Lotus F1 Ekibi bu temeli oluşturmaya ve Formula 1’de 2014 senesinde yürürlüğe girecek olan yeni kuralların beraberinde getireceği güçlükleri aşmaya yönelik olarak kaynaklarını optimize etmek zorunda... Yeni yürütmelik ve kurallar, alaşımlı monokok kuralından bu yana bugüne kadarki en radikal tasarım değişikliklerini içeriyor.
EMC, Ürün Operasyonları & Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı Jeremy Burton ise; “2014 sezonunda birçok kural değişikliği olacak; bu değişiklikler Formula 1 otomobillerin tasarlanması ve üretimi için devrim niteliği taşıyor. Daha yüksek
aerodinamik verimlilik ve %35 daha az yakıt tüketiminin üzerinde durulması nedeniyle karşılaşılacak teknik zorluklar çok büyük ve EMC olarak, bu zorlukların üstesinden gelmeye yardımcı olmak için Lotus F1 Ekibinin Teknoloji İş Ortakları arasına katılmaktan dolayı çok heyecanlıyız. EMC, ekiple birlikte çalışarak tasarım ve geliştirme verilerinin güvenli ve verimli biçimde yönetilmesini sağlayacak ve aynı zamanda da ekibin yarış sırasında kullandığı uygulamaların daha etkin şekilde kullanılmasını mümkün kılacak.”
200’den fazla sensör ile, her tur için, otomobil başına 15 MB’dan fazla veri
Lotus F1 Ekibi, yeni tasarım kurallarına uyulması ve aynı zamanda da rekabet avantajı oluşturacak yeni kaynaklar üretilmesi için BT altyapısının hem yarış alanlarında, hem de İngiltere Enstone’daki yönetim merkezinde tamamen gözden geçirilip, varsa gerekli revizyonların yapılması gerektiğine inanıyor. EMC ile işbirliği ekibin, 2014’te yarışlarda kullanacağı otomobilin geliştirme programını şekillendirecek.
Saniyenin yüzde biri kadar bir sürenin bile kazananı belirleyebildiği bu spor dalında, olağanüstü boyutlardaki Büyük Verinin toplanması, bulut benzeri ortamlar için hazır edilmesi ve hızlı bir şekilde analiz edilebilmesi rakipler arasında en ayırıcı ve üstün kılıcı önemli unsur olarak öne çıkıyor.
2014’teki yeni tasarım kuralları Formula 1 yarış tarihinde bugüne kadarki en önemli değişiklikleri temsil ediyor. Otomobillerin tasarımındaki değişikliklerin yanı sıra, 200’den fazla sensörden oluşan karmaşık ağ her bir otomobilin her bir turu için 15MB’tan fazla veri üretebilecek.
F1 Lotus Ekibi CEO’su Patrick Louis konuyla ilgili açıklamasında şunları söyledi:“Günümüzün Formula 1 yarışlarında, teknoloji kazanan otomobili yaratmada kritik önem taşıyan bir unsur. Biz de eğer 2014’te kazanan olmak ve sonunda da Dünya Şampiyonası’na katılmak istiyorsak, mümkün olan en iyi BT kaynaklarına ihtiyacımız var. Bugün Lotus F1 Ekibi birincilik için yarışıyor ve hedefimiz çok açık: 2015’te dünya şampiyonu olmak. Bu hedefe ulaşmak için güçlü iş ortaklarına ihtiyacımız var. EMC de böyle bir iş ortağı. EMC bize en iyi donanımı, yazılımı, güvenliği, güvenilirliği ve kullanılabilirliği sunuyor. Bunlar bizim kazanan otomobili başarıyla üretmemizde ve dünya şampiyonu olmamızda rol oynayacak kilit özellikler.”
Gelecek yıldan itibaren otomobilleri üretenler normal havalandırmalı V8 motorlardan, daha verimli ve daha güçlü yeni sınıf karma turboşarjlı V6 dinamolarına geçmek ve aynı zamanda da yeni Enerji Kurtarma Sistemi (ERS) teknolojisini entegre etmek zorundalar. Bu değişikliklerin otomobillerin tasarımında ve mühendisliğinde, motor gücünde, aerodinamikte ve özellikle de yakıt tüketiminde önemli etkileri olacak.
Yenilenmiş BT Altyapısı
Lotus F1 Ekibi Enstone’daki veri merkezinde Cisco, EMC ve VMWare’in sınıfının en iyisi bilgi işlem, ağ ve depolama teknolojilerini biraraya getiren VCE Vblock Sistemini kullanarak, ekibin Bilgisayar Destekli Tasarım (CAD) programını ve Microsoft Dynamics ERP Enterprise Resource Planning- Kaynak Planlama çözümünü destekleyecek.
EMC, Lotus Ekibinin yapılandırılmamış içeriklerini belirli bir ölçekte depolamak, arşivlemek ve bu içeriklere erişim sağlamak için EMC® Atmos® nesne tabanlı bulut depolama platformunu kuracak. EMC ayrıca, fabrikanın veri varlığının hızlı yedeklenmesi ve kurtarılmasını mümkün kılmak için EMC Data Domain® veri tekilleştirmeli veri depolama sistemini kuracak; ekibin CAD dosyalarının bulut ortama taşınmadan önce güvenli ve etkin biçimde kademelendirilmesi için Cloud Tiering Appliance™’ını kullanacak. Tüm bu çözümler kıymetli kabul edilen birincil depolama alanını yeniden kullanılabilir hale getirmek, işletme maliyetlerini düşürmek ve yedekleme ile ilgili gereksinimleri azaltmak için çok önemli.
Ekiple iş ortakları arasındaki CAD dosyaları paylaşımı ve uyumunun güvenli şekilde gerçekleşmesini kolaylaştırmak için Lotus Ekibi ayrıca EMC’nin kurumsal sınıf dosya senkronize ve paylaşımı çözümü olan Syncplicity®’yi ve belgeleri, mesajları ve eklentileri aktarım ve bekleme sürecinde ve teslim edildikten sonra takip edip koruyan Documentum® Veri Hakları Yönetimi (IRM) teknolojisini kullanacak. Yarış alanında da EMC’nin ödüllü VNX® çözümünü içeren ikinci bir VCE Vblock Sistemi kullanılarak, Ekibin sanal masaüstü altyapısı ve yarış sırasında kullandığı uygulamalar desteklenecek.
Dört senelik sözleşme gereği EMC, Lotus F1 Ekibi’nin BT ve Teknik İş Ortaklarından oluşan elit bir grup olan GENII Business Exchange platformuna eşi benzeri olmayan bir erişim hakkına sahip olmanın yanı sıra bir dizi global teşvik ve ağırlama paketlerinden de yararlanabilecek.
-*-
EMC Hakkında
EMC Corporation işletmelerin ve hizmet sağlayıcıların faaliyetlerini dönüştürmelerine ve BT’yi bir hizmet olarak sunmalarına yardımcı olan dünyanın lider teknoloji şirketlerinden biridir. Bu dönüşümün temelinde bulut bilişim yer alır. Yenilikçi ürün ve hizmetler aracılığıyla EMC, bulut bilişime geçiş yolculuğunu hızlandırır; BT departmanlarının en önemli varlıkları olan verilerini daha atik, güvenilir ve maliyet-etkin şekilde depolamaları, yönetmeleri, korumaları ve analiz etmelerine yardımcı olur. EMC ile ilgili daha ayrıntılı bilgi www.EMC.com sitesinde yer almaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder