MONAKO GP’SİNDE YENİ PZERO RED İLK SINAVINA ÇIKIYOR


Dünyanın en gözde motorsporları etkinliği Formula 1’in 2012 sezonu, sezonun en gözde yarışı olan Monako Grand Prix’i ile devam ediyor. Sezonun altıncı yarışı olan Monako Grand Prix’si 24-27 Mayıs 
2012 hafta sonu koşulacak. Monako GP’sinde Pirelli PZero Yellow (yumuşak) ve Pirelli PZero Red (süper yumuşak) lastikler kullanılacak. Monako Grand Prix’sinin Formula 1’e 2013 yılına kadar destek verecek olan Pirelli için önemi ise yeni Pirelli PZero Red’in ilk kez yarışta
kullanılacak olması.İzmit’te bulunan Türk Pirelli fabrikasında ürettiği F1 PZero ve F1 Cinturato lastikleriyle Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olarak önemli bir rol üstlenen Pirelli, Formula 1 Dünya Şampiyonası’na 2013 yılına kadar tek resmi lastik tedarikçisi olarak destek vermeye devam ediyor. 2012 sezonunun altıncı yarışı olan Monako Grand Prix’si hazırlıklarını tamamlayan Pirelli, takımların kullanımına Pirelli PZero Yellow (yumuşak) ve Pirelli PZero Red (süper yumuşak) olmak üzere iki tip lastik sunacak. Kentin sahile ve marinaya bakan bölümünde oluşturulan pistte koşulan Monako Grand Prix’si Formula 1 sezonunun en yavaş ama aynı zamanda en teknik yarışlarından biri olarak öne çıkıyor.

Formula 1’in en heyecan verici pistlerinden biri olan ve Monako caddelerinde koşulan Monako GP’si kısıtlı geçiş noktasıyla ünlenmiş bir yarış. Bu ise sıralama turlarında elde edilecek olan derecenin önemini arttırıyor. Geçişi zorlaştıran pist koşulları kadar değişken hava koşulları da Monako GP’sini özel kılıyor. Bünyesinde birçok keskin viraj barındıran Monako Grand Prix’sinde araç birçok defa sadece 100 metre gibi kısa bir sürede 160 km/s hız kaybederek  pilotun fren yapmasına maruz kalıyor, ki bu da lastiklerde yüksek sıcaklığa yol açıyor. Lastik aşınmasının sezonun diğer yarışlarına göre çok daha az olduğu Monako GP’sinde bir çok takımın tek pit stop stratejisini uygulaması bekleniyor. Lastikleri zorlayan bir başka nokta ise pilotların zaman kazanmak ve hız kesmemek için kestikleri viraj bantları. Kerb olarak da tabir edilen viraj bantlarından zaman zaman 200 km/s hızla geçen lastikler 3,65 G’lik bir kuvvete maruz kalıyor.
Monako GP’sini geçmiş yıllarda birçok sürpriz isim kazandı. Bu açıdan bakıldığında Monako beraberinde sürprizleri getiren bir yarış olarak da önem kazanıyor. Pirelli’nin sunmuş olduğu lastiklerle takımların farklı stratejiler uygulayabiliyor olmasıyla sürpriz olasılığı daha da artıyor. Yapı itibariyle bol virajlardan ve keskin dönemeçlerden oluşan Monako GP’sinin en çok yarış kazanan ismi, ilk Grand Prix’ine Pirelli ile başlayan ve Monako’da 6 zafer elde eden efsane pilot Ayrton Senna. Monako’da en çok yarış kazanan takım ise 15 galibiyetle McLaren. Yine Monako GP’si Formula 1 tarihinin en az pitstop yapılan Grand Prix’si olarak da tarihe geçmiş durumda. Aslında PZero Yellow 50 tur veya daha fazla dayanacak bir yapıya sahip, yani arzu eden pilot tek pitstop stratejisiyle yarışabilir, ancak geçen yarışı McLaren pilotu Jenson Button üç pitstop stratejisi ile zafere ulaşmıştı.
Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery “Geçişe pek izin vermeyen karakteristiği ile öne çıkan Monako GP’si sezonun en heyecan verici yarışlarından biri. Bizim için ayrı bir öneme sahip olan Monako GP’sinde kırmızı renkli yeni süper yumuşak lastiğimizin ilk kez görev yapacak olması bizleri daha da heyecanlandırıyor. Kırmızı renkli yeni lastiğimizi kısa sürede en etkin performansı sunacak şekilde geliştirdik. Bu noktada takımların strateji tercihleri önem kazanıyor. Geçen seneki yarışta podyuma çıkan üç pilot da farklı stratejilerle yarışmıştı. Bu sene de doğru strateji zaferi beraberinde getirecektir” diyerek yeni lastiğin strateji tercihindeki önemine dikkat çekti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara