TÜBİTAK'ın 2005 yılından bu yana düzenlediği ve
40 üniversiteden 65 takımın katılımıyla gerçekleşen Alternatif Enerjili
Formula Araç Yarışları'nın İzmit Körfez Yarış Pisti'ndeki finali öncesi,
Bakan Ergün, Kocaeli Valisi Ercan Topaca, TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr.
Yücel Altınbaşak ile yarışmacılar, kortej oluşturup bir süre yürürken,
yarışlara katılacak araçlar da korteje eşlik etti.
Formula G yarışlarının startını Bakan Ergün verdi
Bakan Ergün:''Güneşten elde ettiğimiz enerjiyi,
otomotiv
sanayisinde de kullanacağız. Enerjinin depolanması gibi alanlarda çok ciddi çalışmalar var''Ergün, Karabük Üniversitesi’nin ‘Yıldız’ isimli güneş enerjili yarış aracını kullandıBilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, ''Güneşten elde ettiğimiz enerjiyi, otomotiv sanayisinde de kullanacağız. Enerjinin depolanması gibi alanlarda çok ciddi çalışmalar var'' dedi.
sanayisinde de kullanacağız. Enerjinin depolanması gibi alanlarda çok ciddi çalışmalar var''Ergün, Karabük Üniversitesi’nin ‘Yıldız’ isimli güneş enerjili yarış aracını kullandıBilim Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, ''Güneşten elde ettiğimiz enerjiyi, otomotiv sanayisinde de kullanacağız. Enerjinin depolanması gibi alanlarda çok ciddi çalışmalar var'' dedi.
TÜBİTAK'ın 2005 yılından bu yana
düzenlediği ve 40 üniversiteden 65 takımın katılımıyla gerçekleşen
Alternatif Enerjili Formula Araç Yarışları'nın İzmit Körfez Yarış
Pisti'ndeki finali öncesi, Bakan Ergün, Kocaeli Valisi Ercan Topaca,
TÜBİTAK Başkanı Prof. Dr. Yücel Altınbaşak ile yarışmacılar, kortej
oluşturup bir süre yürürken, yarışlara katılacak araçlar da korteje
eşlik etti.
Yürüyüşün ardından yarışların startını
veren Bakan Ergün, Karabük Üniversitesi'nin ''Yıldız'' isimli güneş
enerjili yarış aracına binerek bir süre kullandıktan sonra, aracın
üzerine imzasını attı. Ardından Süleyman Demirel Üniversitesi'nin ''SDU
HIDROSAFIR'' adlı Hidromobil aracına da binen Bakan Ergün, aracı
inceledi.
Bakan Ergün, bu yarışlarda hem yeni
teknolojileri geliştirme açısından, yarışmacıların ve arka plandaki
diğer ekiplerin büyük rolünün olduğunu belirterek, ''Bu yarışlar, sadece
güneş arabası yarışı gibi, bir teknoloji geliştirmek gibi görülmemeli.
Çok ciddi bir takım çalışmasının, bir birikiminin aynı zamanda
sergilendiği yarışlardır. Takımları ve üniversitelerimizi, bu başarı ve
gayretlerinden dolayı tebrik ediyorum, başarılar diliyorum'' dedi.
Bakan Ergün, pistten ayrıldığı sırada
gazetecilerin, ''Bu tür araçları gelecekte otoyollarda görecek miyiz?''
şeklindeki sorusu üzerine de ''Kuşkusuz güneşten elde ettiğimiz enerjiyi
otomotiv sanayisinde de kullanacağız. Çünkü enerjinin depolanması gibi
alanlarda çok ciddi çalışmalar var'' şeklinde yanıtladı.
Dün nanoteknoloji çalıştayı
düzenlendiğini hatırlatan Bakan Ergün, oradaki birçok akademisyenin,
nanoteknolojinin aynı zamanda enerji üretimi ve depolanması konusundaki
çalışmalara değindiğini ifade etti.
Ergün, nanoteknolojideki gelişmelerle
birlikte güneşten enerji elde etme hızının daha da artacağını dile
getirerek, aynı zamanda çok daha küçük alanlarda, çok büyük enerji
depolanmasının gündeme geleceğini bildirdi.
Bunların son derece önemli çalışmalar olduğunu vurgulayan Ergün, şöyle konuştu:
''Bunları yapanlar zaten
üniversitelerimiz. Üniversitelerimizdeki genç arkadaşlarımız için
teknolojilerin geliştirilmesi açısından bu yarışlar önemli. Bu
yarışmaları TÜBİTAK olarak her yıl destekliyoruz. Ama önemli olan bir
şey daha var, burada bir takım çalışması var, bir pilot oturuyor buraya,
yarış yapıyor ama arka planda onun bir takımı var. O teknik
çalışmaları, teknolojk çalışmaların yazılımını yapan, optimizasyonu
sağlayan, enerjiyi verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan bir takım
çalışması var. Bu da son derece önemli. Onun için bu yarışlar, bu
çalışmalar, hem üniversitedeki genç arkadaşlarımız hem de yeni gelişen
teknolojiler için son derece önemli işler.''
Alternatif Enerjili Formula Araç
Yarışları'nda, Formula G-Güneş Arabaları Yarışları'nda 41,
Hidromobil-Hidrojen Enerjili Araba Yarışları'ında 24 takım olmak üzere
65 takım yer alıyor.
Güneş Arabaları kategorisinde İstanbul Üniversitesi, Hidromobil-Hidrojen Enerjili Arabalar kategorisinde İTÜ birinci oldu
TÜBİTAK'ın 2005 yılından bu yana
düzenlediği ve 40 üniversiteden 65 takımın katılımıyla gerçekleşen
Alternatif Enerjili Formula Araç Yarışları'nda, Formula G-Güneş
Arabaları kategorisinde İstanbul Üniversitesi, Hidromobil-Hidrojen
Enerjili kategorisinde de İstanbul Teknik Üniversitesi birinci oldu.
İzmit Körfez Yarış Pisti'ndeki
finalde, Formula G-Güneş Arabaları Yarışları'nda birinciliği ''Socrat''
adlı araçla İstanbul Üniversitesi ekibi kazanırken, ikinciliği, Anadolu
Üniversitesi'nin ''Sunanatolia'' aracı, üçüncülüğü de İstanbul Teknik
Üniversitesi'nin ''Ariba-5'' aracı elde etti.
Hidromobil-Hidrojen Enerjili Araba
Yarışları'nda ise ''Hidrobee'' isimli araçla İstanbul Teknik
Üniversitesi takımı birinciliği elde ederken, Gaziantep Üniversitesi
''Zeugma'' adlı aracıyla ikinci, Ankara Üniversitesi ise ''Hidroket-3''
aracıyla üçüncü oldu.
Dereceye giren yarışmacılara
ödüllerini, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün, Kocaeli
Valisi Ercan Topaca ve TÜBİTAK Başkanı Yücel Altunbaşak tarafından
verildi.
''Hidrobee'' aracı için 1 master ve 1 lisans tezi
Hidromobil-Hidrojen Enerjili Araba
Yarışları'nda birinci olan İstanbul Teknik Üniversitesi ekip kaptanı
Azmi Demirel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, her yıl bu yarışa
katıldıklarını ifade ederek, aracın kabuk ve elektronik tasarımının
kendilerine ait olduğunu söyledi.
Yarışta yaklaşık 40 kilometre yol kat
ederek yarışı bir saatin altında tamamladıklarını anlatan Demirel,
araçlarının diğer ekiplerden farklı olarak üstün yanlarının bulunduğunu
belirtti.
Demirel, birinciliği elde ettikleri
araç için 1 master ve 1 lisans tezi çalışması yaptıklarını dile
getirerek, ''Bizim aracımız biraz daha hafif, bu sayede daha az yakıtla
daha hızlı gidebiliyor. Bu üstün yanımızı oluşturuyor'' diye konuştu.
''Socrat'' isimli araçlarıyla
birinciliği elde eden İstanbul Üniversitesi takımının kaptanı Tuba Güven
de aracın tasarımını 3,5 ayda tamamladıklarını belirterek, 151 kilogram
olan ''Socrat'' aracının hafif sayılabileceğini söyledi.
Araçlarının tasarımında bazı
özelliklerin bulunduğunu vurgulayan Güven, aracın aerodinamik olduğunu
ifade ederek, ''Aerodinamik araç çok önemli. Sürtünmelerden ötürü
kayıplar oluyor. Bu kayıpların giderilmesi gerekiyor. Arabamızda,
'Damla' modeli denilen model kullanıldığı için enerji verimliliği söz
konusu. Elektronik bazı özellikleri de bulunuyor'' dedi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder