Az bulunur bir otomobil üstelik üçyüz tane üretilecek; GT3-R...
Bentley'in seksen dört yıl sonra
kazandığı İngiltere'deki ilk yarış olan Silverstone'da Blancpain
EnduranceSeries'in ikinci turunda zafere koşan yeni Continental GT3 yarış
otomobilinden ilham alındı.
Çekiş ve yol tutuş alanında kendini ispatlamış
özellikleri bünyesinde barındıran Continental GT3-R, hem çok özel bir
model hem
de performans odaklı lükse benzersiz bir yorum getiriyor. Üretimi de yalnızca
300 adetle sınırlandırıldı.
Continental GT3-R'nin 300
adedinin tamamı Crewe'de elle üretiliyor ve son dokunuşları da Bentley'in Motor
sporları birimi tarafından yapılıyor.
Bentley mühendisleri, bu
iki koltuklu GT için Bentley'in yarışlarda kendisini kanıtlamış olan yüksek
performanslı 4.0 litrelik çift turbo V8 motorunu yeniden düzenledi. Ağırlıkta
yapılan 100 kilogramlık azaltma ve daha kısa vites aralıklarıyla birlikte ve
6.000 d/d'de 580 HP ve 1.700 d/d'de 700 NM torkgücüne sahip olan Continental
GT3-R, bugüne kadar üretilmiş en çabuk hızlanan Bentley olma özelliğine de
sahip. 0-100 km/s hızlanmasını sadece 3,8 saniyede tamamlayan GT3-R, yarış
otomobili performansına sahip bir Grand Tourer.
Bentley'in ünlü dört
çekişli sürüş sisteminde yapılan bir diğer iyileştirme olarak revize edilen güç
aktarım mekanizmasında artık ilk kez tork yönlendirme de yer alıyor. Modifiye
edilen Elektronik Stabilite Kontrolü (ESC) ve kesintisiz viraj dönüşleri için
en uygun hale getirilen şasi ayarıyla birlikte Continental GT3-R, bugüne kadar
üretilen en dinamik, en hassas ve en gelişmeye açık Bentley yol otomobili.
Hızlanma için Revize Güç Aktarım Mekanizması
Continental gücünü
yollara sekiz vitesli ZF otomatik şanzımanıyla aktarıyor ve dört tekerlekten çekiş
sistemini daha da hızlı hale getirmek amacıyla daha kısa vites aralıkları ile
donatıldı. Bir Bentley'de ilk kez yer alan bir özellik olarak, güç aktarım
sistemi, tork yönlendirme kullanılarak arka tekerleklerin her birinin torkunu
ayrı ayrı kontrol edebiliyor. Yeniden ayarlanan kontrol yazılımı, Drive ve
Sportmodlarının birbirinden iyice ayrıştığı anlamına geliyor. Her iki mod da
farklı özelliklere sahip olurken, Sportmodu da daha heyecanlı bir sürüş
sağlıyor. Tamamen yeniden ayarlanan pedal değiştirme fonksiyonelliği sayesinde
azami sürücü kontrolü elde ediliyor.
En Üst Düzey Sürücü Etkileşimi Sağlayan Şasi
Sistemi
Grand Touringsegmentinde
benzersiz bir dinamik kapasite sunmak amacıyla GT3-R'de hem performansa
odaklanan hem de gündelik kullanım için kendine has bir sadeliğe sahip bir şasi
sistemi yer alıyor. Havalı yay ve tamponlarda Bentley'nin bugüne kadar
geliştirdiği en iyi yol tutuşa sahip model olarak bilinen Continental V8 S'de
yer alan sisteminin sportif sürüşe göre düzenlenmiş hali kullanılıyor.
Spor sürüş odaklı
Elektronik Stabilite Kontrolü programıyla birlikte bu birleşim, yol tutuş
dinamiklerini ve çevikliği yeni bir düzeye çıkartan bir Continental ortaya
çıkartırken, hem şasi hem de güç aktarım organları gaz pedalından gelen komutlara
anında yanıt veriyor.
Hız kesme ise Bentley'nin
rekorlara imza atan Karbon Silikon Karbür (CSiC) fren sistemiyle yapılıyor. 420
mm'lik ön diskler, göz alıcı yeşil renge sahip 8 pistonlu kaliperlerle
yavaşlatılırken, arka aksta da 356 mm'lik diskler yer alıyor. Tek bir duruşta
10 megajule kadar enerji emerken aynı zamanda güç kaybına karşı dirençli olma
özelliğiyle Bentley'ninCSiC, başlı başına bir mühendislik şaheseri.
Olağanüstü Performansla Lüksü Birlikte Sunuyor
Bentley'lerin tamamında
olduğu gibiContinental GT3-R’da lüks ve performansın bir birleşiminden
oluşuyor. Benzersiz iki kişilik kabini, karbon lif, Alcantara ve en iyi deri
kullanılarak elle imal edilen GT3-R, iç tasarıma yaklaşımında da dinamik
yeteneklerinde olduğu kadar nefes kesici.
Dinamik Dış Tasarım
GT3-R'nin dış tasarımında
özel karbon lifiyle yapılan ön bölümdeki ayırıcı, bagaj kapağına uygun yeni
eklenen arka kanatla kurduğu dengeyle otomobilin önüne de iddialı bir görünüm
sağlıyor. Motor kapağında, tekrarlanan hızlanmalar için güç aktarım sisteminin
soğutma kapasitesini iyileştirmek amacıyla iki havalandırma deliğini içinde
barındırırken, Continental GT3 yarış otomobilinin biçimin işlevin arkasından
geldiği tarz unsurunu da anımsatıyor.
Parlak karbon lifi, 300
otomobilinin tamamında kullanılacak olan Buzul Beyazı boyayla tezat bir görüntü
oluşturuyor ve Continental GT3 yarış otomobilden gelen ilham da, otomobilin yan
profilinde, biri ön tekerleklerden arkaya doğru ilerleyen, diğeri de
ContinentalGT'ninikonik arka kemerli yapısının şeklini takip eden iki güçlü çizgi izleyen iki tonlu yeşil grafiklerin
kullanılmasıyla ön plana çıkartılıyor.
Continental GT3'den esinlenen
bir diğer özellik de tamamı tarz sahibi parlak siyah renge boyanan far
çerçeveleri, matris ızgarası, cam çerçeveleri ve tampon çizgilerindeki
boyalarda kendini gösteriyor.
Continental GT3-R'nin
görsel çekiciliği, ağırlığı hafif yepyeni 21 inçlik lastikler, çok güçlü makine
tarafından dövülen alaşım ve parlak siyah boya ile tamamlanıyor.
|
Bentley
Continental GT3-R
|
Motor
|
|
Tipi
|
4,0 litre çift turbo V8
|
Azami Güç
|
580 HP 6.000 d/d
|
Azami Tork
|
700 Nm 1.700 d/d
|
Güç Aktarım
|
|
Tipi
|
Quickshift, BlockShifting ve ayrı ayrı Drive,
Sport ve Tiptronikmodlarıyla ZF otomatik 8 vitesli
|
Çekiş
|
Tork yönlendirmeyle sürekli dört çeker (40:60
ağırlık arkada)
|
Rasyolar
|
1.: 4,72; 2. 3,14; 3.: 2,1; 4.: 1,67; 5. 1,29;
6.: 1,00; 7.: 0,839; 8.: 0,667
|
Nihai Sürüş
|
3,50
|
Frenler
|
|
Ön
|
420 mm Karbon Silikon Karbür, çapraz delikli
|
Arka
|
356 mm Karbon Silikon Karbür, çapraz delikli
|
Tekerlek ve Lastikler
|
|
Tekerlekler
|
9,5J x 21’’
|
Lastikler
|
275/35 XR21
|
Direksiyon
|
|
Tipi
|
Kremayer dişlisi ve pinyon dişliği, güç yardımı,
hıza hassasiyet
ZF Servotronic
|
Kilitten kilide dönüş
|
2,6 dönüş
|
Dönme çemberi
|
11,3 m / 36,1 fit
|
Süspansiyon
|
|
Ön
|
Dört bağlantılı süspansiyon üçgen kolu,
bilgisayarla kontrol edilen kendi düzeyini belirleyen viraj demirli hava
süspansiyonu
|
Arka
|
İkiz kenar yamuk şeklinde çoklu bağlantı,
bilgisayarla kontrol edilen kendi düzeyini belirleyen viraj demirli hava
süspansiyonu
|
Amortisman
|
Sürekli Amortisman Kontrolü, dinamik performans
için ayarlanmış
|
Boyutlar
|
|
Aks Mesafesi
|
2.746 mm
|
Genel uzunluk
|
4.806 mm
|
En (gövde boyunca)
|
1.944 mm
|
En (aynalar dahil)
|
2.227 mm
|
Toplam yükseklik
|
1.394 mm
|
Yakıt tankı
|
90 litre
|
Bagaj hacmi
|
358 litre
|
Boş ağırlık (EU)
|
2.195 kg
|
Brüt otomobil ağırlığı
|
2.750 kg
|
Performans
|
|
Azami hız
|
273 km/s
|
0-100 km/s
|
3,8 saniye
|
Yakıt Tüketimi (AB döngüsü)*
|
|
Şehir içi
|
18,5 litre / 100 km
|
Şehir dışı
|
9,2 litre / 100 km
|
Ortalama
|
12,7 litre / 100 km
|
CO2 emisyonları
|
295 g / km
|
Yakıt Tüketimi (EPA döngüsü)**
|
|
Şehir içi (ABD g/m)
|
13
|
Otoyol (ABD g/m)
|
20
|
Birlikte (ABD g/m)
|
15
|
Emisyon Kontrolleri
|
EU 6 ve US LEV II
|
* Yakıt tüketim rakamları
geçici olup, Tip Onayına tabiidir.
** Yakıt tüketim
rakamları geçici olup, EPA sertifikasına tabiidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder