PZERO’LARLA; PIRELLI İSPANYA’DA SAHNE ALIYOR

Formula 1 tutkunları üç haftalık aradan sonra İspanya ile devam edecek olan Formula 1 fırtınasına odaklanmış durumda. Aradaki boşluğu takımlarla bir araya gelerek Mugello’da gerçekleştirdiği testlerle değerlendiren Pirelli, 11-13 Mayıs 2012 tarihleri arasında Catalunya pistinde koşulacak olan İspanya GP’sine Pirelli PZero Silver (sert) ve PZero Yellow (yumuşak) ile çıkacak.
İzmit’te bulunan Türk Pirelli fabrikasında ürettiği F1 P Zero ve Cinturato ile dünyanın en çok izlenen motorsporları etkinliği Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olarak önemli bir rol üstlenen Pirelli, Bahreyn Grand Prix’si ile
İspanya Grand Prix’si arasındaki üç haftalık boşluğu Mugello’daki testlerle değerlendirmişti. Mugello testlerini başarıyla tamamlayan Pirelli, üç hafta aradan sonra İspanya Grand Prix’si ile tekrar esecek olan Formula 1 fırtınası için hazırlıklarını tamamladı. Takımlar, 2012 sezonunun beşinci yarışı olan ve 13 Mayıs Pazar günü Catalunya pistinde koşulacak olan İspanya Grand Prix’sinde Pirelli PZero Silver (sert) ve PZero Yellow (yumuşak) ile yarışacak. Böylece bu sezon ilk kez sert ve yumuşak lastikler bir arada kullanılmış olacak.

Yarış öncesinde bir değerlendirme yapan Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembrey “Geçen yılki İspanya Grand Prix’sinden çok daha farklı bir yarış olacak. Geçen sene hava ve pist sıcaklığı bu seneki kadar yüksek değildi. Artan ısı lastik seçiminin ve stratejinin önemini arttıracak. Oldukça hızlı bir pist. Hızın artması lastiklerin ısısının daha da artması anlamına geliyor. Bu ise bizlere yüksek hız ve dayanıklılık anlamındaki gücümüzü gösterme fırsatı veriyor. Heyecan verici bir yarış olacağını düşünüyorum” dedi.

Catalunya pisti hakkında
Birçok testin gerçekleştirilmesi nedeniyle gerek Pirelli, gerekse de takımlar tarafından çok iyi bilinen Catalunya pisti 4655 metre uzunluğa sahip. Büyük bölümü sağ viraj olmak üzere 16 viraj söz konusu. Virajların büyük bölümü orta ve yüksek hızlarda geçiliyor. Bu ise sol ön lastiğe aşırı yük binmesi anlamına geliyor. Bunun dışında özellikle son bölümdeki küçük viteste geçilen keskin dönüşlerden çıkarken oluşan baskı nedeniyle arka lastikler üzerine aşırı yük biniyor. Pürüzlü olan pist yüzeyine bir de yüksek hava, dolayısıyla pist sıcaklığı eklenince lastikleri son derece zorlayıcı bir hafta bekliyor. Üçüncü virajda oluşan 3,9 G kadar onuncu viraj sonundaki fren noktasında oluşan 5,09 G’lik kuvvet de pilot, araç ve lastikleri zorlayan noktalardan. Pirelli’nin Formula 1’e döndüğü 2011 sezonu hariç İspanya GP’sindeki tüm yarışları yarışa ilk cepten başlayan pilotun kazanmış olması ilginç bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor. Pilotlar pistin yüzde 60’ını tam gaz geçerken 305 km/s maksimum hıza ulaşıyor ve hızda yaklaşık 16 saniye boyunca sabit gidebiliyor. Tüm bunlar İspanya Grand Prix’sinde lastikler kadar aerodinami ve araç ayarlarının önemini arttırıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara