Otomobilde 2013'ün zevkler ve renkleri!



Otomotiv sanayiinde renk / renk trendleri üzerinde otorite olan Axalta Boya Sistemleri 2013 yılı için yıllık otomotiv renk popülaritesi raporunu açıkladı. Rapor,  Kuzey Amerika, Avrupa, Asya, Güney Amerika ve  Rusya‘yı kapsıyor. Rapora göre 2012 yılının popüler rengi beyaz,  2013’de yerini daha da sağlamlastırırken beyaz rengi sırasıyla siyah, gümüş, kırmızı, mavi, bej
renkler takip ediyor. Rapora göre nötr renkler son on yıllık dönemde geniş ölçüde popüler olup günümüzdeki araçların %76’sını oluşturuyor.
1953 yılından beri düzenlenen ve otomotiv endüstrisi tarafından büyük ilgi gören rapor,  bölgesel otomotiv pazarındaki renk tercihleri izlendiğinden, sektördeki en kapsamlı rapor olma özelliğini taşıyor. Bu yılki rapor, Axalta’nın tüm dünyadaki otomotiv tasarımcıları için öngördüğü dört megatrend rengi  kapsayan “Say it with Color- Renkle Konuşun” ifadesini içermektedir.

Axalta Global OEM İş Birimi Başkan Yardımcısı David Fischer’ ”Müşterilerimiz piyasa kararlarını vermek için her yıl verilerimizi temel almaktadır. Renk uzmanlarından oluşan global ekibimiz boya renklerinin bir sonraki neslini formüle etmek için gelişmiş tahmin yeteneğimizi baz almaktadır. Bunun sonucunda otomotiv tasarımcıları için sürekli gelişen bir renk paleti ortaya çıkmaktadır. Sektör gelişmeye ve tüm dünyadaki müşteriler için yenilik çabasında olmaya devam ettiğinden, Axalta mümkün olan en iyi  boyaları sağlamak için müşterileriyle ortaklık yapmaya kendini adamıştır.” diyor

2013 Yılında Dünyada Otomobildeki Renklerle İlgili Önemli Başlıklar
Bir önceki yıla oranla popülaritesini yüzde altı  arttıran “beyaz” rengi, 2013 yılında tüm dünyadaki tüketiciler arasında en popüler otomotiv rengi olarak pozisyonunu güçlendirmiştir. Beyaz tonları içerisinde araçların %22’si opak beyaz, %7’si ise inci beyazı olmuştur. %20’lik satış oranıyla siyah tüm dünyada en popüler ikinci renk olmuştur ancak, opak siyahtan daha ziyade efekt siyah tercih edilmiştir. %15 popülerliği olan gümüş ve %12 popülerliği olan grinin tercih edilme oranları azalmış olup, kırmızınınki %8 olarak sabit kalmıştır. Mavi ve kahverengi/bej renklerinin her ikisi de küresel piyasada %5 paya sahiptir. Sarı/altın renklerinde ufak bir artış olmasına rağmen yeşil, turuncu, mor ve diğer renk tercihleri düşük oranda kalmıştır. Genel olarak nötr renkler son on yıllık dönemde yaygın şekilde popüler olup, günümüzdeki araçların %76’sını oluşturmaktadır.

 

Bölgesel Tercihler Global Trendi Etkiliyor…

Kuzey Amerika
§  Beyaz %26 ile popülerliğini yükseltmeye devam etmiş ve üst üste yedinci yıl en popüler renk seçeneği olarak kalmıştır.
§  Tüketiciler lüks ve lüks SUV segmentlerindeki siyah renginin etkisine kapıldığından, siyah da %20’e ulaşarak  popülerliğini arttırmıştır.
§  Gümüş rengi, gri ile birlikte yavaş düşüşüne devam etmiştir.
§  En popüler iki kromatik renk, %9’la  kırmızı, %7 ile mavidir.
§  Meksika %32’lik beyaz ve %18’lik gümüş oranıyla daha açık nötr renkleri tercih etmektedir.
§  Meksika’da siyah rengi  %17 ile  üçüncü sıraya düşmüştür.
§  Meksika’daki diğer renkler,  Kuzey Amerika’yla genel olarak aynı eğilimi izlemektedir.

Avrupa
§  Beyaz renk tercihi,  2013 yılında %5 artarak yeni araba satışlarının yüzde 29’unu oluşturmuş olup, solid beyaz en popüler ton olmuştur.
§  Siyah %22’le en çok tercih edilen ikinci renk olmuştur ancak, 2012 yılıyla karşılaştırıldığında popülaritesi azalmıştır.
§  2013 yılında gri ve gümüşe olan ilgi, küresel eğilimlerle aynı doğrultuda azalmıştır.
§  Mavi rengi hafif bir düşüşle , kırmızı rengi ise biraz yükselme göstererek %7 seviyelerine gelmiştir.

Asya
§  Asya’da nötr renkler, 2012 yılına oranla  %2 puan artarak pazarın %75’ine ulaşmıştır ancak, hala paletin %86’sına sahip oldukları  2001 yılı seviyesinden uzaktadırlar. Kırmızı, araçlarda en çok kullanılan nötr-olmayan renk  olmuştur.
§  Japonya, üst üste yedi yıl boyunca beyazı en popüler renk olarak yayınlamış, onu siyah ve gümüş takip etmiştir. Grinin %7 olan popülaritesi dünyadaki diğer trendlerle karşılaştırıldığında düşüktür. Mavi %7’lik  oranla canlı renkler arasında pazarda yerini almıştır.
§  Çin’de siyah rengi, özellikle  lüks araçlarda güçlü pozisyonunu korumuştur. Bununla birlikte beyaza olan ilgi dünyadaki genel popülariteyle aynı doğrultuda artmıştır. Renkli grupta yer alan kırmızı ve kahverengilerle karşılaştırıldığında mavi, yeşil ve sarının popülaritesi düşüktür.
§  Güney Kore’de, beyaz rengi %32’lik pazar payıyla yine birinci sırada yer almıştır. Gümüş %18’le uzak ara ikincidir. Açık renk grubu pazara hakim olduğundan, gri rengi üçüncü sıradadır ve onu siyah takip etmektedir.
§  Hindistan’daki en popüler renk yine %30’la gümüş olmuş, hemen ardından beyaz %28’lik pazar payıyla ikinci sıraya gelmiştir. Kahverengi/bej,  %10 oranıyla  popüler renk olmuştur ancak, siyah gibi daha koyu renklere olan  ilgi azalmış olup, sadece %7 pazar payı alabilmişlerdir.
 

Güney Amerika
§  Beyaz rengi, %29’luk oranla gümüş rengini yakalayarak, 2001 yılından beri ilk defa birinci sıraya oturmuş ve onu %14’le siyah rengi takip etmiştir.
§  Gri ve kırmızı renkleri %9’luk aynı popülarite oranıyla birbirlerini takip etmiştir. Kırmızı rengi, 2002 yılından beri en popüler beşinci renk olarak yerini korumuştur.
§  Kahverengi/bej, mavi ve yeşil renklerinin yaygınlığı hafif artış göstermiştir.

Diğer ülke ve bölgeler
§  Rusya’da, beyaz %18’lik oranla en çok tercih edilen renk olmuştur. Yeşil rengi, diğer ülkelerden farklı olarak %8’lik  oranla  pazarda oldukça popülerite sağlamıştır.
§  Açık renkler olan  beyaz, gümüş ve gri renkleri  Afrika pazarına hakim olmuştur. Beyaz rengi  %43’lük oranıyla lider konumda olmuştur. Kırmızı, nötr olmayan renk seçenekleri arasında %6 oranına sahiptir ve  onu %4’le  mavi takip etmiştir.

Axalta Oto Tamir Boyalarında İddialı…

Axalta, OEM renk tredleri konusundaki zengin bilgisi sayesinde, üç global tamir boya markaları “Cromax®, Spies Hecker ve Standox” hızlı bir şekilde aksiyon alabilmektedir. Yeni oto  tamir boyası renk formülleri çok hızlı bir şekilde oluşturulmakta ve yenilikçi renk-eşleştirme araçlarıyla tamir boyası markalarının boya atölyelerine sunulmaktadır. Bu boya atölyeleri için, üretkenliğin sağlanması ve tamiratların tek sefer de düzeltilmesi için, tamir boya renkleri ve onarım tekniklerine erişim ileri düzeyde önem taşımaktadır.
Fisher konuyla ilgili olarak şu açıklamayı yapmıştır “Axalta’nın OEM ve  global oto tamir boyası iş birimleri arasındaki kusursuz iş birliğinin altında, çalışanlarımızın gayret ve heyecanı yatmaktadır. Axalta’nın oto tamir boya renklerini pazara sürme hızı, performans oluşturmak adına müşterilerine olan  taahhütünü göstermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara