Renault Twingo’ya yeniden, daha cesur bir bakışla bakıyor.

 Twingoİlk lansmanından yirmi yıl sonra, Renault, ayrıntılı bir dönüşümden geçen küçük şehir araçlarının üçüncü kuşağını tanıtmaktan gurur duyuyor. Neşeli görünümüne ek olarak, Yeni Twingo dört renk seçeneği ve yeniliklerle birlikte sunuluyor. Yoğun kişiselleştirme fırsatları doğal olarak bu programın bir parçasını oluşturuyor.
 Arka kısımdaki moturun konumlandırılması sayesinde:

  • Yeni Twingo artık daha çevik ve 8.65 metrelik bir dönüş çapına sahip, rakiplerinin değerlerinden ortalama olarak bir metre daha az olan bu değerle fark yaratıyor.
  • Yeni Twingo, kabin uzunluğuna eklenen 13 cm ile oldukça geniş ve ferah, ancak Yeni modelin toplam uzunluğu 10 cm kısaltıldı.
  • Yeni Twingo beş kapılı mimarisi, akıllı yükleme çözümleri, tamamen düz zemini ve 2.20 metrelik şaşırtıcı derecede uzun maksimum yük uzunluğu nedeniyle çok pratik. Twingo bu özelliğe sahip tek şehir aracıdır...
  • Yeni Twingo’nun sınıfının en iyisi ileri görüş alanı ve yüksek sürüş pozisyonu, yoğun alanlarda araç kullanılırken daha da önem kazanıyor.
Bagajda ya normal havalandırmalı ya da turboı üç silindir benzinli motor yer alıyor. Her iki motor da yakıt verimliliği ve etkili bir performans sunuyor.
Yeni Twingo internet bağlantısına sahip ve iki multimedya sistemine sahip :R & GO radyo (akıllı telefon ile birlikte) ve R-Link® sunan tek şehir aracı.
Yenilikçi Renault 5 Turbo ve Twingo’nun mirasından esinlenen Yeni Twingo Renault’nun küçük araçlardaki uzmanlığını kanıtlıyor.

  Yeni Twingo

Yeni Twingo’nun lansmanına ek olarak, Renault küçük araç sınıfındaki diğer yeni gelişmeleri sunmak ve markanın spor araçlar, elektrikli araçlar ve motor yenilikleri dünyası gibi yoğun uzmanlık sahibi olduğu alanların bazılarına odaklanmak için.
2014 Cenevre Otomobil Fuarını seçti.
İlk kez sergilenecek olanlar arasında:
- Clio R.S. 200 EDC Monaco GP: bu sınırlı sayıdaki model spor ve rafine bir müşteri kitlesini hedefliyor. Siyah tavanı, siyah dış kaplaması, İnci Beyaz ya da Platin Gri metalik kaplaması (pazara bağlı olarak) ve zengin donanıma sahip kabini ile ilk bakışta göze çarpıyor.
- Renault elektrikli araçlar ürün gamında « Flexi Charger »’ı sunuyor. Bu şarj kablosu ZOE’yi klasik ev prizinde şarj etmeyi sağlıyor. Renault aynı zamanda daha az yol yapan sürücüler için ayda 49€’dan başlayan fiyatlarla Yeni Z.E. Access batarya kira planı « Z.E. Access »’i öneriyor.
- Yeni Energy dCi 160 Twin Turbo downsizing ve çift turbo ilk 1.6 dizel motor. Bu 1.598cc motor 160bg ve 380Nm cömert bir tork seviyesi sunuyor. Bu değerler motoru, performans açısından 2 litre motorlar arasına yerleştiriyor. %25 tüketim ve CO2 tasarrufu, 1.6litre bir motor için bir ilk. Energy dCi 160 Twin Turbo’nun sunduğuyakıt tasarrufu daha büyük araçlar için ideal düzeyde. Bu yeni motor Markanın gelecekte lansmanı yapılacak D- ve E-segment modellerinde de kullanılacak.
 
YENİ TWINGO: SÜRÜŞ KEYFİ, ÜSTÜN MANEVRA YETENEĞİ VE FERAHLIK
Renkli ve canlı … Twingo ruhu geri geldi!
Önceki modellerin ruhuna sadık olan, Yeni Renault Twingo renkli ve eğlenceli bir sürüş sunmakla kalmıyor, aynı zamanda dinamik bir duruşu bir araya getiriyor. Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen dört rengi, ilk jenerasyonunun renklerini hatırlatıyor. Yeni Twingo’nun kişiselleştirme programı aynı zamanda araç sahiplerini sportiften ‘klasik’e, erkeksiden kadınsıya kadar birçok farklı kişilik seçeneği sunuyor. Kabin içinde ve hatta eşya yerleştirme gözlerinde bile renk her yerde kendini gösteriyor.
“Yeni Renault Twingo hem ilk jenerasyon Twingo’dan hem de Renault 5’den esinlendi. Bu yeni model, tarzı ve mimarisi ile şehir aracının modern bir yorumu. Yeni Twingo eğlenceli, oyun dolu ve canlı bir şehir aracı.günlük hayatta son derece pratik, ferah ve her zaman daha da pratik.Direksiyonuna geçildiğinde kaçma gitmehissi veriyor.”
Laurens van den Acker, Endüstriyel Tasarım Başkanı, Renault
Oyun dolu, enerjik bir stil
Öncüsü gibi, Yeni Twingo da dört canlı ‘pop’ renkte (açık mavi, beyaz, sarı ve kırmızı) sunuluyor; bu da Twingo ruhunun gerçek anlamda geri döndüğünün göstergesi!
Yeni Twingo, Renault’nun yeni tasarım stratejisine uygun ve 2013 yılının birinci çeyreğinde sunulan Twin’Z ve Twin’Run konsept araçların sergilediği fikirleri temel alan markanın yaşam döngüsü hedef planının ‘Oyun’ halkasını oluşturuyor.
Yeni Twingo’nun son derece orijinal mimarisi ve geniş yolcu kompartımanı sayesinde, üstün düzeyde çevik bir yol tutuş, keyifli bir görünüm, ve benzersiz bir profil sunuyor.
Aynı zamanda, kompakt orantılara sahip ve bir tampondan diğerine mesafesi sadece 3.59 metre. Kısa ön yüzü, aracın köşelerinde tekerleklerin konumlanması, sınıfının rekoru olan 2.49 metre dingil mesafesi ferah iç kabinin bir göstergesi.
“Yeni Twingo’nun tasarımı, ve özellikle de arka bölümde motorun konumu, orijinal, ilginç orantıların ortaya çıkmasına neden oldu. Tasarımcılar için hedef, kompakt görünen ancak ferah bir kabin sunan dengeli biçimleri yaratmak oldu. Çok kısa olan burnu ve tekerleklerin konumu bu izlenime büyük katkıda bulunuyor.”Kenneth Melville, Küçük Araç Tasarım Direktörü (Twingo, Clio, Captur)
Şık bir tarz
Yeni Twingo’nun ön kısmı, siyah bir zeminde bulunan özel Renault logosu ile birlikte markanın tasarım ipuçlarını yansıtıyor. Yeni şehir aracının seçkin kişiliği, göz kapağı şeklinde yön göstergeli büyük farları ile ön plana çıkıyor. Yeni Twingo’nun iddialı görünümü ayrıca, dört ışık noktası ile vurgulanan gündüz farları ile güçlendirildi. Tamponun alt kısmında yer alan geniş bir hava girişi Yeni Twingo’nun şık yüzünü tamamlıyor.
“Yeni Twingo’nun hem gündüz hem gece hemen fark edilmesini sağlamak istedik.” Raphaël Linari, Dış Tasarım, Renault Twingo
Gizli arka kapı kolları, üç kapılı bir araç izlenimi veriyor, ancak Yeni Twingo – modelin tarihinde ilk kez– beş kapılı.
Zengin bir mirastan esinlenen modern bir tasarım
“Renault 5 ve ilk nesil Twingo’nun eşsiz mirasından yoğun biçimde esinlendik. Eşsiz kişilikleri ve keyifli görünümleri sayesinde bu iki model, bugünün anlayışına tamı tamına uyan yeni şehir aracımızın tasarımına yönelik yaklaşımımızı etkiledi.” Kenneth Melville, Küçük Araç Tasarım Direktörü (Twingo, Clio, Captur)
Arka bölümü, arkadaki motoru ile öncü model Renault 5 Turbo’yu çağrıştırıyor. Yeni Twingo’nun kişiselleştirilmesi için öngörülen grafiklerden bazıları bu mirası çağrıştırıyor.
forme des projecteurs avant, les épaules marquées
Yeni Twingo: geniş, pratik ve üstün manevra yeteneğine sahip
Motoru arkaya yerleştirme gibi cesur bir karara imza atan Yeni Twingo, sadece 3.59 metre uzunlukta olan bir araçtan beklenenden çok daha yüksek oranda çeviklik ve daha büyük bir kabin sunuyor.
Olağanüstü bir çeviklik ve sadece 8.65 m dönüş çapı
Bu mimarinin en büyük avantajı çevik yol tutuşu. Motorun arka kısma yerleştirilmesi, tasarımcılara ön kısımda daha rahat çalışma özgürlüğü tanıdı. Yeni Twingo’nun 8.65 metrelik dönüş açısı dar alanlarda kolay dönüşe olanak tanıyor. Gerçekten de, rakipleriyle karşılaştırıldığında, U-dönüş yapmak için bir metre daha az alana ihtiyaç duyuyor.
Üstün sürüş pozisyonu
Erişim kolaylığı, kabin genişliği ve geniş görüş açısı Yeni Twingo’nun yüksek sürüş pozisyonuna katkıda bulunuyor. Kısa kaputu ve geniş ön camı sayesinde, Yeni Twingo, 12 derecelik ön dikey görüş alanı ile sınıfının en iyi görüş açısını sunuyor.
Yolcular için ekstra alan
Yeni Twingo’nun bir önceki modele göre 10cm daha kısa olmasına karşın, kontrol panelinden bagaj kapağına uzaklığı 22cm daha uzun.
Daha kısa kaput, yolcular için ekstra alan yaratmak için önde daha çok alan sunuyor.
2.49m dingil mesafesi (13cmlik bir artış) hem ön hem de arkada– özellikle, 13 cm ile sınıfının en iyisi olan diz alanı ile cömert bir kabin alanı sunuyor.
Uzunluk farkı: 2.2 metre uzunluğunda yük taşıyabilen tek şehir aracı – üstelik arkada yetişkin bir yolcuyla birlikte!
Yeni Twingo’nun düz zemini, 50/50 katlanabilen arka koltuk (ek yük taşıma fırsatı sunuyor) ve öne doğru eğimli ön yolcu koltuğu kullanıcıların anlık ihtiyaçlarına kolaylıkla uyum sağlayan son derece modüler bir yapı sunuyor.
Motor, bagajın alt kısmında yer aldığı için diktörtgen zemini ve tekerlek arklarının mevcut alana müdahele etmemesi nedeniyle bagaj (219 dm3) özellikle pratiktir. Düz eşik yükleme için ideal yüksekliğe sahip, 50/50 arka koltuk kasası kolayca katlanarak 1.35 m uzunluğunda düz bir bagaj zeminini ortaya çıkarıyor. Ön yolcu koltuğu da ileri doğru katlanarak Yeni Twingo’nun 2.20 metre uzunluğunda yük taşımasına imkan sağlıyor. Bu, bir önceki Twingo modelinden 22cm daha uzun ve sadece 3.59 metre uzunluğunda bir araç için büyük bir başarı!
“Bir süredir arka-motorlu bir mimari tasarlıyorduk. Bir otomobilinin hacminin nasıl kullanılabileceğini yeniden ele almak için bir tasarım ekibinin bir bölümü yaratıcı ve cesur çalışmalar yaptı. Yeni Twingo son derece yenilikçi ve manevra kabiliyeti, görüş alanı ve yolcular için geniş alan gibi bir şehir aracı için önmeli birçok özelliği ile dikkat çekiyor.” Christian Steyer,Baş Mühendis, Yeni Twingo
Motoru arkaya yerleştirmek: Renault’nun motor uzmanlarının bilgisi ile gerçekleştirdiği bir yenilik
Yeni Twingo’da motoru arkaya yerleştirme seçeneği birçok avantaj sunuyor. Modern bir motoru bu kadar küçük bir alana sığdırmanın bir yolunu bulmak önemli bir adımdı. Genel yüksekliğini azaltarak geniş bir bagaja yer açmak üzere 49 derece açıya göre ayarlanması için motor konfigürasyonunun yenilikçi bir anlayışla yeniden düşünülmesini kapsıyordu.
Yeni Twingo, Renault’nun iki en son jenerasyon motorları ile sunuluyor:
- Yepyeni SCe 70, TCe sınıfının normal havalandırmalı türevi. Bu 70hp ve 91Nm, normal havalandırmalı 999cc moturun duyarlı performansı, özellikle torkun çok düşük motor hızında sunulması nedeniyle, yoğun yerleşim alanlarında sürüş için ideal hale getiriyor. Satın alma ve işletim açısından ekonomik olan bu en yeni jenerasyon motor pazara bağlı olarak, Stop&Start ile ya da  Stop&Start’sız olarak sunulacaktır.
- Energy TCe 90: dinamik ve eğlenceli sürüş. Bu 898cc turbo şarjlı motor sadece düşük motor hızında duyarlı olmakla kalmıyor aynı zamanda, 90 bg güç çıkışı ve 135 Nm en yüksek tork düzeyi sayesinde, üstün performans sunuyor. Motor, Yeni Twingo için özel olarak yeniden dizayn edildi ve turboya performans ve yakıt tüketimi arasında en üst düzeyde dengeyi sağlamak için elektrikli bir tahliye kapağı eklendi. Energy TCe 90 motor, Stop&Startı standart olarak sunuyor ve Euro 6 emisyon yönetmeliğine uygun.
Eğlenceli, enerji dolu ve internet bağlantısına sahip bir kabin
“Misyonumuz, farklı yük taşıma çözümlerine kadar – birçok kişiselleştirme olanağı sunan, eğlenceli bir kabin yaratmaktı. Amaç ilk Twingo’nun özgün iç kabinini yeniden tasarlamaktı. Sürüş pozisyonu çok çekici bir sportif görünüme ve bir an önce araca binip bir tur atmak isteği uyandıran bir kokpit görümününe sahip.” Laurent Negroni, Iç Kabin Tasarımcısı, Renault Twingo
Yolcu alanı, yüksek sürüş pozisyonu ve rekor düzeyde görüş açısı (dikey görüş alanı 12 derece) sunan geniş bir ön cam ile cömert camlı bölümleri bulunuyor. Sürüş pozisyonu sportif ve eğlenceli, direksiyonı ile birlikte aynı zamanda dinamik görünümlü (Renault’nun dizayn stratejisinin PLAY (OYUN) bölümüne gönderme yapıyor).
Gösterge paneli, yalın biçimiyle kendine özgü tarzını yansıtıyor. ‘Golf topu’ gibi geniş beyaz ya da düz olan tasarım  tüm göstergeleri birarada topluyor.
Koltuklara entegre koltuk başlıkları ve yastık ile koltuk arkalığı arasındaki sürekliliği sürdürmek ve şekillerini ön plana çıkaran yalın grafiğe– kırmızı, mavi ya da gri renklere sahip.
Neşeli, renkli bir kabin
Iç alan siyah - beyaz kontrastan oluşuyor. Kabin büyük oranda siyah ancak gösterge paneli çevresi, direksiyona ek ayrıntılar, havalandırma ve kapı panelleri ise beyaz ve birbirini yansıtarak canlı bir ambians oluşturuyorlar.
Yeni Twingo koltuk kumaşı ve kolçakları için üç farklı tema seçeneği sunuyor: mavi, gri ya da kırmızı, ve renkli noktalar.
Kırmızı vurgular ve desenli kumaş döşeme ile birlikte siyah bir ambians içeren daha sportif bir seçenek de mevcut.
İki bağlantı çözümü: akıllı telefon ile ya da en yeni jenerasyon R-Link ile kullanmak için R & GO ® 
R & GO® uygulaması Yeni Twingo sahipleri tarafından ücretsiz indirilebiliyor ve akıllı telefonlara aracın telsizine otomatik olarak bağlanma olanağı sunuyor. Sürücüler dört kullanıcı dostu işleve erişim sağlayan kolay anlaşılır ikonlardan oluşan bir menü sunuluyor:
1-      3D Navigasyon (Copilot® Premium),
2-      Telefon (numaralar, Bluetooth®, vb.),
3-      Media (internet radyo, şarkıcının ve şarkının adının gösterilmesi),
4-      Yol bilgisayarı (Renault eco-sürüş eco2, kontrol panelinde sunulanlara ek olarak sunulan bilgiler, e-rehber).

R & GO® radio telefonun göz hizasında olması için kontrol paneline monte edilebilecek evrensel bir destek ünitesinesahip.
R & GO® uygulaması Android ve iOS işletim sistemleri ile uyumlu ve tablette de kullanılabiliyor.
Bu model için ayrıca kontrol panelinde bulunan R-Link multimedya sistemin en son versiyonu mevcut: R-Link Evolution. Bu sistemde kapastif ekran (zoom yapma ve kaydırma olanağı sunar) ve nümerik radyo (pazara bağlı) bulunuyor.
Herkese uygun bir Twingo: iç ve dışta kişiselleştirme
“Yeni Twingo’nun iç kabini çeşitli kişiselleştirme olanakları için ideal alanlara sahip. Yeni Twingo, markanın uzun süredir kullanılan ve Renault’nun tasarımcılarının çalışmasını vurgulamaya devam eden ‘yaşanacak otomobiller’ ruhunu yeniden canlandırmak üzere tasarlandı. Renk ve malzeme konusunda ilk nesil Twingo’nun ruhundan esinlendik, ve Clio ve Captur’deki deneyimlerimizden yararlanarak iddialı bir kişiselleştirme programı geliştirdik.” Kenneth Melville, Küçük Araç Tasarım Direktörü (Twingo, Clio, Captur)
Geniş bir renk, grafik ve iç tema seçeneği sayesinde Yeni Twingo, bireysel beğeniye uygun olarak, ister sportif ister ‘zen’, ister erkeksi ister feminen, hatta ‘klasik’ olarak, Renault 5’ten esinlenen grafiklerle sipariş edilebiliyor.
Bu kişiselleştirme programı Yeni Twingo’larını uyumlu iç ve dış dekorasyon öğeleriyle dış karoserin renk seçimi ile kişiye özel hale getirebiliyor:
- Dış dekorasyon öğeleri: kapı aynaları, ızgara, yan bantlar.
- İç dekorasyon öğeleri: gösterge çevresi, havalandırma, direksiyon ayrıntıları.
Yeni Renault Twingo aynı zamanda 15- ya da 16-inç alaşımlı jantlarla kişiye özel hale getirilebilir.
Renault’un en yeni şehir aracı açık havada sürüş keyfi için geniş elektrikli kumaş sunroof ile sipariş edilebilir.
“Amacımız 1993 yılında lansmanı yapılan Twingo’nun getirdiği renkli, eğlenceli ruhu yeniden yaratmak. Aynı zamanda, küçük Renault’ların dünyasının nasıl gelişim gösterdiğini kanıtlamak istedik.” Nathalie Granger, Tasarımcı, Renk ve Malzeme
Kişiselleştirilebilir eşya koyma çözümleri
Flexicase®, olarak bilinen yenilikçi konsept sayesinde, Yeni Twingo arka koltuğun alt kısmına ağlar ve çanta kancalarıyla arka kapı kutularından ön koltuklar arasına konsol koyma ve orta konsolun alt kısmına çıkartılabilir kutu ve birkaç torpido gözü seçeneği ile başvurulacak kullanım türüne bağlı olarak birkaç özel saklama özelliği ile donatılabiliyor! Tüm bu çözümler 52 litrelik ek saklama kapasitesi sunuyor.
Renault’nun küçük araç başarı öyküsü devam ediyor …
Renault’nun mükemmel küçük araçlar yaratma sırrı, üst segmentteki modellerle özdeşleştirilebilecek ayrıntılı yenilikler, esneklik ve uygulamalar sunma cesareti olmuştur.
Yeni Twingo,  1971 yılında Renault 5’in ve 1993 yılında Twingo’nun cesur stili, yenilikleri ve neşesini esinleyen ruha uygun olarak küçük araçlara yeni bir yaklaşım getiriyor.
“Bugün, Renault’nun küçük araç sınıfının yenilenmesine katkıda bulunma sırası Yeni Twingo’da. Bu yeniden canlandırma süreci sıcak, duyarlı stil, günlük kullanımda son derece pratik olan yenilikler, esneklik ve özellikle de düşük yakıt tüketimi ve kaliteyi temel almaktadır. Bu tarifin içeriği, Clio ve Captur’un olağanüstü satış sonuçlarının gösterdiği gibi müşterilere çekici gelen özellikler yani duygular, güçlü mühendislik ve orijinalliktir.” Ali Kassaï, Başkan Yardımcısı, Küçük Araçlar Programları
Renault’nun küçük otomobil uzmanlığı kanında var
- Mevcut ürünlerde sürekli gelişim: örneğin, motor ve aerodinamik üzerinde yaptığı çalışmalarla Renault 2007 - 2012 arasında mevcut Twingo’nun yakıt tüketimini yaklaşık yüzde 25 oranında düşürdü.
- Kuralları yeniden belirlemek: Renault’nun uzun ve zengin yeniliklerle dolu tarihiyle gurur duyuyor ve son birkaç yıldır bir norm haline gelen geliştirilmiş fikirleri temel alan devrim niteliğindeki araçları piyasaya sürmekten hiçbir zaman çekinmedi. Örneğin 1972 yılında Renault 5 ve 1993 yılında Twingo.
Bu cesur yaklaşım çok iddialı ve beğeni topluyor, çünkü Renault küçük otomobil sınıfında Avrupa pazarında lider konumda (B-segmenti binek otomobiller) ve 2013 yılında yaklaşık %11 pazar payı elde etti.
Dünya çapında 2013 yılında 12 ay içinde 338 bin 370 Renault Clio (en son jenerasyon) satışı gerçekleştirildi.
Lansmanından 1,5 yıl sonra Renault Clio:
-          Avrupa’nın ikinci en çok satan B-segment modeli (binek otomobiller ve hafif ticari araçlar),
-          Avrupa’nın bütün segmentlerde üçüncü çok satan modeli, %2’lik pazar payı ve 274 bin 741 satış
 ile.
Dünya çapında 2013 yılında 93 bin 841 Renault Captur satıldı.
Son birkaç aya ait yeni verilere göre Captur, 2008 ve Juke’dan daha iyi sonuçlarla Avrupa pazar liderliğine yerleşti.
Renault ve Daimler: verimli bir ortaklık
2008 yılında, Renault’nun mühendisleri ve tasarımcıları gelecek jenerasyon Twingo’yu yaratmak için boş temiz bir sayfa açtılar. Bu oldukça güç bir görevdi ancak Renault’nun hem yaratıcı ruhunu hem de oyunun kurallarını değiştiren konseptleri sunma yeteneğini temsil eden ikonik Twingo’nun felsefisine uygun olarak hedefleri yüksekti. Daha küçük izine rağmen amaç, mevcut Twingo’dan daha ferah ve daha çevik bir model üretmekti ve bu nedenle motoru arka kısma yerleştirme fikri benimsendi. Geliştirme maliyeti başlangıçta çok büyük göründü ancak Renault’nun düşüncüleri ile, Smart’ın gelecek jenerasyon iki ve dört koltuklu versiyonları için fikirler üretme aşamasında olan Daimler’in düşünceleri örtüştü. 2010 yılının Nisan ayında, birçok sinerji noktası sunan ortak geliştirme programı için yeşil ışık yakan stratejik ortaklık anlaşması iki firma arasında imzalandı.
“Tasarım ve geliştirme maliyetlerini Daimler ile paylaşarak, segmentinde bir ilk olarak Yeni Twingo’nun motorunu arka bölüme yerleştirdik.” Carsten Krapf, Başkan Yardımcısı Vekili, Küçük Araçlar Programları
Yeni Twingo – Kısa teknik veriler
Boyutlar:
Uzunluk: 3.59 m
Genişlik: 1.64 m
Yükseklik: 1.55 m
Ön görüş mesafesi: 12.1 derece
Dönüş açısı: 8.65 m
Dingil mesafesi: 2.49 m
Arka diz alanı: 13.6 cm
Maksimum yük uzunluğu: 2.20 m
Bagaj kapasitesi: 219 litre
Eşya saklama kapasitesi: 52 litre
Motorlar:
SCe 70: 3 silindir, 999cc, normal havalandırmalı, 70 bg, 91 Nm
TCe 90: 3 silindir, 898cc, turbo, 90 bg, 135 Nm
YENİ CLIO R.S. 200 EDC MONACO GP
KADIN VE ERKEK SPORTİF SÜRÜCÜLERİN RUHUNU YANSITAN LİMİTED EDİTİON 
Monaco GP serisi Clio R.S. 200 EDC’de
Birkaç yıl önce Renault, Monaco GP imzası ile Monaco Grand Prix’sine gönderme yaptı ve sırasıyla Laguna Coupé, Mégane Coupé ve Mégane R.S modellerinde uygulandı. Öncülerinin başarılarını izleyen Clio R.S. 200 EDC Monaco GP ismiyle özdeşleştirilen ruh ile süslendi. Yeni araç 2014 Cenevre Otomobil Fuarında tanıtılıyor.
- Güçlü karakteri, sportif tarzı, şıklığı ve çekici görünümü ile, Clio R.S. 200 EDC, birçok avantaj sunuyor. Yeni kuşak müşteriler, özellikle de kadınlar için daha da çekici olacak ve stili, cömert teknik özellikleri beğeni kazanacak.
- Sınırlı sayıda ürün Japonya ve Avustralya dahil yaklaşık 20 pazarda 2014 Mart’tan sonundan itibaren pazara sunuluyor olacak.
Stil, göz kamaştırıcı teknik özellikler ile sportif bir şıklık
Clio R.S. 200 EDC Monaco GP özel Beyaz rengi ile hemen dikkat çekiyor. Bazı pazarlarda, platinum gri de bir seçenek olarak sunulacak. Araçta siyah sunroof opsiyonel. Ön kanatta, arka difüzörde, yan koruyucu şeritlerde, kapı kollarında, 17 inç Tibor ya da 18 inç Radicale alaşımlı jant ve kapı aynalarında siyah dekoratif elemanlar bulunuyor. Arka spoiler da siyah kaplı. Son olarak, Monaco GP logosu karoserin alt korucuyu panellerini süslüyor.
- Clio R.S. 200 EDC Monaco GP aynı zamanda ek siyah ve gri renklerin hakim olduğu bir kabin sunuyor. Koyu metal dekoratif imzalar direksiyon, vites değiştirme kolu ve kılıfı, direksiyon topuzu, hoparlör çevresi ve iç kapı kolları. Emniyet kemerleri Technique Gri ile kaplı.
- Riviera, olarak adlandırılan deri döşeme gri dikişlere sahip. Numaralı kapı eşikleri Monaco GP markasını taşıyor ve Renault Sport paspasları gri bordürlü olarak sunuluyor.
- Standart ekipmanın kapsamlı listesi arasında ekstra lamine cam (arka pencereler ve arka ekran), ısıtmalı ön koltuklar ve Renault’nun internet bağlantısı olan R-Link tableti yer alıyor.
- Güçlü R.S. Monitor 2.0 telemetri sistemi de bir seçenek olarak sunuluyor. Bu, türünün tek örneği olan ve kullanıcılara yarış pistlerini oluşturma ve indirme, bir yarış günü kaydedilen bütün verileri izleme ve görüntüleme ayrıca bu bilgileri sosyal medya ağlarıyla paylaşma olanağı sağlayan R.S. Replay fonksiyonuna erişim sağlıyor.
- Clio R.S. 200 EDC Monaco GP, 200 bg geliştirebilen altı hızlı çift kavramalı EDC şanzımanlı 1.6 Turbo motorasahip.

RENAULT, AVRUPA’DA ELEKTRİKLİ ARAÇ SATIŞINDA 1 NUMARA
“Birçok otomobil üreticisi elektrikli araç macerasına girerken Renault, şimdiden eksiksiz bir ürün gamına sahip. Avrupa’da %37’lik bir pazar payı ile Renault, otomotiv sektörünün geleceği için ümit vaad eden bu teknolojide öncü durumda. Satışlar dünya çapında ilerleme kaydediyor ve Avrupa’da lansmanı zamanında hibrit araçların kaydettiği satışlardan daha hızlı bir başlangıç yaptı.” Philippe Klein, Ürün Planlama & Program Direktörü
ZOE 230 volt şarj olanağı sunuyor
2014’ün ilk çeyreğinin sonunda Renault, ZOE’nin şarj kapasitesini standart bir ev prizinden şarj edilmesini sağlayacak şekilde arttıracak yeni şarj kablosu Flexi Charger’ı piyasaya sunuyor. Başlangıçta Fransa’da (4 Mart), Almanya, Hollanda, Avustrya ve Lüksemburg’da piyasaya sürülecek olan Flexi Charger 2014 yılı boyunca bütün Avrupa’da kademe kademe satışa sunuluyor olacak. Flexi Charger: iki açıdan kullanışlı…
1/ müşterinin genellikle park ettiği yerde Legrand’ın Green’up Erişim prizi gibi, anlaşmalı sertifikalı bir elektrik firması tarafından kurulmuş olan özel olarak tasarlanmış prizlere bağlandığında, tam uyumlu Flexi Charger aracı 8 ila 10 saat içinde tamamen şarj ediyor olacak. Karşılaştırma yapmak gerekirse, Wall-Box aracı 6 ile 9 saat içinde (3kW versiyonu), ya da 3 ila 4 saat (7kW versiyonu) şarj edebiliyor.
2/ Flexi Charger ile şarj etmek için ZOE standart 230 volt ev tipi prize takılabiliyor1. “Bir arkadaşınızda yemek yediğinizi düşünün ve eve dönecek kadar şarjınız olmadığı konusunda kaygılısınız. Flexi Charger standart 230 voltluk bir prize üç saat takarsanız, yaklaşık 30 kilometrelik bir menzil sunacaktır,” diyor Aurélien Subsol, ZOE Ürün Müdürü.
Flexi Charger mevcut ZOE sahipleri için bir aksesuar olarak da sunulacaktır.
1 Flexi Charger’ın uygun biçimde çalışması, elektrik kurulumun yüksek kalitede olması ve standartlara uygun olması durumunda teminat altındadır.
Renault ZOE –Zero Emission* sürüşü herkes için ekonomik hale getiren yenilikler ve 60 patent
Renault ZOE günlük kullanım için dizayn edilmiş tamamen elektrikle çalışan ve ekonomik bir şehir aracıdır. Tasarım ve geliştirme aşamasında sunulan 60’dan fazla patent ile, ZOE kullanıcı dostu olmayı ve menzil geliştirmeyi ön plana çıkartan en gelişmiş elektrikli araç teknolojisi.
§   Chameleon charger kullanarak ZOE, araçta tek bir priz aracılığıyla, prizde sunulan enerjiye bağlı olarak (3 ve 43 kW arası),  30 dakika ile 10 saat arasında şarj edilebilen tek elektrikli araçtır.
§   Standard 230-voltluk bir priz (2.2kW) kullanan ZOE aynı zamanda Flexi Charger ile üç saat içinde yaklaşık 30 kilometrelik bir şarj sunuyor.
§   ZOE, sürüş tarzı ve havaya bağlı olarak, 100 ila 150 kilometre arası sınıfının en iyi menzilini sunuyor. ZOE aynı zamanda kullanım koşulları ne olursa olsun, menzili artıran Range OptimiZEr sistemi sayesinde 200 km NEDC** menzil (210 km) çıtasını aşan 1. seri üretim elektrikli araç.
ZOE’de güvenlik de önemli bir odak noktası. Bağımsız Avrupa güvenlik değerlendirme kuruluşu Euro NCAP’a göre, ZOE2013 yılında, konvansiyonel rakiplerinin önünde, sınıfının en iyi süperminisi oldu.
Bugüne kadar, 10.000’den fazla müşteri Renault’nun %100 elektrikli hatchback’ini satın aldı.
 TWIZY Cargo
Twizy’nin ticari versiyonu olan Twizy Cargo 2014 Cenevre Otomobil Fuarı’nda tanıtılıyor. Renault Tech ve Renault Sport Technologies arasındaki ortaklığını bir ürünü olan Twizy Cargo, 180 litre kapasiteye sahip (taşıma yükü: 75kg) su geçirmez bir bagaja 90 derece açılabilen kilitlenebilir bir arka kapıyla erişim sağlanıyor. Bu dönüştürme işlemi yolcu koltuğunun çıkartarak gerçekleştirildi. Ön koltuk ayarlanabilir özelliği ayrıca korundu.

ZOE müşterilerinin %98’i “memnun olduklarını” belirtiyor
Kangoo Z.E.’nin 28 Kasım 2011’deki lansmanı ile 27 ocak 2014 tarihinde 50 araç sahibi ve medya temsilcilerinin katılımıyla Fransa’da Versailles Kraliyet Sarayı’nda düzenlenen ZOE’nun birinci yıldönümü arasındaki dönemde Avrupa’da Z.E. sınıfından yaklaşık 38.000 elektrikli araç satışı gerçekleşti.
İlk ZOE sahipleri arasında IPSOS Loyalty tarafından gerçekleştirilen bir ankete göre, ZOE sahiplerinin %98’i memnun olduklarını ve %95’i aracı ailelerine ve arkadaşlarına önerebileceğini belirtti. ZOE’nun sessiz çalışması, sürüş keyfi ve tasarımı bu memnuniyetin en önemli nedenlerini oluşturuyor. Kangoo Z.E. de bir başka ankette oldukça yüksek puanlar elde etti–müşterilerin %95’i araçlarından memnun olduğunu belirtti (Kaynak: Maxiphone tarafından 2012’de gerçekleştirilen anket).
Renault elektrikli araçlar dünyayı fethediyor
 Z.E.araçlar Avrupa’da araç kiralamada popüler
İsviçre’de Mobility Carsharing, elektrikli araç filosunu genişletmek için 2013 yılının sonunda 19 Renault ZOE satın aldı. Şirket bugün İsviçre’de en büyük elektrikli araç filosundan birine sahip. 105.000’den fazla müşteri Mobility Carsharing sayesinde ZOE araç kullanıyor.
Almanya’da Cambio-Carsharing ve Hamburg’un Sparda bankası, küçük mülk geliştirme projesinin bir parçası olarak yenilikçi bir araç kiralama programı başlattı. Renault ZOE dahil iki elektrikli araç Hamburg’da yakın geçmişte renovasyondan geçen bir apratmanın 14 sakini tarafından 2013 yılının sonlarından itibaren kullanıyor.
Italya’da Renault, elektrikli araçları kullanan iki araç kiralama hizmeti Napoli’de sunulmaya başladı:
§ Bee-Green Mobility Sharing hem şehir sakinlerinin hem de turistlerin ihtiyaçlarını karşılamak için 40 Twizy’den oluşan bir filoya sahip. Araçlar telefon ya da internet üzerinden rezerve edilebiliyor ve şehrin otoparklarında bulunan 35 noktadan alınabiliyor. Aynı biçimde herhangi bir anlaşmalı noktaya bırakılabiliyor.
§ Ci.Ro (City Roaming), kar amacı gütmeyen bir sivil toplum örgütü olan Napoli Città Intelligente tarafından kurulmuştur ve bireysel ve kurumsal kullanıcılara sekiz ZOE, üç Kangoo Z.E. ve bir Fluence Z.E. sunuyor.

Fransa’da, 11 Novotel zinciri üst üste dört gece konaklayan misafirlerine ücretsiz Twizy hizmeti sunuyor. Son derece kompakt boyutlar ve açık bir karoseri içeren Twizy şehirde sürüş için ideal bir araç. Lyon’da, Bolloré grup tarafından desteklenen Bluely car-sharing programında 50 Twizy yer alacak. Araçların üretimi başladı. Bu araç paylaşım programı, Bolloré Grubu’nun Paris bölgesinde Autolib’in ardından ikinci programı. Lyon’daki hizmetler, Bolloré’in Bluecar’ı dışında elektrikli araçları kapsıyor. Renault, Z.E. perakende müşterilerine 28 Şubat 2014 tarihine kadar ücretsiz yıllık 4,200 Autolib aboneliği sunuyor. Müşteriler daha park dahil bu hizmeti kullanmaları için bir saat için 1€ ödüyor. Paris’te elektrikli araçlar ücretsiz olarak park edilebiliyor.
Elektrikli araçlar eve teslimat ve turistler için araba kiralama dahil kurumsal kullanımlar için geniş bir yelpaze sunuyor. 2015 yılının sonuna kadar kademeli olarak teslim edilecek olan 10.000 Kangoo Z.E. siparişi veren Fransız Posta hizmetlerinden esinlenen Avusturya Posta Hizmetleri Kurumu, 40 adet Kangoo Z.E. satın almak için sözleşme imzaladı. İngiltere’de, Eco Travel Network, kırsal bölgeleri keşfedebilmeleri için şehir sakinlerine, turistlere ve işletmelere kiralamak üzere 7 Twizy’ye sahip. Yeşil Ulaşım Ödülü sahibi olan filolarını genişletmek için bir Kangoo Z.E. satın almayı hedefliyor.

Renault elektrikli araçlar Avrupa dışında da baştan çıkarıyor
Bugüne kadar, Renault Z.E. sınıfı – kısmen ya da tamamen –dünya çapında 23 ülkede pazarlanıyor
2013 yılında Güney Amerika’da sözleşmeler imzalandı
§ Haziran ayında Brezilya’da Rio de Janeiro eyaleti ve Renault-Nissan İttifakı, Rio de Janeiro eyaletinde elektrikli araç üretme potansiyelini değerlendirmek ve elektrikli araç kullanımı için gerekli altyapının kurulması için, başta Petrobras Distribuidora, Light, Ampla ve Rio Negócios olmak üzere çok taraflı bir mutabakat imzaladı. 
§ Kuzey yarım kürenin yaz ayları boyunca, Brezilya’da elektrikli genel amaçlı CPFL elektrik mobilite programı kapsamında 42 Renault elektrikli aracı satın alacağını bildirdi. Sözleşme Kangoo Z.E., Fluence Z.E. ve yeni sözleşmenin duyurulmasından sadece birkaç hafta sonra ülkede piyasaya sürülen ZOE araçlarını kapsıyor.
§ Birkaç ay sonra, 7 Ekim’de, Renault ve Itaipu hidroelektrik barajı Sao Paulo’da bir teknolojik işbirliği anlaşması imzaladı. Anlaşmanın birinci ana basamağı 32 adet Twizy’nin Itaipu’nun EA Araştırma, Geliştirme ve Montaj Merkezi (CPDM-VE/IB) tarafından alınması ve montajı. Renault Z.E. sınıfındaki araçlar anlaşma kapsamına eklenebilecek.
§ 2013 yılının sonlarında, dünyanın en büyük ekspres kargo ulaşım şirketi olan FedEx 6 araçtan oluşan ilk Kangoo Z.E. filosunun São Paulo ve Rio de Janeiro sokaklarında Ocak 2014’den itibaren görülebileceğini bildirdi.
Güney Amerika’daki diğer ülkeler de Z.E.araçlarına ilgi gösterdiler. Renault’nun tamamen elektrikli araç sınıfı, Ekim ayında medya ve halka tanıtıldığında Meksika’da büyük başarı elde etti. Kangoo Z.E. ve Twizy Renault’nun bütün Meksika yetkili satıcılarında satılıyor.

RENAULT 2014 YILINDA ENERJİ TASARRUFU KONUSUNDA İDDİALI
YENİ 1.6 ENERGY dci 160 twin turbo: %25 daha az yakıt tüketimi ile 2 litre duygusu
Motor üretimi konusunda da mükemmeliyetçi olan Renault, 2014 yılında enerji verimliliğini bir adım ileriye taşıyor. F1 şampiyonu Renault, daha yoğun bir sürüş keyfi sunmak için, seri üretim araçların motorlarının enerji tasarrufunu sürekli olarak geliştirme konusundaki deneyimini kullanıyor. Firmanın downsizing stratejisinin en son ürünü Energy dCi 160 Twin Turbo, çift turbo ilk 1.6 dizel motor.
Bu 1.598cc motor 160bg ve 380Nm cömert bir tork seviyesi sunuyor. Bu değerler motoru, performans açısından 2 litre motorlar arasına yerleştiriyor. %25 tüketim ve CO2 tasarrufu, 1.6litre bir motor için bir ilk.
Çift turbo sayesinde daha yüksek performans
 ‘Twin Turbo’ teknolojisi, dizel bir motorda düşük devirde yüksek performans sağlıyor.
Sistem iki turbo kompresör içeriyor:
- düşük ataletli birinci turbo, kalkışlarda yüksek tepki için düşük devirlerden itibaren önemli bir tork sağlıyor. Esnek ve canlı bir sürüş için düşük devirde hızlanma elde etmek için torkun %90’ı 1.500 d/dk’dan itibaren devreye girer.
- İkinci turbo, yüksek devirde devreye giriyor ve sabit, düzenli ve dengeli bir hızlanma için yüksek güce (100bg / litre) çıkmayı sağlıyor.
Motor her zaman optimum verimlilik sınırında çalışıyor, bu da doğal olarak yakıt tüketimi ve CO2 emisyonu açısından avantaj sağlıyor.
Renault’nun F1 uzmanlığından kaynaklanan yüksek teknolojiye sahip bir ürün
Sofistike turbokompressör alanındaki bu uzmanlık, özellikle soğutma ve sürtünme azaltma açısından Renault’nun F1’deki know-how’ından elde edilen birkaç teknolojiyi kullanan 1.6-litre Renault Energy F1 Enerji ünitesi ve Energy dCi 160 Twin Turbo blok arasındaki tek bağlantı değildir:
·       Transvers su akış sistemi daha hızlı ve daha etkin bir yanma odasında soğutma sunar.
·                U-Flex geometrisindeki segmanlar (u şeklinde) : çok esnek, U geometrisi verimlilik ve sürtünme arasında optimum düzeyde uzlaşmayı sağlamak için sıcaklık ve basınç arasındaki dalgalanmalardan kaynaklanan silindir duvarları biçimindeki değişikliklere uyum sağlar.
·                Yüzey de sürtünmeleri azaltıyor.
Energy dCi 160 Twin Turbo motorun yakıt enjeksiyon sistemi, çift turbo elde etmek için 1,800 bar değerinde bir basınçta çalışır. Bu motor, Euro 6b emisyon yasalarına uygundur ve NOx Trap ve partikül filtre rejenerasyon sistemini içerir.
Sunduğu tasarruf aracılığıyla bu motor daha büyük araçlara kolaylıkla uygulanabilecek ve Renault’nun gelecek D ve E segmenti modellerinde kullanılacaktır.
Renault Energy F1 Enerji Ünitesi: aynı performans seviyesinde yakıt tüketiminde %35 tasarruf
Yeni FIA yönetmelikleri uyarınca Formula 1 bir motor devrimi yaşıyor ve seri üretim araçlardaki ekonomi özelliğini benimseyerek  yakıt tüketiminde üçte birden fazla tasarruf sağlıyor. Yarış esnasında debi olarak anlık yakıt tüketimi ve araç içinde taşınabilecek toplam yakıt miktarı olmak üzere iki kısıtlama uygulanacak. Yeni motorlar performans açısından dünyanın en etkin motorları arasında yer alacak.
FIA’nın yarışlarında yer alan üç motor üreticisinden biri olarak, Renault Yeni Energy F1 2014 Enerji ünitesini üretti. Paris yakınlarında bulunan Viry-Châtillon’deki F1 motor mühendislik merkezinin uzmanlığı sayesinde geliştirilmiş olan buelektrikli 1.6-litre V6 Turbo, kapasitede üçte bir oranında küçültülen silindir hacmine rağmen bir önceki 2.4 litre V8 model ile aynı seviyedeki perfromans olan 750bg güç sunuyor.
Renault Energy F1 Enerji ünitesi büyük bir teknolojik başarıyı temsil ediyor. Turbo kompresörlü içten yanmalı motoru ile egzoz emisyonlarında (ısı enerjisi) ve krank milinde (mekanik enerji) harekette bulunan enerjiyi geri kazanan ikigüçlü enerji geri kazanım sistemini birleştiren son derece sofistike bir ünite söz konusu. Yarış boyunca  yakıt ve elektrik enerjisinin birleşimi ile araç desteklenecek.
Renault teknoloji konusundaki bu iddialı konuma;
- downsizing konusundaki uzmanlık
- fren yaparken kinetik enerjiyi geri kazanma yöntemi olan KERS (Kinetic Energy Recovery Systems- Kinetik Enerji Geri Kazanım Sistemleri) ile enerji yönetimi bilgisi,
- ve Z.E. programı ile elektrikli araç teknolojisindeki üstünlüğü sayesinde ulaştı.
Renault Energy F1 2014 Enerji ünitesi olarak bilinen bu yeni motor, markanın seri üretim araçlarında sunulan, Renault’nun yenilikçi Energy motorları sınıfı ile olan mevcut sinerjinin bir göstergesi. Bu downsizing motorlar sürüş keyfi, hassas kalkış ve hızlanma sunarken diğer yandan da CO2 emisyonları ve %25’ten fazla yakıt tüketim tasarrufu açısından daha ekonomik. Energy F1 2014 isminin kullaılması F1 teknolojisini bütün sürücülere sunmayadair isteğini sembolize ediyor.

Renault’nun uzmanlığı ve Yeni FIA Formula E Şampiyonası
Avrupa’nın 1 numaralı elektrikli araç üreticisi olmasına ek olarak, Renault tarihi boyunca motor sporlarındaki eşsiz uzmanlık düzeyi ile gurur duyuyor. Bu nedenle Renault’nun Yeni FIA Formula E Şampiyonası için %100 elektrikli SRT_01E tek koltuklu aracın geliştirilmesinde teknik ortak olması çok doğaldı.
Renault’nun mühendisleri ve motor sporları uzmanlarının katkısı güç kaynağının genel tasarımında doğrudan etkili oldu. Yeni Renault-Energy-F1 2014 Enerji ünitesinin geliştirilmesi ile kazanılan deneyimi temel alan elektrikli enerji sistemlerinin teknik özelliklerinden ve entegrsayonundan sorumluydular.
Renault Spark ile işbirliği yaparak Spark-Renault SRT_01E’nin güç mekanizmasının performans ve güvenliğini geliştirdi.
Renault Sport F1 ile işbirliği yapan Renault Sport Technologies şu hedeflere ulaştı:
-          Bataryanın parçalarının into tek koltuklu çerçeveye başarılı entegrasyonu,
-          Menzil ve gerekli performans seviyesini sağlamak,
-          Güvenlik garantisi (çarpışma testi + yangın).

“Spark-Renault SRT_01E’nin aküsü şasinin ayrılmaz bir parçasını oluşturuyor, bu da tek koltuklu bir yarış aracında daha önce görülmemiş olan bir özellik. Ortağımızla işbirliği halinde, aracın yapısının bir parçasını oluşturan ve böylelikle sağlamlığını artıran bir batarya paketi geliştirdik. Aracın hafifliğine katkıda bulunan kompozit malzeme ile elektrik izolasyonu sağlanıyor ve yangından korunuyor.” Patrice Ratti, CEO, Renault Sport Technologies
Performans, verimlilik ve güvenilirlik: seri üretim motorlaın hizmetinde olan motorsporları 
İster motorsporları için ister seri üretimi araçları için tasarlanmış olsun, Renault motorlarının başarısı üç temel özellik üzerine kurulmuştur: performans, verimlilik ve güvenilirlik …
Performans: Renault’nun motorsporlarındaki motorları birinci sınıf performans sunarken, markanın seri araçları için tasarlanmış olan üniteler bütün büyük üreticiler arası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara