BRABUS'TAN MERCEDES BENZ SL


 Roadster’lar arasında orta yaşın her zaman hayali olan Mercedes-Benz SL ‘in Brabus tarafından modifiye edilmiş hali daha bir başka. Bu otomobil 0 km olarak Türkiye’de de satılıyor. İncelemekte yarar var.

 Bu yıl içinde yenilenerek tekrar hayallerde üst sıralarda yer alan SL’de diğer tüm Mercedes-Benz modelleri gibi Brabus mühendislerinin
elinden geçti. Yeni SL böylece daha sportif bir yapı kazandı.

Brabus, diğer Mercedes-Benz modellerinde olduğu gibi SL içinde aerodinamik kit üretti. SL’in kiti  OEM kalitesinde malzemeden üretilerek rüzgar tünelinde denendi.  SL’in ön tarafındaki değişiklik tampondan ibaret ve tamponun yan tarafındaki aerodinamik yapı aynı zamanda sportif bir tasarım da oluşturuyor. Yan tarafta standardında bulunan çamurluk havalandırmalarının Brabus’a özgü hava ızgaraları ile değiştirildiğini görüyoruz. Bu değişimden marşpilerde nasibini almış. Yine Brabus’a özgü bu marşpiyelin aerodinamik ve görsel anlamda otomobil katkısı oldukça büyük. Arka tampondaki değişiklik Brabus’un paslanmaz çelikten imal edilen egzoz sistemini daha iyi ortaya çıkartıyor. Egzozların ortasına difizör kullanılarak otomobilin aerodinamisine katkıda bulunulmuş. Ayrıca bagaj kapağında bulunan abartıdan uzak spoylerde bu katkıyı artırıyor. 
Brabus’un kendi tasarladığı 18,19 ve 20 inçlik jant seçenekleri SL için sunuluyor. Ama en çok 20 inçlik monoblock jantlar tavsiye ediliyor. 20 inçlik jantlarla önlerde 255/30-20 ve arkalarda 295/25-20 lastikler tavsiye ediliyor.
İç mekanda SL için Brabus’un ürettiği kapı pimleri, klasikleşen alüminyum pedallar ve Brabus logolu kapı eşikleri bulunuyor. Tabi ki  360 km/s hızı gösteren gösterge panelinin de Brabus tarafından bu araca konulduğunu da eklemek lazım. Müşteri isteğine göre döşeme ve kokpit kaplamalarında değişiklik yapılabiliniyor.
Brabus süspansiyon konusunda yine bir uzman marka olan Bilstein ile çalışıyor. SL 350 için geliştirilen yay ve süspansiyon sistemi yol tutuş konusunda iyileştirme sağlıyor. Ayrıca SL’in tüm motor seçenekleri için ABC aktif süspansiyon seçeneği de Brabus tarafından geliştirildi. Aracın yol tutuş özellikleri artırılırken aynı zamanda 25 mm aracı yere yaklaştırmakta mümkün.
SL 500 için geliştirilen Brabus PowerXtra ile standart güç 435 HP’den 550 HP’ye yükseliyor. 85 HP’lik bu artış oldukça etkili Tork ise 700 Nm’den 820 Nm’ye yükseliyor. SL 500’ün 0-100 hızı ise bu üniteden sonra 4.4 sn’ye düşüyor. Maksimum hız 250 km/s ile limitli. Bu ünite monte edildikten sonra ise istenirse limit 270 veya 300 km ile sınırlandırılabiliyor.
Yüzde 40’lık kilit sayesinde diferansiyelin işlevselliği artırılmış ve kalkışlarda daha sportif bir kalkış sağlanmış.
SL 500 için egzoz sisteminde de farklılık var kelebek vana tabir edilen sistemle isterseniz gayet sessiz bir egzoz sistemine sahipken direksiyon simidindeki bir butonla yapacağınız müdahale ile dehşet verici bir egzoz sesine kavuşuyorsunuz.
Brabus’un Türkiye mümessili F355 tarafından getirilen 0 km;  SL 350 ve SL 500 modelleri Etiler ve Fulya’da bulunan S&S Motors  showroomlarında görülebilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara