OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği
adına GfK’nın Nisan-Ekim 2013 tarihleri arasında
sıfır otomobil alan toplam 1768 kişi ile gerçekleştirdiği “Otomobil Alıcıları
Takibi Araştırması’nın sonuçları açıklandı.
2013 yılı raporuna göre; firmalar
tarafından düzenlenen “kampanyalar” satışları en çok tetikleyen faktör olarak
öne çıkarken, otomobil satın alanların yüzde 58’i kredi kullanıyor. OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı H.Şükrü Ilısal veGfK Otomotiv
ve Enerji Sektörü Tüketici
Deneyimleri Uzmanı MesudŞenkardeşler,
düzenlenen toplantıda, son dönemdeki tüketici davranışlarında kişilerin “kendilerine
özel”hizmet beklediklerinin de altını çizdiler.
OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı H.Şükrü Ilısal, müşteriler ile kurulacak iletişimde
dijital yöntemlerin öne çıktığını belirterek ”Bundan sonra,müşterilerimiz ile
kuracağımız iletişim farklılaşacaktır. Bugün tüketici alacağı aracı tespit etme
ve araştırma aşamasında büyük oranda internetten faydalanıyor. Bu araştırma sonucunda
tüketici kendisini daha iyi bilgilendirebiliyor ve kendisini güvende hissediyor.
Böylece tüketici showroom’larımıza alacağı aracı belirlemek için değil
belirlediği aracın fiyatını, rengini, opsiyonlarını veya bulunurluluğunu tespit
etmek için geliyor” dedi.Ilısal, finansal çözümler yaratmanınmüşterinin alım
kararını doğrudan etkileyen unsurlardan birisi olduğunu ve finans
kuruluşlarının birçok alternatifler oluşturduğunu da belirtti.
OYDER-Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği
Yönetim Kurulu Başkanı H.Şükrü Ilısal, 2014 yılı otomotiv sektörü ile ilgili de
şu öngörülerde bulundu;
“Dövizdeki dalgalanmalar özel sektörün 250 milyar USD civarındaki
borcunu ödemekte zorlanacağı bir ortam yaratmıştır. Bu durumun sürmesi
halinde2014 yılıbazı işletmeleriçin zor bir dönemin yaşanmasına neden olabilecektir.
O sebeple birtakım düzenlemelerin acilen devreye alınması gereklidir.
Sektörümüzde kur baskısı, kredilerdeki düzenleme ve ÖTV’nin artışının 2013
yılındaki 853 bin rakamının 700 bine inmesine neden olacağı tahmin edilmekte.
Bu durumda araç fiyatları kademeli olarak artacak ve yıl sonundaaraç
rakamlarının %20-30 hatta kura bağlı olarak daha fazla artacağı
görülecektir.
2014 yılı için pozitif beklentim uygun şartlarda
hazırlanmış “Hurda Teşvik” uygulamasının devreye alınmasıolacaktır. Bu uygulama
aynen Almanya’da, İngiltere’de olduğu gibi bir seferlik değil yıllara yayılmış
bir politika olarak benimsenmeli ve sonucunun eski aracını hurdaya veren
tüketicinin tekrardan yeni araç alımına teşvik etmesi olarak gerçekleşmelidir.”
GfK Otomotiv ve Enerji Sektörü Tüketici
Deneyimleri Uzmanı MesudŞenkardeşler
de, “Otomobil Alıcıları Takibi Araştırması Raporu”nun
52 yetkili bayiden “0”km otomobil satın alan müşterilerin katılımıyla
hazırlandığını belirtti. Müşterilerin araç seçimindeki kriterlerini ortaya
koymak amacıyla hazırlanan raporda, satışlarda düzenlenen kampanyaların etkin
bir rol oynadığına dikkat çeken MesudŞenkardeşler şunları
söyledi;
·
Satın
alınan otomobilin görüldüğü mecralarda ilk sırayı internet almaktadır,
·
Bu
alıcıların %58’i taşıt kredisi kullanırken,
·
%21’i
mevcut araçlarını takas yapma yoluna gitmişlerdir,
·
Otomobil
satın alanların %82’si oturduğu evin sahibidir,
·
Araştırmamıza
katılanların % 41’i ikinci otomobilini
satın almıştır,
·
Otomobil
satın alanların %66’sı otomobil satın almayı bir yatırım aracı olarak
görmemektedir,
Otomobil satın alanların
%78’i evlidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder