sağlanabileceğini belirten DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder Yol, DMA Taksi’nin Türkiye’deki elektrikli araç kullanım oranına önemli ölçüde etki edeceğini söyledi. DMA Taksi, dizel veya LPG fark etmeksizin, içten yanmalı motorlar ile çalışan tüm araçlara göre 10 kattan daha fazla yakıt ekonomisi sağlarken, bakım ihtiyacını da neredeyse ortadan kaldırıyor.
Tek şarj ile yaklaşık 400
kilometrelik bir menzile sahip ilk ve tek yerli elektrikli aracı üreten
Derindere Motorlu Araçlar–DMA, Türkiye’de yine bir ilke imza atarak, elektrikli
taksiyi de yollara çıkardı. Türkiye’nin ilk ve tek elektrikli taksisi olma
özelliğine sahip olan DMA Taksi, İstanbulluların kullanımına sunuldu.
Elektrik motoru sayesinde sunduğu
‘sıfıremisyon’ ile çevreyi kirletmeyen DMA Taksi, sessiz, kokusuz ve
titreşimsiz motoru ile aynı zamanda yolcularına bugüne kadar hiç yaşamadıkları
bir konfor sunuyor. DMA Taksi deneyimini yaşayan yolcuların, taksi seçimlerine
daha da dikkat eder hale geldiğini söyleyen DMA Yönetim Kurulu Başkanı Önder
Yol, “Toplu taşımacılıkta konfora önem verençevreci taksi yolcuları, DMA Taksi’yi
tercih ediyor. Öte yandan sağladığı bakım ve yakıt tasarrufunun yanı sıra
ikinci el alım garantisi ile taksicilerden debüyük bir ilgi görüyoruz” dedi.
Önder Yol ayrıca, DMA Taksinin sağladığı bakım ve yakıt avantajı ile yaklaşık
iki yılda kendisini amorti ettiğini ifade etti.
“1 Milyar TL yakıt tasarrufu sağlanabilir”
DMA Taksi’nin, dizel veya LPG
fark etmeksizin, içten yanmalı motorlar ile çalışan tüm araçlara göre 10 kattan
daha fazla yakıt ekonomisi sunduğuna dikkat çeken Önder Yol şöyle konuştu: “Sadece
İstanbul’da yaklaşık 20 bin taksi faaliyet gösteriyor. Bu taksilerin tamamı
elektrikli olması halinde yılda yaklaşık 1 milyar TL’lik yakıt tasarrufu
sağlanabilir. Uzun vadeli bir hedef olsa da dünyanın gittiği yoldan ilerlememiz
gerektiğini düşünüyoruz. Elektrikli araç kullanımının her alanda yaygınlaştırılması
için gerekli teşvikleri verilmesi gerektiğine inanıyoruz.
Biz DMA olarak dünyanın geleceği
olan elektrikli araç ve yan sanayinin ülkemizde oluşmasına, gelişmesine ve büyümesine
önemli katkılar sağlamayıhedefliyoruz. Türkiye’nin geleceğine yön verecek olan
bu girişimin hızla yaygınlaşması için daha çok desteğe ihtiyacımız var.
Dünyadaki örneklere baktığımız zaman artık Türkiye’nin de bu konuda bir yol
haritasına ihtiyacı olduğunu görüyoruz. Mesela Almanya 2020’de 1 milyon, Çin
ise 4 milyon elektrikli araç kullanımını hedefliyor.
İngiltere’de 2020 sonrası
elektrikli olmayan araçların şehir merkezine 50 kilometre mesafeden fazla
yaklaşamayacakları söyleniyor. Öte yandan yine İngiltere’de 2018’den itibaren sadece
elektrikli motora sahip taksilerçalışma ruhsatı alabilecekler. İskandinav
ülkeleri de bu sektördeki tüm vergileri sıfırladığı gibi üretilen elektrikli
araç başına 10 bin Euro da destek sağlıyor. Biz ülkedeki elektrikli araç
üretiminin geleceği için önemli bir adım attık. DMA Taksi de bu yolun önemli
kilometre taşlarından birini temsil ediyor. DMA Elektrikli taksilerin kullanımı
arttıkça ülkenin bu alandaki bilincinin de doğru orantılı bir biçimde artacağını
öngörüyoruz.”
Şarj konusunda da sıkıntı
yaşamadığını belirten Mert Al, “Şehir içinde, günde 500 – 600 kilometre yol
yapıyorum. Aracı da hem evimde hem de taksi durağımda şarj edebiliyorum.
Mecidiyeköy, Fulya, Levent Taksim gibi belli başlı yerlerde şarj istasyonları
olduğu için de herhangi bir sorun yaşamıyorum. Zaten İstanbul’da artık birçok
noktada şarj istasyonu bulunuyor. İstanbul trafiğinde tam şarj ile 370
kilometreye kadar ulaştım” şeklinde konuştu.
Tek şarj ile 400 kilometre
Tek şarj ile yaklaşık 400
kilometrelik bir menzil sunan ilk ve tek yerli elektrikli taksi olan DMA Taksi
‘de, 53 kwh’lıklithium-ion piller kullanılıyor. Entegre hızlı şarj ünitesi
sayesinde, şehir şebekesindeki 380V’luk elektrik ile 15 dakikalık şarjda 40
kilometrelik menzile ulaşabilen DMA Taksi’nin tamamen boşalan pillerini de
sadece 2,5 saatte doldurabiliyor. Trafikte yapılan dur-kalk esnasındaortaya
çıkan geri kazanım enerjisi de pillere aktarılarak ekonomi sağlanıyor. DMA
Taksi, 5-8 Şubat 2015 tarihlerinde İstanbul’da düzenlenecek “TaxiWorld”
fuarında da görücüye çıkacak.
Derindere Motorlu Araçlar Hakkında:
Derindere Motorlu Araçların (DMA)
faaliyet alanı, araçlara DMA teknolojisini uygulamak, Ar-Ge faaliyetlerinde
bulunmak, bu konuda teknoloji geliştirmek, her türlü parça ve nihai ürünün
üretim, ithalat, ihracat ve satışını gerçekleştirmektir. Elektrikli araçların
geleceğine duyduğu güvenle uzun yıllardır kapsamlı Ar-Ge çalışmaları
gerçekleştiren DMA, elektrikli araç teknolojileri geliştirmek ve elektrikli
araç üretmek üzere faaliyetlerini sürdürmektedir. Kurucu ortakları Özkan
Derindere ve Önder Yol olan ve otomotiv sektörünün kendi alanındaki rakipsiz
elektrikli araç üreticisi konumuna gelen DMA, otomotiv sektörüne ve ülke
ekonomisine pozitif katkılar sağlayabilme amacıyla ilerlemektedir. Türkiye’nin
global ölçekte “ilk” yüzde 100 elektrikli aracını üretme hedefiyle yola çıkan
DMA, geliştirdiği ileri teknoloji ile dünyanın geleceği olan elektrikli araç
sanayinin ülkemizde oluşmasına, gelişmesine ve büyümesine önemli katkılar
sağlamayı hedeflemektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder