PIRELLI ÜÇ HAFTAYI MUGELLO TESTİ İLE DEĞERLENDİRDİ

İzmit’te bulunan Türk Pirelli fabrikasında ürettiği F1 P Zero ve Cinturato ile Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olarak önemli bir rol üstlenen Pirelli, sezonun dördüncü yarışı Bahreyn Grand Prix’si ile sezonun beşinci yarışı İspanya Grand Prix’si arasındaki üç haftalık boşluğu takımlarla birlikte Mugello’da özel bir test yaparak değerlendirdi.

Dünyanın en çok takip edilen motorsporları organizasyonu Formula 1 tutkunları geride kalan ilk dört yarışın ardından 11-13 Mayıs tarihlerinde koşulacak olan İspanya Grand Prix’sine odaklanmış durumda. Pirelli ve takımlar ise son yarış olan Bahreyn GP’si ile İspanya GP’si arasındaki üç haftalık boşluğu sezon içi testiyle değerlendirdi. Mugello, Pirelli’nin Ağustos 2010’da Formula ‘e giriş yapma kararıyla ilk testlerini gerçekleştirdiği yer olması itibariyle ayrı bir öneme sahip.
Takımlar üç günlük testte yıl boyunca özel testlerde kullanılmak üzere tahsis edilecek olan 100 takım lastikten diledikleri kadar kullandılar. İlk günkü yağışlı hava nedeniyle pilotlar Cinturato Green orta yağış lastiklerini de test etmek imkanı buldular. İzleyen günler de havanın da düzelmesiyle rahatça testlerini yapan takımlar bu arada araçlarını aerodinamik açıdan iyileştirmeye devam etti.
Pilotların büyük bölümü Pirelli lastikleriyle Mugello pistine ilk kez çıkarken, bünyesinde barındırdığı farklı karakteristik özelliklerle Mugello pisti lastikler için önemli bir sınav niteliğini taşıyor. Sert ve pürüzlü yapısıyla lastikler için aşındırıcı özelliğe sahip olan pist orta hızdan yüksek hıza kadar farklı uzun virajlarla da lastikleri zorlayan bir yapı ortaya koyuyor. Testin en yüksek tur zamanına 1:21.267 ile Reb Bull pilotu Sebastian Vettel yumuşak PZero ile imza atarken, Mugello pistinin tur rekoru ise 2004 yılında farklı regülasyon ve lastiklerle gerçekleştirilen 1:18.704.
43 Grand Prix’ye eşdeğer bir mesafe
Takımlar üç günlük testin ilk gününde 405, ikinci gününde 1005 ve üçüncü gününde ise 1134 tur attılar. Bu yakalaşık olarak 43 Grand Prix’ye eşdeğer bir mesafe anlamına geliyor. 13-24 derece hava sıcaklığında gerçekleştirilen testlerde pist sıcaklığı ise 15 ile 37 derece arasında değişti. Takımlar test boyunca 3 takım süper yumuşak, 20 takım yumuşak, 69 takım orta sert, 92 takım sert, 15 takım geçiş ve 8 takım ıslak zemin olmak üzere toplam 207 takım lastik kullandı. Test boyunca en uzun tur sayısına 16 tur ile sert lastik ulaşırken süper yumuşak lastikler ise sadece 6 tur yapabildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara