Ticari araçlarda ekonomik ve temiz dizel motorlar için Common-Rail sistemleri Bosch, enjeksiyon basıncını 2.500 bar’a çıkarıyor

Dünyanın önde gelen teknoloji ve hizmet sağlayıcısı Bosch, ticari araçlara yönelik geliştirdiği Common-Rail enjeksiyon sistemlerinin azami enjeksiyon basıncını 2.500 bar’a çıkarıyor.
 Yeni sistem, düşük yakıt tüketimi ve düşük CO2 (karbondioksit) emisyonlarıyla birlikte yüksek performans sağlıyor.
Geliştirilmiş bu yeni teknoloji sayesinde, Avrupa’daki Euro VI ve Amerika’daki US 10 gibi egzoz gaz emisyon standartlarını karşılamak
 ticari araçlarla mobil makineleri daha ekonomik hale getirmek hedefleniyor.
Bosch, ticari araçlara yönelik Common-Rail enjeksiyon sistemlerinin azami enjeksiyon basıncını 2.500 bar’a çıkarıyor. Daha yüksek enjeksiyon basıncı, yakıt tüketimini ve emisyonları azaltmaya yardımcı olacak. Ağır ticari araçlarda, mazot tüketiminde yüzde 1’lik azalma bile, araç başına yıllık CO2 emisyonlarında bir tondan fazla azalma anlamına geliyor.

Dengeli iç basınca sahip, yenilikçi Bosch CRSN3-25 enjeksiyon sistemi, özellikle yüksek seviyede hidrolik verimlilik sağlıyor. Dış geometrisi değişmediği için, Bosch enjeksiyon sisteminde kullanılan enjektör kendisinden önceki sistemle de uyum taşıyor. Yeni sistemin bir başka avantajı ise geliştirilmiş arıza teşhis yeteneği olarak dikkati çekiyor. Entegre basınç sınırlayıcı sayesinde, araç bakımdayken kapsamlı bir sistem kontrolü yapılabiliyor.


Bosch’un yüksek basınçlı enjeksiyon sistemleri, egzoz gazı resirkülasyon sistemi (egzoz gazını tekrar motorun içine gönderen sistem) ve SCR katalitik konvertör sistemiyle (egzoz gazına Ad-blue adı verilen üre çözeltisi gönderen sistem) birleştiğinde, yakıt tüketimi ve zararlı egzoz gazı olan azot oksitlerin (NOx) azaltılmasında önemli bir rol oynuyor. Ancak, ilgili yanma süreçleri, partikül emisyonlarda artışı önlemek için yüksek enjeksiyon basınçlarına ihtiyaç duyuyor. Sistem basıncı motor hızından bağımsız olarak oluştuğundan, Common-Rail sistemleri, kısmi yüklü çalışmada yüksek enjeksiyon basıncı sağlıyor. Sonuç olarak, Common-Rail dizel motorları, düşük devirde bile yüksek torka sahip bulunuyor.

Geliştirilmiş sistem, ileri teknoloji

Bosch Common Rail sistemi ile yediye kadar münferit enjeksiyon mümkün. Bu, motor tasarımı açısından esnekliği artırırken, düşük egzoz ve yakıt tüketimi seviyelerini destekliyor ve daha da sessiz bir çalışma sağlıyor. Yazılımın öğrenme özelliği sayesinde, enjekte edilen yakıt miktarı ayarlanabiliyor. Bu, yıllık olarak alınan mesafe yüksek olduğunda dahi, aracın tüm yaşam döngüsü boyunca katı egzoz gaz emisyon standartlarının karşılanmasını sağlıyor. Sonuç olarak, Bosch, 2013 yılında yürürlüğe girecek olan Euro VI emisyon standartlarının ve Amerika Birleşik Devletleri’ndeki US 10 standardı gibi diğer benzer katı standartların karşılanmasına önemli bir katkıda bulunuyor.

Modüler Bosch CRSN3-25 enjeksiyon sistemi, müşteri spesifikasyonlarına ve ihtiyaçlarına bağlı olarak çeşitli enjeksiyon pompaları ile çalışmak üzere tasarlandı. 16’ya kadar silindiri olan dizel motorlar ile otoyol ve otoyol dışı uygulamalarda kullanılabiliyor. Bu, kısa ve uzun mesafeli seyahat uygulamaları ile inşaat makineleri, traktörler ve deniz araçlarını da kapsıyor. Ağır iş makineleri için yeni nesil bir CPN5 yüksek basınçlı pompa kullanılabilir. 2.500 bar’a kadar basınç üretmesinin yanı sıra özellikle kompakt, sağlam ve hafiftir. Pompanın otoyol dışı uygulamalardaki hizmet ömrü 1,6 milyon kilometre ve 15.000 çalışma saatidir. Bu nedenle, hizmet ömrü ortalama araçlardan daha uzundur.

Bosch, yeni teknolojiler üzerinde çalışmayı sürdürüyor

Bosch, gelecekte basınçları artırmayı ve ek sistemler geliştirmeyi sürdürmeyi hedefliyor. Halihazırda, daha da yüksek enjeksiyon basınçlarına sahip Bosch enjeksiyon sistemleri ve yakıt tüketimi egzoz gaz emisyonlarının azaltılması üzerinde de çalışılıyor. Örneğin; Bosch, ticari araçlar için CNG enjeksiyon sistemleri ile Denoxtronic ve Departronic egzoz gazı işleme sistemlerini geliştiriyor. Egzoz borusunda enerjinin geri kazanılmasını sağlayan güç aktarım sistemindeki hibritleştirme ve atık ısı geri kazanım sistemi alanlarında da çalışmalar sürüyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara