TÜRK TAKIMLARINDAN REKOR

Hollanda'dan Türk takımları başarıyla dönüyor.Az yakıtla çok yol yapan takımlar kazandı.
Rotterdam sokaklarında gerçekleştirilen 29. Shell Eco-marathon, üç gün süren kıyasıya bir mücadeleye ve yeni rekorlara sahne oldu. Prototip benzinli araç kategorisinde Fransa adına yarışan Microjoule-La Joliverie takımı, bir litre yakıtla 2 bin 980 kilometre  yol kat etti. Sakarya Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi ve Yıldız Teknik Üniversitesi takımları da yarışı başarıyla tamamlayarak
sıralamalarda yer aldılar. Sanatçı Keremcem de etkinlikte ‘Shell FuelSave Yılın Sürücüsü’ olmak için diğer ülkelerin marka elçileriyle yarıştı.
Shell’in, gençleri, geleceğin enerji alternatifleri ile çalışan araçları geliştirmeye teşvik etmek için 29’uncusunu düzenlediği Shell Eco-marathon, Rotterdam sokaklarında üç gün süren heyecan dolu yarışlarla tamamlandı. Avrupa’nın 24 ülkeden 183 öğrenci takımı 1 litre yakıt veya 1kWs enerji ile en uzun mesafeyi kat etmek için mücadele etti. Öğrencilerin tasarlayarak ürettiği araçlarla gerçekleştirilen yarışlarda 5 rekor kırıldı.
Şehir konsepti kategorisinde Fransa’dan Polytech Nantes takımı 1 kWs ile 145.7 kilometre mesafe kat ederek akü beslemeli elektrik sınıfında yeni bir rekora imza attı. Almanya Offenburg Uygulamalı Bilimler Üniversitesi’nden Schluchtspecht ekibi ise 1 litre yakıt ile 315.4 kilometre yol alarak rekoru geliştirdi. Prototip kategorisinde Fransa’dan SCS Pasquet takımı akü beslemeli elektrik sınıfında 1 kWs ile 1,224.1 km mesafe kat ederek rekorları alt üst etti. Prototip benzinli araç kategorisinde Microjoule-La Joliverie takımı ise 1 litre yakıtla 2 bin 980 km yol kat ederek birinci oldu. (Edirne – Erzurum arasındaki mesafenin yaklaşık iki katı*)
Türk takımları eşsiz bir deneyim kazandı
Bu yıl Shell Eco-marathon’a Türkiye adına 7 şehirden 13 takım katıldı. Şehir konsepti kategorisinin, 30 takımın yarıştığı ‘akü beslemeli elektrik’ sınıfında Sakarya Üniversitesi’nden SAİTEM takımı, 139.03 km/kWs derecesiyle 7’inci, Yeditepe Üniversitesi’nden Cereyan 7 takımı ise 75.24 km/kWs derecesiyle 12’nci oldu. Prototip kategorisinin, 36 takımın katıldığı ‘akü beslemeli elektrik’ sınıfında Celal Bayar Üniversitesi’den EcoMagnesia takımı 206.82 km/kWh derecesiyle 20’nci, Yıldız Teknik Üniversitesi’nden Ae2Project takımı 132.10 km/kWh derecesiyle 25’inci sırada yer aldı. Türk takımların Türkiye ile Hollanda arasındaki transferlerini Alışan Lojistik gerçekleştirdi.


Keremcem üçüncü oldu
Sanatçı Keremcem ise Shell FuelSave Yılın Sürücüsü olmak için diğer ülkelerden ünlü marka elçileriyle verimlilik için yarıştı ve Türk takımlarla biraraya geldi. Şehir Konsepti araç kullanarak yarışa katılan Keremcem, üçüncü oldu. Keremcem 17-18 Nisan tarihlerinde, yakıt tasarrufunun önemine ve Shell Eco-marathon’a dikkat çekmek amacıyla Shell FuelSave ile #TasarrufMaratonu isimli proje kapsamında kendi sürdüğü araç ile Ankara- Eskişehir-İstanbul güzergâhını tamamlamıştı. Sanatçı ayrıca Shell istasyonlarında tüketiciler ile buluşarak yakıt tasarrufu konusunda ipuçları da vermişti.
“Umut veren yaratıcı teknolojiler sergilendi”

Royal Dutch Shell CEO’su Peter Voser yarışlardan sonra şunları söyledi:
“Geleceğin liderleri ve mühendislerinin zekâlarını, yaratıcı fikirlerini eyleme dökmelerini görmek, bizim için her zaman ilham verici olmuştur. Shell Eco-marathon, bu yıl da yeniliklerin ve yaratıcı teknolojilerin sergilendiği bir platform oldu. Yarışlara katılan 3 bin öğrencinin yanı sıra takımları desteklemek ve Shell Enerji Laboratuvarı’nı ziyaret etmek için Rotterdam’a gelen 50 binden fazla ziyaretçinin katılımıyla çok başarılı bir etkinlik gerçekleşti. Bu ölçüde büyük bir kitlenin inovasyonlar ve enerjinin geleceği etrafında şekillenen etkinliklerden zevk alması bence oldukça umut verici bir gelişmedir.”
Shell Eco-marathon Avrupa hakkında
Shell Eco-marathon her sene Avrupa, Amerika ve Asya kıtalarında gerçekleşen dünyanın en zorlu öğrenciler arası inovasyon yarışmalarından birisidir. Bugünün ve geleceğin liderleri ile enerji konusundaki katılımcıları buluşturan organizasyon, artan küresel enerji talebinin getirdiği zorluklara, sürdürülebilir çözümler bulmak adına tartışma ortamı yaratıyor. Shell Eco-marathon Avrupa kapsamında, 24 ülkeden 16-25 yaş arasındaki geleceğin mühendisleri ve bilim adamları kendi tasarladıkları ve ürettikleri araçlarla yarışıyor. Yaratıcı tasarımları ve teknik bilgileri sayesinde 1 kWh ya da 1 litre yakıt ile en uzak mesafeyi kat eden takımlar ödüllendiriliyor.
Shell Eco-marathon Avrupa, bölge toplumlarını enerji ve mobilite ile ilgili zorluklara dâhil etmeyi ve yenilikçi çözümler üzerinde düşünmek için teşvik etmeyi amaçlıyor. Shell, ev sahibi şehir Rotterdam ile birlikte yarışları özel bir sokak parkurunda gerçekleştirerek, Shell Eco-marathon’u halka daha yakın hale getiriyor. Shell Eco-marathon Avrupa, dünyanın sorumlu bir şekilde artan enerji ihtiyaçlarını karşılamasına yardımcı olmasının yanı sıra öğrenciler, ortaklar ve halkı bir araya getirmesiyle de Shell’in işbirlikçi yaklaşımıını göstermektedir.
Bu yıl 15-19 Mayıs 2013 tarihleri arasında Rotterdam, Hollanda’da 29’uncusu düzenlenen Shell Eco-marathon’a 24 ülkeden 224 takım davet edildi. Enerjinin geleceği ve teknolojilerle ilgili olan Avrupalıları sürece dâhil etmek ve onlara ilham vermek için etkinlik yerinde birbirinden farklı etkinlikler düzenlendi. Shell Eco-marathon ABD ve Asya’daki örnekleriyle küresel bir etkinlik olarak düzenleniyor. Shell Eco-marathon Amerika 4-7 Nisan arasında Houston’da gerçekleştirilirken; Shell Eco-marathon Asya ise 4-7 Temmuz’da Kuala Lumpur’da geçekleştirilecek.
7 farklı enerji/yakıt kaynağı kullanılıyor
Takımlar yarışa; “Prototip” ve “Şehir Konsepti” adlı iki kategori altında katılıyor. Geleceğin otomobillerini yansıtan prototipler, fütüristik tasarıma sahip araçlardan oluşuyor. Şehir Konsepti otomobilleri ise geleneksel taşıtlardan ilham alınarak tasarlanıyor ve dış görünüş olarak günlük yaşantımızda kullandığımız otomobil modellerine benziyor. Yarışlarda; araçlara güç vermek için dizel, benzin, likit petrol gaz (LPG), Gas-To-Liquid (gazdan sıvıya/GTL), etanol gibi konvansiyonel yakıtların yanı sıra hidrojen, güneş enerjisi, veya elektrik (güneş enerjisi destekli) gibi alternatif enerji kaynakları kullanılabiliyor. Bu yıl farklı olarak, güneş ve akü beslemeli elektrik kategorilerinin birleşimi olan yeni bir kategori daha yer aldı. Yarışmada toplam 7 farklı enerji/yakıt kaynağı kullanılabiliyor.
* Karayolları Genel Müdürlüğü verilerine göre Edirne – Erzurum arası mesafe 1458 kilometredir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara