PiRELLi 140 YAŞINA BASTI



Pirelli Başkan ve CEO’su Marco Tronchetti Provera ile şirketin en üst yönetim kademesi, İtalya Cumhuriyeti Devlet Başkanı Giorgio Napolitano tarafından 1872 yılında kurulan Şirketin 140. kuruluş yıldönümü vesilesiyle kabul edildi.
Marco Tronchetti Provera, “Pirelli’nin kuruluşunun 140. yıldönümü dolayısıyla Başkan Napolitano tarafından kabul edilmek hem kendim hem de hepimiz açısından büyük bir onurdur” diye konuştu ve devam etti “140. kuruluş yıldönümümüzü, İtalyan sanayisinin mükemmelliğini dünyanın
her noktasına taşımış bir grubun gururunu tüm dünya ile paylaşan 36.000 insanla birlikte kutluyoruz. 140 yıl boyunca çok önemli bir büyüme kaydettik. 1872 yılından beri yeni ufuklara erişmek için yaptığımız işe tutkumuzu ve yaratıcılığımızı katarak, fikirleri ve en ileri teknolojileri hayata geçirdik ve henüz 24 yaşında şirketi kurmuş olan Giovan Battista Pirelli ile yeniliğe ve araştırmaya olan bağlılığı ile bilinen torunu Leopoldo tarafından sergilenen modernliği sahiplendik. Her zaman geleceğe bakarak ve 140 yıllık bir geçmişteki deneyimlerden faydalanarak ilerledik. Ülkenin sanayi üretiminde önemli bir yere sahip köklü bir firma olarak sorumluluğumuzun bilincindeyiz ve bu bilinçle bundan sonra da yolumuza devam edeceğiz” diyerek sözlerini tamamladı.

PIRELLI’NİN 140 YILLIK TARİHİ
28 Ocak 1872 tarihinde "G.B. Pirelli & C." şirketi elastik kauçuk mamuller üretmek amacıyla Milano’da kuruldu. Bu alanda İtalya’da kurulan ilk şirket oldu.
1879 yılında "G.B. Pirelli & C." elektrik enerjisi iletimi ve haberleşme için kablo ve iletken üretimine başlayarak kısa süre içinde su altı telgraf ağlarının döşenmesinde bir dünya lideri haline geldi.
1890’da şirket büyümesini sürdürerek, Porta Nuova ve Ponte Seveso’daki fabrikalarına ek olarak bir süre sonra kauçuk dolgu tekerleklerin yerini alacak bisiklet “lastikleri” üretmek amacıyla yeni bir fabrika için Milano’da bir arazi satın aldı.
1902 yılında grup yurtdışındaki ilk teşebbüsü olarak İspanya’da Barselona yakınlarında bir fabrika kurdu ve uluslararası büyüme dönemine girdi. Bunu, Southampton, İngiltere (1913), Buenos Aires, Arjantin (1917), Manresa, İspanya (1924) ve Burton on Trent, İngiltere’deki (1928) fabrikalar izledi.
1907’de “Itala” aracıyla Prince Scipione Borghese Pekin-Paris rallisini kazanarak Pirelli’nin ilk uluslararası spor zaferini kazandı. Bu, Nuvolari, Ascari ve Fangio gibi efsane isimler tarafından, iki ve dört tekerlekli araçlarla yıllar geçtikçe elde edilen sayısız sportif başarının ilkiydi.
1908 yılında “uzun P” logosu yaratıldı. Bu fikir grubun ABD’de ürünlerini rakiplerinin ürünlerinden farklılaştırma ihtiyacı duymasıyla New York'ta ortaya çıktı. Giovanni Battista Pirelli’nin 1904’ten itibaren şirketi babalarıyla birlikte yöneten oğulları Piero ve Alberto Pirelli kendi imzalarında da uzun bir P harfi kullanıyorlardı ve logo da bu fikirden esinlenmişti. Günümüzde Pirelli markası dünya üzerinde en fazla bilinen markalardan biridir ve marka değeri 2,27 milyar Euro tahmin edilmektedir.
1922 yılında Pirelli & C. hisseleri Milano borsasında işlem görmeye başladı ve 1929’da hisseleri New York borsasında işlem gören ilk İtalyan şirketi oldu. Yine 1929 yılında şirket grup açısından çok temel bir öneme sahip bir ülke olan ve bugün beş üretim tesisine sahip olduğu Brezilya'da ilk fabrikasını açtı.
1924’te Pirelli, kablo sektöründe yenilikçi bir teknolojinin patentini aldı. Bu andan itibaren aslında dünyadaki yüksek gerilim enerji hatlarının neredeyse tamamı Pirelli teknolojisini kullanmaya başladı.
1932 yılında şirketin kurucusu Giovanni Battista Pirelli hayata gözlerini yumdu. Savaş yılları boyunca Pirelli’nin Milano’daki fabrikaları ağır hasar görmüştü ve 1946 yılında – bir yıl süren bir İttifak Kuvvetleri hükümeti idaresinin ardından – oğulları Piero ve Alberto Pirelli şirketin başına geri döndüler.
1948’de “Rivista Pirelli” dergisi yayın hayatına başladı. Teknik ve şirket kültürünü birleştirmek amacıyla yola çıkan, halkın geneline hitap eden bir şirket yayınının en önemli örneklerinden biriydi. Yaklaşık 30 yıllık yayın hayatı boyunca dergi edebiyat, grafik tasarım ve sanat dünyasından çok sayıda büyük isme ev sahipliği yaptı. Bu dönemde Mulas, Mendini ve Guttuso gibi sanatçıların ve tasarımcıların önemli katkılarıyla Pirelli’nin halkla ilişkilerinin ayırt edici özellikleri biçimlendi.
1953 yılında Cinturato doğdu. Bu lastik Pirelli’nin radyal teknolojisinin sahneye ilk çıkışını müjdeliyordu.
7 Ağustos 1956’da ölen Piero Pirelli’nin ardından Alberto Pirelli Başkan oldu. Dört yıl sonra Grubun Milano’daki yeni genel merkezi törenle açıldı. Gio Ponti tarafından tasarlanan gökdelen Milano tren garının karşısında yer almaktadır ve günümüzde şehrin simgelerinden biridir.
1960 yılında Pirelli Grubu Türkiye’ye yatırım yapma kararı vermiş ve İzmit’te ilk Türk lastik fabrikasının temelleri atılşmıştır.1962 yılında ise ilk yerli üretim lastiği yollarla buluşmuştur.  
1964 yılında Pirelli Takvimi’nin doğuşu gerçekleşti. İlk Takvim, Beatles’ın Magical Mystery Tour filminin fotoğrafçısı Robert Freeman tarafından tasarlandı. Takvim hızla büyük bir başarı kazandı ve kült bir obje statüsüne yükseldi. 40. sayı olan 2013 Takviminin fotoğrafları Steve McCurry tarafından çekildi.
1965’te Alberto Pirelli 83 yaşında grubun onursal başkanlığına getirildi ve icra başkanlığını sonraki 25 yıl boyunca şirketin yönetimini üstlenecek oğlu Leopoldo’ya bıraktı.
1970’li yıllarda Pirelli ve Dunlop ilgili endüstriyel faaliyetlerini birleştirerek karşılıklı iştiraklere girdiler. Bu dönemde Cinturato P7, P6 ve P8 modellerinin piyasaya sürülmesi ile sonuçlanan bir teknolojik atılım gerçekleştirildi. 1980’lerde Pirelli’nin büyümesi 1986 yılında motosiklet lastikleri alanında uzman ve günümüzde grup bünyesindeki önemli bir marka olan Alman Metzeler grubunun satın alınması ile devam etti.
1986 yılından beri grup ile birlikte olan Marco Tronchetti Provera 1992 yılında genel müdürlüğe getirildi. Continental markasının satın alınmasıyla yaşanan başarısızlığın ardından grubu yeniden yapılandırdıktan sonra Tronchetti Provera, yeni teknolojiler geliştirerek ve Uzak Doğu ve Afrika gibi gelişmekte olan pazarlara açılarak bir globalleşme sürecini başlattı ve gerçekleştirdi.
2000 yılında Pirelli yerüstü optik sistemlerini Cisco firmasına ve optik bileşen faaliyetlerini Corning firmasına yaklaşık 5 milyar Euro karşılığında sattı. 2001’de bu likiditenin bir kısmının kullanılmasıyla Pirelli - Olimpia aracılığıyla - 2007 yılında ayrılacağı Telecom Italia'nın referans hissedarı oldu.
2005’te Pirelli Kablo, Enerji ve Telekomünikasyon Sistemleri faaliyetlerini Goldman Sachs firmasına sattı ve bunun sonucunda kurulan yeni şirketin adı Prysmian oldu. Yine 2005 yılında Pirelli Çin'in Shandong ilinde grubun ülkedeki üretim merkezi haline gelecek ilk lastik üretim tesisinin açılışı gerçekleşti.
2006’da Pirelli Romanya’nın Slatina bölgesinde ilk lastik üretim fabrikasını açtı ve bu tesis 2011 yılında genişletildi.
2008 yılında Pirelli Settimo Torinese’de endüstri merkezinin inşaat projesine başladı: Mevcut iki fabrikanın entegrasyonunu sağlayan bu proje bugün grubun teknolojik bakımdan en ileri üretim tesisidir.
2010’da Pirelli Broadband Solutions şirketinin satılması ve Pirelli Re’nin gayrimenkul faaliyetlerinin gruptan ayrılması ile Pirelli ‘sadece lastik şirketine’ dönüşümünü tamamladı. Aynı yıl içinde şirketin mirasının değerini korumak ve artırmak ve aynı zamanda ülkenin kültürel zenginliğinin bir parçası olarak girişimcilik kültürünü geliştirmek amacıyla Fondazione Pirelli kuruldu.
2010 Haziran ayında Pirelli,19 yıl süren ayrılığın ardından, 2011-2013 yılları arasında tek lastik tedarikçi ihalesini kazanarak Formula 1™’e geri döndü. Pirelli aynı zamanda Dünya Superbike  Şampiyonası, Ferrari Challenge, Lamborghini Blancpain Super Trophy ve Maserati Trophy gibi prestijli tek marka şampiyonalarının tek lastik tedarikçisidir.
2011 yılında Russian Technologies ile kurulan bir ortak girişim aracılığıyla Rusya’daki üretimini artırdı ve Merlo’da bulunan fabrikasını büyüterek Arjantin’deki üretim faaliyetlerini güçlendirdi. Aynı yıl içinde Pirelli ana faaliyet konusunu destekleyen moda alanında bir endüstriyel tasarım projesi olarak Pirelli PZero amiral mağazası olan “Pirelli Corso Venezia”nın açılışını yaptı.
2012’de Pirelli Endonezya’da 2016 itibariyle yılda 7 milyon lastik üretmesi hedeflenen bir motosiklet lastiği fabrikası inşa etmek amacıyla Astra OtoParts ile bir anlaşma imzaladı. Mayıs ayı sonunda Pirelli tüm Nafta bölgesine yönelik Premium lastiklerinin üretimi için Meksika’nın Silao bölgesinde ilk fabrikasını açtı.

GÜNÜMÜZDE PIRELLI
1872 yılında kurulan Pirelli, 2011 yılında 5,65 milyar Euro’luk cirosu ve 66 milyon adetlik satışı ile, satış hacmi bakımından dünyanın en büyük beşinci lastik üreticisidir. 160’ı aşkın ülkede ticari varlığı ile şirket dört kıtada ve 13 ülkede (İtalya, Almanya, Rusya, Türkiye, Romanya, Çin, Mısır, Arjantin, Brezilya, Venezüella, Meksika, ABD ve İngiltere) kurulu 22 lastik üretim tesisi ile yaklaşık 36.000 çalışana sahiptir.
Pirelli yüksek performans ve ultra-yüksek performans lastik üretiminin liderleri arasında yer almakta ve pemium segment alanında 2015 yılı itibariyle dünya lideri olmayı hedeflemektedir. Şirket araştırma ve geliştirmeye büyük önem vermektedir ve bu alanda toplam gelirlerinin yaklaşık %3’ünü ve premium segmentten elde ettiği gelirlerin %7’sini Ar-Ge çalışmalarına harcamaktadır; bu sektördeki en yüksek seviyelerden biridir ve Pirelli’nin, lastiklerinin üretimi için sürekli olarak yenilikçi ve yüksek teknolojik sistemler geliştirmesini sağlamaktadır. Pirelli Lastiklerinin faaliyetleri iki ana segmentte toplanmaktadır; otomobil, SUV, hafif ticari araç ve motosikletler için tüketici lastikleri ile otobüsler, kamyonlar ve tarım araçları için endüstriyel lastikler. Pirelli yaklaşık 4.500 patent içeren bir portföye sahiptir ve günümüzde dünya genelinde yaklaşık 1.200 araştırmacı istihdam eden İtalya’da Ar&Ge merkezini ve dünyada sekiz uygulama tesisini bünyesinde bulundurmaktadır; dışarıdan araştırma merkezleri, üniversiteler ve otomobil üreticileri ile açık inovasyon projelerinde yer alan kişiler de düşünüldüğünde bu rakam ikiye katlanmaktadır.
2009 yılından bugüne dek Pirelli toplamda yaklaşık 1,5 milyar Euro yatırım yapmıştır ve bunun 150 milyon Euro’dan fazlası grubun teknolojik olarak en gelişmiş merkezi olan Settimo Torinese’deki merkeze harcanmıştır. Süreç ve üretim tesislerinin sürekli teknolojik açıdan yenilenmesi stratejisi doğrultusunda, 2015 yılında Pirelli’nin üretiminin %60’ı 10 yaşından genç fabrikalarda gerçekleştirilecektir. Hedefleri doğrultusunda Pirelli uluslararası düzeyde kabul gören en yüksek sorumluluk standartlarının ilham verdiği sürdürülebilir yönetim ilkeleri çerçevesinde faaliyet yürütmektedir. 2015 vizyonu ile endüstriyel planında öngörüldüğü gibi, Pirelli bugün 2011 yılında başlatılan ve şirketin ilişkili olduğu farklı paydaşların beklentilerinin en iyi şekilde karşılanmasını hedefleyen sürdürülebilir çevresel, sosyal ve ekonomik planlarını daha da yoğunlaştırmaya büyük bir önem vermektedir.
1907 yılından beri motorsporları alanında faaliyet yürütmekte olan Pirelli, Dünya Superbike Şampiyonasını,Ferrari Challenge, Lamborghini Blancpain Super Trofeo ve Maserati Trophy gibi prestijli tek marka şampiyonalarının ve hepsinden öte, 2011-2013 yılları arasındaki 3 yıllık dönem boyunca Formula 1 şampiyonasının tek resmi lastik tedarikçisidir ve bunların hepsi ek bir teknolojik yenilik çabasını temsil etmektedir çünkü modelleme, bileşenler ve süreçler açısından ve aynı zamanda yol modellerine aktarılabilen bir deneyim geliştirmek için ek bir etmendir: F1 deneyimi dünya çapında tanınan ve Interbrand 2011 yılı tahminlerine göre 2,27 milyar Euro değere sahip olan Pirelli markasının geliştirilmesine de katkıda bulunmaktadır. Ürünlerin mükemmelliği, Pirelli Takviminin ünü, Formula 1™’de yer almanın prestiji ve grubun moda sektöründeki varlığı bu güçlü marka değerini oluşturan 140 yıllık endüstriyel geleneği ile Pirelli aynı zamanda İtalya’nın üretim sanayinin başkahramanlarından biridir. Grubun kültürel, tarihi ve belgesel mirası konusunda farkındalığı artırmak ve yaymak amacıyla 2009 yılında Fondazione Pirelli kurulmuştur. Pirelli ile Pinacoteca di Brera, Fai - Fondo Ambiente Italiano, Peggy Guggenheim koleksiyonu ve Triennale di Milano arasındaki işbirliği de devam etmektedir. 2007 yılında Pirelli her yıl Milano ve Turin’de gerçekleştirilen uluslararası bir müzik festivali olan Festival MITO Settembre Musica”nın sponsorluğunu yürütmeye başlamıştır.
Pirelli aynı zamanda Fondazione Hangar Bicocca kurucu üyelerinden biridir. Son olarak, müzik ve tiyatro dünyasında Pirelli uzun yıllardır Fondazione del Teatro alla Scala'ya desteğini sürdürmektedir ve şu anda Teatro Franco Parenti ve Piccolo Teatro di Milano’nun ortaklarından biridir. Pirelli, Milano Görme Engelliler Enstitüsünü, La Milanesiana”yı ‘Karanlıkta Diyalog’ projesinde desteklemektedir ve Fondazione Isec – Istituto per la Storia dell’Età Contemporanea vakfının kurumsal ortaklarından biridir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara