Goodyear lastik seçerken sürücülere, mevsimsel ve kullanım alanlarını göz önünde bulundurmaları gerektiğini belirterek, AB etiket değerlerine ek olarak diğer performans kriterlerini de değerlendirmelerini öneriyor.
Kar ve buz üzerinde çekiş, bir kış lastiğinin en önemli performans kriteridir.
Goodyear tarafından yakın zamanda gerçekleştirilen anketin sonucunda, özellikle Kuzey Avrupa ülkelerinde hemen hemen tüm sürücülerin kar ve sıkışmış kar üzerinde çekiş performansını bir kış lastiğinin en önemli performans kriteri olarak gördüğü belirlenmiştir[1]. Soğuk ve kaygan kış yollarında kullanılacak lastiklerden beklenenler, diğer koşullarda geçerli kriterlerden farklıdır. Kilometre performansının yanı sıra özellikle karlı ve buzlu yollardaki tutuş ve çekiş, Goodyear’ın ticari araç lastiği geliştirirken göz önüne aldığı 50 farklı kriterden yalnızca iki tanesidir ve en öne çıkanlarıdır.
“Hedefimiz güvenlikten ödün vermeden en düşük işletim maliyeti”
Goodyear EMEA Kamyon Lastikleri Pazarlama Direktörü Boris Stevanovic, “Goodyear olarak, her biri farklı gereksinimlere sahip birçok türde uygulama ve her türlü müşteri ihtiyacı için farklı lastikler geliştiriyoruz. Son araştırmalar müşterilerimizin, mümkün olan en düşük işletim maliyetini, güvenlikten ödün vermeden ve minimum çevresel etki ile birlikte talep ettiğini gösteriyor. Hedefimiz güvenlikten ödün vermeden müşterilerimizin bu beklentisini karşılamak, ancak buradaki başarı, lastiklerin kullanılacağı mevsim ve yol koşullarına göre değişmektedir.” dedi.
Goodyear Performans Kriterleri
AB etiket kriterleri, lastiğin yalnızca üç performans değerini kapsamaktadır: yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu ve harici gürültü. Bunların önemi, aracın kullanım türüne göre farklılık göstermektedir. Lastiğin konumuna ve tasarlandığı uygulama amacına bağlı olarak, başka performans kriterleri etikette yazanlar kadar veya kimi koşullarda bunlardan daha büyük öneme sahip olabilir.
Lastik etiket kriterleri, bazı uygulamalarda öne çıkarken, kullanım alanının özel beklentileri dolayısı ile diğer uygulamalarda daha düşük öneme sahip olabilmektedir
Uzun mesafeli operasyonlar
Temel olarak, ürünlerin bir çekici ve römork ile uzun mesafeler boyunca, çoğunlukla az virajlı otoyollarda sabit hızlarda taşınmasıdır. Düşük yuvarlanma direnci sonucu yakıt verimliliği ve ıslak yol tutuşu, hem Goodyear hem de bu tür araçların kullanıcıları için en önemli performans kriterleri arasındadır ve de bu nedenler AB etiketi için de son derece önemlidir.
Bölgesel taşıma ve dağıtım operasyonları
Orta ile uzun mesafeler arasında ve sıklıkla dur-kalk yapılan yollarda gerçekleşir. Şehir içi yollarda sert, dengesiz ve sıklıkla hasarlı yollara maruz kalınır. Bu tür operasyon, geniş bir dizi araç konfigürasyonu gerektirir. Goodyear yüksek kilometre performansını, 4 mevsim kullanımimkanını ve yüksek düzeyde hasar direncini en önemli üç kriter olarak belirlemiştir ve bunları ıslak yolda tutuş ile yakıt tasarrufu takip eder. Bu öncelikler, uzun lastik ömrünün (yeniden diş açma dahil) ve tüm yıl boyunca iyi bir performansın en önemli kullanıcı ihtiyaçları olduğu, fakat yakıt tasarrufunun da halen önemini koruduğu anlamına gelir.
Karma hizmet ve inşaat araçları
Bu tür kullanımlar konfigürasyon açısından farklılık gösterir ve genelde kısa ila orta mesafeli operasyonlarda kullanılır; bu tür operasyonlarda yolların %10’u arazidir ve zorlu koşullara sahiptir. Yumuşak zeminde ilerleme kabiliyeti ve uzun lastik ömrü, damperli kamyonlar ve çimento karıştırıcıları gibi araçlarda kullanılan lastikler için vazgeçilmez özelliklerdir. Bu nedenle arazide çekiş, yeniden diş kaplanabilirlik ve kilometre performansı önemlidir. Bu araçlar için, etiket değerlerinden yakıt verimliliği ve gürültü parametreleri yerine, ıslak yol tutuş performansı daha büyük önem arzeder.
Belediye ve Şehir içi operasyonlar
Düşük ve orta seviyeli hızlarda sürekli duruş-kalkış gerektiren operasyonlardır. Bu operasyonlarda, lastik yanaklarının kaldırım taşlarına sürtünmesi ve yan kuvvetlere maruz kalması sıklıkla görülür. Kilometre performansı ve hasara karşı dayanıklılık ile birlikte ıslak yol tutuşu ve yeniden diş kaplanabilirlik, bu lastikler için en önemli özelliklerdir. Harici gürültü şehir ortamları için, aynı zamanda toplu taşıma kullanan yolcular için önemli bir unsur olarak değerlendirilebilir.
Kış şartlarında ulaşım
Kış şartları aşırı derecede düşük yol tutuşu anlamına gelir. Yol koşulları ıslak, kuru, karlı, buzlu olarak sıklıkla değişir ve her tür ticari araç bu yollara çıkmak durumunda kalabilir. Kar ve buz üzerinde çekiş ve tutuş, kış lastiğinin performansı açısından öncelikli kriterlerdir: bunlar sayesinde araçlar güvenle hareket eder. Yeniden diş kaplanabilirlik, ıslak yolda tutuş ve kilometre performansı da bu operasyonlarla ilgili kriterlerdir. Yakıt tüketimi önemli olsa da, lastiğin kış yollarında iyi bir çekişe sahip olması daha kritik bir performans değeridir.
Dünyanın
en büyük lastik üreticilerinden biri olan Goodyear, ticari araç
kullanıcılarına kış lastiği alırken AB etiket derecelendirmelerine ek
olarak diğer önemli performans kriterlerlerine dikkat etmelerini tavsiye
ediyor. Etiketlerde gösterilen yakıt verimliliği ve ıslak yol tutuş
değerleri uzun mesafe kamyonları için en önemli performans alanları olsa
da, kış koşullarında bu kriterlerin önemi azalabiliyor. Karlı ve buzlu
zeminlerde yol tutuşu, çekişi ve ve kilometre performansı,
etiketlerde
henüz yer almayan ancak kış koşullarında kullanılan kış lastikleri için
en önemli olan parametreler olarak öne çıkıyor.
Kar ve buz üzerinde çekiş, bir kış lastiğinin en önemli performans kriteridir.
Goodyear tarafından yakın zamanda gerçekleştirilen anketin sonucunda, özellikle Kuzey Avrupa ülkelerinde hemen hemen tüm sürücülerin kar ve sıkışmış kar üzerinde çekiş performansını bir kış lastiğinin en önemli performans kriteri olarak gördüğü belirlenmiştir[1]. Soğuk ve kaygan kış yollarında kullanılacak lastiklerden beklenenler, diğer koşullarda geçerli kriterlerden farklıdır. Kilometre performansının yanı sıra özellikle karlı ve buzlu yollardaki tutuş ve çekiş, Goodyear’ın ticari araç lastiği geliştirirken göz önüne aldığı 50 farklı kriterden yalnızca iki tanesidir ve en öne çıkanlarıdır.
“Hedefimiz güvenlikten ödün vermeden en düşük işletim maliyeti”
Goodyear EMEA Kamyon Lastikleri Pazarlama Direktörü Boris Stevanovic, “Goodyear olarak, her biri farklı gereksinimlere sahip birçok türde uygulama ve her türlü müşteri ihtiyacı için farklı lastikler geliştiriyoruz. Son araştırmalar müşterilerimizin, mümkün olan en düşük işletim maliyetini, güvenlikten ödün vermeden ve minimum çevresel etki ile birlikte talep ettiğini gösteriyor. Hedefimiz güvenlikten ödün vermeden müşterilerimizin bu beklentisini karşılamak, ancak buradaki başarı, lastiklerin kullanılacağı mevsim ve yol koşullarına göre değişmektedir.” dedi.
Goodyear Performans Kriterleri
AB etiket kriterleri, lastiğin yalnızca üç performans değerini kapsamaktadır: yakıt verimliliği, ıslak yol tutuşu ve harici gürültü. Bunların önemi, aracın kullanım türüne göre farklılık göstermektedir. Lastiğin konumuna ve tasarlandığı uygulama amacına bağlı olarak, başka performans kriterleri etikette yazanlar kadar veya kimi koşullarda bunlardan daha büyük öneme sahip olabilir.
Lastik etiket kriterleri, bazı uygulamalarda öne çıkarken, kullanım alanının özel beklentileri dolayısı ile diğer uygulamalarda daha düşük öneme sahip olabilmektedir
Uzun mesafeli operasyonlar
Temel olarak, ürünlerin bir çekici ve römork ile uzun mesafeler boyunca, çoğunlukla az virajlı otoyollarda sabit hızlarda taşınmasıdır. Düşük yuvarlanma direnci sonucu yakıt verimliliği ve ıslak yol tutuşu, hem Goodyear hem de bu tür araçların kullanıcıları için en önemli performans kriterleri arasındadır ve de bu nedenler AB etiketi için de son derece önemlidir.
Bölgesel taşıma ve dağıtım operasyonları
Orta ile uzun mesafeler arasında ve sıklıkla dur-kalk yapılan yollarda gerçekleşir. Şehir içi yollarda sert, dengesiz ve sıklıkla hasarlı yollara maruz kalınır. Bu tür operasyon, geniş bir dizi araç konfigürasyonu gerektirir. Goodyear yüksek kilometre performansını, 4 mevsim kullanımimkanını ve yüksek düzeyde hasar direncini en önemli üç kriter olarak belirlemiştir ve bunları ıslak yolda tutuş ile yakıt tasarrufu takip eder. Bu öncelikler, uzun lastik ömrünün (yeniden diş açma dahil) ve tüm yıl boyunca iyi bir performansın en önemli kullanıcı ihtiyaçları olduğu, fakat yakıt tasarrufunun da halen önemini koruduğu anlamına gelir.
Karma hizmet ve inşaat araçları
Bu tür kullanımlar konfigürasyon açısından farklılık gösterir ve genelde kısa ila orta mesafeli operasyonlarda kullanılır; bu tür operasyonlarda yolların %10’u arazidir ve zorlu koşullara sahiptir. Yumuşak zeminde ilerleme kabiliyeti ve uzun lastik ömrü, damperli kamyonlar ve çimento karıştırıcıları gibi araçlarda kullanılan lastikler için vazgeçilmez özelliklerdir. Bu nedenle arazide çekiş, yeniden diş kaplanabilirlik ve kilometre performansı önemlidir. Bu araçlar için, etiket değerlerinden yakıt verimliliği ve gürültü parametreleri yerine, ıslak yol tutuş performansı daha büyük önem arzeder.
Belediye ve Şehir içi operasyonlar
Düşük ve orta seviyeli hızlarda sürekli duruş-kalkış gerektiren operasyonlardır. Bu operasyonlarda, lastik yanaklarının kaldırım taşlarına sürtünmesi ve yan kuvvetlere maruz kalması sıklıkla görülür. Kilometre performansı ve hasara karşı dayanıklılık ile birlikte ıslak yol tutuşu ve yeniden diş kaplanabilirlik, bu lastikler için en önemli özelliklerdir. Harici gürültü şehir ortamları için, aynı zamanda toplu taşıma kullanan yolcular için önemli bir unsur olarak değerlendirilebilir.
Kış şartlarında ulaşım
Kış şartları aşırı derecede düşük yol tutuşu anlamına gelir. Yol koşulları ıslak, kuru, karlı, buzlu olarak sıklıkla değişir ve her tür ticari araç bu yollara çıkmak durumunda kalabilir. Kar ve buz üzerinde çekiş ve tutuş, kış lastiğinin performansı açısından öncelikli kriterlerdir: bunlar sayesinde araçlar güvenle hareket eder. Yeniden diş kaplanabilirlik, ıslak yolda tutuş ve kilometre performansı da bu operasyonlarla ilgili kriterlerdir. Yakıt tüketimi önemli olsa da, lastiğin kış yollarında iyi bir çekişe sahip olması daha kritik bir performans değeridir.
Goodyear Lastikleri T.A.Ş. hakkında
Üretim,
satış ve satış-sonrası hizmetleri ile lastik sektöründe faaliyet
gösteren Goodyear Lastikleri T.A.Ş., dünyadaki en büyük lastik
üreticilerinden olan Goodyear Tire and Rubber Company'nin Türkiye'deki
iştiraki olarak, 1 Eylül 1961'de kuruldu. Bu yıl Türkiye’deki 50.yılını
kutlayan Goodyear Lastikleri T.A.Ş.; Türkiye’de 1,300’ü aşkın çalışanı
ile İzmit ve Adapazarı’ndaki 2 üretim tesisinde faaliyet göstermektedir.
Şirket, ürünlerini Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava ve Debica markaları
altında üretip tüketicilerine sunmaktadır. Şirket Türkiye’de, yaklaşık
700 bayisi, 50’yi aşkın Premio mağazası ve 300’ü aşkın araç servisleri
kanalıyla tüketicilere hem tüketici lastikleri hem de ticari lastikler
ve hizmetler sunmaktadır. Goodyear Lastikleri T.A.Ş., ürünleri ve
Türkiye’deki faaliyetleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için, www.goodyear.com.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.
[1]
Danimarka, Finlandiya, Norveç ve İsveç’teki 500’den fazla ticari araç
kullanıcısı, kapsamlı Goodyear lastik anketine katılmıştır; anketin
önemli bir bölümü performansla ilgili sorulardan oluşmaktadır. Burada,
kış lastiklerinin kapasitesi, Danimarka, Finlandiya, Norveç ve İsveç’te
bulunan ve iyi bir kış performansını “en önemli” ölçüt olarak alan
kullanıcılar için %89 ila %95 gibi bir oranla açık ara en yüksek öncelik
olarak belirlenmiştir. Danimarka’da iklim daha ılıman olmasına rağmen,
bu rakam yine de %50’den fazladır. Tüm ülkelerdeki kış lastikleri için
en önemli iki kriter kar ve sıkışmış kar üzerinde çekiş olmuştur;
katılımcıların neredeyse %100’ü bunu desteklemiştir. Düşük yuvarlanma
direnci ise tüm durumlarda listenin epey aşağısındadır. Anket, Goodyear
Dunlop adına Nisan 2012’de GFK tarafından gerçekleştirilmiştir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder