2014’TE SEKTÖRÜNDE İTİBARINI EN ÇOK YÜKSELTEN MARKA; TOYOTA OLDU



Toyota, Türkiye otomotiv sektöründe “itibarını ve marka değerini” en çok yükselten kurum olmayı başardı. Marketing Türkiye Dergisi ve Akademetre işbirliği ile gerçekleştirilen Türkiye’de ekonominin lokomotifi olan 12 sektörün itibar ve marka değerini belirlemeye yönelik araştırma, pazarlama ve pazarlama iletişimi sürecindeki tüm paydaşların birlikte çalışmasının sonuçlarını ortaya koyması açısından da bir ilk olma özelliğini taşıyor.




Toyota’ya hizmet veren Medya ve Halkla İlişkiler Ajansı Message İletişim, Reklam Ajansı Alamet-i Farika, Dijital Medya Ajansı Kompüter ve Medya Satın Alma Ajansı  Universal McCann de “Toyota’nın 2014 yılında itibar ve marka değerini en çok yükselten kurum” olmasındaki katkılarından dolayı ödüllendirildi. İlk kez verilen “ The ONE Awards-Bütünleşik Pazarlama Ödülleri” düzenlenen bir törenle Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. CEO’su Ali Haydar Bozkurt ve Toyota’ya hizmet veren iletişim ajanslarının yetkililerine sunuldu.

Diğer taraftan dünyanın en çok otomobil satan markası Toyota,
Türkiye'de yeni yatırım fırsatları ve yeni projeler ile şirketin büyümesi ve gelişimi için çalışmalarını yoğun bir şekilde sürdürüyor.
Üretimde 20.yıl sebebiyle geçtiğimiz Ekim ayında yapılan basın açıklamasının ardından, Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş, fabrikanın model, tevsi ve modernizasyon yatırımı için 1 milyar 110 milyon liralık yatırım teşvik belgesi aldı. Teşvik kapsamında Toyota’nın yıllık üretim kapasitesi 250 bin adete yükselecek.
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş Genel Müdür ve CEO’su Orhan Özer yaptığı açıklamada öncelikli hedeflerinin çok daha yüksek kapasite ile üretim yapmak, yeni ve farklı modelleri de Türkiye fabrikasında üreterek, yakın bir zamanda yeniden Türkiye’nin ihracat şampiyonu olmak olduğunu belirtti.
Geçtiğimiz Ekim ayında Toyota Avrupa Başkanı Bay Didier Leroy’un “Türkiye’nin uzun vadeli ekonomik büyüme potansiyeline sahip olduğuna kuvvetle inanıyor ve Sakarya’daki fabrikamızın çalışanlarının yeteneklerine güveniyorum. Bu tesisin yüksek rekabetçiliğine güvenerek, yakın bir gelecekte TMMT’nin üretimini arttırmasına yönelik bir karar aldık ve bunun tam olarak nasıl şekilleneceğine dair çalışmaları halen yürütüyoruz” sözlerini hatırlatarak, fabrikanın üretim hacminde ve yatırımlarında artış kararı alındığını ve Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye’nin bir hamle yapacağını daha önce kamuoyuyla paylaştıklarını hatırlatan Özer, 2015 yılında bu kararlar doğrultusunda çalışmalarını sürdüreceklerini söyledi. Özer “Üretim kalitemiz, verimli ve rekabetçi oluşumuz, Toyota'nın Türkiye'de yeni yatırım yapma kararı almasını sağladı. Bu yatırımla yeni iş fırsatları da yaratacağız. Yeni pazarlara açılıp, şirketimizin ve ülkemizin rekabetçiliğini arttıracağız” dedi. Türkiye’nin ihracat liderleri arasında yer alan Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye A.Ş, üretim ve ihracat faaliyetlerini büyüterek sürdürmek için çaba göstermeye devam edecek.
İhracatı artıran unsurların mevcut yatırımların büyümesiyle mümkün olacağına dikkat çeken Özer şunları belirtti: “Toyota; güçlü üretim alt yapısı, pazarın farklı segmentlerinin ihtiyaç ve beklentilerine uygun özellikteki modelleri ve yüksek Ar-Ge gücü ile küresel talep trendlerini büyüme ve rekabet avantajına çevirmeye devam edecek. Toyota'nın küresel gücünün önemli bir parçası olan Sakarya’daki üretim tesisimiz de bu gücün önemli aktörlerinden biri olmayı sürdürecektir.”
2014 yılının plan ve beklentilerine uygun sonuçlandığını söyleyen Özer “Türkiye’nin ihracat liderleri arasında yer alıyoruz. 2014 yılı sonunda 131 bin adet otomobil ürettik, bunun yüzde 85’ini dünyanın 50’den fazla ülkesine ihraç ederek yaklaşık 2 milyar dolarlık ihracat hedefimize ulaştık.” dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara