Nissan, tarihindeki en yüksek pazar payına ulaştı.

2014 yılını rekor satış rakamlarıyla kapatan Japon otomotiv devi Nissan, yeni yıla da hızlı bir giriş yaptı. Geçtiğimiz yılın Ocak ayı ile kıyaslandığında Türkiye’de satışlarını yüzde 27 artıran Nissan yılın ilk ayında Avrupa’da yüzde 4,1 pazar payı elde ederek tarihindeki en yüksek pazar payına ulaştı.Nissan, Türkiye pazarında geçen yılın Ocak ayına göre satışlarını yüzde 27 artırdı. 950 adet araç satışı ile Nissan, son 12 yıldaki en yüksek Ocak ayı satış rakamlarına ulaştı ve sektörde 10’uncu sırada yer aldı.

Avrupa pazarında ise 2015 Ocak ayı içerisinde 57 bin 332 adet araç satışı gerçekleştirerek tarihinin en yüksek değerine ulaştı. Bu rakam yüzde 4,1 pazar payına karşılık geliyor.
Fransa’da 2014 Ocak ayına göre satışlarını yüzde 30 oranında artıran Nissan, 5 bin 866 adet araç satışıyla en iyi Ocak performansını gösterip yüzde 4,16 pazar payı elde etti. İspanya’da yüzde 78 artırarak 4 bin 072 adet araç satışı ve yüzde 5,1 pazar payına ulaştı.
Nissan, İngiltere’de 11 bin 2 adet araç satışı gerçekleştirdi. Bu rakam, İngiltere’de şimdiye kadar görülmüş en yüksek Ocak ayı pazar payı olan yüzde 6,36’ya karşılık geliyor. Almanya ise; yüzde 2,7 pazar payı ve 5 bin 839 araç satışıyla 2010’dan bu yana ulaşılan en yüksek pazar payını yakaladı.

Nissan Hakkında
Yokohoma merkezli Nissan Motor Co. Ltd., Japonya’nın ikinci büyük otomotiv şirketidir. Şirket, Renault-Nissan İttifakı’nın da parçasıdır. Dünyada 244 bin 500 adetten fazla çalışanı bulunan Nissan, 2013 yılında 5,2 milyon adet araç satışıyla 10,5 trilyon Japon Yeni (105 Milyar Dolar) ciro elde etmiştir. Yeni, ayrıcalıklı ve heyecan verici modellerin üretimine olan bağlılığıyla geliştirdiği geniş bir ürün yelpazesini, “Nissan, Infiniti ve Datsun” markaları altında 60’dan fazla modelle kullanıcılara sunmaktadır.
2010 yılında tanıtılan Nissan LEAF, bugün de “sıfır emisyonlu ulaşım”da liderliğini sürdürmektedir. Küresel olarak satışa sunulan ilk kitlesel elektrikli otomobil olan LEAF, bugün dünyanın en çok satılan otomobili unvanını alırken, sınıfındaki tüm satışların neredeyse yüzde 50’sini tek başına gerçekleştirmektedir. Nissan, Interbrand tarafından hazırlanan “Dünyanın En Değerli Markaları” arasında 56’ncı sırada, otomotiv sektöründe ise 9’uncu sırada yer almaktadır.
Avrupa’da Nissan
Nissan; yurt dışında üretim yapan ve Avrupa’da varlık gösteren otomotiv firmaları içerisinde Avrupa'da en kapsamlı yaygınlığa ve istihdama sahip olan üretici firmalardan biridir. Lokal bazlı dizayn, AR-GE, üretim, lojistik, satış ve pazarlama operasyonlarında 14 bin 500’den fazla personel istihdam etmektedir. Nissan’ın İngiltere, İspanya ve Rusya üretim tesislerinde geçtiğimiz yıl; mini MPV, ödüllü Crossover, SUV, ticari araçlar ve ‘en popüler elektrikli araç’ olan Nissan LEAF de dahil olmak üzere 635 binden fazla araç üretilmiştir. Başta İngiltere ve Rusya olmak üzere Almanya, Fransa ve İtalya gibi önemli pazarlarda başarıyla yer alarak, Avrupa'da yüzde 3,8'lik bir pazar payına sahiptir. Nissan bugün Avrupa'da 24 ‘farklı ve yenilikçi’ ürünüyle yer alarak, Avrupa'nın bir numaralı Asya markası olmuştur.
Nissan’ın ürünleri, hizmetleri ve daha fazlası için http://www.nissan-global.com/EN/ web sitesini ziyaret edebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu Blogda Ara