
Azerbaycan’dan E-Bus’a yönelik potansiyel talepler olduğu belirtildi.
Ayrıca Bursa Valisi Münir Karaloğlu, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Müsteşarı Prof. Dr. Ersan Aslan ve Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı yetkilileri, Bozankaya standını ziyaret ederek yeni elektrikli otobüsü incelediler.
Günümüzde kullanılan diğer toplu taşıma araçları ile karşılaştırıldığında Bozankaya’nın üretimi olan E-Bus; enerji tüketimi, çevreye duyarlılık ve verimlilik ile bir adım öne çıkıyor. Akü sistemi, Bozankaya GMBH tarafından geliştirilen E-Bus’ın üretimi ise Bozankaya A.Ş. tarafından yapılıyor. Elektrikli otobüslerde en önemli konu olan Akü sistemi, Avrupa ve Amerika’da toplu taşımacılıkta kullanılan ve dayanıklılık gerektiren sistemler için merkez haline gelen Bozankaya GMBH tarafından geliştirildi.
Bozankaya Genel Müdürü Aytunç Günay, fuar sırasında yaptığı açıklamada; “Bozankaya’nın tasarımı ve üretimi olan E-Bus için üç yıldır çalışıyoruz. Aracımız şarj olduğunda ortalama 260-320 km arasında yol yapıyor. Bozankaya olarak 200 km için ise garanti veriyoruz. Bunu sağlayan akü sistemi tabi ki çok önemli. Bozankaya E-Bus’ın akü sistemi, Almanya’da bulunan diğer bir Ar-ge merkezimiz Bozankaya GMBH tarafından çok özel bir sistem ile geliştirildi. IAA’da E-Bus tüm özellikleriyle büyük ilgi gördü. Özellikle Almanya’nın tüm yerel yönetimleri, Kuzey Avrupa ve İsviçre, İran ve Azerbaycan’dan ciddi talep olduğunu söyleyebiliriz,” dedi.
Bozankaya’nın IAA 2014’de lanse ettiği E-Bus; şarj edilebilir elektrik (akü) ile çalışan, 10.7 m uzunluğunda, üç kapı sayesinde hızlı yolcu indirme-bindirme olanağı sağlayan, süper alçak tabanlı, 25 kişi oturma kapasiteli, çevreci, sessiz, ekonomik, verimli bir şehir içi otobüsü olarak birçok çözümü bir arada sunuyor.

E-Bus, 200 kWh Li Yttrium Iyon aküler ile minimum 200 km üzerinde menzil sağlıyor. EBS, ECAS, yana yatma, ön ısıtıcı, hız kontrollü servo direksiyon gibi seçenekler standart olarak sunuluyor. Elektrikli araç şarj istasyonlarında şarj edilebilmekle birlikte, acil durumlarda doğrudan 380V bağlanıp, başka hiçbir cihaza ihtiyaç duymadan araç şarj edilebiliyor. Batarya miktarı güzergah uzunluğuna bağlı olarak arttırılabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder