Alternatif Enerjili Formula G Yarışları...

TÜBİTAK'ın 2005 yılından bu yana düzenlediği ve 40 üniversiteden 65 takımın katılımıyla gerçekleşen Alternatif Enerjili Formula Araç Yarışları'nın İzmit Körfez Yarış Pisti'ndeki finali öncesi, Bakan Ergün, Kocaeli Valisi Ercan Topaca, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altınbaşak ile yarışmacılar, kortej oluşturup bir süre yürürken, yarışlara katılacak araçlar da korteje eşlik etti.
 Formula G yarışlarının startını Bakan Ergün verdi
Bakan Ergün:''Güneşten elde ettiğimiz enerjiyi, otomotiv
sanayisinde de kullanacağız. Enerjinin depolanması gibi alanlarda çok ciddi çalışmalar var''Ergün, Karabük Üniversitesi’nin ‘Yıldız’ isimli güneş enerjili yarış aracını kullandıBilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, ''Güneşten elde ettiğimiz enerjiyi, otomotiv sanayisinde de kullanacağız. Enerjinin depolanması gibi alanlarda çok ciddi çalışmalar var'' dedi.
TÜBİTAK'ın 2005 yılından bu yana düzenlediği ve 40 üniversiteden 65 takımın katılımıyla gerçekleşen Alternatif Enerjili Formula Araç Yarışları'nın İzmit Körfez Yarış Pisti'ndeki finali öncesi, Bakan Ergün, Kocaeli Valisi Ercan Topaca, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altınbaşak ile yarışmacılar, kortej oluşturup bir süre yürürken, yarışlara katılacak araçlar da korteje eşlik etti.
Yürüyüşün ardından yarışların startını veren Bakan Ergün, Karabük Üniversitesi'nin ''Yıldız'' isimli güneş enerjili yarış aracına binerek bir süre kullandıktan sonra, aracın üzerine imzasını attı. Ardından Süleyman Demirel Üniversitesi'nin ''SDU HIDROSAFIR'' adlı Hidromobil aracına da binen Bakan Ergün, aracı inceledi.
Bakan Ergün, bu yarışlarda hem yeni teknolojileri geliştirme açısından, yarışmacıların ve arka plandaki diğer ekiplerin büyük rolünün olduğunu belirterek, ''Bu yarışlar, sadece güneş arabası yarışı gibi, bir teknoloji geliştirmek gibi görülmemeli. Çok ciddi bir takım çalışmasının, bir birikiminin aynı zamanda sergilendiği yarışlardır. Takımları ve üniversitelerimizi, bu başarı ve gayretlerinden dolayı tebrik ediyorum, başarılar diliyorum'' dedi.
Bakan Ergün, pistten ayrıldığı sırada gazetecilerin, ''Bu tür araçları gelecekte otoyollarda görecek miyiz?'' şeklindeki sorusu üzerine de ''Kuşkusuz güneşten elde ettiğimiz enerjiyi otomotiv sanayisinde de kullanacağız. Çünkü enerjinin depolanması gibi alanlarda çok ciddi çalışmalar var'' şeklinde yanıtladı.
Dün nanoteknoloji çalıştayı düzenlendiğini hatırlatan Bakan Ergün, oradaki birçok akademisyenin, nanoteknolojinin aynı zamanda enerji üretimi ve depolanması konusundaki çalışmalara değindiğini ifade etti.
Ergün, nanoteknolojideki gelişmelerle birlikte güneşten enerji elde etme hızının daha da artacağını dile getirerek, aynı zamanda çok daha küçük alanlarda, çok büyük enerji depolanmasının gündeme geleceğini bildirdi.
Bunların son derece önemli çalışmalar olduğunu vurgulayan Ergün, şöyle konuştu:
''Bunları yapanlar zaten üniversitelerimiz. Üniversitelerimizdeki genç arkadaşlarımız için teknolojilerin geliştirilmesi açısından bu yarışlar önemli. Bu yarışmaları TÜBİTAK olarak her yıl destekliyoruz. Ama önemli olan bir şey daha var, burada bir takım çalışması var, bir pilot oturuyor buraya, yarış yapıyor ama arka planda onun bir takımı var. O teknik çalışmaları, teknolojk çalışmaların yazılımını yapan, optimizasyonu sağlayan, enerjiyi verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan bir takım çalışması var. Bu da son derece önemli. Onun için bu yarışlar, bu çalışmalar, hem üniversitedeki genç arkadaşlarımız hem de yeni gelişen teknolojiler için son derece önemli işler.''
Alternatif Enerjili Formula Araç Yarışları'nda, Formula G-Güneş Arabaları Yarışları'nda 41, Hidromobil-Hidrojen Enerjili Araba Yarışları'ında 24 takım olmak üzere 65 takım yer alıyor.
Güneş Arabaları kategorisinde İstanbul Üniversitesi, Hidromobil-Hidrojen Enerjili Arabalar kategorisinde İTÜ birinci oldu
TÜBİTAK'ın 2005 yılından bu yana düzenlediği ve 40 üniversiteden 65 takımın katılımıyla gerçekleşen Alternatif Enerjili Formula Araç Yarışları'nda, Formula G-Güneş Arabaları kategorisinde İstanbul Üniversitesi, Hidromobil-Hidrojen Enerjili kategorisinde de İstanbul Teknik Üniversitesi birinci oldu.
İzmit Körfez Yarış Pisti'ndeki finalde, Formula G-Güneş Arabaları Yarışları'nda birinciliği ''Socrat'' adlı araçla İstanbul Üniversitesi ekibi kazanırken, ikinciliği, Anadolu Üniversitesi'nin ''Sunanatolia'' aracı, üçüncülüğü de İstanbul Teknik Üniversitesi'nin ''Ariba-5'' aracı elde etti.
Hidromobil-Hidrojen Enerjili Araba Yarışları'nda ise ''Hidrobee'' isimli araçla İstanbul Teknik Üniversitesi takımı birinciliği elde ederken, Gaziantep Üniversitesi ''Zeugma'' adlı aracıyla ikinci, Ankara Üniversitesi ise ''Hidroket-3'' aracıyla üçüncü oldu.
Dereceye giren yarışmacılara ödüllerini, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Kocaeli Valisi Ercan Topaca ve TÜBİTAK Başkanı Yücel Altunbaşak tarafından verildi.
''Hidrobee'' aracı için 1 master ve 1 lisans tezi
Hidromobil-Hidrojen Enerjili Araba Yarışları'nda birinci olan İstanbul Teknik Üniversitesi ekip kaptanı Azmi Demirel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, her yıl bu yarışa katıldıklarını ifade ederek, aracın kabuk ve elektronik tasarımının kendilerine ait olduğunu söyledi.
Yarışta yaklaşık 40 kilometre yol kat ederek yarışı bir saatin altında tamamladıklarını anlatan Demirel, araçlarının diğer ekiplerden farklı olarak üstün yanlarının bulunduğunu belirtti.
Demirel, birinciliği elde ettikleri araç için 1 master ve 1 lisans tezi çalışması yaptıklarını dile getirerek, ''Bizim aracımız biraz daha hafif, bu sayede daha az yakıtla daha hızlı gidebiliyor. Bu üstün yanımızı oluşturuyor'' diye konuştu.
''Socrat'' isimli araçlarıyla birinciliği elde eden İstanbul Üniversitesi takımının kaptanı Tuba Güven de aracın tasarımını 3,5 ayda tamamladıklarını belirterek, 151 kilogram olan ''Socrat'' aracının hafif sayılabileceğini söyledi.
Araçlarının tasarımında bazı özelliklerin bulunduğunu vurgulayan Güven, aracın aerodinamik olduğunu ifade ederek, ''Aerodinamik araç çok önemli. Sürtünmelerden ötürü kayıplar oluyor. Bu kayıpların giderilmesi gerekiyor. Arabamızda, 'Damla' modeli denilen model kullanıldığı için enerji verimliliği söz konusu. Elektronik bazı özellikleri de bulunuyor'' dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara