Kendi alanlarında dünyanın önde gelen iki markası; Lamborghini ile Pirelli; uzun bir geçmişe dayanan ve halen devam
eden işbirliğini kutlamak amacıyla hazırlanan yeni özel serisi Aventador LP
700-4 Pirelli Edition'ın üretimine başlayacağını açıkladı. House of the Raging
Bull'un geliştirildiği yıl olan 1963'te başlayan işbirliği kapsamında o
tarihten bu yana üretilen tüm Lamborghini otomobillerde
Pirelli lastikleri kullanıldı. Her ikisi de İtalyan kökenli olan şirketler, teknolojik inovasyon için kesintisiz bir arayış içinde olma özelliğini de paylaşıyorlar.
Pirelli lastikleri kullanıldı. Her ikisi de İtalyan kökenli olan şirketler, teknolojik inovasyon için kesintisiz bir arayış içinde olma özelliğini de paylaşıyorlar.
Bu süper spor otomobil,
Aventador'un uluslararası alanda büyük başarı yakalamasını sağlayan karbon fiber
monokok, V12 motor, itme çubuğu süspansiyonlar ve permanent dört çeker sürüş
sistemi başta olmak üzeretüm benzersiz teknik özelliklerini koruyor. Özel
Pirelli serisi, Lamborghini Centro Stile tarafından özel olarak tasarlanan özel
donanımlarla daha da zenginleştirildi.
Gövde için iki farklı
tonda renklerle iki gösterişli opsiyon sunuluyor. Bunlardan ilkiroe; tavan,
sütunlar, yan aynalar, motor kapağı ve ön, arka, yan ve hareketli hava
girişleri mat siyah, bunlarla kontrast oluşturacak şekilde gövdenin geri
kalanının altı parlak renklerde (Giallo Spica, Rosso Mars, Bianco Isis, Nero
Aldebaran, Grigio Liqueo ve Grigio Ater). İkincisinde de otomobilin üst bölümü
ve hava girişleri parlak siyah, dış gövdenin geri kalanı da bunlarla kontrast
oluşturacak şekilde dört farklı mat renk seçeneğine (Bianco Canopus, Nero
Nemesis, Grigio Adamas ve Grigio Titans) sahip.
Gövdenin bir diğer ayırt
edici unsuru da, Pirelli markasını çok net olarak ortaya koyacak şekilde
tasarlanan tarz özelliği olan ve tavan, motor kapağı, yan aynalar ve hava
deliklerinin dış profilleri boyunca uzanan ince kırmızı şerit. Yine kırmızı
renge sahip olan Pirelli logosu da iki tavan çizgisinin başlangıcında ve
lastiklerin üzerinde görülebilir bir şekilde bulunuyor.
Dış gövde için sunulan
standart donanım içerisinde şeffaf motor kapağı, karbondan motor bölmesi,
parlak siyah Dione 20’’/21’’ jantlar, kırmızı logoya sahip P Zero lastikler ve
kırmızı kaliperler (yalnızca Rosso Mars gövde seçeneğinde sarı renkte) yer
alıyor.
Aventador Pirelli Edition'da
kırmızı kontrast dikişlere sahip siyah Alcantara döşeme kullanıldı. Gövdede
bulunan kırmızı şerit içeride de yer alıyor ve hem Lamborghini hem de Pirelli
logolarının kırmızı renkte işlendiği iç tavan ve koltuklar boyunca uzanıyor.
Son olarak, otomobilin özel karakterini daha da vurgulamak amacıyla her
otomobilin iç kısmında "Pirelli özel serisi" plakası yer alacak.
Çevik güç aktarım sistemi
dakikada 8.250 devirle 700 HP güç üretiyor ve ultra hızlı ISR şanzımanla
birlikte Pirelli modele en üst düzey performans sağlıyor. Bu model, kalkıştan 0-100
km/s hızlanmasını 2,9 saniyede tamamlıyor ve maksimum hızı da 350 km/s.
LAMBORGHİNİ VE PİRELLİ: 50 YILI AŞAN BİRLİKTELİK
Lamborghini ve Pirelli
arasındaki işbirliği, Ferruccio Lamborghini'nin yeni kurulan şirketinin aynı
yıl Torino Otomobil Fuarı'nda prototip olarak tanıtılan ilk otomobili 350
GTV'nin lastikleri için Pirelli'nin kapısını çaldığı 1963'te başladı.
Hem bu modelde hem de bir
sonraki yıl Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan yol modeli 350 GT, o dönemde
saatte azami hızı 240 kilometreye kadar ulaşabilen spor otomobiller için özel
olarak geliştirilen Pirelli Cinturato HS lastikler yer alıyordu. HS kısaltması,
“High Speed” yani Yüksek Hız'ı temsil ediyor ve lastiğin 1960'lı yıllarda yeni
geliştirilen süper spor otomobillerin yüksek hızına dayanabileceğini gösteriyordu.
1966 yılı, efsanevi Miura'nın piyasaya sunulmasıyla birlikte Lamborghini
markasını da ön plana çıkardı. Lamborghini 350 GT ve 400 GT ile birlikte 1967
yılı Pirelli kataloguna giren Sant'Agata Bolonyalı ailenin bu en yeni üyesinde,
205 VR 15 boyutundaki CN72 modeli yeni nesil Cinturato HS lastikler kullanılıyordu.
Klasik Cinturato CA67'nin geleneksel tırtıllı deseninden yola çıkarak
geliştirilen bu yeni lastik, daha sessiz ve daha konforu bir tasarım sunarken,
1968 yılında piyasaya sunulan Espada da dahil Lamborghini'nin ön plana çıkan
tüm modellerinde orijinal donanım olarak yer aldı. Birkaç yıl sonra Lamborghini
Miura için daha düşük profilli “Series 70” lastiklerini istedi. Tırtılların
genişliğine oranla lastik yanağının çok daha alçak olduğu ve virajlardaki performansı
önemli ölçüde iyileştirmek amacıyla tasarlanan bir lastik için yapılan bu talep
üzerine Pirelli de 225/70 VR 15 boyutundaki Cinturato CN73'ü geliştirdi. Bu,
1971'de, Lamborghini'nin 1970'lerde fırtına gibi esen yeni süper spor otomobili
Countach'ta orijinal donanım olarak seçilen Pirelli P7'nin geliştirilmesini
sağlayan "düşük profilli" lastiğin tasarlanmasının önünü açtı.
Pirelli ailesinin bir
diğer yeni ürününü ilk kez yollarda kullanan yine Lamborghini oldu. 1988
yılında şirketin 25. yıldönümü için geliştirilen Countach
"Anniversary" versiyonu, yeni Pirelli P Zero lastiklerin kullanıldığı
ilk süper otomobillerden biri oldu.
Ancak Pirelli ile
Lamborghini arasındaki ortaklık yalnızca teknolojik geliştirmelerle sınırlı
değil. House of the Raging Bull'un süper otomobilleri, sık sık Pirelli
reklamlarında boy gösteriyor. Örneğin, Lamborghini Countach Anniversary,
Pirelli'nin Amerika ve Güneydoğu Asya pazarlarını hedef alan reklam
kampanyasında yer aldı. Aynı şekilde, Miura da "Miura Pirelli Cinturato'yu
tercih ediyor" gibi çok etkili bir slogan altında yüksek prestijli
orijinal donanım için 1970 yılında düzenlenen kampanyanın bir parçasıydı.
Diğer yandan, 1986 ile
1988 yılları arasında Lamborghini süper off-road otomobili LM002'yi üretti.
Modern lüks SUV'lerin öncüsü olan bu modele özel olarak Pirelli, katmanlı
yapısında ve patlasa bile yoluna devam etmesini sağlayan tasarımında Kevlar'ın
kullanılması gibi yenilikçi özelliklere sahip olan Scorpion lastik serisini
geliştirdi. LM002, 1988 Paris-Dakar Rallisi'ne katıldı ve bu yıl,
Lamborghini/Pirelli'nin ikili olarak yarışlara katılmasının da başlangıcını
oluşturdu. İkilinin spor alanındaki işbirliği de güçlü bir şekilde devam ederken
Pirelli, tek üreticinin araçlarının kullanıldığı (one-make series) Lamborghini
Blancpain Super Trofeo serisinin münhasır tedarikçisi olarak çalışıyor.
1990 yılında, yalnızca
3.000 adet üretilen ve tamamında Pirelli PZero lastiklerin kullanıldığı
Lamborghini Diablo piyasaya sunulurken, 2000'ler ise PZero Rosso lastiklerin
yer aldığı Murciélago (2002) ve Gallardo'nun (2003) yılları oldu. 2007'de
Lamborghini Gallardo Pirelli'nin Uma Thurman'ın da yer aldığı "Mission
Zero" filminde kullanılırken, aynı model, 2008 yılında Zermatt'ın karlı
yollarında kullanılan Pirelli'nin Winter Sottozero II kış lastiklerinin
tanıtımında yer aldı.
Geçmişe doğru yolculuk
yaparken, bugünün görüntülerini de unutmamak lazım. Zira, bugün de Pirelli
teknolojisi ile güvenliği House of the Raging Bull'un süper otomobilleriyle yan
yana durmayı sürdürüyor. Lamborghini’nin 50. yıldönümünü kutlamak amacıyla
geliştirilen rüya otomobil Veneno'da Pzero Formula One lastiklerini anımsatan
kırmızı logoya sahip, özel olarak geliştirilen Pirelli lastikler yer alıyor. Ve
son olarak da en yeni model Huracán'da lastiklerin üzerinde "L"
harfinin bulunduğu, özel olarak geliştirilen P Zero lastikler kullanıldı.
Yeni Aventador Pirelli
Edition’ın özel seri olarak üretilecek Coupé ve Roadster versiyonları şu anda bayilerden
sipariş edilebiliyor.İlk otomobiller 2015 yaz mevsimin başlarında teslim
edilecek.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder