Türkiye Pist
Şampiyonası’nın bitimine bir yarış kala Takımlar Şampiyonası’nda
ve Süper Grup Pilotlar Şampiyonası’nda birinci olan Borusan Otomotiv
Motorsport,
İstanbul Park Pisti’nde düzenlenen 5’inci ayakta toplam 5 aracıyla Türkiye
Şampiyonaları’nda bugüne kadarki en kalabalık kadrosu ile katıldı.
İstanbul Park
Pisti’nde 26-27 Ekim tarihlerinde Türkiye Pist Şampiyonası’nda arka arkaya Süper
Grup’ta 2 Maksi grupta 2 olmak üzere toplam 4 yarış koşuldu. Borusan Otomotiv
Motorsport Süper Grup’ta şampiyonluğunu bir yarış kala ilan eden son 2 yılın
Türkiye Pist Süper Grup şampiyonu Kaan Gürgenç ve Levent Kocabıyık, Maxi
Grup’ta BMW M3 ile Aytaç Biter, Can Artam ve Selçuk Salargil ile direksiyon
başına geçti.
4 birincilik
Şampiyonanın
en iddialı çekişmesi 9 aracın katılımıyla Maxi Grup kategorisinde yaşandı.
Sıralama turlarında 2:03.2’lik derecesiyle en iyi zamana imza atan Can Artam ve
en iyi 3’üncü zamanı gerçekleştiren Selçuk Salargil’i takım arkadaşlarına göre
daha güçsüz bir otomobille yarışan Aytaç Biter 4. olarak izledi. Maxi Grup’un
ilk yarışında damalı bayrağı ilk gören Can Artam oldu. Aynı yarışta ilk kez
Borusan Otomotiv Motorsport ile Türkiye Pist Şampiyonası’nda direksiyon başına
geçen Selçuk Salargil ise yarışı 3’üncü bitirdi. Teknik bir sorun sebebi ile
yarışa en arkadan ve pitten başlayan Aytaç Biter ise önündeki rakiplerini teker
teker geçerek 4.’lüğe kadar yükselmeyi başardı ve izleyicilere büyük heyecan
yaşattı. Maxi Grup’un 2’inci yarışında ise ilk virajlardaki temaslar sonunda
spin atan Aytaç Biter sonunculuğa düştü. Can Artam ise rakibinin kendisine
arkadan çarpması sonucu ağar hasar alan otomobili ile pite girmek zorunda
kaldı. Can Artam’a çarpan sporcu ise daha şansızdı ve otomobili pite gelemeden
yarışı terk etmek zorunda kaldı. Ancak Borusan Otomotiv Motorsport yine
1’inciliği kimseye kaptırmadı ve Selçuk Salargil kariyerinin ilk 1.’liğini
kazanarak Borusan Otomotiv Motorsport’u yine podyumun en üst sırasına yükseltmeyi
başardı. Can Artam ise pitte 2 tur vakit kaybettikten sonra yarışa döndü ve
yarışı 5. sırada tamamladı. Aytaç Biter ise yine pistte en çok geçiş yapan
sporcu oldu. İlk turda rakibinin temasından dolayı spin atan ve sonunculuğa
düşen Biter önündeki 5 otomobili geçerek yarışı podyumda 3. olarak tamamlamayı
başardı. Ancak bu sezon ETCC’de yarışan Biter tek yarış için start aldığı
TPŞ’de şampiyona kovalayan sporcuların puanlarına etki etmemek için büyük bir
centilmenlik göstererek yarış sonunda aracını kapalı parka sokmadı ve 3. bitirdiği
yarıştan çekildi.
Şampiyonluğunu ilan etti
Süper
Grup’ta yarışan son 2 yılın Türkiye Pist Süper Grup şampiyonu Kaan Gürgenç bu
sezon kazandığı 7 tane 1’incilik ve iki 2’incilikle şampiyonanın tamamlanmasına
tek ayak kala bir kez daha şampiyonluğunu ilan etti. Kaan Gürgenç’in üst üste 3
sezon Süper grupta kazandığı şampiyonluk aynı zamanda BMW 320si’ında TPŞ’ de
üst üste kazandığı 6. şampiyonluk anlamına geliyordu ve bu sonuç tüm takım için
büyük bir mutluluk ve gurur kaynağı oldu. Her yarış başarı grafiğini ve
tecrübesini arttıran Levent Kocabıyık ise rakipleriyle girdiği sıkı mücadele
sonunda hafta sonu kazandığı 2 ve 3’üncülük dereceleri ile Süper Grup
şampiyonluğunda takım arkadaşının arkasında önemli bir farkla 2’inciliğinin
devam etmesini sağladı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder