Tamamıyla yeniden tasarlanmış
Volvo FH serisi taşıma, ergonomi
ve güvenliği arttırırken yakıt tasarrufu için
dünyada ilk olan yeniliklere de sahip. Yakıt verimliliği, çalışma alanı, tasarım,
yol tutuş, kabin içi alan, konaklama, güvenlik, emniyet, yükleme ve işletim süresi
gibi tüm bu üstün ve yeni özellikler fuarda sergilenecek. Kamyonlar, yürüyen
aksamlar, muhteşem videolar ve interaktif özellikler sayesinde ziyaretçiler, yeni
kamyonların her yönünü keşfetme fırsatını yakalayacak.
Volvo Trucks Corporation Başkanı Claes Nilsson konuya
ilişkin olarak yaptığı açıklamada, “Volvo Kamyon olarak yeni FH serisini ilk
kez sektörün beğenisine sunacağımız için çok büyük gurur ve heyecan duyuyoruz. Yeni Volvo FH serisi uzun yıllar süren sıkı bir çalışmanın ürünü. Sonuç olarak, yeni Volvo FHlar verimliliği ve yakıt ekonomisini arttıran ve
en iyi sürücüleri işletmelere çekmeyi amaçlayan birinci sınıf mühendislik ve
tasarım harikası ürünler” diyor.
İlk Euro 6 sunuluyor
IAA’da
Volvo Kamyon’un ilk Euro 6 motoru da sergilenecek. Volvo’nun en popüler 13
litrelik 460 hp motoru, zorlu Euro 6 standartlarını karşılayacak şekilde
geliştirildi. Bugünün Euro 5 standardı ile kıyaslandığında,
azot oksit emisyonları yaklaşık % 80 oranında düşürüldü ve partikül emisyonu
yarı yarıya azaltıldı.
Yakıt ekonomisini geliştirmeye yönelik teknik yenilikler
Yeni Volvo FH, en iyi yakıt tasarrufunu sunmak üzere tasarlanırken,
bunu sağlamak için yeni geliştirilen bir dizi yardımcı bileşenin altını
çiziyor. Bu yeniliklerde Volvo I-Torque ön
plana çıkıyor. Yeni yürüyen aksam, düşük
motor devirlerinde en az 2800 Nm tork üretiyor ve bunun sonucunda da mükemmel
bir sürüş ve sessiz çalışma sağlanıyor. I-Torque sisteminin yüksek güç çıkışı,
yeni D13 Euro 6 motor ve otomatik I-Shift’in yeni versiyonu olan çift
debriyajlı şanzıman sayesinde geliştirildi. Bu yeni şanzımana I-Shift 2 adı
verildi. Bu şanzıman sayesinde Volvo Kamyon, ağır nakliye kamyonu için çift debriyajlı
otomatik şanzımanı kullanan ilk üretici oldu.
I-Torque, yüzde dört
oranına kadar yakıt tüketimini azaltıyor. Diğer taraftan I See, I-Shift şanzıman için
geliştirilmiş, tepe ve yokuş bilgilerini kaydeden bir yazılım paketi olarak
sunuluyor. Bir
otomatik pilot gibi çalışan I-See ve I-Shift sistemleri, yamaçlarda yakıt
tasarrufu sağlamak için vites değişimini devralıyor. I- See, I-Torque yürüyen
aksam ve diğer yakıt tasarrufu sağlayan bileşenler bir arada çalıştığında,
yakıt tüketimi yüzde ona kadar azaltılarak, bir yılda yaklaşık 4100 litreye
kadar yakıt tasarrufu sağlanabiliyor.
Üstün yol tutuş
Dünyanın ilk Bağımsız Ön Süspansiyon (IFS)’lu ağır kamyonu
Volvo tarafından IAA’da sergilenecek: 500 hp 13 litrelik motor ile Volvo FH 4x2
çekici. IFS ile ön tekerlekler bağımsız
ön süspansiyona sahip olduğundan araç yolda daha sabit ve daha dengeli
ilerliyor. IFS, kramiyer ve pinyonlu
direksiyon ile birleştiğinde tekerleklerden anında yanıt alınmasını sağlıyor. Bu
da kontrol ve yol tutuşu hissini artırıyor.
Yeni kabin - daha fazla alan ve daha fazla konfor
Hannover IAA fuarında herkesin görebileceği diğer bir
değişiklik ise yeni Volvo FH serisinin kusursuz profili ve araç park
halindeyken bile hareket ediyormuş görüntüsü. Bu
izlenimi, kabin panellerinin çizgileri ve biçimleri yaratıyor. Örneğin tekerlek
gövdesinin üst kenarı, ileriye ve aşağıya doğru açılı bulunuyor. Bir başka önemli
tasarım değişikliği ise A sütunlarında yapılmış. Daha da dikleştirilen A
sütünları ile yeni Volvo FH kabinlerinin daha ferah hale gelmiş oluyor. Ayrıca,
kabinin içi bir metreküp genişletilmiş, böylece kabin içindeki saklama
alanın kapasitesi de 300 litre arttırılıyor. Ayrıca kabinde ayakta durma
yüksekliği de artıyor.
Yeni Volvo FH modellerinde, sürücüler hem
daha rahat ve hem de daha üretken olabiliyor. Volvo Kamyon standında
ziyaretçiler, bölünmüş bir kabin aracılığıyla ilk kez yeni dizayn edilen kabini
görerek yeni Volvo FH’ın verimli çalışma alanı olabilmesi için yapılan yüzlerce
teknik ve tasarım özelliklerini inceleyebilecekler.
Ziyaretçiler ayrıca yeni kabinin dinlenme ve boş zamanlar
için nasıl bir alan yarattığını görme fırsatını yakalayacaklar. FH serisinin ustalıkla düzenlenmiş fonksiyonel tasarımı, kamyon
sürücülerine dinlenmeleri ve rahatlamaları için büyük olanak sağlıyor. Aynı
zamanda ranza kısmı 815 mm genişletiliyor.
Volvo FH16 – Tüm yüksek beklentilere cevap veriyor
Tam 750 bg ve 3550 Nm tork üreten 16 litrelik motora
sahip Volvo’nun en güçlü çekicisi Volvo FH16,
standart 4x2 çekici olarak ve bir 8x4 ağır nakliye kamyonu ile IAA’da yerini
alacak. Volvo FH16 uzun yıllardır
performans, verimlilik, güç ve konfor üzerine yüksek beklentileri olan
taşımacıların ilk tercihi oluyor ve yeni sürümü ile performansını yepyeni bir
seviyeye taşıyacağının sinyallerini veriyor.
Volvo Kamyon her zamankinden daha
güvenli
Kazaları en aza indirgemek için geliştirilmiş çeşitli teknik
sistemleri, sürücü ve diğer yolcuları kazanın etkisinden koruyan güçlü yapısı
ile yeni Volvo FH şimdiye kadar Volvo’nun sunduğu en güvenli araç. Yeni Volvo, 1.000’in
üzerinde bilgisayar simulasyonuna ve 20’den fazla tam ölçekli teste tabi tutuldu.
Çapışma testine tabi tutulmuş bir Volvo FH ise IAA’da
gösterimde olacak. Birçok özellik ve fonksiyon maksimum görüş sağlamak için
yeniden tasarlanarak sürücü görüşü ve kontrolün geliştirilmesine katkıda
bulunmuştur. Yeni özellikler arasında büyük pencereler, yeniden tasarlanmış
gösterge paneli ve daha ince dikiz aynaları bulunmaktadır. Tüm bu özellikler, çarpışma
riskini azaltmaya yardımcı olur .
Volvo Kamyon, IAA fuarı kapsamında 19 Eylül 2012 tarihinde
saat 11.00 'de Volvo Otobüs ile birlikte 17. salonda yer alan 5 numaralı standında
bir basın toplantısı düzenleyecek.
Volvo Kamyon standındaki kamyonların
özellikleri
IAA’da yeni
Volvo FH’ın altı farklı çekici modeli ve iki sabit kamyonu sergilenecek;
- 13 litrelik 500 hp ve Euro 5 motor ile bağımsız ön süspansiyonlu (IFS) 2 adet 4x2 çekici,
- Biri yeni Euro 6 motorlu standart çekici, diğeri Euro 5 motorlu x-low şasili çekici olmak üzere iki ader 13 litrelik 460 hp çekici,
- 13 litrelik 460 hp ve Euro 5 motor ile 6x4 çekici ve damperli yarı römork
- Çarpışma testine tabi tutulmuş ve emniyet kemeri ve hava yastıkları ile donatılmış 13 litrelik 500 hp ve Euro 5 motor ile 4x2 çekici
- 13 litrelik 460 hp Euro 5 motorlu bir adet değiştirilebilir kasalı ve bir kaldırma kancalı 6x2 kamyon
Yeni
Volvo FH16 750 hp Euro 5 motorlu iki farklı çekici modeliyle fuarda
sergilenecek;
- 4x2 standart çekici
- 8x4 ağır nakliye kamyonu
IAA’da sergilenecek diğer dört araç;
·
İnşaat işlerinde talep edilen Volvo FMX, 13 litrelik 460 hp
ve Euro 5/EEV motor ile 6x4 sabit 3-yollu damper.
·
Bölgesel taşımacılık için tercih edilen Volvo FM, 11
litrelik 370 hp ve 4x2 Euro 5/EEV motor ile konteyner yükleyici.
·
Ağır araç segmentinde hafif kamyon olan Volvo FE, 300 hp ve
7 litrelik Euro 5/EEV motoru ile atık
toplama üstyapı ile 6x2 şasi kamyon olarak
sergilenecek. Ayrıca araç düşük giriş kabinli olarak donatılmıştır.
·
12-18 ton ağırlık sınıfı ile Volvo FL, orta-ağır
segmentine uygun ve yerel dağıtım için optimize edilmiştir. 240 bg ve 7 litre
Euro 5/EEV motor ve kuyruk asansör tarafından desteklenmektedir. Sabit platformlu üstyapı ve bir kuyruk
asansörü ile sergilenecektir.
IAA’da aşağıda
özellikler sunulacak;
- I-Shift 2 otomatik şanzıman dahil I-Torque yürüyen aksam
- 13 litrelik 460 hp Euro 6 motor
- I-Shift 2 otomatik şanzıman
- IFS - Bağımsız Ön Süspansiyon
- Bölünmüş Volvo FH kabin
- 16 litrelik motor kesiti
- 13 litrelik motor kesiti
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder