Her biri 3.9 ton ağırlığında ve 3.6 m çapında
olan dev
lastiklerin hava basıncı ve sıcaklığı, B-Tag (Bridgestone
Intelligent System) adı verilen sistem ile düzenli olarak takip ediliyor ve raporlanıyor.
Intelligent System) adı verilen sistem ile düzenli olarak takip ediliyor ve raporlanıyor.
Türkiye lastik sektörünün lideri Brisa’nın, global ortağı Bridgestone
tarafından yüksek teknoloji ile madencilik sektörü için özel olarak
geliştirilen VRPS desenli, derin dişli 57’’ jant ebadındaki kaya kamyonu
lastikleri, Türkiye’nin en büyük altın madeni için Japonya’dan getirildi. Uşak’ta
bulunan Tüprag Altın Madeni’nde görev yapan, ve hem elektrik hem de dizel
akaryakıt ile çalışma imkanından doalyı daha verimli ve çevreye duyarlı olan Hitachi
EH 4000 ACIII model kaya kamyonlarında kullanılıyor. Bridgestone’un her biri;
3.9 ton ağırlığında ve 3.6 m çapındaki dev lastikleri, geliştirilmiş kuşak
paketi ile aşınma ve kesiklere karşı yüksek direnç gösterdiği gibi, dayanıklı karkas ve topuk yapısı ile ısı
üretimini de düşürerek uzun ömür performansı ile ön plana çıkıyor.
Dev lastikle beraber Bridgestone’un lastik hava basınç ve sıcaklık
takip sistemi olan ve değerlerin anlık takibinin yapılmasını sağlayan B-Tag
sistemi kullanılıyor.. Dev kaya kamyonları için geliştirilen bu sistemin çalışabilmesi
için, lastiklerin iç astarına yama ile sensörler yapıştırılıyor ve bu sayede
değerler kablosuz ortamda kamyon şasesine bağlı alıcılara gönderilerek kabinde
yer alan elektronik kontrol ünitesinde toplanıyor. Bu şekilde elde edilen data gerek
el cihazından, gerekse kabin içi göstergeden görüntülenebiliyor.
Normal şartlarda hava basınç kontrolü için işe ara vermeleri
gereken makinaların çalışma verimliliğini arttıran B-Tag sistemi ile, hem düzenli
veri akışı ile analizlerin sürekli olarak yapılması sağlanıyor hem de doğru
hava basıncı kullanımı ile lastik ömrünün maksimuma çıkarılması hedefleniyor.
B-Tag sistemi sayesinde hız ve yükün azaltılması veya arttırılması gibi önlemler
doğru zamanda alınarak, kullanıcılara lastik ömrünü uzatma ve operasyon
maliyetlerini azaltma imkanı sunuluyor.
Türkiye’nin en büyük lastiklerinin ve bu lastiklerde kullanılan
B-Tag cihazlarının montajı, Brisa çalışanlarının yanısıra Japonya, Hindistan ve
Kanada’dan gelen uzmanların da yer aldığı bir ekip tarafından yapıldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder