Tüketici elektroniği devi Apple, iOS ile niş bir segmente adım atıyor. Ancak Frost & Sullivan otomotiv sektörü analistlerine göre iOS ile OEM geliştirmeleri arasındaki dengeyi sağlamak önemli bir zorluk olarak öne çıkıyor.
Apple, otomotiv sektörü için kişisel asistan SIRI’nin arayüzünde gözle görülür değişiklikler ve
gelişmiş ses özellikleri sunan IOS 7’yi piyasaya sürdü. Ancak otomotiv OEM’leri, ortaklarıyla birlikte Apple’e ihtiyaç duymadan bugüne değin önemli mesafeler katetmiş bulunuyorlar. Geçen yıl Apple’ın WWDC’de duyurusunu yaptığı SIRI EyesFree’den sonra gelen son duyuru ise şirketin aşama aşama ilerleme yaklaşımının bir parçası olarak düşünülüyor.
Gecikmiş bir adım
Google ve Microsoft gibi diğer oyuncularla karşılaştırıldığında Apple’ın otomotiv sektöründeki niyetinin çok net olmadığını ifade eden Frost & Sullivan sektör analisti Krishna Jayaraman, EyesFree ve iOSentegrasyonuyla ilgili duyuruların, şirketin otomotiv işletim sistemi oyununun dışında kalmaya verdiği bariz bir refleks olduğunu ileri sürüyor. Jayaraman, heyecan verici olsa da araçlara yönelik iOS'un piyasaya çok gecikmiş bir giriş yaptığının altını çiziyor.
Frost & Sullivan analistleri, gelişmeyle ilgili olarak 2012’de Apple'ın dokuz otomotiv OEM’iyle ortaklığını açıkladığını ve bunun bağlantılı araç anlamında büyük bir devrim olacağına dair söylentilere yol açtığını hatırlatıyorlar. Nitekim Apple’ın geleneksel birinci sınıf araçları (Tier 1) tahtından indirerek bağlantılı araç ekosisteminde çok daha büyük bir rol oynaması bekleniyordu. Ancak bugüne kadar uygulamaya geçenler sadece GM, Honda ve Mercedes Benz oldu. Diğer OEM’ler hala SIRI ile Nuance gibi yerel olarak geliştirilen tümleşik ses tanıma yazılımları ve bunların sınırlı işlevleri arasında bir öncelik belirlemeye odaklanıyor. Şu ana kadar sadece GM, içinde SIRI’yi bir özellik olarak barındıran Spark ve Sonic’i yaratmayı başarmış bulunuyor. Diğer yandan, BMW’nin de tüm 2014 modellerinde aynısını yapması bekleniyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder