VODAFONE, ICT SUMMIT NOW, REKABET VİZYONU

Vodafone Türkiye ana sponsorluğunda ICT Summit NOW Bilişim Zirvesi, ikinci gününde bilgi ve iletişim teknolojilerinde yeni geleceğinin tartışıldığı platform olmayı sürdürdü. Açılış ve ana tema konuşmalarıyla başlayan birinci günün ardından Bilişim Zirvesi’nin ikinci gününde paralel oturum ve panellerde bilişim ve iletişim profesyonelleri bir araya geldi.

24 Eylül’de başlayan ve 26 Eylül’e kadar İstanbul Haliç Kongre Merkezi’nde devam eden

 Bilişim Zirvesi’nin ikinci gününe; Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel'in katılımıyla, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkan Yardımcısı Muhterem Çöl'ün moderatörlüğünde gerçekleşen panelde bilgi ve iletişim teknolojilerinde sağlıklı rekabet ve sürdürülebilir büyüme için atılması gereken somut adımlar değerlendirildi.

Telekom Konferansı bünyesindeki panelde konuşan Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Hasan Süel, mobil iletişimde Türkiye 2023 hedeflerine erişmek için ortak akılla bir yol haritası hazırlanmasının gerektiğini söyledi. Süel, şu değerlendirmelerde bulundu:

Mobil iletişim tüm endüstrileri yatay keserek ekonomiyi kalkındıran bir platforma dönüşmüştür. Örneğin mobil penetrasyondaki her %10’luk artış, gelişmekte olan ülkelerin GSYİH’sinde %1,5’lik bir artış getiriyor. Türkiye açısından bilgi ve iletişim teknolojilerinin yarattığı ekonomik çarpan etkisi 1,8 olarak hesaplanıyor. Bu kalkınma platformunu sürdürülebilir kılabilmemiz için, bizi geleceğe taşıyacak olan mobil iletişim sektörünün dinamizmine uygun, sürdürülebilir ve öngörülebilir yatırım ikliminin şart olduğunu düşünüyoruz. Ancak, büyümenin önünde bazı engeller bulunmaktadır: Telekomünikasyon sektöründeki vergilerin yüksekliği, özellikle de %25’lik Özel İletişim Vergisi kârlılığı, büyümeyi ve dolayısıyla yatırım iştahını azaltıyor. Artan maliyetler, günün sonunda tüketicinin hizmetlere daha uygun fiyatlarla ulaşmasının önünü kesiyor. Bu nedenle,  özel iletişim vergisinde yeni bir düzenleme bekliyoruz. Ayrıca mobil iletişim sektörünün büyümesinde kilit rol oynayan akıllı cihaz penetrasyonunun artışı için gümrük ve özel tüketim vergilerinin düzenlenmesini, yurt dışındaki cihaz fiyatlarının yakalanmasını arzu ediyoruz. Vodafone Türkiye olarak, piyasada etkin rekabet ortamında atılacak her adımı destekliyoruz. Bugün şebeke içi ve şebeke dışı fiyatlar arasındaki orantısızlık ve dengesizliğin önemli bir piyasa aksaklığı ve rekabet engeli olduğunu düşünüyoruz. Başka bir operatöre geçme özgürlüğünü kısıtlayan şebeke içi ve şebeke dışı fiyatlar arasındaki farkın da tamamen kalkmasını ve sıfıra inmesini arzu ediyoruz.

Konuşmasında 4G şebekesi için izlenilmesi gereken çalışma rotası çizen Hasan Süel şöyle devam etti:

“Vodafone Türkiye olarak şebekemizi abonelerimizin lehine güçlendirdiğimiz gibi, geleceğe de yatırım yapıyoruz. BTK, 4G için bir yol haritasını hazırlıyor. Bunu çok olumlu bir gelişme olarak görüyoruz zira 4G konusunda global çapta çok önemli bir bilgi birikimi ve deneyimimiz var. Vodafone Grubu içinde şu an 11 ülkede 4G hizmeti veriyoruz. Vodafone Türkiye olarak, 4G’nin Türkiye’de etkin bir şekilde verilebilmesi için uygun şartların sağlanmasının bir ön koşul olarak görüyoruz. Bunlardan en önemlisi tüm operatörlerin yüksek kapasiteli fiber transmisyon ağına sahip olabilmesidir. Fiberin etkin bir şekilde kullanılması için her operatörün ayrı ayrı sabit şebeke yatırımı yapması yerine, mevcut yatırımlara erişim ile transmisyonun sağlanması gerektiğini düşünüyoruz. 4G’ye geçmek için önce bu konuda gerekli düzenlemeler yapılıp uygun yatırım şartları sağlanması gerekmektedir.”

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara