TÜRK TAKIMI YURDA DÖNDÜ

Çöl Fatihi Kemal Merkit; 2001, 2002, 2003, 2007, 2009,
 2010 ve 2011 yıllarında Dakar Rallis'ni bitirerek
kırılması zor bir rekorun sahibi olmuştu.
2012 yılında ise kendisinin başı çektiği  3 kişiden oluşan
 Türk Takımı / Turkish Team, teknik sorunlar ve  düşerek kol kırılması sonucu yarışı bırakmak zorunda kalmıştı.Ekibimize çabaları ve bayrağımız dalgalandırdığı için teşekkür ediyoruz..Bu konuyla  ilgili olarak Dakarturk.com ' da yer alan basın bülteni;

Dakar Türk Takımı Yurda Döndü
Arjantin'de yapılan 33.Dakar Rallisi'ne katılan Türk ekibi bugün akşam saatlerinde yurda döndü. 
Kemal MERKİT: "İLK DEFA YARIŞ DIŞI KALDIM AMA DAKAR, TÜRKİYE İÇİN BÜYÜK BİR KAZANÇ OLDU"

Arjantin'de yapılan 33. Dakar Rallisi'ne katılan Türk ekibi bugün akşam saatlerinde yurda döndü. Türkiye'yi temsil eden "Çöl Kaplanı" lakaplı motosikletçi Kemal Merkit, ilk defa yarış dışı kaldığını belirterek, " Dakar, Türkiye için büyük bir kazanç oldu. Hem oradaki tanıtımımız açısından hem de yeni bir sporcu kazanmamız açısından. Ben 2013'e çok pozitif duygularla bakıyorum" dedi.

Arjantin'in Mar Del Plata şehrinde 1 Ocak'ta start alan rallide Türkiye'yi temsil eden motosikletçilerden Kemal Merkit, Şakir Şenkalaycı ve Selçuk Bektaş yurda döndü. İstanbul Atatürk Havalimanı'nda rallide konuşan Merkit,Arjantin, Şili ve Peru topraklarında gerçekleştirilen 33. Dakar Rallisi'nde Türkiye'yi başarıyla temsil ettiklerini belirterek,şunları söyledi:

"Dakar 2012 Türk takımı için hep artılarla hem eksilerle dolu dolu geçti. Her şeyden evvel Türk bayrağını orada başarıyla temsil ettik. Son 3 gün kalana kadar Şakir arkadaşımız bizi temsilen devam etti. zira ben 5. gün yaşadığım bir teknik arıza nedeniyle yarış dışı kaldım. 4. günde Selçuk Bektaş yarış dışı kaldı. Şakir'i finişe taşımak için epey bir çaba sarf ettik ama o da son 4 gün kötü bir sakatlık yaşayarak yarışı bırakmak zorunda kaldı'.'

Şakir Şenkalaycı'nın çok şey öğrendiğini belirten Merkit, "Benim hedefim de buydu zaten. Dolayısıyla ben de o açıdan son derece mutluyum. Dakar, Türkiye açısından yeni bir isim kazandı diye düşünüyorum. 2013'te çok güçlü bir takımla yeniden müthiş başarılarla geri döneceğimize inanıyorum" dedi.Şenkalaycı'ya motivasyon sağlamak için onu büyük Türk bayrağıyla takip ettiklerini ifade ederek, "Kolu çıktı maalesef. 2000'den buyana katılıyorum bu yarışlara 6 kez finişi gördüm. Dünyanın en zor rallisi. Bazı talihsizlikler oluyor. İlk defa yarış dışı kaldım ben de. Ama tekrar ediyorum Türkiye için büyük bir kazanç oldu. Hem oradaki tanıtımımız açısından hem de yeni bir sporcu kazanmamız açısından. Ben 2013'e çok pozitif duygularla bakıyorum" şeklinde konuştu.

Önümüzdeki yıl hazırlıkların daha şimdiden başladıklarını anlatan Merkit, Abu Dhabi'deki ralli için kendi aralarında planlarını yaptıklarını söyledi.

Şakir Şenkalaycı da 10. etapta kazanın meydana geldiğini belirterek, "Finişe çok yaklaşmıştım. Çok da güzel gidiyordum aslında. Biraz acele ettiğimi düşünüyorum. Çok hızlanmaya ve ön sıralara yükselmeye başlamıştım. Bu benim için çok gurur verici bir durum haline gelmişti. Finişe 50 km kala düşünce dirseğim çıktı. Kaldırdım motoru tekrar devam etmek istedim. Sıcağı sıcağına bir şey hissetmedim. soğuyunca acımaya başladı. O yüzden çok üzgünüm. Bundan sonraki hedefim aynı ekiple Dakar'a gidip orayı fethetmek istiyoruz. çünkü 24 yılıdır yarışıyorum orada hayatımda görmediğim zevki tattım. Finişe bu kadar yakınken yarış dışı kalma beni çok üzdü."

Selçuk Bektaş ise ilk defa Dakar'a katıldığını ve önemli bir tecrübe edindiğini vurgulayarak, " bir adaptasyon devresi geçirdikten sonra 4 gün çok kötü bir kaza geçirdim. Motosikletimde meydana gelen arıza nedeniyle yarışı bırakmak zorunda kaldım. Ben de tekrar geri dönüp Dakar'ı yeneceğim diyorum. Çünkü inanılmaz coğrafyalardan geçtik" dedi.

Ekibi, Atatürk Havalimanı'nda yakınları ve TMF (Türkiye Motosiklet Federasyonu ) As Başkanları Mehmet Binli , Tayfun Şık’ın da aralarında bulunduğu büyük bir kalabalık alkışlarla karşıladı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara