Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığının hazırladığı yeni yönetmelikle yolcu ve yük taşıyan araçlara 01 Nisan – 01 Aralık tarihleri arasında kış lastiği zorunluluğu getirildi. Resmi Gazete’de yayınlanan "Araçların Yüklenmesine İlişkin Ölçü ve Usuller ile Tartı ve Boyut, Ölçüm Toleransları" başlıklı yönetmelik Türkiye'de trafikte bulunan 16 milyon aracın yaklaşık 5 milyonunu ilgilendiriyor. Yönetmeliğe uymayanlara 500 lira ceza kesilecek.
Türk Pirelli olarak yönetmeliği destekliyoruz. Bu yönetmeliği desteklememizdeki önemli sebep kış lastiklerinin güvenliğimiz açısından büyük önem taşıyor olması. TÜİK’in açıklamalarına göre her yıl ıslak, karlı ve buzlu zeminde yaklaşık 16.000 adet kaza meydana geliyor. Bu yönetmelikle
birlikte kış lastik bilincinin artış göstermeye başladı. +7 derecenin altındaki hava koşullarında özellikle ıslak zeminde yol güvenliğinin başlıca şartlarından biri kış lastiği. Biz Pirelli olarak bu ürün grubunu soğuk hava lastikleri olarak adlandırıyoruz. Türkiye lastik pazarı yenileme pazarı olarak yaklaşık 10 milyon adetlik bir pazardan oluşuyor. Bunun yaklaşık 1,5 milyon adedini yani %15’ini kış lastikleri oluşturuyor. Yeni yönetmelikle birlikte artan kış lastikleri bilinci doğrultusunda kış lastik pazarının oransal olarak %15’den %20’ye çıkacağını tahmin ediyoruz.
Türkiye kış lastiğinin kullanımı açısından bölgesel olarak değişkenlik gösterebiliyor. Örneğin İstanbul ve Ankara kış lastiklerinin yoğun kullanıldığı iller. Dolayısıyla kış lastiklerini bölgesel olarak değerlendirmek önem arz ediyor. Ancak tüm Türkiye yollarında taşımacılık yapan ağır yük ve yolcu taşıyan ticari araçların her koşulda kış lastiği kullanması güvenlik açısından büyük önem taşıyor. Coğrafi olarak bakıldığında kış lastiklerinin Ankara gibi daha çok kışın zor geçtiği illerde tercih edildiğini görüyoruz. Bir diğer önemli konu da uzun dönem araç kiralama firmalarının da önemli bir oranda kış lastikleri alımı gerçekleştiriyor olması.
Tüketicilerimizin kış lastiklerini ek bir maliyet olarak görmemesi gerektiğinin altını çizmek isteriz. Ortalama bir lastiğin ömrünü 50.000 km olarak kabul edecek olursak ve tüketicinin yılda 25.000 km yol yaptığını farz edecek olursak bir takım lastik 2 yılda ömrünü tüketmiş oluyor. Yazın yaz, kışın kış lastiği kullanılmasıyla yaz lastikleri yılda 25.000 değil de 15.000 km yol yaptığını farz edersek yaz lastiğinin ömrü 3 seneye çıkmış oluyor. Dolayısıyla yazın yaz, kışın da kış lastiği kullanmak ek bir maliyet kalemi değil lastiklerinizin kullanım ömrünü uzatan bir uygulama olarak görülmeli. Ayrıca +7 derecenin altındaki hava koşullarında kış lastiği kullanımı yol güvenliği açısından da büyük önem taşımakta. Çünkü kış lastikleri soğuk hava koşullarında özellikle ıslak zeminde fren ve yol tutuş konularında oldukça iyi performans sergilemekte. Unutulmaması gereken bir diğer konu da kış lastiklerinin sağladıkları bu güvenlik avantajından yararlanmak için diş derinliklerinin düzenli olarak kontrol edilmesi ve diş derinliklerinin 4 mm’nin altında olmaması gerektiği. Pirelli olarak yetkili satıcılarımız vasıtasıyla sağladığımız depolama hizmeti, yola devam ve tyrelife lastik sigortası programlarıyla ile tüketicilerimize bu konuda destek olmaya devam ediyoruz.
Mete Ekin - CEO - Türk Pirelli
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder