Bosch’un Alman, İngiliz ve Fransız sürücülere yönelik araştırması, bu ülkelerde sürücüler için güvenliğin her şeyden öncelikli olduğunu ortaya koydu.
u Sürücüler özellikle acil durum fren ile kör nokta sensör sistemlerini, sürücü destek sistemlerinin en önemli fonksiyonlar olduğunu kaydetti.
uOtonom sürüş de sürücülerin tercihleri arasında yer aldı. Bosch, 2014 yılında otonom
sürüş konusunda geliştirdiği yeni sistemin tanıtımını yapacak.
sürüş konusunda geliştirdiği yeni sistemin tanıtımını yapacak.
Bosch; Almanya, İngiltere ve Fransa’da, araç kullananların sürücü destek sistemlerine bakış açısını araştırdı.2012 yılı sonunda sürücülerle yürütülen çalışmada; sürücülerin öncelik sıralamasında güvenlik birinci sırada yer aldı. Sürücüler, bu nedenle sürücü destek sistemlerine büyük önem verdiklerini kaydetti. Özellikle tehlikeli durumlarda bu sistemlerinin sağladığı güvene vurgu yapan sürücüler; kör noktaları takip eden ve acil durum freniyle kazaları önleyen sistemleri olmazsa olmazlar olarak nitelendirdi.
Konfor sağlayan sistemlere ilgi
Sürücülerin özellikle güvenlik konusunda destek ve bilgi sağlayan teknolojilerle ilgilendiğini ortaya koyan araştırmaya göre, trafik sıkışıklığının yarattığı strese karşı konfor sağlayan sistemler ilgi görüyor. Hız sabitleme sistemlerinin kendilerini rahatlattığını kaydeden sürücüler, dur kalkların sürücü üzerinde yarattığı yükü hafifleten ACC adaptif hız sabitleme sisteminin güvenliğin ardından ilk öncelikleri olduğunu belirtti.
“Deneyimliyiz ve dikkatimiz dağılmaz”
Büyük çoğunluğun araç kullanmaktan büyük keyif aldığını belirten sürücüler; kendilerini dikkati kolay kolay dağılmayan kişiler olarak tanımladılar.
Çoğunluğu trafikte tehlike atlatmış
Araştırmaya göre, sürücülerin büyük çoğunluğu, son oniki ayda trafikte kritik bir durumla karşılaşmış. Araç sahiplerinin yüzde 70’i son oniki ayda acil durum frenini kullandığını belirtirken; yüzde 47’si şerit değiştirirken arkadan yaklaşan aracı fark etmediğini, yüzde 34’ü ise frenle kaçma manevrası yapmak arasında ikilemde kaldığını ifade etti. Bu nedenle ek güvenlik sağlayan sistemlere büyük talep oluşuyor
En çok talep kör nokta desteğine
Katılımcıların yüzde 84’ü, “hangi elektronik destek sistemiyle ilgilendikleri” sorusu üzerine “kör nokta sensör sistemini” ilk sırada dile getirdiler. Yayaların ve arkadan çarpma vakalarının dahil olduğu kazaları önlemeye yardımcı acil fren sistemleri ise ikinci ve üçüncü sırada talep gördü.
Bosch’un otonom sürüş çalışmaları
Araştırma, sürücülerin yarısının otonom sürüş teknolojisinin gerçekleşeceğine inandığını gösteriyor. Sürücü tercihlerini dikkate alan Bosch da; geliştirdiği, trafik sıkıştığında tamamen otomatik olarak fren yapabilen, hızlanan ve direksiyonu kontrol edebilme yeteneğine sahip sıkışık trafik destekleyici sisteminin tanıtımını 2014 yılında yapacak. Saatte 50 kilometreye kadar hız için tasarlanan otomasyon seviyesi, ilerleyen yıllarda daha da artırılacak.
“Destek sistemleri güvenliği artırıyor”
ABS ve ESP elektronik stabilite programı gibi güvenlik sistemlerini geliştiren, prediktif fren sistemi ve adaptif hız sabitleme gibi yenilikçi sürücü destek sistemlerini dünyanın her yerinde sürücülere sunan Bosch’un Şaşi Sistemleri Kontrol Bölümü Başkanı Gerhard Steiger de şunları söyledi:
“Destek sistemleri araç güvenliğini ve konforunu artırıyor. Talep ile ekonomik ve güvenilir teknolojinin yaygınlığının artması göz önünde bulundurulduğunda, üreticiler rekabette farklılık yaratma fırsatını kaçırmayacaklardır.”
EuroNCAP’in ağırlık verdiği kriterler
Tüketici koruma organizasyonu EuroNCAP de (European New Car Assessment Programme) sürücü destek sistemlerine verdiği önemin ağırlığını artırıyor. 2014 yılından itibaren en yüksek 5 yıldız derecesini alabilmek için, yeni modellerin büyük çoğunluğunun sürücü destek sistemleriyle donatılmış olması gerekecek. Bosch, sistemlerini ve sensörlerini sürekli olarak geliştirip, iyileştirerek bu süreci destekliyor. Portföyündeki mevcut radar ve video sensörlerine ek olarak, bu yıl düşük maliyetli orta sınıf radarının, 2014’te de stereo video kamerasının lansmanını yapmayı planlıyor. Bosch’un ikinci ürünü, NCAP ile ilgili fonksiyonların tek bir sensör ünitesiyle sağlanabilmesini mümkün kılacak.
Bosch Otomotiv Teknolojisi hakkında
Otomotiv Teknolojisi, Bosch Grubu’nun önde gelen iş kollarından biridir. Bu işkolunda 2011 mali yılında 30,4 milyar Avro satış gerçekleştiren Bosch, otomotiv teknolojileri alanında önde gelen tedarikçilerden biri olarak faaliyet göstermektedir. Dünya çapında yedi alanda 175.000’den fazla iştiraki bulunan Otomotiv Teknolojisi’nin çalışmaları; içten yanmalı motorlar, motor çevre birimleri, alternatif sürücü kavramları, aktif ve pasif güvenlik sistemleri, yardım ve konfor fonksiyonları, araç bilgi ve iletişim için enjeksiyon teknolojisi hizmetleri ve otomotiv yedek parça üzerinde yoğunlaşmaktadır. Bosch Otomotiv Teknolojisi, bugüne kadar Elektronik Motor Yönetimi, ESP® anti-patinaj sistemi ve common-rail dizel teknolojisi gibi birçok yeniliği hayata geçirmiştir.
Bosch Grubu; Robert Bosch GmbH’ı, 350’den fazla alt kuruluşunu ve 60’dan fazla ülkede bulunan yerel şirketleri içermektedir. Satış ve hizmet alanlarındaki iş ortakları buna dâhil edildiğinde Bosch, yaklaşık 150 ülkede temsil edilmektedir. Dünya çapındaki bu gelişim, üretim ve satış ağı büyümeye yönelik temeli oluşturmaktadır. 2012 yılı kesinleşmemiş finansal verilerine göre, yaklaşık 306.000’dan fazla çalışanla 52,3 milyar Avro ciro gerçekleştirilmiştir. Araştırma ve geliştirme faaliyetleri için 2012 yılında yaklaşık 4,5 milyar Avro harcanmış olup, dünya çapında yaklaşık 4.700 adet patent için başvuruda bulunulmuştur. Tüm ürün ve hizmetleri göz önüne alındığında, Bosch, yenilikçi ve faydalı çözümleri sayesinde yaşam kalitesinin artırılmasına katkıda bulunmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder