OYDER,
5’inci Otomotiv Kongresi’ni “Gelişim için Değişim” konsepti ile 22 Mayıs 2013
tarihinde gerçekleştirecek. Kongrede Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan ve Meksika
Eski Devlet Başkanı Felipe Calderon konuşmacı olarak yer alacak. Öte yandan OYDER, kongre öncesinde
sektördeki alım gücünü ve müşteri profilini GfK işbirliği ile yaptığı araştırma
ile ölçtü. İlgi çeken sonuçlar veren araştırma sonrasında kampanyaların ve
internet reklamlarının satın alımlarda etkili olduğu, çoğunluğun ise taşıt
kredisi kullanarak ikinci
aracını aldığı ortaya çıktı
aracını aldığı ortaya çıktı
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği
(OYDER), otomotiv sektörünün önde gelen isimlerini 5’incisini
düzenleyeceği Otomotiv Kongresi’nde bir araya getirecek. 22 Mayıs 2013
tarihinde sektörel birliktelikleri pekiştirmek; politik, teknolojik ve sosyal
yeniliklerin farkındalığını arttırmak, elde edilen yıllık verilerle sektörü tüm
katılımcılarla değerlendirmek için düzenlenecek olan kongre Hilton İstanbul’da
gerçekleştirilecek. Kongrenin önemli konuşmacıları arasında ise Ekonomi Bakanı
Zafer Çağlayan ve Meksika Eski Devlet Başkanı Felipe Calderon yer alacak.
“Gelişim için Değişim” kongresi
için OYDER Başkanı H. Şükrü Ilısal yaptığı değerlendirmede, “Bu yıl, değişimi
algılamak ve yeni dünya düzenine ayak uyduracak stratejileri belirlemek
amacıyla “Gelişim İçin Değişim” sloganı ile yola çıktık. Bu sayede otomotiv
sektöründe gelişimin temel parçalarına değinmeyi planlamaktayız” dedi. Ilısal
her yıl düzenledikleri otomotiv kongreleri ile sektörün yönünü belirlediklerini
belirterek, “Dünyada iz bırakmış fikir liderlerini ağırladığımız
kongrelerimizde dünya ekonomisine yön veren stratejilerin sektörümüzle
entegrasyonu konusunda liderlik etmek OYDER’in ikincil misyonu haline
gelmiştir. Bu nedenle bu yıl da; ülkesinde otomotiv endüstrisinde yaptığı
reformalarla, Meksika’nın dünya ekonomisinde önemli bir oyuncu olmasını
sağlayan, Meksika Eski Devlet Başkanı Sayın Felipe Calderon’u ağırlayacağız.
Ayrıca bu yıl Türkiye Cumhuriyeti Ekonomi Bakanı Sayın Zafer Çağlayan,
sektörümüzün Türk Ekonomisi’ndeki konumu ve önemi hakkında görüşlerini bildirmek
üzere bizimle olacaklar” şeklinde konuştu.
OYDER’in 5’inci Otomotiv
Kongresi’nin gerçekleşmesi yolunda bu yıl da değerli sponsorların katkılarını
aldıklarını özellikle ifade eden Şükrü Ilısal, “2013 yılında da önemli iş
ortaklarımızın desteğini aldık. Bu yıl kongremiz Mapfre Genel Sigorta ana
sponsorluğunda düzenlenecek. Öte yandan BASF-The Chemical Company, Continental,
İnci Akü, OTOKOÇ Otomotiv, Koçfinans, GfK ve Turkuvaz Medya Grubu gibi
markaların inanç ve destekleriyle yola çıkmanın ayrıcalığını ve mutluluğunu
yaşıyoruz. Tüm sponsorlarımıza şimdiden içtenlikle teşekkür etmek istiyorum”
diyerek sözlerini tamamladı.
İnternette görüyoruz, kampanya ile alıyoruz
OYDER’in GfK TÜRKİYE ile
birlikte sektörün alım gücünü ve müşteri profillerini incelemek amacıyla gerçekleştirdiği
Otomotiv Sektörü Araştırması’nın 2013 yılı ilk 4 ay sonuçları açıklandı. OYDER
üyesi yetkili bayilerinden elde edilen 525 anket sonucunda 0 km araç satın alan
müşterilerin profilleri incelendi.
Araştırmanın dikkat çeken başlıkları
arasında satın alım kararları yer aldı. Araştırmaya katılan müşterilerin yüzde
31’i satın alım kararında otomotiv markalarının düzenlediği kampanyaların
etkili olduğunu belirtirken yüzde 23,4’ü ise gelirindeki artışın otomobil
alımında önemli rol oynadığı söyledi.
Yapılan anket kapsamında otomobil satın
alanlardan yüzde 25,7’sinin, satın aldığı modele internet reklamlarında görüp
karar verdiği belirlendi. Katılanların yüzde 21’inin ise arkadaş tavsiyesi ile
modeli belirlediği çıkan sonuçlar arasında yer alıyor.
En çok
ceza hız sınırını aşanlara ve yanlış yere park edenlere kesiliyor
Ankete katılan müşterilerden yüzde 29’u
bugüne kadar trafik cezası alan kesimde yer alıyor. Bu kesimdeki müşteriler,
cezalarını hız sınırı aştıkları ve yanlış yere park ettikleri için aldıklarını
belirtiyor. Araştırma yapılan tüm müşterilerin yüzde 33,9’u da hız sınırını
aşarak, yüzde 24,6’sı ise kırmızı ışıkta geçerek ceza almaktan korkuyor.
“EV”lendim
sıra otomobile geldi
Araştırma sonuçlarına göre otomobil satın
alanların yüzde 83’ü oturduğu evin sahibi ve yüzde 78’i evli.
Yüzde 56’lık bölümün verdiği yanıta göre
ise otomobil bir yatırım aracı olarak görülmüyor.
Ankete katılanlardan yüzde 53’ü 11 yıl ve
üzeri süredir ehliyete sahip, yüzde 52’si taşıt kredisi kullanarak yeni
otomobil alıyor ve yüzde 37’si mevcut otomobillerini takas ediyor.
Yüzde 45’lik bölüm ikinci otomobilini
alırken, yüzde 81’i ise yeni otomobili kendisi için alıyor.
Araştırmanın satış sonrası hizmetler bölümü
değerlendirildiğinde ise otomobil satın alanların yüzde 80’ininin kasko
sigortasının verdiği hakları bildiği ortaya çıkıyor. Müşterilerden %52’si
trafik kazası ile karşılaştığında sigorta acentesini arayacaklarını belirtirken
yüzde 92’si hasar onarımında orjinal parça kullanılmasını tercih ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder