MOTORSUZ YERLi OTOMOBiL OLUR MU?

Auto Show Türkçesiyle Otomobil Fuarları'nda bir çok ülkenin farklı markası yeni ve teknolojik otomobillerini tanıtıp, dünya piyasasına sürerken biz yerli otomobil olsun mu olmasın mı tartışması yapıyor, bazende aracın motoru, şasisi yabancı olmasına rtağmen % 100 yerli diye kendimizi kandırıp inanmaya devam ediyoruz. 
Diğer taraftan BMC gibi, bir  dev otomotiv firması varken, ağırdan alıp çalışanların ve işbirliği yapılan firmaların alacakları ve onların bakmakla yükümlü oldukları aileleri, onlarla iş yapan esnaf ve
firmaların durumuda zincirleme bir sosyal çöküntüyü işaret ediyor!
BMC'nin yerli bir firmaya satılacağına dair işaretler var, ama nasıl olacak; önümüzdeki günlerde göreceğiz.Alması ihtimal olan firmaların, yerli otomobil üretilebileceğinden de bahsediliyor.
Tümosan veya Hema Endüstri/Hattat gibi bir firmaya satılması mantıklı olur, diye düşünüyorum.
Çünkü otomotivin içindeki bir firmayla sıkıntılar çabuk aşılabilir..
Tümosan traktör ve dizel motor çalışmalarını bir üst düzeye taşımaya çalışıyor. Üstelik yeni geliştiridiği kamyon, otobüs ve hatta tankta kullanılabilir motorları ihraçta etmek istiyor.
Uluslararası markalar Türkiye'de ki tesislerinde kendi motorlarını araçlara montajlarken Bursa'da üretim yapan  otobüs firmalarımız ağırlıklı olarak MAN ve Deutz, 
traktörler Perkins azda olsa Hindistan kökenli Simpson ve 
BMC ile Türkiye'ye giriş yapan Cummins'ı  ise Otokar, GAZ, Temsa , bazı Isuzu ve Çin imali  ticari araç ve iş makinelerinde görmek mümkün.
Bunların çoğunda Tümosan, az bilinen Motosan markalarını görsek,
 ekonomik açıdan da iyi olmaz mı.
Bu arada iflas eden Pancar Motor ve Gümüş Motor artık faaliyette.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara