
yatırımlarına ve kurumsal sosyal sorumluluk projelerine devam etti.
2013
yılında yaklaşık 57 milyon € yatırım yapan şirketin, 1967’de kurulduğu günden
bu güne toplam yatırım tutarı 807 milyon €’ya ulaştı. Mercedes-Benz Türk A.Ş.,
üretime başladığı 1968 yılından bu yana toplam 69.000 otobüs ve 185.000 kamyon üretimi gerçekleştirdi. 2013
yılında ürettiği 4.001 adet otobüs ve 18.394 adet kamyon ile de üretim
tesislerinde tarihinin en yüksek üretim rakamlarına ulaştı ve pazardaki
liderliğini sürdürdü.
Otomobil
ürün grubunda Mercedes-Benz Türk, 2013 yılında 20.023 adetlik otomobil satışı ile
geçtiğimiz yılın % 57 üzerinde satış gerçekleştirerek tarihinin en yüksek otomobil
satış adedine ulaştı. Şirket, 2013 yılında yeni nesil E-Serisi’ni, yeni CLA’yı
ve yeni S-Serisi’ni pazara sundu. 2014 yılında ise ürün gamına yeni katılacak
GLA, Türkiye pazarı için büyük önem taşıyan yeni C-Serisi, S-Serisi Coupé,
yenilenen CLS ve B-Serisi piyasaya çıkacak.

Hafif ticari araçlar ürün grubunda ise Mercedes-Benz
Türk, 10.421 adetlik satışa yükseldi Mercedes-Benz
Türk hafif ticari araçlar grubu da 2014 yılında satışlarını ve pazar payını arttırmayı
hedefliyor.
Mercedes-Benz Türk’ün, 2009 yılında başlayan 2. El faaliyetleri
kapsamında da toplamda 3.641 adetlik araç satışı gerçekleştirildi. Bu satış adedi ile şirket tarihinin en yüksek 2.El
araç satışını yakalamış oldu.
Sattığı her iki araçtan birini finansman
şirketi olan “Mercedes-Benz Finansman Türk A.Ş.” aracılığı ile kredilendiren Mercedes-Benz
Türk, üretim merkezlerine yaptığı yatırımların dışında müşteri talep ve
beklentileri doğrultusunda, ürünlerini geliştirmeye yönelik de yatırımlarını
sürdürdü.
Bu kapsamda Mercedes-Benz Türk, 2013 yılında Aksaray
Kamyon Fabrikası’nda yeni bir üretim holü inşa ederek, toplam araç montaj
alanını 7.705 m²’ den 17.250 m²’ye çıkardı. Yeni yatırımla birlikte şirket,
ihracat pazarlarındaki konumunu güçlendirmenin yanı sıra yurtiçi ve yurtdışı pazarlardaki
müşterilerinin beklentilerine ve özel isteklerine de daha hızlı yanıt
verebilecek konuma geldi.

Mercedes-Benz Türk, 2014 yılında da pazar
paylarını arttırıp, pazardaki konumunu güçlendirmeyi, tüm ürün gruplarındaki
pazar konumunu geliştirmeyi, yatırımlarını sürdürmeyi, müşteri ve pazar
beklentileri doğrultusunda ürün portföyünü geliştirip genişletmeyi ve bayi, çalışan,
tedarikçi işbirliği ile başarılı bir yıl geçirmeyi hedefliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder