İnovasyon, Renault marka kimliğinin ruhunda yer alıyor. Şu ana kadar gözler önüne serilen ve önümüzdeki aylarda gün yüzüne çıkarılacak olan tüm araçlar sürücülerin gereksinimleri ve beklentileri üzerine odaklanan tüm yeni teknikleri ve teknolojileri bünyesinde barındırıyor. Söz konusu inovasyonların her biri Renault’nun müşterilerine
sunmak üzere canla başla üzerinde çalıştığı kolay erişilebilir mobilite anlayışına doğrudan katkıda bulunuyor.
Yeni Espace’ın ve yepyeni, ultra düşük yakıt tüketimine sahip EOLAB prototipinin gözler önüne serilmesinden haftalar sonra Renault, 2015 yılında açığa çıkaracağı iki inovasyonu gün yüzüne çıkarıyor. Sözünü ettiğimiz inovasyonlar arasında Renault’nun daha verimli ve daha kompakt elektrikli motoruna özel bir bakış ile birlikte müşterilerin yakıt faturalarını azaltmaya yönelik LPG’li kullanıma göre uyarlanmış modern, turbo şarjlı benzinli motor yer alıyor.
Innovations@Renault sayesinde mobilite dünyasındaki evrimleri gözler önüne seren araştırma prototipleri kullanılarak inovasyonların hangi aşamada bulunduğunu görme fırsatı sunuluyor. Bu bağlamda Renault, araştırma projesi adı altında ortaklarla geliştirilmiş olan üç adet prototip sunuyor: HydiVU projesi kapsamındamild-hibrid Dizel çözümü sunan bir hafif ticari araç prototipi, POWERFUL projesi kapsamında daha ekonomik çok küçük ebatlı iki zamanlı dizel motor konsepti, VELUD projesi kapsamında Twizy temelli küçük bir elektrik motorlu teslimat aracı prototipi.
Bu sene Renault, yarattığı tüm inovasyonların perde arkasına götürüyor ve ilkin Cooperative Innovation Laboratory’yi (LCI – İşbirlikçi İnovasyon Laboratuvarı) açığa çıkarıyor. Söz konusu laboratuvar mühendisleri, tasarımcıları ve müşteri araştırmaları uzmanınlarını tek bir çatı atında bir araya getiren bir ‘beyin takımı’ niteliğinde. Sizler aynı zamanda çalışanlarının araştırıcılığını teşvik eden bir oluşum niteliğindeki Renault Creative People ile tanışma fırsatını elde edeceksiniz.
“Diğer alanlara ve kültürlere açık olmak, farklı düşünmeyi öğrenmek ve insanları yarının dünyasının temelini oluşturacak çığır açıcı inovasyonlara hazırlamak Renault felsefesinin temel taşları niteliğinde. Sizleri inovasyonun sahne arkasına götürecek olan bu yolculuk, Renault yeniliklerinin orijinalliğine derinlemesine bir bakış fırsatı sunuyor. Kilit düşünce herkesin sahip olduğu fikirden istifade etmek amacıyla yaratıcılığı teşvik etmek.” Rémi Bastien, Mühendislik İnovasyonu Direktörü.
Renault işbirlikçi projeler kapsamında ortaklarıyla birlikte geliştirdiği üç araştırma projesini sunuyor. Buradaki amaç yakıt tüketimini azaltarak müşterilerin ödeyeceği enerji faturalarını düşürmek. Buna ilaveten şehirlerdeki hava kalitesini iyileştirmek maksadıyla yeni lojistik çözümler sunuluyor.
1. HYDIVU: Hafif ticari araçlarda daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri için mild-hibrid Dizel çözümü.
1. HYDIVU: Hafif ticari araçlarda daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri için mild-hibrid-dizel çözümü.
2. GÜÇLÜ: satın alma ve kullanımı ekonomik olan çok küçük ebatlı, iki zamanlı bir dizel motor
Yakıt tüketiminin azaltılması ve CO2 emisyonlarının düşürülmesi çığır açıcı çözümlerin bulunmasını gerektiriyor. En iyi performansa sahip olan ve büyük konteynır gemilerinde kullanılan motorlar iki zamanlı dizel motorlardır. 4 zamanlı dizel motorların verimliliği yüzde 35 düzeyinde kalırken bu motorların verimliliği yüzde 50 seviyesindedir. Otomotiv endüstrisinde minyatürleşme teknolojisi daha önceleri uygulanamıyordu. POWERFUL (Powertrain for Future Light-duty vehicles) projesi sayesinde bu teknolojinin otomotiv endüstrisinde uygulanması yolları belirlendi. Bu teknoloji, ‘downsizing’ teknolojisinin bir başka uygulama şeklidir. Buradaki amaç hem satın alma hem de kullanımı ekonomik bir dizel motor geliştirmektir (düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları ile birlikte.
3. Şehir içi teslimata yönelik yeni çözümlerin araştırılması
INOVASYON ODASI: herkese açık olan ve ilham kaynağı olan konulu sergiler için açık fikirli bir ortam
Bütün Renault çalışanlarına sunulan bu oda, inovasyon potansiyelinin gelişimine katkıda bulunuyor ve ‘mutlu tesadüf” (Arşimet’in banyosunda yaptığı gibi şans eseri bir çözüm bulma) felsefesi içinde yaratıcı olmak. Temalı sergiler yılda iki kez İnovasyon Odasında düzenleniyor. Bu sergiler, sektördeki – otomobil dışında – her alanda yenilikçi nesneleri yeni fikirler üretme amacıyla ilginç bir tarzla sunma fırsatı veriyor.
Renault Creative People (Yaratıcı Renault Çalışanları): Renault’da inovasyon herkesin işi
Renault Creative People (Renault Yaratıcı İnsanlar), şirketin bilgi teknolojilerini temel alan inovasyona adanmış bir şirket içi yaratıcılık girişimi: intranet, paylaşılan alanlar vb. Amaç, dünyanın her yerindeki bütün Renault Grubu personeline inovasyona yönelik fikirleri ortaya atma, bunları geliştirmek ve uygulama sırasında aktif bir rol üstlenme fırsatı tanımak.
YARATICI LABORATUVAR: fikirlere şekil vermek
Bir fikir bazen kâğıt üzerinde iyi görünebilir ancak gerçek hayata aktarılırken başarılı olmayabilir. Yaratıcı Laboratuvar herkese açık olan ve personelin fiziksel olarak bir araya gelerek fikirlerini şekillendirdiği ve potansiyel katılımcılarla fikir alışverişinde bulunduğu bir ortamdır. Örnek olarak, Yaratıcı Laboratuvardaki görüşmeler Renault’nun, bir sürücü için içten yanmalı bir araçtan elektrik motorlu bir otomobile geçiş yapmanın ne kadar uygun olacağını değerlendiren bir akıllı telefon uygulaması lansmanı yapmasına katkıda bulundu.
2. İlham ve şirketin vizyonunu güçlendirmek için dış dünyaya açılmak
BİR INOVASYON TOPLULUĞU: zihni yenilikçi inovasyonlara odaklamak
Renault yaklaşık 15 kişiden oluşan, Silikon Vadisinin kalbindeki önemli trendleri takip eden bir izleme grubu kurdu. Bu önemli küresel inovasyon merkezi Renault için benzersiz bir ilham kaynağı çünkü şirket, teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor ve alanın önemli aktörleriyle işbirliği içinde çalışıyor. Bu uydu çalışmadan ortaya çıkan ve günümüzün teknolojik eğilimlerini temel alan ilk inovasyon projeleri, Renault’nun inovasyon gündemini önümüzdeki yıllarda besleyecek ve geliştirecektir.
sunmak üzere canla başla üzerinde çalıştığı kolay erişilebilir mobilite anlayışına doğrudan katkıda bulunuyor.
Yeni Espace’ın ve yepyeni, ultra düşük yakıt tüketimine sahip EOLAB prototipinin gözler önüne serilmesinden haftalar sonra Renault, 2015 yılında açığa çıkaracağı iki inovasyonu gün yüzüne çıkarıyor. Sözünü ettiğimiz inovasyonlar arasında Renault’nun daha verimli ve daha kompakt elektrikli motoruna özel bir bakış ile birlikte müşterilerin yakıt faturalarını azaltmaya yönelik LPG’li kullanıma göre uyarlanmış modern, turbo şarjlı benzinli motor yer alıyor.
Innovations@Renault sayesinde mobilite dünyasındaki evrimleri gözler önüne seren araştırma prototipleri kullanılarak inovasyonların hangi aşamada bulunduğunu görme fırsatı sunuluyor. Bu bağlamda Renault, araştırma projesi adı altında ortaklarla geliştirilmiş olan üç adet prototip sunuyor: HydiVU projesi kapsamındamild-hibrid Dizel çözümü sunan bir hafif ticari araç prototipi, POWERFUL projesi kapsamında daha ekonomik çok küçük ebatlı iki zamanlı dizel motor konsepti, VELUD projesi kapsamında Twizy temelli küçük bir elektrik motorlu teslimat aracı prototipi.
Bu sene Renault, yarattığı tüm inovasyonların perde arkasına götürüyor ve ilkin Cooperative Innovation Laboratory’yi (LCI – İşbirlikçi İnovasyon Laboratuvarı) açığa çıkarıyor. Söz konusu laboratuvar mühendisleri, tasarımcıları ve müşteri araştırmaları uzmanınlarını tek bir çatı atında bir araya getiren bir ‘beyin takımı’ niteliğinde. Sizler aynı zamanda çalışanlarının araştırıcılığını teşvik eden bir oluşum niteliğindeki Renault Creative People ile tanışma fırsatını elde edeceksiniz.
“Diğer alanlara ve kültürlere açık olmak, farklı düşünmeyi öğrenmek ve insanları yarının dünyasının temelini oluşturacak çığır açıcı inovasyonlara hazırlamak Renault felsefesinin temel taşları niteliğinde. Sizleri inovasyonun sahne arkasına götürecek olan bu yolculuk, Renault yeniliklerinin orijinalliğine derinlemesine bir bakış fırsatı sunuyor. Kilit düşünce herkesin sahip olduğu fikirden istifade etmek amacıyla yaratıcılığı teşvik etmek.” Rémi Bastien, Mühendislik İnovasyonu Direktörü.
Renault, elektrik motorlu otomobil ve alternatif enerjiler alanında sınırları zorluyor
Renault, bir yandan sürdürülebilir mobilite taahhüdünü devam ettirirken diğer yandan elektrik motorlu araçların gelişimini devam ettiriyor. Bu bağlamda Renault, motor mühendisleri tarafından tasarlanan ve Fransa’da üretilen yepyeni bir elektrik motorlu otomobilini gözler önüne seriyor. Daha kompakt ve bir o kadar da verimli olan bu yeni motor Renault’nun elektrik motorlu otomobiller alanındaki bilgisinden ve uzmanlığından istifade ediyor. Renault, alternatif enerji cephesinde de varlığını hissettiriyor. Bu noktada en yeni nesil çift yakıtlı benzinli/LPG opsiyonu sunan ve bu şekilde modern benzinli motorlara oranla yakıt faturalarını yüzde 25 azaltan en son nesil yanmalı motor sunuluyor.
ARAŞTIRMA PROTOTİPLERİ
Yakıt faturalarının düşürülmesi ve yeni mobilite çözümlerinin araştırılması
Renault işbirlikçi projeler kapsamında ortaklarıyla birlikte geliştirdiği üç araştırma projesini sunuyor. Buradaki amaç yakıt tüketimini azaltarak müşterilerin ödeyeceği enerji faturalarını düşürmek. Buna ilaveten şehirlerdeki hava kalitesini iyileştirmek maksadıyla yeni lojistik çözümler sunuluyor.
1. HYDIVU: Hafif ticari araçlarda daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri için mild-hibrid Dizel çözümü.
1. HYDIVU: Hafif ticari araçlarda daha düşük yakıt tüketimi ve emisyon değerleri için mild-hibrid-dizel çözümü.
HYDIVU (Hafif Ticari Araçlar için Hibrid Dizel) projesi kapsamında üretilen bu araştırma prototipinin amacı uzun mesafeler kat eden ticari müşterilere ait hafif ticari araçların tüketimini düşürmektir. Renault Master temelinde geliştirilmiş olan bu prototipte elektrikli motor (mild-hibridleştirme), Twin-turbo teknolojisi ve ‘downspeeding’ tasarım anlayışı uygulandı. Bu üç teknolojinin bir araya getirilmesi sayesinde uzun mesafe kullanımında yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu elde edilmesi mümkün oldu.
2. GÜÇLÜ: satın alma ve kullanımı ekonomik olan çok küçük ebatlı, iki zamanlı bir dizel motor
Yakıt tüketiminin azaltılması ve CO2 emisyonlarının düşürülmesi çığır açıcı çözümlerin bulunmasını gerektiriyor. En iyi performansa sahip olan ve büyük konteynır gemilerinde kullanılan motorlar iki zamanlı dizel motorlardır. 4 zamanlı dizel motorların verimliliği yüzde 35 düzeyinde kalırken bu motorların verimliliği yüzde 50 seviyesindedir. Otomotiv endüstrisinde minyatürleşme teknolojisi daha önceleri uygulanamıyordu. POWERFUL (Powertrain for Future Light-duty vehicles) projesi sayesinde bu teknolojinin otomotiv endüstrisinde uygulanması yolları belirlendi. Bu teknoloji, ‘downsizing’ teknolojisinin bir başka uygulama şeklidir. Buradaki amaç hem satın alma hem de kullanımı ekonomik bir dizel motor geliştirmektir (düşük yakıt tüketimi ve CO2 emisyonları ile birlikte.
3. Şehir içi teslimata yönelik yeni çözümlerin araştırılması
“Twizy Delivery Concept”, VELUD (Sürdürülebilir Kentsel Lojistik için Elektrik Motorlu Araç) projesinin parçasını oluşturan bir araştırma prototipi. VELUD inisiyatifinin amacı elektrik motorlu bir hafif ticari araçla Paris’te pilot teslimat planı yürütmektir. Böylece kentsel teslimatın hava kirliliği üzerindeki etkisi azaltılmış olacak. Renault Twizy’yi temel alan bu prototip kentsel alanlarda gerçekleştirilen teslimatlar için alternatif yolları araştırmakta.
İNOVASYONLARIN SAHNE ARKASI
Trendlerin belirlenmesi ve ilham alınması
Bu yıl Renault, hem İşbirlikçi İnovasyon Laboratuvarının keşifleri hem de trendleri saptamayı sağlayan ve şirket içinde yaratıcılığı geliştiren özgün yöntemler aracılığıyla yapılan inovasyonları yakından tanıma olanağı sunuyor. İnovasyon konusundaki bu girişimler Renault’nun cesur yaklaşımını ortaya koyuyor ve “inovasyon herkesin işi” fikrini temel alıyor.
- Cooperative Innovation Laboratory (LCI - İşbirlikçi İnovasyon Laboratuvarı): şirket içi bir oluşum
Üst düzey yönetici kadrosunun geliştirdiği yaratıcı özgürlüğün sembolü olan LCI Mühendislik, Ürün ve Tasarım uzmanlarını aynı çalışma ortamında bir araya getiriyor. Bu orijinal organizasyonun sonucu olarak dinamizm ve yaratma ve tepki verme kabiliyeti ortaya çıkıyor, bu da olağanüstü bir fikir mozaiği oluşmasına katkı sağlıyor.
Yaratıcılık araçları: herkes için inovasyon!
1. Yaratıcılığın teşvik edilmesiINOVASYON ODASI: herkese açık olan ve ilham kaynağı olan konulu sergiler için açık fikirli bir ortam
Bütün Renault çalışanlarına sunulan bu oda, inovasyon potansiyelinin gelişimine katkıda bulunuyor ve ‘mutlu tesadüf” (Arşimet’in banyosunda yaptığı gibi şans eseri bir çözüm bulma) felsefesi içinde yaratıcı olmak. Temalı sergiler yılda iki kez İnovasyon Odasında düzenleniyor. Bu sergiler, sektördeki – otomobil dışında – her alanda yenilikçi nesneleri yeni fikirler üretme amacıyla ilginç bir tarzla sunma fırsatı veriyor.
Inovasyon Odasının çalışma prensibi organize edilen ziyaretler, temalı konferanslar ve yaratıcı toplantılar şeklinde. Tartışılan konular arasında iş ile ilgili sorunlar ve yenilikçi temalar (mevcut teknolojik evrimler ve başlıca sosyal eğilimler) yer alıyor.
Renault Creative People (Yaratıcı Renault Çalışanları): Renault’da inovasyon herkesin işi
Renault Creative People (Renault Yaratıcı İnsanlar), şirketin bilgi teknolojilerini temel alan inovasyona adanmış bir şirket içi yaratıcılık girişimi: intranet, paylaşılan alanlar vb. Amaç, dünyanın her yerindeki bütün Renault Grubu personeline inovasyona yönelik fikirleri ortaya atma, bunları geliştirmek ve uygulama sırasında aktif bir rol üstlenme fırsatı tanımak.
YARATICI LABORATUVAR: fikirlere şekil vermek
Bir fikir bazen kâğıt üzerinde iyi görünebilir ancak gerçek hayata aktarılırken başarılı olmayabilir. Yaratıcı Laboratuvar herkese açık olan ve personelin fiziksel olarak bir araya gelerek fikirlerini şekillendirdiği ve potansiyel katılımcılarla fikir alışverişinde bulunduğu bir ortamdır. Örnek olarak, Yaratıcı Laboratuvardaki görüşmeler Renault’nun, bir sürücü için içten yanmalı bir araçtan elektrik motorlu bir otomobile geçiş yapmanın ne kadar uygun olacağını değerlendiren bir akıllı telefon uygulaması lansmanı yapmasına katkıda bulundu.
2. İlham ve şirketin vizyonunu güçlendirmek için dış dünyaya açılmak
BİR INOVASYON TOPLULUĞU: zihni yenilikçi inovasyonlara odaklamak
“İşe yarayan uygulamaları anlama ve paylaşma, yeni karşılaşmalar için bir katalizör sunma, yeni bilgiler yaratma: İnovasyon Topluluğumuzda, ortaklarımız ve meslektaşlarımızla inovasyon yönetimindeki en iyi uygulamayı otomotiv alanını aşan bir kapsamda paylaşıyoruz. Amaç geleceğin vizyonunu birlikte oluşturmak ve ekosistemimizi yenilikçi inovasyonlara hazırlamak.” Dominique Levent, Strateji ve Yaratıcılık Müdürü.
RENAULT SİLİKON VADİSİNİN KALBİNDE:Renault yaklaşık 15 kişiden oluşan, Silikon Vadisinin kalbindeki önemli trendleri takip eden bir izleme grubu kurdu. Bu önemli küresel inovasyon merkezi Renault için benzersiz bir ilham kaynağı çünkü şirket, teknolojik gelişmeleri yakından takip ediyor ve alanın önemli aktörleriyle işbirliği içinde çalışıyor. Bu uydu çalışmadan ortaya çıkan ve günümüzün teknolojik eğilimlerini temel alan ilk inovasyon projeleri, Renault’nun inovasyon gündemini önümüzdeki yıllarda besleyecek ve geliştirecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder