Dünya’da satış rakamlarıyla rekorları
altüst eden Isuzu D-MAX, 2014
yılından itibaren Türkiye’de de üretilecek.Anadolu Isuzu’nun uzun süredir
gündeminde olan D-MAX’in Türkiye üretimi projesinin sonuçlandığı ve üretime
2014 Mart ayında başlanacağı açıklandı.Açıklamayı 4. ComvexTicari Araçlar, Otobüs ve Yan Sanayi Fuarı’nda düzenlenen
basın toplantısında yapan Anadolu Isuzu
Genel Müdürü Tuğrul Arıkan, “2014 yılı
Anadolu Isuzu’nun D-MAX yılı olacak“ dedi.
Anadolu
Isuzu Satış ve Pazarlama Direktörü Fatih Tamay ile Isuzu Motors InternationalOperations Thailand Genel Müdürü Toshiaki
Maekawa ve Genel Müdür Yardımcısı YusukeNozawa’nın da katıldığı basın
toplantısındaAnadolu Isuzu Genel Müdürü
Tuğrul Arıkan, şunları söyledi:
“Hikayemiz 1965’te Çelik Montaj tecrübesiyle
başlıyor. 1984 yılında Isuzu Japonya ile imzalanan lisans anlaşmasının ardından
kamyon üretimine başlanması ve hemen ardından 1987 yılında midibüs üretimine
başlanması ile devam eden üretim süreci, 1997 yılında şirketin halka
açılmasıyla devam ediyor. Halka arzın 2 yıl sonrasında ise Şekerpınar’daki 230
bin metrekarelik alana sahip büyük ve modern tesislerimize taşınarak kalite
yolculuğumuza yoğun bir şekilde devam ediyoruz. Bugüne kadar 170 bin araçlık
bir satış potansiyelimiz oluştu. Türkiye genelinde 32 satış ve 120 satış
sonrası hizmet noktasında hizmet veriyoruz. Şimdiye kadar gerçekleştirdiğimiz
12 bin otobüs ihracatı ile ülkemize 650 milyon dolarlık ihracat cirosu katkısı
yaptık. Dünya genelinde 27 ülkeyi kapsayan ihracatımız ve 113 yurt dışı servis
noktamız bulunmaktadır. Küçük otobüs segmentinde ise 9 yıl üst üste ihracat
lideri olduğumuzu belirtmek istiyorum.”
“TÜRKİYE’DE 2004’TEN BU YANA 23 BİN
ADEDİN ÜZERİNDE D-MAX SATILDI”
D-MAX’in dünya genelinde çok talep
gören bir pick-up olduğunu ve dünyada 100’den fazla ülkede 2 buçuk milyon
adedin üzerinde bir satış hacmine ulaştığını belirterek konuşmasına devam eden Genel Müdür Arıkan, ”D-MAX’in ana
üretim yeri Tayland’da olup yıllık 400 bin adet üretim kapasitesine
sahiptirler. Önümüzdeki sene Mart ayında Türkiye’nin de dahil olmasıyla 7 ülkede
D-MAX üretimi gerçekleşmiş olacak. Şunu söyleyebilirim ki D-MAX sadece Asya’da
değil, Avrupa’da da çok fazla rağbet gören bir pick up. Avrupa’da 2013 yılı
itibariyle D-MAX, yüzde 13’lük bir pazar payına sahip“ dedi.
Aldığı ödüllerle de sürekli adından
söz ettiren D-MAX’in ödüle doymadığına vurguyapan Anadolu Isuzu Genel Müdürü Tuğrul Arıkan şöyle konuştu:
“Özellikle 2012 yılında yeni modelinin
de devreye girmesinden sonra 2013 yılında ard arda ödüller aldı. Dünyanın dört
bir yanından gelen ödüllerle başarısına başarı katan D-MAX, İngiltere’de “Yılın
Pick-up’ı ve 2013’ün En İyi Pick-Up’ı”, Avustralya’da “Yılın Ticari Aracı”,
Almanya’da ise “Yılın 4x4 Aracı” seçildi.
D-MAX’in Türkiye’deki hikayesine baktığımızda
ise 2004 yılında gerçekleşen Isuzu D-MAX’in Türkiye lansmanından önce 1984
yılında Isuzu’nun TFR pick-up modeli Türkiye pazarına tanıtılmıştı. 2012 yılında
da tamamen yenilenen Isuzu D-MAX’i Türkiye’ye sunduk. Başarılı bir şekilde
geçen 2004 yılından sonra 2006 yılı ve arkasından da 3 yıl üst üste “En Çok D-MAX
Satışı Yapılan Avrupa Ülkesi Ödülü” ne layık görüldük. Türkiye’deki rakamlara
bakarsak 2004 yılından bu yana 23 bin adedin üzerinde D-MAX satışı gerçekleşti.
Şu anda pick-up pazarında ise yüzde 17’lik bir pazar payına sahibiz.
“D-MAX TÜRKİYE’NIN PICK-UP’I OLACAK”
Isuzu D-MAX’in bir pick-up tan daha fazlası olduğuna da dikkat çeken Genel Müdür Arıkan konuşmasını şöyle
tamamladı:
“D-MAX’in
başarısındaki en önemli etken, kullanıcısının hem özel hem de iş hayatında hep
yanında olmasıdır. İşte bu yüzden “Isuzu D-MAX bir Pick-up’dan daha fazlası”
diyoruz. Türkiye’de 2014 yılı Anadolu Isuzu’nun D-MAX yılı olacak. D-MAX
üretimine Mart ayından itibaren başlıyoruz. Bu yatırımımızla Türkiye’deki iş
hacmimizi büyütüyoruz. Böylelikle D-MAX“Türkiye’nin
Pick-Up’ı” olacak.Anadolu Isuzu’nun Şekerpınar’daki tesislerinde üretilecek
olanD-MAX, hem yerli AR&GE faaliyetlerine hem de istihdama taze kan
sağlayacak.”
Fuarda sergilenen NLR kamyonet,Türkiye’ de tasarlanıp üretilen NPR 10 Ton ve NPR 3
Dingil kamyonlar,Citibus CNG,Citibus A/T,Novociti, Turkuaz,Novo Lux,Visigo, D-MAX
4x2 Ltd,D-MAX 4x4 Ltd Offroad,D-MAX 4x4 V Cross ve D-MAX 4x4 Kriminal
araçları ise yine fuarın gözde araçları arasında yer aldı.
1983'te Isuzu ile lisans anlaşması
yaparak o dönemin otomotiv sektöründe ilk Türk-Japon ortaklığını gerçekleştiren
Anadolu Isuzu, ürün kalitesinde Japon standartlarını hedef alarak hafif kamyon,
kamyonet, küçük otobüs, pick up gibi ticari araçların üretim, ithalat ve
pazarlamasını yapmaktadır.
Anadolu Isuzu, küçük otobüs grubunda
ürettiği araçlar için ihracat faaliyetlerini de yürütmektedir. Şirketin ihracat
faaliyetleri çoğunluğu Avrupa Birliği üyesi olan 26 ülkeyi kapsamaktadır.
Türkiye’den yapılan küçük otobüs ihracatında önemli bir yere sahip olan Anadolu
Isuzu, son dokuz yıldır (2004-2012) Türkiye küçük otobüs ihracat lideri konumundadır.
620 çalışanıyla, müşteri memnuniyetini şirketin temel görev ve sorumluluğu
olarak benimseyen kurumun, “ISO 9001-2008 Kalite Belgesi” ve “ISO 14001:2004
Çevre Yönetim Sistem Belgesi” bulunuyor.”
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder