YERLi DEVRiM+YERLi ANADOL+YERLi FiAT!

Üç kıtanın ortasında yükselen değer Türkiye'nin; artık yeni  kavramlar zinciri var; 
 yerli marka, yerli otomobil, yerlilik oranı, yerli olmayan yerli marka! ...
Başbakanımız , bakanlarımız; yerli markayla yerli   otomobil  üretilmesini istiyorlar...
Ayrıca uluslararası firmaların da Türkiye'de  kendi markalarıyla otomobil imal etmelerini de bekliyorlar..  Her açıdan ülkemize, insanımıza ve ekonomiye olumlu 
katkılar sağlayacak bu girişimleri bireyler olarak  desteklemeliyiz...
Dünyanın bir çok ülkesi; kendi üretimlerini tercih ediyor.Ekonomik kriz boyunca koskoca ABD ve AB bile  maliyet ve diğer  konularda kendi firmalarına sahip çıktılar...
Yerli otomobil konusuna ;
traktör ve motor imal eden Tümosan,
 iş makinesi üreten Sanko,
 i20 ve Accent'i imal eden Hyundai  Assan,  
yerli bir girişim olan Etox / Erteks  ilk olumlu yaklaşan firmalar oldu..
Sonraki gerçeğe en yakın ve tartışılan yaklaşım ise Fiat Chrysler gurubunun yöneticisi
Sergio Marchionne 'den geldi. Bu yaklaşım 

 Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç'un yeni bir platform ile yerli aracın üretileceği  ifadeleriyle daha belirgin bir hale geldi.
Yerli  otomobil projesi hayata geçmeden önce  engellenen 
veya maliyet sebebiyle gerçekleşememiş bazı  yerli otomobil projelerini  hatırlamak gerekir;
1. Devrim Otomobili, 129 günde 4 adet prototipten ikisi yollardaydı.Tülomsaş  tesislerinde  yıllara ve engelleyen zihniyete meydan okuyan Devrim, hala çalışır durumda..
2.Anadol; Taunus'a  yenildi.
3.Çağdaş, zamanının en ileri projelerinden biriydi.
4. Altınboğa'nın iki farklı zamanda yakılan iki otomobil projesi
Diğer taraftanYerli otomobil adına halen süren projeler / girişimleride hatırlamamak olmazdı;
Toruk Cars, Onuk Taşıt, OsCar,  Etox Zafer, Maral / Nily , Karsan, TT Motor, Turcoto, Convert-it, Control 1, Volkicar,.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara