çekiyor. Mirror Screen teknolojisi ile otomobil içi mobil iletişimde yeni bir çağ başlatacak olan Yeni Citroën C1 ise, akıllı cep telefonlarının sahip olduğu tüm uygulamaların ön konsolunda bulunan 7’’ lik dokunmatik tablet ekran üzerinden de kullanılabilmesini sağlayarak iletişimi kesintisiz kılıyor. Citroën fuarda ayrıca sınıfında tek Hydractive III+ süspansiyon özelliğini sunan C5 Cross Tourer, Çin pazarı için yine Çin’de üretimine başlayan DS 5LS ve DS3 Cabrio’nun Racing versiyonunu tanıttı. WTCC’de ilk kez yarışacak olan C-Elysee markanın sportif duruşunu sergilerken, 2010 yılından bu yana 420 bin adetten fazla satan DS ailesi Fabourg Pack versiyonu ile sergide yerini aldı.
Yeni Dünya ve Yeni Fikirler: Citroën C4 Cactus
CITROËN, günümüzün sorunlarına C4 CACTUS ile yani, kompakt hatchback’lere gerçek bir alternatif sunarak yanıt veriyor.
Rekabetin kızgın olduğu ve standartların neredeyse sabitlenmiş gibi
göründüğü C segmentinde CITROËN
C4 CACTUS; kullanışlılığı ve estetiği bir araya getiren benzersiz tasarımıyla
ön plana çıkıyor..CITROËN C4 CACTUS, yeni bir otomobil düzeninin temellerini atıyor; daha
fazla tasarım, daha fazla konfor, daha
kullanışlı teknoloji,
üstelik de akılcı bütçelerle!
Bu denklemi çözmek amacıyla CITROËN, benzersiz bir yaklaşımı benimsiyor:
Müşterileri için gerçekten önemli olan unsurlara daha fazla
önem vermek.
Teknolojik yenilikleri benimsemek ve tasarım, konfor, kullanım kolaylığı
ile kullanım maliyetlerine ağırlık vermek. Bu
kapsamda C4 Cactus benzersiz bir takım özellikler taşıyor:
> İlk defa CITROËN tarafından geliştirilerek kullanılan, aracı korumaya yönelik son derece şık,
4 farklı rengi ile kişiselleştirilebilen hava kapsülleri Airbump, C4 Cactus’e adeta bir koruma kalkanı özelliği
sağlıyor.
> 7 inç dokunmatik ekranın etrafına yerleştirilen kontrollerle hem
bağımsız hem de birbiriyle bağlantılı kontroller sunuluyor.
> Kanepe tarzı geniş ön koltuk samimi ve keyifli tasarımı
ile dikkat çekiyor.
> Dünyada ilk kez yapılan bir uygulamayla sürücü hava yastığı (Airbag in
Roof teknolojisi) tavana yerleştirilerek, hem önde oturan yolcu için
daha fazla alan hem de eşya koymak için daha şık
bir mekan oluşturulmasını sağlıyor.
> Kabinin aydınlık kalmasını ancak sıcak olmamasını sağlamak amacıyla kaliteli
güneş gözlüklerinin
özelliklerine sahip ısı yalıtımlı panoramik açılır tavan fark yaratıyor.
Değişen yeni dünyada
tüketici beklentileri otomobillerin de nasıl olması gerektiğini
belirliyor. Citroën C4 Cactus fonksiyonel
ve benzersiz tasarımı ile C segmentinde diğer modellerden ayrılan özel bir
model. Citroën C4 Cactus otomotiv tasarımında fonksiyonelliğin öne çıktığı yeni bir
dönemin habercisi olarak dikkat çekiyor.
Crossover çizgisinin
geleceğinin gerçek bir dışa vurumu olan Citroën C4 Cactus; benzersiz
çizgileri ve tüm yolcular için konforu, faydalı teknolojiler ile
birlikte vaat ediyor. Citroën
C4 Cactus’te rahat bir iç mekan oluşturabilmek için 2,60 m’lik dingil mesafesi
sunuluyor. Kompakt bir hatchback otomobil boyutlarında olan C4 CACTUS, 4,16 m
uzunluğa , 1,73 m’lik genişliğe ve 1,48 m yüksekliğe sahip.
Yeni nesil otomobil anlayışına göre yaratılan C4 CACTUS ,kanepe tarzı koltuk
yapısı, şık valizlere gönderme yapan kapı kolları ve Citroën mühendisleri tarafından geliştirilen Air Bump isimli 34 adet koruyucu hava
kapsülü ile otomobil dünyasında Citroën’e özgü ilkleri
sunuyor. Airbump tasarımın temelinde stil ve fonksiyonun birleşimi yatıyor. Citroën C4 CACTUS’ün yan yüzeyleri ile ön ve arka tamponlarını kaplayan Airbump,
otomobilin saf ve pürüzsüz tasarımına grafiksel bir yapı sağlıyor. Dört farklı
renk seçeneği ile sunulan Airbump , geniş bir yelpazede sunulabilmek için on
farklı gövde rengi ve üç iç mekan rengi
seçenekleri ile kişiselleştirilebiliyor.
Otomobilin içerisinde
de yine akıl dolu tasarım öğeleri yer alıyor. Tüm araç sürüş ve konfor
fonksiyonları (klima, medya , navigasyon, , telefon ve sürüş yardımcıları ) 7
inç’lik dokunmatik bir ekran ile kumanda ediliyor.
Şık bir valizden
esinlenerek tasarlanan deri kayış şeklindeki kapı kolları ve menteşeler, C4
CACTUS’e hiç bir rakibinde olmayan özel bir tasarım üstünlüğü sağlıyor. Aynı
tasarım öğeleri torpidonun üst kısmındaki kabartmalarda da bulunuyor. C4 Cactus
sanat eserlerini andıran özel torpido bölümünü oluşturabilmek için otomobil
tarihinde başka bir ilke daha imza atıyor. C4 Cactus ön yolcu koltuğu güneşliğe
yerleştirilen hava yastığı ile dünyada bir ilki gerçekleştirerek hava yastığı
boşluğu olmadan tasarlanmış şık bir torpido bölümüne sahip olabiliyor.
Geleneksel vites kolu
C4 CACTUS modelinde yerini dijital bir ekran ve tuşlara bırakıyor. Bu basitleştirilmiş kontrol
fonksiyonu ‘’easy push ‘’ sistemi ile sadece D,N ve R tuşları içeriyor. Araçta
aynı zamanda manuel vites geçişleri için direksiyonun arkasında vites
kulakçıkları yer alıyor.
Akılcı bütçeler..
En yeni nesil verimli motorlarla en uygun platformu sunmak için
yaratılan teknolojiler sayesinde C4 Cactus standart bir C sınıfı otomobilden
ortalama 200 kilogram daha düşük bir ağırlığa sahip. 1000 kilogramın altında
kalan ağırlığı ve verimli motorları ile C4 Cactus, sürüş keyfini, düşük yakıt
tüketimiyle birleştiriyor. (Dizel versiyonda kilometre başına yalnızca 82 gram karbon emisyonu veya yalnızca 3,1 litre yakıt tüketimi ve
benzinli versiyonda kilometre başına 100 gramdan daha düşük CO2 emisyonu).
Cenevre Otomobil
Fuarı’nda CITROËN, sınırların ötesine geçen ve insanlara paylaşma ve iyimserlik
ruhuyla ulaşan Citroën C4 Cactus “Aventure”
konsept otomobili de tanıtıyor. Maceraperest ruhu, artırılan yerden yüksekliği,
her yola uygun lastikler, gövde altı koruması, ek farlar ve tavan kofrasıyla
daha da ön plana çıkıyor. 21’inci yüzyılın maceralarının tam olarak
yaşanabilmesi amacıyla Aventure konsept otomobilde yolculuğun en olağanüstü
anlarının kaydedilmesi ve paylaşılması için dahili kameralar da yer alıyor.
Şehir sokaklarının aydınlık yüzü: Yeni Citroën C1
Bulunduğu sınıfta görülmemiş; anahtarsız giriş ve çalıştırma , geri görüş
kamerası ve yokuş kalkış desteği gibi
teknolojik özellikleri benzersiz tasarım detayları ve verimli motorlar ile
birleştiren Yeni Citroën C1 , standartları belirleyen yeni nesil şehir
otomobili kavramını tekrar oluşturuyor. Airscape versiyonu ile ilk kez üstünü
açan Yeni Citroën C1, 3 ve 5 kapılı seçenekleri ile Cenevre Fuarı’nın ardından satışa çıkıyor.
2005’te piyasaya çıktığından bu yana dünya genelinde 760 binin üzerinde
satış adedine ulaşan Citroën C1, yeni
neslinde de kompakt, ekonomik ve çevre dostu olan şehir aracı kavramını
benzersiz teknolojiler ve kullanıcı dostu özellikler ile harmanlayarak sunuyor.
Daha
Fazla Tasarım...
Yeni dinamik hatları ile oldukça güçlü bir yapı
sergileyen C1, ön farların yarattığı dinamik bir tasarıma sahip. 3 ve 5 kapılı versiyonları
dışında Airscape versiyonu ile cabrio keyfi yaşatacak olan C1, farklı tavan ve
gövde rengi seçenekleri ile kişiselleştirmeye imkan sağlıyor. Tavan ve aracın gövdesinin renklerinin
farklılaştırılması sayesinde oluşturulan
kişiselleştirme opsiyonunda dünya lansmanına özel yeşilimsi kahverengi tavan ve lipizzan beyazı gövde rengine sahip özel
bir versiyon da bulunuyor. İki renkli gövde yapısı ve parlak renklere sahip iç
tasarımı,C1’in karakterini ve yaşam enerjisini
vurguluyor.
Daha Fazla Konfor…
Yeni CITROËN C1, hem ön hem de arkada bulunan geniş
alanı ile dört yetişkini konforlu bir şekilde taşımak üzere tasarlandı. Hem de
tüm bu konforlu yaşam alanını 3.46 m’lik kompakt boyutlar içerisine sığdırarak.
1.62m genişliğe ve 1.45 m yüksekliğe sahip olan yeni Citroën C1 ideal boyutları
ile şehir içi kullanımlarda atak yapısını sergileyebiliyor. 196 lt’lik bagaj
hacmi ise kolay bir erişime sahip.
Daha Kullanışlı
Teknolojiler..
Yeni Citroën C1, Marka’nın
teknolojilerindeki yeni dönemin tüm özelliklerini barındırıyor. Fayda gözeten
kullanıcı dostu teknolojik ekipmanları sayesinde otomobil kullanıcılıları daha
kullanışlı bir sürüş deneyimi elde ediyorlar. Yeni C1 sahip olduğu 7’’ dokunmatik tablet
ekranı ile bir çok özelliği bir arada barındırıyor. Radyo, telefon, video
oynatıcı, araç içi bilgisayar gibi özellikleri bir arada sunabilen dokunmatik
ekran, bir özelliği ile benzerlerinden
ayrılıyor. Akıllı telefon uygulamalarını kopyalamayı ve çalıştırmayı sağlayan ‘Mirror Screen’
teknolojisi ile kişisel cep telefonunuzda kullandığınız uygulamalar C1’in
7’’lik ekranında da görülerek kullanılabiliyor. Bu benzersiz teknoloji
sayesinde kesintisiz mobil iletişim Citroën C1 ile yeni bir döneme başlamış
oluyor. Benzersiz ‘’ Mirror Screen’’ teknolojisinden faydalanmak için akıllı
telefonun uyumluluğunu kontrol etmek, veri değişimi uygulamasını yüklemek ve
telefonu arabanın USB portuna takmak yeterli oluyor. Anahtarsız giriş ve
çalıştırma, yokuş kalkış desteği ve geri görüş kamerası gibi yeni ve kullanışlı
teknolojiler ile donatılan C1, tercihleri her geçen gün değişen müşteri
kitlesinin beklentilerini fazlası ile karşılıyor.
Akılcı Bütçeler..
Yeni Citroën C1; kullanım
kolaylığı, rahat park imkânı ve daha düşük yakıt tüketimi ile mükemmel bir
şehir içi otomobilinden beklenen tüm özellikleri bir araya topluyor.
Sadece 840 kilogram ağırlığında olan yeni nesil
benzinli motorlara sahip CITROËN C1, yakıt tüketimi ve CO2
emisyonları konusunda sınıfının en iyileri arasında yer alıyor. Yeni CITROËN C1, en son nesil olan iki benzinli motor seçeneği ile
geliyor. 5 vitesli şanzımana ve özel bir aerodinamik paketi ile Stop&Start
teknolojisine sahip olan e-VTi 68 Airdream motorlu yeni CITROËN C1, yakıt
tüketimi ve CO2 emisyonları açısından en iyi otomobillerden birisi
olarak dikkat çekiyor. VTi 68 motoru aynı zamanda ETG (Yeni nesil
otomatikleştirilmiş şanzıman) seçeneğine de sahip.
Yeni CITROËN C1 ayrıca PureTech motor ailesinden
yeni VTi 82 seçeneği ile de satın alınabilecek. Fransa’da üretilen bu 1.2
litrelik 3 silindirli benzinli motor 82 Hp güce sahip ve iyi bir sürüş deneyimi
ve çevik bir performansı ile birlikte ortalamada 4.3 litre yakıt tüketimi ve sadece 99 g/km CO2
emisyonu özellikleriyle de hem ekonomik
ve hem de çevre dostu araç arayan
müşterilerin tercihi olmaya aday. Citroën, fuarın İsviçre’de
düzenlenmesi sebebi ile hazırladığı özel bir C1 konseptini de fuarda otomobil
severlere sundu. C1
Swiss&Me isimli konsept araç İsviçre
bayrağı renginde tavanı, özel çamurlukları , geniş lastikleri ve arka tampon
üzerindeki merkezi egzozu ile diğer C1’lerden ayrılıyor.
Her Türlü Yola Çıkmaya Davet: Citroën C5 CrossTourer:
Citroën, Cenevre Otomobil Fuarı’nda C5’in
“tüm yollara uygun” özel bir versiyonunu gün ışığına çıkarıyor: C5 Cross
Tourer.
Bu yeni model, 530.000 adedin
üzerinde satış yapan ve yol tutuş ve sürüş konularında bir referans kabul
edilen Citroën C5’in başarısının
arkasında yatan tüm unsurları içinde barındırıyor. Citroën C5 CrossTourer beraberinde bir dizi yeni ve özel
donanımları ile geliyor. C5 Cross Tourer genişletilmiş kasa yapısı, 18 inçlik
baklava biçimindeki alaşımlı jantlarla birlikte mat gri uzunlamasına tavan
çubukları, krom yan ayna dış yüzeyleri ve hem ön hem de arka tamponlarda
zımparalanmış alüminyum koruyucularıyla fark edilen karaktere sahip “tüm yollara uygun” bir tarz sunuyor.
Tarz katan bu özellikler, 15 milimetre artırılan sürüş yüksekliğiyle
tamamlanıyor.
-
Hydractive III+ süspansiyon; tüm yol koşullarında en yüksek konforun elde
edilmesine imkan sunuyor. Başka hiçbir üretici tarafından sunulmayan bu
teknoloji, araçta yükten bağımsız olarak yüksekliğinin sabit kalması amacıyla
sürüş yüksekliğinin ayarlanmasını sağlıyor. Bu süspansiyon, şartlar ne olursa
olsun en üst düzeyde konfor ve gövde kontrolü için hem sürücünün hem de yol
profilinin gerekliliklerine göre sertliği ve darbeleri ayarlıyor. Yüksek hızda
otomobilin yüksekliğinin otomatik olarak azaltılması, aerodinamikleri de
iyileştiriyor., C5 CrossTourer, engebeli bir yolun geçişini düşük hızda daha
kolay yapabilmek için iki ek sürüş yüksekliği kullanabiliyor (saatte 10
kilometre hıza kadar + 6 santimetre ve saatte 40 kilometre hıza kadar + 4
santimetre). Değişken sürüş yüksekliği aynı zamanda bagaj kapağının
yüksekliğini azaltarak ya da artırarak yükleme işlemini de kolaylaştırıyor. Her
zaman konforu ön planda tutan CITROËN C5 CrossTourer ayrıca, elektrik kumandalı
bel desteği ve tamamı deri sürücü koltuğunda masaj imkanı da sunuyor.
-
C5 Cross Tourer
karla kaplı veya çamurlu yollarda çekişi iyileştirerek tüm sürüş koşullarıyla
başa çıkabilen Akıllı Çekiş Kontrolü veya daha kolay manevra kabiliyeti sunan
arka kameraya sahip eMyWay navigasyon sistemi başta olmak üzere tüm koşullar
altında kullanışlı olan teknolojiler sunuyor.
Teknoloji İle
Gelen Benzersiz Konfor: Citroën C4
Picasso ve Grand C4 Picasso
Citroën
C4 Picasso ve Grand C4 Picasso Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenen ve göze çarpan modeller arasında dikkat
çekiyor. Citroën C4 Picasso,
Citroen'in imzası olan ‘Créative Technologie’ anlayışının dile getirildiği yeni bir çağı da
başlatmış oluyor. Bugüne kadar 72.000’den fazla sipariş alan yeni Citroën C4 Picasso ve Grand C4 Picasso, teknolojiyi benzersiz tasarımla birleştirme
sanatını bir kez daha gözler önüne seriyor.
Yeni Citroën C4 Picasso; Yeni EMP 2 platformu, rekor düzeyde
düşük karbondioksit salımı sağlayan çevreye duyarlı ve düşük yakıt tüketimi
değerlerine sahip motorları ile segmentinde ilkleri yaşatan model olma özelliği taşıyor. Tüm bu özelliklerin
yanı sıra, Yeni Citroën C4
Picasso’da yer alan dijital ekranların
kalitesi ve fonksiyonelliği oldukça
dikkat çekici. 12’’ yüksek
çözünürlüklü panoramik ekranla bağdaştırılan 7’’ lik dokunmatik tablet ekran konfor sunan teknolojileri ifade
ediyor. Otomobilin 360 derece etrafının
görülebilmesini sağlayan kamera sistemi (Bird view) , Citroën C4 Picasso ve Grand C4
Picasso’nun bir diğer teknolojik yeniliği olarak dikkat çekiyor.
PSA Peugeot Citroën Grubunun yeni şasi platformu EMP2’in (Efficient Modular
Platform2), ilk kullanıldığı model olan
yeni Citroën C4 Picasso; EMP2 platformu sayesinde bir önceki nesline göre 140
kg daha hafifletilmiş durumda. EMP2
platformunun verimliliği Yeni CITROËN C4
Picasso’ya 98 g/km
CO2 ile sınıfının en düşük
değerini sağlıyor. İdeal ve kompakt yeni oranlara sahip olan Grand C4 Picasso
segmentindeki en uzun dingil mesafesine sahip.
C4 Picasso ( Uzunluk : 4,43 m / Genişlik : 1,83 m / Yükseklik : 1.61 m )
Grand C4 Picasso ( Uzunluk : 4.59 / Genişlik : 1,83
m / Yükseklik : 1.63 m )
Grand C4 Picasso aynı zamanda kendi segmentinde 2.
ve 3. sırada sağladığı sınıfının en geniş oturma alanı ile de rakipsiz konumda
bulunuyor.
Yeni CITROËN C4 Picasso ve Grand C4 Picasso, bir yandan CO2
salımlarını aşağıya çekerken, bir SCR modülü ile Euro 6 standardını
karşılayan yeni BlueHDi motor
donanımına da sahip. Bu motor donanımı, kategorisinde tamamıyla görülmemiş bir
performans / tüketim dengesi sunuyor. Motor 150 beygirlik gücüne rağmen: manuel
seçeneğinde sadece 110 g/km , otomatik
vites seçeneğinde ise 117 g/km’lik CO2 değerlerine sahip oluyor.
Yeni Citroën C4 Picasso sahip olduğu; USB, Bluetooth bağlantı noktası, 220
V’luk priz, park yardım sistemi (otomatik park etme ve park yerinden çıkma),
kör nokta uyarı sistemi, lounge pack (ayak uzatma desteği), navigasyon ve otomatik
bagaj kapama özellikleri ile sürücü ve yolcularına konforlu bir seyahat vaad
ediyor.
Citroën C4 Picasso; 5.7 m2’lik rekor cam alanı ile loft daire ferahlığı yaşatırken,
2,84 metrelik sınıfının en uzun dingil mesafesi sayesinde araç içinde 7 kişiye
benzersiz rahatlıkta yolculuk deneyimi sunuyor. Daha fazla konfor için
teknolojinin tüm imkanlarından yararlanan Grand C4 Picasso, koltuk arkası led
okuma lambaları, kişiye özel konfor sağlayan 3. koltuk sırasında yer alan
havalandırma kanalları ve kişiselleştirilebilen 12 inçlik HD bilgi ekranı, 7
inçlik dokunmatik tablet ekran ile sınıfında ‘ilk’ leri sunan model olma
özelliğini sürdürüyor.
Kusursuz Fransız Zevki: DS Serisi
DS serisi yaratıcılıkta
radikal duruşuyla görür görmez tanınan bir stili ifade ediyor ve güçlü
karakterinin yanı sıra birinci sınıf kalitesiyle birlikte yepyeni sürüş
hassasiyetlerine de sahip. Cüretkâr, yüksek standartlara sahip, yaratıcı ve
teknolojide de en iyisi. 2010 yılında piyasaya sunulmasından bu yana 420.000
adet satılan DS serisi, geleneksel Premium markalara bir alternatif olarak fark
yaratıyor.
Güçlü ve Sade Bir Hatchback : DS 5LS
Çin’in Şenzen kentinde
üretilen DS 5LS, DS markasının Çin’deki gelişim sürecinde atılan önemli bir
adım. DS 5LS, hem hacim hem de mekan genişliği açısından segmentinin
gereksinimlerini, DS’nin karakteristik özellikleri olan sadelik, tarz ve güçle
birleştiriyor.
DS 5LS, hacimleri ve DS
dünyasının bir parçası olan keyifli ve duygusal kıvrımlarla vurgulayan güçlü ve
rafine siluetiyle dikkat çekiyor
(uzunluk: 4,70m / genişlik: 1,84m / yükseklik: 1,50m). Ayrıca, ilk defa
kullanılan DS ızgarasıyla kendini gösteren “DS Wings” ile DS’nin ön bölümü de yeni bir kimlik kazanıyor.
Camlardan bagaj bölmesine kadar her iki yanda da bulunan krom çizgiler,
gövdenin gücünü ve kişiliğini ön plana çıkarırken, aynı zamanda şıklığı ve
sadeliği de koruyor. Arkada ise güçlü ve biçimli yapı, özel LED farlarla dikkat
çekerken, lenste bulunan krom halka, aydınlatma fonksiyonlarının 3D yapısına
vurgu yapıyor.
İç mekanda ise
rafinelik, gerçekten benzersiz ve tatmin edici sürüş pozisyonuyla ifade
ediliyor. Metal, ahşap ve deri gibi
yüksek kaliteli gerçek malzemeler özellikle ön plana alınıyor. Yolcular, geniş
ve gelişmiş bir dünyaya girdiklerini fark ediyor ve gösterge paneline kadar
kabinin tamamını çerçeveleyen derinin kalitesini hissediyor. Daha önce sadece
lüks markalarda kullanılan bu deriler, DS modellerine özel koltuk motifleri ve
Fransız kültürünün mükemmel biçimleriyle daha da güçlendiriliyor.
DS 5LS, yüksek basınçlı
pompa ve Twin Scroll turboşarj ile beslenen ardışık doğrudan enjeksiyona sahip THP 160 ve THP 200 gibi motorları ile
etkili ve verimli bir teknoloji sağlıyor. Bu motorlara, altı vitesli
otomatik şanzıman eşlik ediyor.
DS 5LS, C segmentinin en uzun aks açıklığı (2,71 m)
ile konfor konusunda ne denli hazılıklı olduğunu vurguluyor. Geniş diz mesafesi
ile birleştirilmiş koltukları (ön koltuklarda masaj özelliği, 29 derecelik arka
koltuk arkalıkları ve uçak tipi kafalıklar), arıtılmış ortam (hava iyonlaştırıcı),
ses sistemleri (Arkamys sistemi, DENON Hi-Fi vb), ve sürüşü (anahtarsız giriş ve çalışma, kör
nokta izleme, ön ve arka park sensorları, arka kamera) kolaylaştıran sistemleri
ve eksiksiz telematik özellikleri (renkli dokunmatik ekran, DVD oynatıcı, acil
durum aramaları vb) ile dikkat çekiyor.
Çin’de Mart 2014’te
satışlarına başlanacak olan bu yeni model, dış pazarlarda DS serisinin gelişimi
için mükemmel bir kanıt olarak öne çıkıyor.
DS Faubourg Pack: Parisli Rafinelik
CITROËN DS3, DS3 Cabrio,
DS4 ve DS5’te yer alan kişiselleştirme ve sadelik, DS Faubourg Pack ile daha
önce hiç olmadığı kadar gözle görülür hale geliyor. Markanın yaracılığının ve
bilgi birikiminin bir göstergesi olan son dokunuşlar, otomotiv dünyasında daha
önce hiç görülmemiş unsurlar içeriyor.
Bu model, gizli mor
tonlarının yer aldığı koyu siyah; ‘yeni fısıltı moru’ rengiyle sunuluyor. En
küçük ayrıntısına kadar sadeliğe sahip olan Faubourg Pack, model ve gövde
rengine bağlı olarak fısıltı moru veya siyah kapaklarla elmas efektine sahip
alaşımlı jantlar da sunuyor.
Citroën DS3 Cabrio
Racing Concept…
Daha ilk
bakıştan itibaren Citroën DS3
Cabriolet Racing Concept , 18’’ jantları , mat koyu gri rengi, bagaj, dikiz
aynaları ve jantlar üzerindeki siyah
krom aksesuarlarıyla, kişiselleştirilebilen sportif yapısı ile ön plana
çıkarıyor. .
Konsept,
202 beygir üreten 1.6 litrelik bir motoru ile Citroën Yarış
otomobillerinin tüm teknik alt yapısını kullanılarak hazırlandı.
CITROËN
DS3 Cabrio Racing Concept, performans ve şıklığın karışımını temsil ediyor.
Koltukların üçlü bir kombinasyonla yeniden yorumlanması, gösterge paneli ve
vites topuzunda Carmen kırmızı renginde sunulan DS çizgisine özgü, piko atkılı
bir dikişle tamamlıyor. Koltuk çerçevesinin yanı sıra gösterge panelinin üzerinde
de bir renk geçişi sağlıyor. Yalnızca 100 adetle sınırlandırılan CITROËN DS3 Cabrio Racing’in bu
özel yapısı, ön koltukların arkalıklarındaki CITROËN Racing imzası ve vites
kolunun etrafındaki özel kimlik numarası plakasıyla daha da vurgulanıyor.
Citroën DS4
DS serisinin DS3’ten sonra ikinci üyesi olan DS4; kalite ve teknoloji alanındaki üstün nitelikleri ile fark
yaratıyor. CITROËN,
Cenevre
Otomobil Fuarı vesilesiyle DS4’ün
kişiselleştirilmesi için yeni olanakları da ziyaretçilerin beğenisine sunuyor. Örneğin; DS serisinin karakteristik özelliği olan iki
renkli boyama imkanı ile tavan, rüzgarlık ve ayna
kutuları, gövdeden farklı bir tarza sahip oluyor.
4,28 m boyu, 1,81 m
genişliği ve 1,53 m yüksekliği ile kompakt bir araç
olan CITROËN DS4; şehir içinde kolay kullanım olanağı sağlıyor. Dinamik
bir görünüme, çok amaçlı günlük kullanım olanaklarına sahip DS4; özellikle stili ile mükemmel bütünleşen ve
gizli bir kapı koluyla erişilebilen 3 kişilik geniş arka koltuğu, geniş hacimli
bagajı ve sayısız saklama bölmeleri işlevsellik sağlıyor. İç tasarımda kullanılan üstün kaliteli deri koltuklar, dış
tasarımda kullanılan kromajlı malzemeler araca hem dinamik bir görüntü katıyor
hem de lüks ve farklılığı vurguluyor.
Aracın
koyu renkli yan camlarını çevreleyen krom kaplaması, 18 inç alüminyum jantları
ile bütünleşiyor. Bagaj kapısı ile birleşen tavanın arkaya doğru uzanan
görüntüsü araca dinamizm katarken, kompakt ama aynı zamanda kaslı görünümü,
markanın DS serisinin prestijini yansıtıyor.
Citroën
DS5
Citroën’in
otomobil tutkunlarını heyecanlandıran yeni modeli DS5, kendine özgü
tasarımıyla, Citroën farkını en yüksek seviyede yaşatıyor. Tasarlanırken
konsept otomobil C-Sportlounge ve Grand Tourisme ruhundan ilham alınan ve her
yönüyle şaşırtan hatlara sahip olan Citroën DS5, spor station wagon görünümlü
bir siluete sahip.
Citroën DS; 4,53 m.lik uzunluğu, 1,85 m.lik genişliği ve
1,51 m.lik yüksekliğiyle seçkin,heybetli ama bir o kadar da kompakt bir yapıya
sahip.
İç tasarımıyla da büyüleyen Citroën DS5, adeta bir uçaktan
esinlenilerek yaratılmış ve dış tasarımının çağrıştırdıklarıyla mükemmel bir
uyum içerisinde olan, tamamen kendine özgü kokpitiyle farkını ortaya koyuyor. Kokpit tavanı bu bölümün en çarpıcı öğesi
olarak karşımıza çıkıyor. Citroën DS5 dünyasına uyarlanarak yeniden yorumlanan
kokpit tavanında, birbirinden bağımsız açılıp-kapanabilen üç bölmeli cam tavan
bulunuyor ve böylelikle gündüzleri olduğu kadar geceleri de sürücü ve yolcular
için benzersiz bir ortam oluşuyor. DS5 fark yaratan özellikleri ile göz
dolduruyor. DS 5’e özel Head – Up Display ekranı sürücünün gözlerini yoldan
ayırmadan aracın kontrolünü en etkin şekilde elinde tutmasına yardımcı oluyor. Aracın hızı, mesafe ölçümleri gibi aracın
birçok özelliklerini ekrandan takip etmek mümkün oluyor.
Hybrid4
teknolojisiyle donatılmış ilk CITROËN
Citroën DS5, Hybrid4 teknolojisine sahip ilk Citroën olarak farkını ortaya koyuyor
böylece marka, HDi Dizel motorun yol
performansını elektrikli itme sisteminin yararlılığıyla birleştiren tam hibrid
çekiş sistemini sürücüler ile tanıştırıyor. Hybrid4 teknolojisi
sürücüye çok modlu bir sürüş imkanı sağlıyor. Orta konsolda yer alan çevirmeli
buton sayesinde sürücü, Auto (Otomatik),
ZEV, 4WD ve Sport modları olmak üzere,
dört farklı çalışma modu arasından seçim yapabiliyor.
380 Beygir Gücündeki C-Elysée WTCC
Citroën ’in teknoloji atılımını, Fas’ın Marakeş kentinde 12
Nisan’da başlayacak olan FIA World Touring Car Championship (FIA WTCC)
turnuvasında sahne almaya hazırlanan CITROËN
C-Elysée WTCC ile spor alanında da görmek mümkün. Dünya Ralli
Şampiyonası’nda kazandığı başarılar ile
markalar klasmanında 8 kez üst üste şampiyonluğunu ilan eden Citroën;
WTCC’ye C-Elysée modeli ile katılarak,
motor sporlarına verdiği önemin altını bir kez daha çiziyor. C-Elysée WTCC, 1,6 litrelik direkt enjeksiyon
turboya sahip DS3 WRC ile aynı motoru paylaşıyor. Önden çekişli ve 6
vitesli bir şanzımana sahip olan C-Elysée
380 hp güce sahip. 18 inçlik jantları ve kaslı ön tamponu ile dikkat çeken
C-Elysée, arkada kullanılan kanat tasarımı ile tam bir yarış otomobili görünümü
sunuyor. C-Elysée WTCC, 2014 yılında ralli parkurlarında sayısız başarılara
sahip olan efsane sürücü Sebastian Loeb tarafından kullanılacak. Ayrıca Citroen
takımı WTCC’de 4 kez şampion olan Ivan Muller ile de bu turnuvadaki iddiasını
ortaya koyuyor.
Markanın
globalleşme stratejisinde önemli bir yere sahip olan C-Elysée, Türkiye dışında Latin
Amerika , Çin, Kuzey Afrika ve Rusya pazarlarında Citroën satışlarını artıran
model olarak dikkat çekiyor.
teknolojİ
atılımı
Yeni THP 130 motor: PureTech Ailesi Büyüyor
Fransa’da tasarlanan ve üretilen PureTech
motorlar, yenilikçi, verimli ve
kullanımda ekonomik teknolojileri içinde barındırıyor.
Bir benzinli motor ailesi olarak hiç olmadığı kadar
güçlü ve ekolojik: Önceki nesillere kıyasla yüzde 15 daha güçlü ve yüzde
25’e kadar daha düşük yakıt tüketimi ve karbon emisyonları avantajı
sunuyor.
Doğal aspirasyonlu versiyonlarda (68 HP’lik 1,0 litre ve 82 HP’lik 1,2
litre) yeni üç silindirli benzinli motorun satışa sunulmasının ardından bu
aile, PSA Peugeot Citroën Group’un Euro 6 standardını karşılayan ilk benzinli
motoru olan turboşarjlı e-THP 130’un
katılımıyla daha da genişliyor. Grup’ta bu motorun kullanılacağı ilk model
ise Citroën C4 olacak.
BlueHDi motorlar: Güçlü, Ekonomik, Çevreye saygılı
C4 Picasso ailesinde sunulan yeni nesil BlueHDi
Dizel motorlar şimdi de BlueHDi 120 ve BlueHDi 180 versiyonlarla CITROËN DS5’te
ve de BlueHDi 100 versionuyla CITROËN C4 Cactus’te de yer alıyor. Bu BlueHDi
motorlar, yüksek güç üretimi, düşük yakıt tüketimi ve çevreye saygı gibi bazı
avantajları da beraberinde getiriyor.
BlueHDi motorlar, NOx emisyonlarını önemli ölçüde
azaltırken (yüzde 90), aynı zamanda CO2 emisyonunu da azaltan tek
teknoloji olan SCR (Seçici Katalitik Azaltma) modülünü de içinde barındırarak
Euro 6 standartlarına uyum sağlıyor.
SCR (Seçici Katalitik Azaltma) sistemi, toz
filtresinin hemen yukarı yönüne yerleştiriliyor ve NOx’I sürekli olarak
zararsız maddeler olan su buharı (H2O) ve nitrojene (N2)
dönüştürüyor.
Yeni sistem aynı zamanda yakıt tüketimi ve CO2
emisyonlarında da önemli düşüşlerin olmasını sağlıyor.
- C4 Cactus
BlueHDi 82 gram CO2 emisyonu ve 3,1 litre yakıt tüketimi.
- Yeni CITROËN
C4 Picasso BlueHDi 150 6 vitesli manuel şanzımanda 110 gram CO2 emisyonu ve 4,2 litre yakıt tüketimi.
- Yeni Grand CITROËN C4 Picasso BlueHDi 150 6 vitesli
otomatik şanzımanda 117 gram CO2 emisyonu
ve 4,5 litre yakıt tüketimi.
-CITROËN DS5
BlueHDi 120 6 vitesli manuel şanzımanda 102
gram CO2 emisyonu ve 3,9
litre yakıt tüketimi.
- CITROËN DS5
BlueHDi 180 6 vitesli otomatik şanzımanda 114
gram CO2 emisyonu ve 4,4
litre yakıt tüketimi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder