayrıca Nissan Avrupa genelinde pazar payını % 3.7 seviyesine getirdi. Bu markamızın bugüne dek elde ettiği en yüksek pazar payı değeridir”. Nissan’ın Avrupa’daki bir diğer başarısı olarak başta Avrupa bölgesinin üç büyük pazarı olan Rusya, İngiltere ve Fransa olmak üzere, kilit pazarlarında Asya orijinli markalar arasında en çok tercih edilen marka olduğuna işaret eden İlkim Sancaktaroğlu Nissan’ın küresel pazarda bir önceki yıla göre satışlarını yüzde 14 arttırdığını ve 4 milyon 67 bin adet otomobil ve hafif ticari araç sattığını belirtti. Nissan’ın Avrupa dışı pazarlarından Amerika’da büyüme oranının yüzde % 8,9 olduğunu ve gelişmekte olan pazarların en büyüklerinden biri olan Çin’de de yüzde 10 seviyesinde bir artış elde edildiğini açıklayan İlkim Sancaktaroğlu; “Nissan CEO'su Carlos Ghosn her fırsatta bunun büyük bir başarı olduğunun altını çizdi. Özellikle Japonya ve Tayland’da büyük boyutlu felaketlerin meydana geldiği bir yılda böyle bir büyüme elde etmek çok önemli olduğunu belirtti. Ghosn'un görüşüne göre Çin pazarının 2012 yılında belirli bir yavaşlama gösterebileceği yönünde. Ancak Amerika pazarında talepte bir artış bekleniyor ki bu artışın yüzde 5 ile yüzde 8 seviyeleri arasında gerçekleşmesi muhtemel. Nissan, bu ortamda hem Avrupa'da hem de Amerika'da piyasaya süreceği yeni modellerin de yardımı ile pazar payını artırmayı planlıyor” dedi. “Uzun Vadede Hedefimiz Küresel Pazar Payına Ulaşmak” Nissan Türkiye’nin 2012 yılı hedeflerini de açıklayan İlkim Sancaktaroğlu, önceliklerinin 2011 yılında yüzde 12 artan müşteri memnuniyeti oranını daha da artırmak ve sürdürülebilir bir şekilde büyümeyi yönetmek olduğunu söyledi. İlkim Sancaktaroğlu hedefler doğrultusunda Nissan Türkiye’nin pazar payını önce yüzde 3 seviyesinin üzerine çıkarmayı, sonra Avrupa ortalaması olan yüzde 3,7 seviyesini aşmayı ve daha uzun vadede de Nissan'ın küresel pazar payı ortalaması olan yüzde 5,7'ler seviyesine ulaşmayı amaçladıklarını belirtti. Sancaktaroğlu sözlerini şöyle sonlandırdı; “Bu performansla, bir diğer hedefimiz olan Türkiye'deki araç parkımızı üç katına çıkarma hedefimize de ulaşmış olacağımızı öngörüyoruz. 2012 yılında pazarda herkes gibi biz de bir daralma bekliyoruz ki yurtdışı pazarlarda da benzer beklentiler mevcut. Biz toplam pazarın 720 bin – 750 bin bandında olmasını bekliyoruz. Nissan olarak biz Türkiye’de 2010 ve 2011 yıllarında göstermiş olduğumuz yüksek performansımızı 2012 yılında da marka bünyesinde devam ettirme ve mevcut Pazar potansiyelinden daha fazla pay alma arzusundayız. 2012 yılında satış adedimizin 22 bin civarında olmasını, toplam pazardaki payımızın da yüzde 3’ün üzerine çıkmasını hedefliyoruz.” Otomatik Geldi Yeni Dizel Yolda Değerlendirme ardından Nissan Türkiye Pazarlama Müdürü Mehmet Akın Türkiye’de fenomen haline gelen Qashqai’nin otomatik vites versiyonunu tanıttı. Akın, tüketicilerin araç kullanım tercihlerini değiştiren SUV segmentinin lideri Qashqai’nin beklenen otomatik vites versiyonunun Şubat ayı itibari ile Türkiye’de satışa çıkacağını açıkladı. Farklı segment kullanıcılarının ve müşterilerinin talep ettiği otomatik vites Qashqai’nin öne çıkan özellikleri arasında düşük motor hacmi, yüzde 37 ile düşük ÖTV avantajı, düşük yakıt tüketimi, sarsıntısız otomatik vites geçişleri ve sessiz iç kabin ön plana çıkıyor. Mehmet Akın, Qashqai Çevresel Görüş Sistemi’nin Haziran ayında entegre olacağını belirtirken 1.6 dizel Qashqai’nin ise Eylül ayında Türkiye yollarına çıkacağını söyledi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara