Yeni Volvo FH serisi ilk kez IAA’da sektör ile buluşacak!

 Yeni Volvo FH serisinden on kamyon ve çekici, Eylül ayında Hannover IAA’da ilk kez sektör ile buluşacak. Aynı zamanda, I-Torque yürüyen aksam ve Volvo Kamyon’un ilk Euro 6 motoru gibi bir dizi özellik de fuarda sergilenecek. IAA’da ziyaretçiler, yeni Volvo FH ve Volvo FH16’nın ticari araçlar sektöründe çıtayı ne kadar yükselttiğini çok yakından görme fırsatını yakalayacaklar.
Tamamıyla yeniden tasarlanmış Volvo FH serisi taşıma, ergonomi
ve güvenliği arttırırken yakıt tasarrufu için dünyada ilk olan yeniliklere de sahip. Yakıt verimliliği, çalışma alanı, tasarım, yol tutuş, kabin içi alan, konaklama, güvenlik, emniyet, yükleme ve işletim süresi gibi tüm bu üstün ve yeni özellikler fuarda sergilenecek. Kamyonlar, yürüyen aksamlar, muhteşem videolar ve interaktif özellikler sayesinde ziyaretçiler, yeni kamyonların her yönünü keşfetme fırsatını yakalayacak.
Volvo Trucks Corporation Başkanı Claes Nilsson konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada, “Volvo Kamyon olarak yeni FH serisini ilk kez sektörün beğenisine sunacağımız için çok büyük gurur ve heyecan duyuyoruz. Yeni Volvo FH serisi uzun yıllar süren sıkı bir çalışmanın ürünü. Sonuç olarak, yeni Volvo FHlar verimliliği ve yakıt ekonomisini arttıran ve en iyi sürücüleri işletmelere çekmeyi amaçlayan birinci sınıf mühendislik ve tasarım harikası ürünler” diyor.

İlk Euro 6 sunuluyor

IAA’da Volvo Kamyon’un ilk Euro 6 motoru da sergilenecek. Volvo’nun en popüler 13 litrelik 460 hp motoru, zorlu Euro 6 standartlarını karşılayacak şekilde geliştirildi. Bugünün Euro 5 standardı ile kıyaslandığında, azot oksit emisyonları yaklaşık % 80 oranında düşürüldü ve partikül emisyonu yarı yarıya azaltıldı.

Yakıt ekonomisini geliştirmeye yönelik teknik yenilikler

Yeni Volvo FH, en iyi yakıt tasarrufunu sunmak üzere tasarlanırken, bunu sağlamak için yeni geliştirilen bir dizi yardımcı bileşenin altını çiziyor. Bu yeniliklerde Volvo  I-Torque ön plana çıkıyor.  Yeni yürüyen aksam, düşük motor devirlerinde en az 2800 Nm tork üretiyor ve bunun sonucunda da mükemmel bir sürüş ve sessiz çalışma sağlanıyor. I-Torque sisteminin yüksek güç çıkışı, yeni D13 Euro 6 motor ve otomatik I-Shift’in yeni versiyonu olan çift debriyajlı şanzıman sayesinde geliştirildi. Bu yeni şanzımana I-Shift 2 adı verildi. Bu şanzıman sayesinde Volvo Kamyon, ağır nakliye kamyonu için çift debriyajlı otomatik şanzımanı kullanan ilk üretici oldu.
I-Torque, yüzde dört oranına kadar yakıt tüketimini azaltıyor. Diğer taraftan I See, I-Shift şanzıman için geliştirilmiş, tepe ve yokuş bilgilerini kaydeden bir yazılım paketi olarak sunuluyor. Bir otomatik pilot gibi çalışan I-See ve I-Shift sistemleri, yamaçlarda yakıt tasarrufu sağlamak için vites değişimini devralıyor. I- See, I-Torque yürüyen aksam ve diğer yakıt tasarrufu sağlayan bileşenler bir arada çalıştığında, yakıt tüketimi yüzde ona kadar azaltılarak, bir yılda yaklaşık 4100 litreye kadar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.

Üstün yol tutuş

Dünyanın ilk Bağımsız Ön Süspansiyon (IFS)’lu ağır kamyonu Volvo tarafından IAA’da sergilenecek: 500 hp 13 litrelik motor ile Volvo FH 4x2 çekici. IFS ile ön tekerlekler bağımsız ön süspansiyona sahip olduğundan araç yolda daha sabit ve daha dengeli ilerliyor. IFS, kramiyer ve pinyonlu direksiyon ile birleştiğinde tekerleklerden anında yanıt alınmasını sağlıyor. Bu da kontrol ve yol tutuşu hissini artırıyor.

Yeni kabin - daha fazla alan ve daha fazla konfor

Hannover IAA fuarında herkesin görebileceği diğer bir değişiklik ise yeni Volvo FH serisinin kusursuz profili ve araç park halindeyken bile hareket ediyormuş görüntüsü. Bu izlenimi, kabin panellerinin çizgileri ve biçimleri yaratıyor. Örneğin tekerlek gövdesinin üst kenarı, ileriye ve aşağıya doğru açılı bulunuyor. Bir başka önemli tasarım değişikliği ise A sütunlarında yapılmış. Daha da dikleştirilen A sütünları ile yeni Volvo FH kabinlerinin daha ferah hale gelmiş oluyor. Ayrıca, kabinin içi bir metreküp genişletilmiş, böylece kabin içindeki saklama alanın kapasitesi de 300 litre arttırılıyor. Ayrıca kabinde ayakta durma yüksekliği de artıyor.
Yeni Volvo FH modellerinde, sürücüler hem daha rahat ve hem de daha üretken olabiliyor. Volvo Kamyon standında ziyaretçiler, bölünmüş bir kabin aracılığıyla ilk kez yeni dizayn edilen kabini görerek yeni Volvo FH’ın verimli çalışma alanı olabilmesi için yapılan yüzlerce teknik ve tasarım özelliklerini inceleyebilecekler.
Ziyaretçiler ayrıca yeni kabinin dinlenme ve boş zamanlar için nasıl bir alan yarattığını görme fırsatını yakalayacaklar. FH serisinin ustalıkla düzenlenmiş fonksiyonel tasarımı, kamyon sürücülerine dinlenmeleri ve rahatlamaları için büyük olanak sağlıyor. Aynı zamanda ranza kısmı 815 mm genişletiliyor.
Volvo FH16 – Tüm  yüksek beklentilere cevap veriyor
Tam 750 bg ve 3550 Nm tork üreten 16 litrelik motora sahip Volvo’nun en güçlü çekicisi Volvo FH16,  standart 4x2 çekici olarak ve bir 8x4 ağır nakliye kamyonu ile IAA’da yerini alacak. Volvo FH16 uzun yıllardır performans, verimlilik, güç ve konfor üzerine yüksek beklentileri olan taşımacıların ilk tercihi oluyor ve yeni sürümü ile performansını yepyeni bir seviyeye taşıyacağının sinyallerini veriyor.
Volvo Kamyon her zamankinden daha güvenli
Kazaları en aza indirgemek için geliştirilmiş çeşitli teknik sistemleri, sürücü ve diğer yolcuları kazanın etkisinden koruyan güçlü yapısı ile yeni Volvo FH  şimdiye kadar Volvo’nun  sunduğu en güvenli araç. Yeni Volvo, 1.000’in üzerinde bilgisayar simulasyonuna ve 20’den fazla tam ölçekli  teste tabi tutuldu.
Çapışma testine tabi tutulmuş bir Volvo FH ise IAA’da gösterimde olacak. Birçok özellik ve fonksiyon maksimum görüş sağlamak için yeniden tasarlanarak sürücü görüşü ve kontrolün geliştirilmesine katkıda bulunmuştur. Yeni özellikler arasında büyük pencereler, yeniden tasarlanmış gösterge paneli ve daha ince dikiz aynaları bulunmaktadır. Tüm bu özellikler, çarpışma riskini azaltmaya yardımcı olur .
Volvo Kamyon, IAA fuarı kapsamında 19 Eylül 2012 tarihinde saat 11.00 'de Volvo Otobüs ile birlikte 17. salonda yer alan 5 numaralı standında bir basın toplantısı düzenleyecek.
Volvo Kamyon standındaki kamyonların özellikleri   

IAA’da yeni Volvo FH’ın altı farklı çekici modeli ve iki sabit kamyonu sergilenecek;

  • 13 litrelik 500 hp ve Euro 5 motor ile bağımsız ön süspansiyonlu (IFS) 2 adet 4x2 çekici,
  • Biri yeni Euro 6 motorlu standart çekici, diğeri Euro 5 motorlu x-low şasili çekici olmak üzere iki ader 13 litrelik 460 hp çekici,
  • 13 litrelik 460 hp ve Euro 5 motor ile 6x4 çekici ve damperli yarı römork
  • Çarpışma testine tabi tutulmuş ve emniyet kemeri ve hava yastıkları ile donatılmış 13 litrelik 500 hp ve Euro 5 motor ile 4x2 çekici
  • 13 litrelik 460 hp Euro 5 motorlu bir adet değiştirilebilir kasalı ve bir kaldırma kancalı 6x2 kamyon

Yeni Volvo FH16 750 hp Euro 5 motorlu iki farklı çekici modeliyle fuarda sergilenecek;
  • 4x2 standart çekici
  • 8x4 ağır  nakliye kamyonu

IAA’da sergilenecek diğer dört araç;
·         İnşaat işlerinde talep edilen Volvo FMX, 13 litrelik 460 hp ve Euro 5/EEV motor ile 6x4 sabit 3-yollu damper.
·         Bölgesel taşımacılık için tercih edilen Volvo FM, 11 litrelik 370 hp ve 4x2 Euro 5/EEV motor ile konteyner yükleyici.
·         Ağır araç segmentinde hafif kamyon olan Volvo FE, 300 hp ve 7 litrelik Euro 5/EEV motoru ile  atık toplama üstyapı ile  6x2 şasi kamyon olarak sergilenecek. Ayrıca araç düşük giriş kabinli olarak donatılmıştır.
·         12-18 ton ağırlık sınıfı ile Volvo FL, orta-ağır segmentine uygun ve yerel dağıtım için optimize edilmiştir. 240 bg  ve 7 litre Euro 5/EEV motor ve kuyruk asansör tarafından desteklenmektedir.  Sabit platformlu üstyapı ve bir kuyruk asansörü ile sergilenecektir.

IAA’da aşağıda özellikler sunulacak;
  • I-Shift 2 otomatik şanzıman dahil I-Torque yürüyen aksam
  • 13 litrelik 460 hp Euro 6 motor
  • I-Shift 2 otomatik şanzıman
  • IFS - Bağımsız Ön Süspansiyon
  • Bölünmüş Volvo FH kabin
  • 16 litrelik motor kesiti
  • 13 litrelik motor kesiti



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara