Elliye yakın ödül alan, aynı aile içinde farklı markalarca da imal edilen İnsignia'dan sınıfının en tasarruflu otomobili; Opel İnsignia 2.0 BiTurboCDTI.Bu araç Opel'e göre sınıfının en tasarruflu veçevreci otomobili...
Opel ;Vectra'dan sonra İnsignia ile çıkışını sürüdürüyor.
23-24 Şubat'ta Lizbon'da dünya lansmanı yapılan Insignia
2.0 BiTurbo CDTI, model yıl 12,5 olarak Nisan'da Türkiye pazarında
olacak. Cosmo donanımı ve 114.500 TL'lik fiyatıyla pazara girecek olan
otomobil, 6 ileri otomatik şanzımanla sunulacak. 195 hp gücüyle 400 Nm
tork sağlayan Insignia BiTurbo, 0'dan 100'e 8.7 saniyede ulaşıyor ve
maksimum 230 km/s hız yapıyor. 2.0 lt'lik motorun yakıt tüketimi 100 km
'de 4.9 lt ve karbondioksit salınımı da 129 g. BiTurbo motor, litre
başına 97,5 tork ile bir dizel için son derece yüksek bir performans
ortaya koyuyor. Üstelik bunu, düşük yakıt tüketimi ile gerçekleştiriyor.
Ayrıca, Start/stopözelliği sayesinde duraklama anlarında büyük yakıt
tasarrufu sağlıyor.
Insignia BiTurbo, önden çekişli (FWD)
versiyonuyla
sunuluyor ancak dört çeker (AWD) Insignia da özel siparişle
getirilebiliyor. FlexRide, HiPerStrut ön süspansiyonlar ve Brembo fren
sistemini sunan SuperSport Şasi, tüm 4X4 versiyonlarla alınabiliyor.
Segmentinde
en tasarruflu benzinli 1.4 Turbo'dan sonra, en tasarruflu dizel olarak
pazara giriyor. Sürüş asistanları ile de konforu optimize ediyor.
4
silindirli common rail motor, sıralı çift turbo besleme ünitesiyle
birlikte bulunuyor. Bu teknoloji, üst segment otomobilllerde yüksek
fiyatla sunuluyordu. Opel, bu teknolojiyi orta segmentte dizel motor ve
rekabetçi bir fiyatla sunan ilk marka oluyor. Opel'in BiTurbo
teknolojisinde, daha küçük motorlar daha fazla güç üretiyor ve %30 yakıt
tasarrufu sağlıyor.
Teknik Ayrıntı:
Insignia
BiTurbo'nun yenilikçi teknolojisinde farklı büyüklüklerde 2 turbo
besleme (turbo charger) birlikte veya ayrı ayrı çalışabiliyor. Küçük
turbo besleme, düşük devirlerde hızla ivmelendiriyor yani gaz pedalı
tereddütsüz itaat ediyor ve "turbo lag" etkisi ortadan kalkmış oluyor.
1250 d/d'dan itibaren maksimum tork değerinin %80'i olan 320 Nm torka
çıkabiliyor ve 1750 d/d'da 400 Nm tork sağlıyor. Ortalama motor
hızındayken iki turbo besleme beraber çalışıyor ve yüksek devirlerde de
tüm gazlar doğrudan büyük turbo beslemeye akıyor ve yüksek hızlarda güç
aktarımı sağlıyor.
BiTurbo teknolojinin geliştirilmesindeki esas
amaç, orta devirde gaz pedalının tepki yeteneğini arttırırken düşük
devirde turbo hava basıncının hızla yükselmesini sağlamak. Temel öneme
sahip bileşenlerden birisi, düşük devirlerde yalnızca küçük turbo
besleme ile çalışan küçük ara soğutucunun eklenmesidir.Küçük ara
soğutucu (intercooler), yenilikçi bir ikiz soğutucu sisteminin
parçasıdır ve Opel'i, istenmeyen turbo gecikme etkisini azaltmaya
yarayan bir konsepti kullanan ilk otomobil markası yapar. Küçük ara
soğutucu, motor havasını su ile 140 dereceden 50 dereceye düşürür. Hacmi
azalan hava da motorun yanma haznesine daha çabuk geçer. Orta devirde
de aynı şekilde büyük hava soğutucu devreye girer. Ayrıca, yanma
sürecini kapalı devre kontrol eden Cleantech teknolojisi ile motor
verimi optimize edilmeye çalışılmıştır. Tüm Insignia gövde tipleri ile
uyumlu olan bu teknolojide, sürüş dinamikleri Adaptive FlexRide şasi
opsiyonu ile daha kusursuz hale getiriliyor. Bunun yanında Super Sport
Şasi de opsiyoneller listesinde bulunuyor. Brembo fren sistemi,
HiPerStrut ön süspansiyonlar, Adaptive cruise control de ayrıca sürüş
keyfini arttıran unsurlar oluyor.
BiTurbo Teknolojisi:
Insignia
BiTurbo, hızlanma sırasında en iyi tepkiyi vermek üzere yaratıldı. Çift
turbo besleme ile sunulan birbirinden bağımsız iki arasoğutucu sistem,
ilk kez bir binek otomobilde sunuluyor. Bu, 2 lt'lik motoru daha atik
yapan temel faktör. Önden çekişli BiTurbo'nun 0'dan 100'e çıkması için
gereken süre sadece 8.7 saniye. Maksimum hız ise 230 km/s.
Insignia
BiTurbo'da, farklı ebatlardaki iki turbo besleme birlikte ve bağımsız
olarak çalışabiliyor. Her bir turbo beslemenin kendi ara soğutucusu
olması ise bir binek otomobil için ilk. Teknoloji geliştirilirken
gözetilen temel amaç; düşük devirlerde havanın soğutulma hızını
arttırmak, orta devirlerde de gaz pedalından tereddütsüz tepki almak.
Ara soğutucu hava akımı iki farklı ebattaki turbo besleme tarafından
besleniyor ve tork ve devire göre düzenleniyor. İstenmeyen turbo lag
etkisini ortadan kaldırmak ve tereddütsüz yanıt almak için, küçük
besleme, yüksek hava basıncını az miktar egzoz gazı ile yükseltiyor.
1500 d/d'nın üzerinde kendi kendine çalışıyor. Bu turbo besleme, 2 lt
hava alabilen kendi ara soğutucusuna sahip. Ara soğutucu, iki turbo
beslemenin üzerinde bulunuyor ve su ile soğutuluyor. Bu şu demek; küçük
miktar bir hava, motorun yanma hücresine çok kısa bir yoldan ulaşıyor.
Bu da Insignia BiTurbo'nun hızlı tepki vermesinin anahtarı.
Küçük
turbo beslemeden aldığı havayı su ile soğutulan ara soğutucu, bu yeni
motora dinamizmi katan temel öğe. Geleneksel sistem olan sıkıştırılmış
havayı hava akımı ile soğutan sistem yerine su ile soğutan sistem çok
daha etkili. Ayrıca küçük turbo beslemeye hizmet eden su ile soğutan ara
soğutucu, geleneksel hava akımlı soğutucudan daha az yer kaplıyor
çünkü, 9 lt'lik hacmi ile onun neredeyse 4'te 1'i büyüklüğünde. Bu da
motor grubunun yerleşimini kolaylaştırıyor ve bölgenin
havalandırılmasını iyileştiriyor. Temelde, soğutma süreci, silindirdeki
hava yoğunluğunu arttırıyor ve yanma termometresini aşağıya çekiyor. Bu
ayrıca nitrojenoksit salınımını da azaltıyor. Küçük, sulu ara soğutucu
yanmış havayı 140 santigrad dereceden 50 santigrad dereceye indiriyor.
Bu komplike ve orta sınıfta eşsiz teknoloji, gaz pedalından gelen
harekete motorun tereddütsüz tepki vermesini sağlıyor. Ayrıca istenmeyen
"turbo lag" etkisini de ortadan kaldırıyor. 320 Nm tork, 1250 d/d'dan
itibaren ulaşılır oluyor.
Bir dizel için ortalama devirler olan
1500-2500 d/d değerinde egzoz akışı bölünüyor ve iki turbo besleme
birlikte çalışıyor. Büyük turbo besleme giren havayı ön-yanmaya tabi
tutarken ve küçük turbo besleme de alır ve yanmayı tamamlıyor. By-pass
valfi, egzoz gazının bir kısmını kesintisiz olarak büyük beslemeye sevk
ediyor. Büyük turbo beslemenin büyük hava akımı geleneksel havalı
soğutma sistemi ile soğutuyor. Ünite ve radyatör birlikte bir modülü
oluşturuyor ve motor odasında bulunuyor. Büyük ara soğutucu giren havayı
220 dereceden 50 dereceye düşürüyor. Opel, böyle bir "çift ara
soğutmalı sistem"i binek otomobilde kullanan ilk markadır. 2500-3000
devirden başlayarak büyük turbo besleme liderliği alır. 3000 devirde ise
tek başına çalışır. Yüksek devirde bile motor performansı düşmez. Çift
besleme "waste gates" olarak adlandırılır. Her iki beslemenin sıkıştırma
bobinleri dengelenmiştir. Alüminyum alaşımdan yapılmıştır ki bu ısıyı
180 santirgrad derecenin üstünde tutar. Beslemelerin türbinleri yüksek
ısıya dayanıklı alaşımdan üretilmiştir. Küçük türbin 270.000 d/d
yaparken büyük olan 180.000 d/d yapar.
Çift ara soğutuculu
yenilikçi Biturbo teknolojisi ile litre başına 97.5 hp güç üretilir.
Litre başına tork ise 240 Nm'dir. Birkaç yıl öncesine kadar, bu
teknolojiyi dizel bir seri üretim otomobilde görmek neredeyse
imkansızdı.
Opel'in bu yeni motoru ivmelenmede atiklik vaat
ediyor. Performans ve tork her zaman üst seviyede tutulur. Örneğin,
sadece 1250 devirde motor maksimum torkunun %80i olan 320 Nm sağlar.
80'den 120'ye 5. viteste 7.6 saniyede çıkar.
Donanım Özellikleri:
Opel, yüksek kalitede ekipmanı standart olarak sunuyor.
Yapılan
araştırmalara göre Alman Insignia tüketicilerinin %90'ı navigasyonlu
otomobil tercih ediyor. Bununla beraber %88'i Park Assist sistemi
istiyor. Avrupa'da 18"- 20" arası alaşım jantlar çok popüler ve
Almanya'da her iki Insignia'dan biri ( Alman Sağlıklı sırtlar Hareketi
onaylı) ergonomik koltukları tercih ediyor. Tüm Insignia
kullanıcılarının %50'si Gelişmiş Ön Far sistemi (AFL+) sipariş ediyor.
Türkiye'de yapılan araştırmalar da benzer rakamları ortaya koyuyor.
Motora gelince; Insignia kullanıcılarının %58'i 160 hp'lik 2.0 CDTI
motoru tercih ederken rakiplerinin hiçbirinin yüksek performanslı dizel
motorda payının bu kadar büyük olmadığı görülüyor. İşte bu yüzden Opel,
şimdi 2.0 BiTurbo dizeli ile pazara giriyor.
*Adaptive Cruise
Control: Gelişmiş teknoloji güvenliği arttırmakla kalmayıp sürücünün
konforunu da katlıyor. Sistem şöyle çalışıyor: sürücü istediği hızı
ayarladıktan sonra önündeki araçla aralarında kalmasını istediği
mesafeyi da ayarlıyor. Uzak, orta ya da yakın seçeneklerinden birini
belirliyor. ACC aktive olduğunda radar, öndeki araçla arada kalan
mesafeyi sürekli kontrol ediyor. Aynı şeritte öndeki araçla aradaki
mesafe, seçilmiş hız ile birlikte ekranda görülüyor. Ayrıca ACC,
Çarpışma Önleyici Fren (CIB) sistemini içeriyor. Yani belirlediğiniz
mesafe içine bir araç girdiğinde, sistem olası bir çarpışmayı algılıyor
ve cruise controlden çıkıp aracı yavaşlatmaya başlıyor. Çarpışma
tehlikesi ortadan kalktığında, yani belirlediğiniz mesafe içinde bir
araç kalmadığında, cruise control kendiliğinden yeniden devreye giriyor.
*İkinci nesil Opel Eye Ön Kamera: 2011 yazı ile birlikte Opel
Eye ön Kamera yeni kullanışlı fonksiyonlar sunmaya başladı. Takip
Mesafesi Göstergesi (FDI) sadece çarpışmaları önlemiyor, aynı zamanda
mükemmel güvenli takip mesafesini korumayı sağlıyor. Öndeki aracın ani
freniyle bir çarpışma durumu doğduğunda Ön Çarpışma Uyarısı (FCA)
devreye giriyor ve sürücüyü sesli bir şekilde uyarıyor. Trafik İşareti
Algılama (TSR), eski nesilden daha fazla trafik işaretini
algılayabiliyor. Bunlara AB ülkelerinde ortak olarak kullanılan
işaretler dahil. Eski nesil sistem sadece yuvarlak işaretleri tanırken,
bu yeni nesil üçgen işaretleri de tanıyor. Yüksek çözünürlüklü kamera
dinamik LED farlar ile sorunsuz çalışıyor. Ön kamera ve Gelişmiş Ön Far
Sistemi aynı zamanda yüksek ışığı algılıyor. Böylece karşıdan bir araba
geldiğinde ya da sokak aydınlanması yeterli olduğunda yüksek
aydınlatmayı kapatıyor.
*Kişiye özel Navigasyon: Yeni NAVI 600
ve NAVI 900 sistemlerinde tüm Avrupa haritası SD karta yüklü şekilde
depolanabiliyor. Fabrika çıkışı ayarlara ek olarak USB bellek ile
istenen bilgiler yüklenebiliyor. Sürücü istediği adresleri adres
defterinde kaydedebiliyor. Ayrıca en hızlı ve en kestirme yolların
haricinde sistem, en ekonomik yolları seçmeye de olanak tanıyor. Sistem,
araç özellikleri, yol durumu ve sürüş alışkanlıklarına göre, en düşük
yakıt tüketimi ile alınabilecek yolları gösteriyor. NAVI 900 ise
navigasyon, radyo, CD ve USB üzerinde 6 dilde ses tanıma özelliği
sunuyor. Ayrıca gidilen yolculuklar, yol uzunluğu, yolda geçen süre gibi
özellikler ile birlikte kaydedilebiliyor. Böylece başlangıç ve bitiş
noktaları belli olan yolculuklarınızla ilgili bir kitapçığınız oluyor.
Özel seyahatler ve iş seyahatlerini birbirinden ayırmak da mümkün. Tüm
bilgiler bir USB belleğe yüklenebiliyor ve başka bir aygıta
atılabiliyor.
*Direksiyon Isıtma ve ergonomik
koltuklar:Insignia, direksiyon simidi ısıtması gibi bir dizi konfor
öğesini sunuyor. Otomatik şanzıman isteyen ama aynı zamanda vites
değiştirmenin de keyfini yaşamak isteyen sürücüler için direksiyondan
vites değiştirme özelliği bulunuyor. Sürüş konforunu etkileyen en önemli
öğelerden biri kuşkusuz koltuklardır. Insignia bu alanda da yüksek
standartlar getiriyor. Sınıfının en uzun mesafesi olan 270 mm
öne/geriye, 65 mm yukarı/aşağı alınabilen koltukları optimum konforu
sağlayacağınız oturma pozisyonunu bulmanızı sağlıyor. Ayrıca koltuk
minderi mükemmel desteği ve baskı dağılımını sağlıyor. Çarpışma
sırasında oluşabilecek travmayı önlemek için ön koltuklar opsiyonel
olarak baş desteğine sahip olabiliyor.
*Super Sport Şasi: Paket,
mekatronik FlexRide sistemi, elektronik adaptif amortisman sistemi,
yüksek performanslı Brembo frenler ve HiPerStrut ön süspansiyon sistemi
ile birlikte sunuluyor. Donanım seviyesine bağlı olarak, FlexRide
özellikli 2.0 BiTurbo CDTI'larda elektronik adaptif amortisman
bulunuyor. Şasi, yol durumu, hız ve bireysel sürüş özelliklerine en
uygun şekilde yola tutunuyor. Otomobilin etrafındaki sensörler Sürüş
Modu Kontrolü (DMC) sistemine veri sağlıyor. Böylece şasi, dış koşullara
en uygun sürüşü sağlıyor. Sürücü 3 farklı sürüş modundan birini
seçebiliyor. Normal modla günlük kullanımlara alışkın olsanız da Tour
modu ile konforunuzu arttırabilir ya da sport modu ile daha tepkili bir
direksiyon simidi, daha sert amörtisörler ve kırmızı ışıklı göstergelere
sahip olabilirsiniz. Super Sport Şasi'nin bir parçası olan HiPerStut ön
süspansiyonlar ise daha düşük eğim açısı ve daha kısa dingiller sunar.
Bu da torkun korunması ve tekerlekler hasar görmeden sürücünün aracı
daha performanslı kullanmasına olanak tanır. Brembo fren sistemi güçlü
bir frenleme performansı ve maksimum basınçta bile istikrar sağlar.
Teknoloji&Yenilik:
*Aktif
baş desteği: Insignia ön koltuklarda bulunan destek sayesinde çarpışma
sırasında omurgada meydana gelebilecek hasarı en aza indirilir. Opel
mühendisleri koltuk sırtlarına Bowden kablosu eklemişlerdir. Böylece
sensör ile çarpışma anında baş desteği sağlar.
*Adaptif 4X4
sistem: 4 çekişli sistemde yol durumuna ve optimal sürüş dengesini
korumaya yönelik olarak tekerler arasında güç dağılımı otomatik olarak
yapılır. Elektronik kontrol mekanizmasıyle, Haldex hidrolik kavrama
ünitesi uygun ayarlamayı yapar ve doğru tork ve güç dağılımını ön ve
arka ya da yan tekerler arasında sağlar. Örneğin, keskin bir sol viraja
girerken güç, sağda yoğunlaşır. Güç dağılımı önde %30, arkada %70 ise
gaza yüklenince ön ve arka % 50 olur. Hızla viraja girerken yine güç
dağılımı sağlanır. Bu sayede aracı yoldan çıkarmak neredeyse imkansız
hale gelir.
*Gelişmiş Ön aydınlatma: Otomatik olarak ışığın
gücünü ayarlar. Bi-Xenon lambalar ile 9 farklı aydınlatma tipinden biri
seçilebilir. şehir içi, yaya yolu, kırsal, otoban, elverişsiz hava,
durgun köşe, dinamik kıvrımlar, LED gündüz farları ve yüksek ışık
asistanı.
*Gelişmiş park asistanı: Sensör sayesinde yolun
sağında ve solunda otomobilin girebileceği uygunlukta park yerini
algılar ve direktifler vererek park ettirir.
*Crash box: 2 çrash
box gövde ile tampon arasına yerleştirilmiştir. enerjiyi emen yapısı
ile çarpışma sırasında hasarı azaltır. Vidalı crash boxlar kolayca
değiştirilebilir.
*Şerit Değiştirme Uyarısı: girmek üzere
olduğunuz şeritte aniden bir araba belirdiğinde sistem görüntülü ve
sesli olarak uyarır. Opel mühendisleri bu sistemi de geliştirdi.
Sürücüyü rahatsız eden gereksiz uyarıları ortadan kaldırdı. Direksiyon
dönmeye başladığında sistem sizin görmediğiniz bir tehlikeyi gördüyse
yan aynada bir simgeyle ve sesli ikazla sizi uyarır. sürücülerin kasti
olarak yakın seyrettiği şehir içi trafikte yani dönüş sinyalini
verdiyseniz veya hızınız 55 km/s in altındaysa uyarmaz.
*LED gündüz farları: daha az elektrik harcadığı için yakıt tasarrufu sağlar.
*Kaza
anında kıvrılan pedallar: Önden çarpmalı bir kaza anında pedallar,
sürücünün ayak ve kaval kemiğine zarar vermeyecek şekilde kıvrılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder