Formula
1 tutkunları üç haftalık aradan sonra İspanya ile devam edecek olan Formula 1
fırtınasına odaklanmış durumda. Aradaki boşluğu takımlarla bir araya gelerek
Mugello’da gerçekleştirdiği testlerle değerlendiren Pirelli, 11-13 Mayıs 2012 tarihleri
arasında Catalunya pistinde koşulacak olan İspanya GP’sine Pirelli PZero Silver
(sert) ve PZero Yellow (yumuşak) ile çıkacak.
İzmit’te bulunan Türk Pirelli
fabrikasında ürettiği F1 P Zero ve Cinturato ile dünyanın en çok izlenen
motorsporları etkinliği Formula 1’in tek resmi lastik tedarikçisi olarak önemli
bir rol üstlenen Pirelli, Bahreyn Grand Prix’si ile
İspanya Grand Prix’si arasındaki üç haftalık boşluğu Mugello’daki testlerle değerlendirmişti. Mugello testlerini başarıyla tamamlayan Pirelli, üç hafta aradan sonra İspanya Grand Prix’si ile tekrar esecek olan Formula 1 fırtınası için hazırlıklarını tamamladı. Takımlar, 2012 sezonunun beşinci yarışı olan ve 13 Mayıs Pazar günü Catalunya pistinde koşulacak olan İspanya Grand Prix’sinde Pirelli PZero Silver (sert) ve PZero Yellow (yumuşak) ile yarışacak. Böylece bu sezon ilk kez sert ve yumuşak lastikler bir arada kullanılmış olacak.
İspanya Grand Prix’si arasındaki üç haftalık boşluğu Mugello’daki testlerle değerlendirmişti. Mugello testlerini başarıyla tamamlayan Pirelli, üç hafta aradan sonra İspanya Grand Prix’si ile tekrar esecek olan Formula 1 fırtınası için hazırlıklarını tamamladı. Takımlar, 2012 sezonunun beşinci yarışı olan ve 13 Mayıs Pazar günü Catalunya pistinde koşulacak olan İspanya Grand Prix’sinde Pirelli PZero Silver (sert) ve PZero Yellow (yumuşak) ile yarışacak. Böylece bu sezon ilk kez sert ve yumuşak lastikler bir arada kullanılmış olacak.
Yarış öncesinde bir değerlendirme
yapan Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembrey “Geçen yılki İspanya Grand Prix’sinden çok daha farklı bir yarış olacak.
Geçen sene hava ve pist sıcaklığı bu seneki kadar yüksek değildi. Artan ısı
lastik seçiminin ve stratejinin önemini arttıracak. Oldukça hızlı bir pist.
Hızın artması lastiklerin ısısının daha da artması anlamına geliyor. Bu ise
bizlere yüksek hız ve dayanıklılık anlamındaki gücümüzü gösterme fırsatı
veriyor. Heyecan verici bir yarış olacağını düşünüyorum” dedi.
Catalunya
pisti hakkında
Birçok testin gerçekleştirilmesi
nedeniyle gerek Pirelli, gerekse de takımlar tarafından çok iyi bilinen Catalunya
pisti 4655 metre uzunluğa sahip. Büyük bölümü sağ viraj olmak üzere 16 viraj
söz konusu. Virajların büyük bölümü orta ve yüksek hızlarda geçiliyor. Bu ise
sol ön lastiğe aşırı yük binmesi anlamına geliyor. Bunun dışında özellikle son bölümdeki
küçük viteste geçilen keskin dönüşlerden çıkarken oluşan baskı nedeniyle arka
lastikler üzerine aşırı yük biniyor. Pürüzlü olan pist yüzeyine bir de yüksek
hava, dolayısıyla pist sıcaklığı eklenince lastikleri son derece zorlayıcı bir
hafta bekliyor. Üçüncü virajda oluşan 3,9 G kadar onuncu viraj sonundaki fren
noktasında oluşan 5,09 G’lik kuvvet de pilot, araç ve lastikleri zorlayan
noktalardan. Pirelli’nin Formula 1’e döndüğü 2011 sezonu hariç İspanya
GP’sindeki tüm yarışları yarışa ilk cepten başlayan pilotun kazanmış olması
ilginç bir ayrıntı olarak dikkat çekiyor. Pilotlar pistin yüzde 60’ını tam gaz
geçerken 305 km/s maksimum hıza ulaşıyor ve hızda yaklaşık 16 saniye boyunca
sabit gidebiliyor. Tüm bunlar İspanya Grand Prix’sinde lastikler kadar
aerodinami ve araç ayarlarının önemini arttırıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder