ise yeni FH'ı daha da üstün kılıyor.
Dünya’da bir ilk - Bağımsız ön süspansiyon
Yeni Volvo FH serisi, aynı zamanda dünyanın bağımsız ön süspansiyonlu (IFS) ilk ağır çekicisi. IFS’nin yanı sıra kremayer ve pinyonlu direksiyon ile FH çekici, sürüş ve yol tutuş üzerinde çok büyük bir etkisi olan iki yeni özelliğe sahip.
Volvo
Kamyon Ürün Yöneticisi Martin Palming konuya ilişkin olarak; "IFS ön
tekerleklerin ayrı birer süspansiyonu olması ve böylece bir tekerleğin
hareketlerinin diğerini etkilememesi anlamına geliyor. Sonuç olarak yolda daha
istikrarlı ve dengeli bir sürüştür sağlanıyor" diyor.
Bağımsız ön süspansiyon, binek araçlarda uzun zamandır,
otobüslerde ise bir süredir kullanılıyor. IFS, hem konforu hem de dengeyi
arttırıyor. Bu sistemin ardında yatan teknolojiyi youtube’da yer alan videoda
izleyebilirsiniz: http://www.youtube.com/VolvoTrucks.
Daha fazla hassasiyet
Şasi ve
kabinde yapılan iyileştirmeler, aynı zamanda yeni Volvo FH'ın yönlendirme
dengesinin de daha iyi olduğu anlamına geliyor. Devrilmeyi önleme ve
yönlendirme dengesi kombinasyonu sürücüye daha gelişmiş bir hassasiyet ve
kontrol hissi sağlayarak sürüşü kolaylaştırıyor. Stefan Axelsson açıklamasında,
“Yeni FH, yolda dengeli ve öngörülebilir bir sürüş sunuyor. Ayrıca direksiyon
hakimiyetini mükemmelleştirmeyi de başardık" diyor.
Yönlendirme
ve devrilmeyi önleme dengesinin, sürücü üzerinde doğrudan ve nakliyecinin
kârlılığı üzerinde dolaylı bir etkisi bulunuyor. Stefan Axelsson bu konuyla
ilgili olarak;
“Kamyonun geliştirilmiş özellikleri, sürücünün daha az
yorulmasını ve böylece aracı daha rahat sürmesini sağlıyor. İşine odaklanabilen
bir sürücü, aracını daha güvenli kullanıyor ve ister araç sürmek, ister rotanın
sonunda müşteriyle buluşmak olsun, her işte daha başarılı oluyor” diyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder