TORK CANAVARI; ASTRA OPC

Bir adet  2.0 litrelik turboşarj motor + 280 beygir + 400 Nm tork, Netice; Yüksek tork değeri konusunda Avrupa'daki en güçlü dört silindirli benzinli motor Opel'den...Turboşarjlı, doğrudan enjeksiyonlu, 1998 cm3 hacmiyle tamamen alüminyumdan oluşan motor, Astra OPC’ye sadece 280 HP’lik güç vermekle kalmıyor, litre başına 200.2 Nm tork değeri düşürerek bırakın rakiplerini, süper spor otomobillere rakip olacak derecede fazla tork üretiyor. 2450 d/dk’da 400 Nm maksimum tork değeri üretiyor ve bu değer, 5000 d/dk’ya kadar güç sağlıyor.
Opel mühendisleri, Insignia’da kullanılan 2.0 litre, turboşarjlı ve doğrudan enjeksiyonlu benzinli motorda kapsamlı değişiklikler yaparak ona biraz daha sportif bir sivrilik ve ek güç sundu. Turboşarja daha fazla hava akımı sağlaması için tamamiyle yeni ve son teknoloji ürünü emme sistemi geliştirildi. Turboşarj ise daha fazla hava basıncına dayanabilmesi için geliştirilerek dayanıklılığı yeni parçaların kullanılmasıyla artırıldı. Basınç birikmesi 1400 d/dk’da başlarken gaz pedalı hareketleri ani ve güçlü bir itiş gücü veriyor. Maksimum şarj basıncı 1.5 bara yükseltildi. Bu da bir başka deyişle, Insignia’da kullanılan motora kıyasla %25 daha fazla basınç demek.
Astra OPC gibi güçlü bir otomobil, yüksek performans tutkunlarının duygusal tarafına da dokunacak güçlü bir sese ihtiyaç duyuyor. Bu yüzden ses mühendisleri aracın geliştirilmesinde önemli bir rol oynadı. Mühendisler, tüm Astra OPC’lerdeki kendine özgü güçlü ve kaslı sesi vermek için özenle çalıştı.

Mühendisler ayrıca, OPC tutkunları, orta devirden yüksek devire geçişte gaza yüklendiğinde içeriden duyulan jet sesini de tekrar vermek istediler. Bu ses özellikle de gaza basılı halde üçüncü vitesten dördüncü vitese geçişte belirgindir.

%12 Yakıt Tasarrufu

Astra OPC, Start Stop Sistemi’ni standart olarak sunuyor. 100 kilometrede ortalama 8.1 litre yakıt tüketirken 189 g/km’lik bir emisyon değerine sahip. Yüksek performans segmentinde bu rakamlar oldukça rekabetçi. 221 g/km ve 9.2 l/100 km’lik değerleriyle bir önceki Astra OPC modeline kıyasla yakıt tüketimi %12-%14 daha düşük. Bu yeni performans coupé ise 0’dan 100 km’ye sadece altı saniyede çıkıyor.

Modifiye edilmiş Astra OPC motoru üretime girmeden önce bir dizi zorlu testlere tabi tutuldu. Nürburgring’in kuzeyindeki “Nordschleife” pistinde 10.000 km’lik yüksek hızlı test programına alındı. Nordschleife’de yüksek hızda katedilen 10.000 kilometre, araca 18 kat daha fazla yük binmesi anlamına geliyor. Bu da bir başka deyişle normal yollarda yaklaşık 180.000 km’lik yol yapmak demek.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara